Sociální vyloučení má v reklamním sdělení velmi častou podobu popisování jiných lidí, jiných skupin lidí. Pro představu to může být například:
“Někteří lidé kouří a tím si ničí své zdraví.”
Při přečtení takového sdělení není oslovený člověk zatáhnut do problému a chápe to tak, že “někteří lidé”, tudíž se ho to vlastně netýká. Je to o “nějakých” lidech.
V reklamním sdělení chceme správně oslovit našeho cílového čtenáře a proto bychom měli volit věty, které ho zahrnují do sdělení a které tak bude po přečtení vztahovat i k sobě.
“Kouříme a tím si ničíme své zdraví.”
Po přečtení se i nekuřák může zamyslet nad touto problematikou, jako problémem lidstva a má u toho mnohem větší zapojení, než kdybychom mu to sdělovali formou “nějakých lidí”, jako jsem uvedl v prvním příkladu. Navíc vytvoříme pocit, že kouření se týká i jeho, dokonce i když nekouří. V prvním příkladu se ho to jakoby netýká a nebude vztahovat takové sdělení k sobě.