Segmentace má za úkol hloubkově nahlédnout do tržního prostředí a porozumět každodennímu nákupnímu rozhodování kupujících.
Pomůže odlišit naši strategii od konkurence a sladit naši strategii s potřebami kupujících. Segmentace sama o sobě nefunguje, pokud není v souladu s:
Výchozí údaje 2020
Česká republika
V roce 2020 je obrat české e-commerce 174 miliard a meziroční nárůst +18 %. V ČR je 42.430 e-shopů, což je meziroční nárůst +8 %. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodním obratu je 13,5 %. Zásilkovna je nejpoužívanější logistickou společností pro zasílání zboží. Využívá ji 33 % e-shopů a hned za ní je Česká pošta s 26 %. Následuje PPL s 9 %, DPD s 8 % a osobní odběr zastoupený 6 % a další společnosti.
Zdroj: ceska-ecommerce.cz
Statistické údaje (zdroj: czso.cz) | Hodnota |
---|---|
Obyvatelstvo | 10.699.142 |
Obecná míra nezaměstnanosti (září 2020) | 2,8 % |
Průměrná hrubá mzda | 34.271 Kč |
Míra inflace (meziroční růst) | 3,3 % |
Index spotřebitelských cen (meziroční růst) | 3,2 % |
Míra plodnosti: Průměrný věk žen při narození prvního dítěte | 30,2 |
Rozdělení obyvatel podle bydliště (město vs. venkov) | 67 % vs. 33 % |
Počet starobních důchodců bez předčasných a invalidních, červen 2020 | 2.409.904 (podíl 22,59 %) |
Počet starobních důchodců + Počet obyvatel ve věku 0-14 let (1.479.238) | 3.889.142 (podíl 36,45 %) |
Počet obyvatel v produktivním věku od 15-64 let věku | 6.810.000 (podíl 63,83 %) |
Počet soukromých podnikatelů k 30.9.2020 | 2.005.575 |
Počet společností s ručením omezeným k 30.9.2020 | 488.679 |
Obsazení obyvatel v rámci cílové skupiny 25-34 let k 30.9.2020 | 1.394.168 |
První fáze:
Tržní segmentace
Rozdělíme obecný trh na dílčí segmenty, které mají společné potřeby, priority a vybírají podobná řešení pro svou situaci.
Druhá fáze:
Account segmentace
Vysledujeme, které accounty ve našem tržním prostředí generují největší obrat v nejkratším časovém rozmezí.
Třetí fáze:
Zákaznická segmentace
Pochopíme, jak kupující provádí nákupní rozhodnutí v konkrétních accountech a trzích. Rozdělíme je do cílových skupin.
Objednej si konzultaci, kde tě provedu segmentační strategií
Nebo si vyber z dalších služeb:
- Přidat do košíku
Příprava byznys plánu 1 (99 otázek investorů)
1,000 Kč bez DPH - SlevaPřidat do košíku
Jak uspět na Facebooku (1+2+3)
3,000 Kč2,700 Kč bez DPH - Přidat do košíku
Jak uspět na Facebooku 3 (virální příspěvky)
1,000 Kč bez DPH - Přidat do košíku
Jak uspět na Facebooku 2 (obsah, statistiky, Instagram)
1,000 Kč bez DPH
Máš konkrétní požadavek nebo otázku? Napiš mi.
Kontaktní údaje
Sleduj mě na sociálních sítích
Napiš mi ještě dnes!