Segmentace má za úkol hloubkově nahlédnout do tržního prostředí a porozumět každodennímu nákupnímu rozhodování kupujících.
Pomůže odlišit naši strategii od konkurence a sladit naši strategii s potřebami kupujících. Segmentace sama o sobě nefunguje, pokud není v souladu s:
Výchozí údaje 2020
Česká republika
V roce 2020 je obrat české e-commerce 174 miliard a meziroční nárůst +18 %. V ČR je 42.430 e-shopů, což je meziroční nárůst +8 %. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodním obratu je 13,5 %. Zásilkovna je nejpoužívanější logistickou společností pro zasílání zboží. Využívá ji 33 % e-shopů a hned za ní je Česká pošta s 26 %. Následuje PPL s 9 %, DPD s 8 % a osobní odběr zastoupený 6 % a další společnosti.
Zdroj: ceska-ecommerce.cz
Statistické údaje (zdroj: czso.cz) | Hodnota |
---|---|
Obyvatelstvo k 31. 12. 2018 | 10.649.800 |
Míra nezaměstnanosti květen 2021 | 3,9 % |
Průměrná hrubá mzda k 1. čtvrtletí 2021 | 35.285 Kč |
Medián mezd k 1. čtvrtletí 2021 | 29.867 Kč |
Míra inflace meziroční růst k lednu 2021 | 3,0 % |
Index spotřebitelských cen meziroční růst květen 2021 | 2,9 % |
Míra plodnosti Průměrný věk žen při narození prvního dítěte | 30,7 |
Rozdělení obyvatel podle bydliště město vs. venkov | 67 % vs. 33 % |
Počet starobních důchodců bez předčasných a invalidních, červen 2020 | 2.409.904 (podíl 22,59 %) |
Počet starobních důchodců + Počet obyvatel ve věku 0-14 let (1.479.238) | 3.889.142 (podíl 36,45 %) |
Počet obyvatel v produktivním věku od 15-64 let věku | 6.810.000 (podíl 63,83 %) |
Počet soukromých podnikatelů k 30.9.2020 | 2.005.575 |
Počet společností s ručením omezeným k 30.9.2020 | 488.679 |
Obsazení obyvatel v rámci cílové skupiny 25-34 let k 30.9.2020 | 1.394.168 |
Průměrný věk muži | 40,9 let |
Průměrný věk ženy | 43,7 let |
První fáze:
Tržní segmentace
Rozdělíme obecný trh na dílčí segmenty, které mají společné potřeby, priority a vybírají podobná řešení pro svou situaci.
Druhá fáze:
Account segmentace
Vysledujeme, které accounty ve našem tržním prostředí generují největší obrat v nejkratším časovém rozmezí.
Třetí fáze:
Zákaznická segmentace
Pochopíme, jak kupující provádí nákupní rozhodnutí v konkrétních accountech a trzích. Rozdělíme je do cílových skupin v B2C, nebo pomocí stratifikace zákazníků v B2B.
Znáš základy marketingové segmentace?
Máš 5 minut? Udělej si kafe a investuj tento čas do svého vzdělávání. Vybrat si můžeš z množství testů, které jsem připravil speciálně pro tuto příležitost, protože vidím, že se o marketing zajímáš.
Testy jsou z okruhů strategie, cenotvorby, plánování, marketingu, segmentace, cenotvorby atd. A všechny 100% zdarma!
Objednej si konzultaci, kde tě provedu segmentační strategií
Nebo si vyber z dalších služeb:
Máš konkrétní požadavek nebo otázku? Napiš mi.
Kontaktní údaje
Sleduj mě na sociálních sítích
Napiš mi ještě dnes!