Při plánování cenové strategie dosáhneme tří cílů. Nejprve se zaměříme na trhy, kde můžeme rozvíjet a uplatňovat cenovou sílu. Za druhé, upřednostňujeme účty, které oceňují naši hodnotovou nabídku a které jsou ochotny za ni zaplatit. A za třetí, pochopíme, jak změna cen ovlivňuje to, jak se naši kupující rozhodují o nákupu.
Nejprve bychom měli vybrat a udržovat model příjmů, který splní naše obchodní cíle. Za druhé bychom měli navrhnout verze produktů, které zákazníkům umožní rychlejší nákup. Zatřetí, přizpůsobíme své ceny zákazníkům různých prahů ochotnosti platit. Pokud možno provedeme balíčky pro více řešení, abychom zvýšili průměrné prodejní ceny. Nakonec získáme trvalý růst výnosů prostřednictvím správně nastavené monetizační struktury.
Cenová segmentace
První fáze:
Tržní prostředí
Společnosti rostou rychleji, když mohou vstoupit na růstové trhy a nastavit ceny, které zachytí hodnotu jejich diferencovaného řešení.
Druhá fáze:
Accounty
Neexistuje jedna správná cena. Pokud nemůžeme stanovit ceny podle segmentu zákazníků, vždy necháváme příjmy a zisky ležet na stole.
Třetí fáze:
Kupující
Naše schopnost prodat řešení za požadovanou cenu do značné míry závisí na tom, jak dobře naše nabídka rezonuje s kupujícími.
Pozicování
První fáze:
Obchodní cíle a strategie
Cenová strategie v rozporu se strategií růstu nemůže fungovat. Zdánlivě se doplňující obchodní cíle mohou být v oblasti cen protikladné.
Druhá fáze:
Konkurenční pozice
Pochopením a ovlivněním vnímání kupujících můžeme zvýšit ochotu zaplatit a získat větší tržní hodnotu.
Cenová struktura
První fáze:
Model příjmů
Přizpůsobení cenového modelu s hodnotou, kterou očekává zákazník a za kterou je ochoten zaplatit.
Druhá fáze:
Verzování
Konstrukce cenových verzí umožňuje up-selling. Pokud nastavíme nesprávné úrovně, zákazníci nebudou kupovat to, co jsme očekávali.
Třetí fáze:
Oživení
Vytvoření strategie oživení cen umožní zachytit větší tržní hodnotu. Tuto část nelze ignorovat už z principu inflace a růstu cen konkurence.
Úrovně cen
První fáze:
Optimalizace úrovní cen
Cena založená na hodnotě je největším faktorem při zvyšování zisku. Optimalizace cen podle Van Westendorpa, Gabor-Grangera a Conjoint analýzy.
Druhá fáze:
Strukturované slevy
Poskytování slev bez odůvodnění nebo znalosti dopadu není dobré. Sleva bez těchto znalostí může být pro firmu nebezpečná.
Aplikace cen
První fáze:
Komunikace hodnoty
Pokud jsme lepší než naše konkurence, ale zákazníci tyto výhody nevidí, musíme posílit komunikaci těchto hodnot v každém střetu se zákazníkem.
Druhá fáze:
Instrukce pro vyjednávání
Někteří kupující hledají nejlepší cenu, jiní si za kvalitu připlatí. Stává se, že ti, kteří hledají kvalitu, se tváří, že jim jde o tu nejnižší cenu a chtějí slevu.
Třetí fáze:
Cenové incentivy
Prodejci z větší části dělají to, na co je motivujete. Cenová integrita znamená dát prodejním zástupcům osobní podíl na realizaci ceny.
Čtvrtá fáze:
Cenové KPI
Poté, co jsme investovali čas do stanovení cenové strategie, musíme se ujistit, že funguje. Cenové strategie se dotýkají všech částí naší organizace.
Pátá fáze:
Online nástroje a software
Investovali jsme čas do nastavení naší cenové strategie a procesu, nyní musíme zajistit, abychom měli infrastrukturu pro její podporu.
Šestá fáze:
Správa cen a organizační design
Chceme-li efektivně stavět a provádět cenové strategie, musíme pečlivě zvážit, jaká cena bude naši firmu pozicovat a reprezentovat na trhu.
Znáš základy cenotvorby?
Máš 5 minut? Udělej si kafe a investuj tento čas do svého vzdělávání. Vybrat si můžeš z množství testů, které jsem připravil speciálně pro tuto příležitost, protože vidím, že se o marketing zajímáš.
Testy jsou z okruhů strategie, plánování, marketingu, segmentace, cenotvorby atd. Všechny testy lze absolvovat 100% zdarma!
Objednej si konzultaci, kde tě provedu cenovou strategií
Nebo si vyber z dalších služeb:
Máš konkrétní požadavek nebo otázku? Napiš mi.
Kontaktní údaje
Sleduj mě na sociálních sítích
Napiš mi ještě dnes!