Řečnická otázka v reklamě

Řečnická otázka se používá v reklamě na začátku sdělení. Uvádí se tím příjemce reklamy do stavu, kdy si sám (v duchu) může odpovědět na položenou otázku.

„Nemůžete najít lásku svého života?“

V této fázi se adresuje problém, který jsme identifikovali jako hlavní a můžeme tak efektivně zaujmou příjemce reklamy výzvou k zamyšlení. Následující text může směřovat k řešení, které mu pomocí produktu, nebo služby nabízíme.

Řečnické otázky fungují skvěle tam, kde chceme příjemce reklamy zaujmou a trochu kreativní a hravou technikou vnitřně rozmluvit.

Nepřímá tvrzení v reklamě

V reklamě můžete mluvit přímo a zcela bez okolků popisným způsobem říct, co produkt umí a co ne a nebo můžete použít techniku nepřímého tvrzení.

Nepřímé tvrzení opisuje jinými slovy funkci produktu, často abstraktním popisem, který navozuje pocit hlubšího významu (metafory). Toto tvrzení si žádá další interpretaci, pokud je použito samo o sobě a již tento efekt přinutí zákazníky více s daným sloganem pracovat.

Teleshopping metoda a copywriting

Prodejní text by měl existovat na konverzních stránkách, které přímo slouží k objednání produktu. Pokud ve svých textech píšete o vhodnosti nějakého řešení (čili produktu/služby) pro určitou situaci (problém), je lepší na takové stránce nic neprodávat.

Větší důvěryhodnost získáte, když se budete věnovat i ostatním značkám a zmíníte i jejich výhody. Jednostranné recenze a názory, které nadržují jednomu produktu čtenáři nemusí uvěřit.

Zmírněte horečku svým zákazníkům

Člověk je biologicky nastaven tak, že si chce primárně zachránit život, vyhnout se bolesti a trápení a také zajistit si své vlastní bezpečí a vyhnout se problémům.

Vaše služba může tyto problémy řešit a je na vás, jak svému zákazníkovi vyložíte situaci, která pravděpodobně následuje, když vaši službu nevyužije a do jakých problémů se dostane.

V reklamním sdělení adresujte v první řadě problémy, které má většina potenciálních zákazníků a následně definujte řešení, které přinášíte na trh v podobě vašeho produktu, nebo služby.

Bouře mozků Brainstorming

Brainstorming (bouře mozků) je skupinové setkání s cílem kreativně vytvořit dostatečné množství nápadů. Osobně jsem vedl několik Brainstorming setkání a řeknu vám, co na nich dělat a čeho se vyvarovat.

Pozor: Nebezpečí zasažení nápadem!

Témata mohou být různorodá a vždy je u Brainstormingu brát zřetel spíše na kvantitu, než na kvalitu. Je vítána představivost, říct to, co mě zrovna napadne i kdyby to byla totální blbost.

V dnešním dílu se dozvíte:

➜ 0:40 – Co je Brainstorming
➜ 2:17 – Jak odstartovat Brainstorming
➜ 4:47 – Zahřívací kolo Brainstormingu
➜ 6:05 – Co to je Brain mapa
➜ 7:29 – Pozvánka na Brainstorming
➜ 8:48 – Závěr Brainstormingu