Segmentace má za úkol hloubkově nahlédnout do tržního prostředí a porozumět každodennímu nákupnímu rozhodování kupujících.

Pomůže odlišit naši strategii od konkurence a sladit naši strategii s potřebami kupujících. Segmentace sama o sobě nefunguje, pokud není v souladu s:

segmentační strategie

Výchozí údaje 2020

Česká republika

segmentační strategie Česká republika

V roce 2020 je obrat české e-commerce 174 miliard a meziroční nárůst +18 %. V ČR je 42.430 e-shopů, což je meziroční nárůst +8 %. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodním obratu je 13,5 %. Zásilkovna je nejpoužívanější logistickou společností pro zasílání zboží. Využívá ji 33 % e-shopů a hned za ní je Česká pošta s 26 %. Následuje PPL s 9 %, DPD s 8 % a osobní odběr zastoupený 6 % a další společnosti.

Zdroj: ceska-ecommerce.cz

Statistické údaje (zdroj: czso.cz) Hodnota
Obyvatelstvo k 31. 12. 2018 10.649.800
Míra nezaměstnanosti květen 2021 3,9 %
Průměrná hrubá mzda k 1. čtvrtletí 2021 35.285 Kč
Medián mezd k 1. čtvrtletí 2021 29.867 Kč
Míra inflace meziroční růst k lednu 2021 3,0 %
Index spotřebitelských cen meziroční růst květen 2021 2,9 %
Míra plodnosti Průměrný věk žen při narození prvního dítěte 30,7
Rozdělení obyvatel podle bydliště město vs. venkov 67 % vs. 33 %
Počet starobních důchodců bez předčasných a invalidních, červen 2020 2.409.904 (podíl 22,59 %)
Počet starobních důchodců + Počet obyvatel ve věku 0-14 let (1.479.238) 3.889.142 (podíl 36,45 %)
Počet obyvatel v produktivním věku od 15-64 let věku 6.810.000 (podíl 63,83 %)
Počet soukromých podnikatelů k 30.9.2020 2.005.575
Počet společností s ručením omezeným k 30.9.2020 488.679
Obsazení obyvatel v rámci cílové skupiny 25-34 let k 30.9.2020 1.394.168
Průměrný věk muži 40,9 let
Průměrný věk ženy 43,7 let
ikonka graf

První fáze:

Tržní segmentace

Rozdělíme obecný trh na dílčí segmenty, které mají společné potřeby, priority a vybírají podobná řešení pro svou situaci.

ikonka lupa

Druhá fáze:

Account segmentace

Vysledujeme, které accounty ve našem tržním prostředí generují největší obrat v nejkratším časovém rozmezí.

ikonka zákazníka

Třetí fáze:

Zákaznická segmentace

Pochopíme, jak kupující provádí nákupní rozhodnutí v konkrétních accountech a trzích. Rozdělíme je do cílových skupin v B2C, nebo pomocí stratifikace zákazníků v B2B.

Znáš základy marketingové segmentace?

Máš 5 minut? Udělej si kafe a investuj tento čas do svého vzdělávání. Vybrat si můžeš z množství testů, které jsem připravil speciálně pro tuto příležitost, protože vidím, že se o marketing zajímáš.

Testy jsou z okruhů strategie, cenotvorby, plánování, marketingu, segmentace, cenotvorby atd. A všechny 100% zdarma!

test znalostí
ikonka tečka oddělovač stránky

Máš konkrétní požadavek nebo otázku? Napiš mi.

Kontaktní údaje

emailzeptejsefilipa@gmail.com
mobil(+420) 777 200 308
adresaPalackého třída 131, Brno - Královo Pole

Sleduj mě na sociálních sítích

Napiš mi ještě dnes!