blank

První kontakt v angličtině (host Broňa Sobotka)

První kontakt v angličtině vás může zastihnout kdekoli venku, nebo v baru, restauraci, na konferenci, nebo při seznamování. V dnešním dílu ZeptejSeFilipa vám s Broňou ukážeme, co dělat, když k prvnímu kontaktu v angličtině dojde a jaké věty při konverzaci použít.

Různé kultury mají odlišný postoj k otázkám a konverzaci v prvním kontaktu. Někteří jsou více konzervativní (Japonci, Britové), jiní jsou více „na tělo“ (Brazilci). Je dobré vědět, co říkat a jak u toho gestikulovat. Ukážeme si také některé příklady z „Body Language“.

Pokud plánujete navštívit nějakou marketingovou konferenci, nebo jinou událost, kde se můžete setkat s vašimi oblíbenými speakery, tento díl vám pomůže začít konverzaci.

blank

Marketing message v reklamním spotu

Marketingová message, neboli „Take out“ je označení pro dojem, který má reklamní akce zanechat v cílové skupině, pro kterou je určena. Je to jedna idea, myšlenka, dojem, pocit, který by si měl člověk zapamatovat.

Marketingová oddělení často vymýšlí strategii pro sérii kampaní, které na sebe navazují a vždy sdělují stejnou marketing message.

Jako příklad uvádím Antirezin – nátěrovou barvu, která má ve svém reklamním spotu uveden svůj výrobek s marketingovou message: Vydrží navěky.

blank

Marketingový a grafický rozbor billboardů 2/2

V dnešním druhém dílu speciálu o billboardech se podíváme na další vykutálené plochy v Brně u výstaviště.

Překvapí vás téměř neviditelný velkoplošný billboard i docela kreativní billboard na vozíku.

Do hodnocení jste se také zapojili, díky aktivnímu komentování na Facebooku. Děkuji všem, kteří se zapojili a přispěli důvtipnými i odbornými komentáři. Jsem také rád, že se zapojilo tolik grafiků a lidí, kteří mají design přímo v náplni práce.

Reklama na billboardu se hodnotila z pohledu grafického a z pohledu marketingové hodnoty. Více uvidíte ve videu.

blank

Marketing na zastávce

Dnešní Minutovka je o zamyšlení, kdy dát někomu reklamní letáček, nebo ho oslovit. Zkuste se zamyslet nad místy, kde lidé čekají, kdy jsou v klidu a nic je nerozptyluje, nikam nespěchají.


Takovým místem může být třeba autobusová zastávka, nebo fronta na koncert, určitě přijdete i na další místa.


V pondělí jsme byli s kamarády v Praze na Czech Bowl 2017 a stáli jsme v neskutečně dlouhé řadě na hamburger. Během toho čekání nás napadlo, že by byl docela dobrý kšeft, kdyby nás v té řadě oslovila nějaká hosteska s nabídkou nápoje do ruky. Všichni bychom si pití koupili, protože čekání bylo ještě tak na 10 minut. Tohle jsou přesně ty momenty, kdy je možné něco nabídnout. Ve chvíli, kdy nikdo nikam nespěchá.


Na vás je, aby jste nabídli něco lákavého, co se vybrané skupině lidí bude hodit.

blank

Marketingový a grafický rozbor billboardů 1/2

Marketingový a grafický rozbor billboardů mě lákal už od prvního natáčení venku. Dnes vychází díl, kdy svůj plán plním a rozebereme si rovnou 4 billboardy u brněnského výstaviště. Do hodnocení billboardů jsem zapojil i své fanoušky na Facebook stránce, takže o zábavu bude postaráno.

Billboardy jsme hodnotili známkou od 1 do 10 a hodnotily se dva parametry. První je marketingová hodnota, čili jakou zprávu, nebo jakou informaci mi billboard předává, co mám udělat za akci po jeho shlédnutí, zda je srozumitelné, co konkrétně tím vystavovatel billboardu myslel a jaký to mělo cíl. Druhé hledisko byla grafická stránka, čili jaký je řez, odsazení, barvy, kvalita fotografie, způsob umístění a emoce.

Komentáře z Facebooku k prvnímu billboardu (BVV)

blank

Komentáře z Facebooku k druhému billboardu (Mall)

blank

Komentáře z Facebooku k třetímu billboardu (WaterLife)

blank

Komentáře z Facebooku ke čtvrtému billboardu (Účetnictví)

blank

Ti, kteří jste se nevyjádřili na Facebooku, můžete tak udělat níže v komentářích tohoto Youtube videa. Budu se moc těšit na vaše podněty, co se vám líbilo a co ne.