blank

Komerční síla loga v patičce plakátu

Komerční síla loga v patičce plakátu je zjevně docela malou službou, výměnou za vaši reklamu na akci. Když už se lidé dívají na plakát, zjistí datum konání akce a na akci přijdou, kdo z nich si zapamatuje, kdo byl partnerem akce z plakátu? Kdo pak provede nějakou interakci s danou značkou? Tato propagace na plakátu je dosti rozporuplná a od pořadatele, který chce mé peníze za tuto „reklamu“ na plakátu bych požadoval něco víc.

Tato připomínající reklama funguje pouze pokud jste firma, která investuje do reklamy i na jiných místech, nebo je všeobecně v povědomí populace. V opačném případě máte jen drobné logo, zavěšené v ubohé velikosti někde v patičce plakátu, tísnící se vedle dalších mini-log firem. Od takové reklamy toho moc nečekejte a radši své peníze vložte do Adwords, nebo Facebook reklamy.

blank

Networking nejsou kontakty zadarmo

Networking nejsou kontakty ze zlatých stránek. Není to databáze emailů a mobilních čísel, na které můžete volat a ihned po obchodní snídani nabízet své služby.

Jeden z důvodů, proč mnohé odradí networkingová setkání je ten, že si nezvykly dávat víc, než přijímají a na takové setkání se připravují způsobem, aby se prodali, místo toho aby byli užiteční.

Způsob nahlížení na jakékoli nové vztahy, které otevíráte je stále velké téma. Chcete se prezentovat a prodat? Zkuste pro změnu projevit zájem o toho druhého a hledejte cesty, jak mu vy můžete být užiteční.

blank

7 chytáků v pravidlech českého pravopisu

Pravidla českého pravopisu platí všude a nejen ve škole. Právě na reklamních plochách můžete občas zaznamenat hrubky, které tam nepatří. V dnešním dílu vám ukážu 7 nejčastějších chyb, které se dělají v českém jazyce.

1. Bysme, bychom

V 1. pádě množného čísla je jediný správný tvar BYCHOM. Ne bysme, by jsme a jiné obdobné. Všechny další varianty, jako například bys, byste, bych, se vždy píší dohromady jako jedno slovo.

2. Mě, mne

Ve 2. (koho/čeho) a 4. (koho/co) pádě píšeme MĚ nebo MNE a ve 3. (komu/čemu) a 6. (o kom/o čem) pádě volíme tvar MNĚ. Ve 3. pádě pak často píšeme tvar MI.

3. Výjimečná výjimka

Jediný správný tvar je s dlouhým ypsilon a krátkým měkkým i. Tvar vyjímka je prostě gramaticky špatný a nepoužívá se. Správně je jedině ve slově vyjímaje, které je ovšem odvozeno ze slova vyjímat se.

4. Shlédnout, zhlédnout

Shlédnu dolů, protože to je směrem dolů a zhlédnu videa, protože se jedná o změnu stavu.

5. Tip, typ

Typ auta. Tip ve Sportce.

6. Velká písmena

Jak napíšete „pravidla českého pravopisu“?
Pravidla s velkým písmenem napíšeme v případě, že se jedná o konkrétní publikaci, kdežto pravidla českého pravopisu s malým zvolíme, když myslíme obecně pravidla psaného jazyka jako taková.

7. Čísla, číslice

Do 18-ti let – Snad nejčastější chyba. Jediný správný tvar je „do 18 let“, „do 25 let“, „do 65 let“ atd.

Od 7mi/7-mi/7i hodin – Stejně jako výše. Píše se pouze číslo bez přípony – od 7 hodin.

Procenta: 30% sleva = třicetiprocentní sleva / sleva 30 % = sleva třicet procent. V případě, že chceme použít přídavné jméno, nikdy mezi číslem a znakem pro procenta mezeru nepíšeme.

Kilometry: Tady je to stejné jako s procenty. 10km = desetikilometrový / 10 km = deset kilometrů.

blank

Rozdíl mezi logem a logotypem

Rozdíl mezi logem a logotypem je méně jasný laikům v korporátním designu. Rozhodl jsem se tento drobný rozdíl vysvětlit v novém dílu Minutovek.

Logo se používá ve firemních materiálech, na produktech, může obsahovat grafické prvky, obrázky, písmo a vše co logo definuje.

Logotyp je pouze textovým vyjádřením značky. Text může být graficky ztvárněn a může se logo používat i pouze jako originální textový nápis.

Chcete se inspirovat logy světových značek?

blank

USP – Unique Selling Proposition + velký rozbor claimů

Jak vytvořit unikátní prodejní výhodu nad konkurencí a jak ji prezentovat? V tomto díle vám vysvětlím význam USP a rozdíl mezi Tagline a Claim.

Konkurenční výhodu můžete získat i pouhým zmíněním správného sloganu, který upevní a posílí prezenci vašeho podnikání. Obratná slova (texty) jsou v tomto pojetí tou nejsilnější zbraní pro vytvoření kvalitního USP. Každá prodejní výhoda, nebo vlastnost produktu, na který v claimu upozorňujete, by měla být pravdivá, ale může zde být použito podobenství nebo nadsázka. Např. Redbull – vám dává křídla.

Vysvětlím vám, jaký je rozdíl mezi Tagline a Claim. Kdy se používají a také udělám velký rozbor Claimů nejznámějších značek.

Kdy si ve svém podnikání sami vytvoříte chytlavý Claim, který bude dobře mapovat váš produkt, můžete se tím odlišit od konkurence a současně svým zákazníků tzv. „vlézt do hlavy“. Při nákupním rozhodování pro ně můžete působit jako důvěryhodnější, známější, nebo i lepší dodavatel.

blank

Koučink a mentoring

Znáte rozdíl mezi koučinkem a mentoringem? A co třeba význam slova terapie, nebo konzultace? V tomto dílu vám v tom udělám jasno.

V tomto díle odpovím na otázky: „Co je to mentoring?“ a „Co je to koučink?“ Přestože, se může zdát rozdíl patrný, už jsem se setkal s tím, že lidé přirovnávají koučování k tzv. „terapii“. To je ale chybné srovnání (ve videu řeknu více). Dále se dělá podobné chybné přirovnání u mentoringu, kde si někteří zaměňují tuto činnost s prací konzultanta „konzultací“. To je také špatné přirovnání. Ve videu vysvětlím na příkladech kdo je kouč, mentor, terapeut a konzultant.

Koučování (koučink) je proces, podporující hledání individuálních řešení a rozvoj člověka v jím zvolené oblasti. Kouč není trenér ani poradce, ale hledá řešení společně s klientem. Termín pochází z anglického slovesa coach (trénovat, vést). Pochopení podstaty koučování ulehčuje i metafora koče (v angl. coach) nebo dostavníku – jako prostředku, pomáhajícího dostat se důležité osobě pohodlným způsobem z místa, kde právě je, na místo, kde chce být.

Mentoring je profesionální vztah dvou osob, kdy mentor předává své zkušenosti a znalosti menteemu (mentorovanému). Mentor tak působí jako průvodce v určité oblasti či tématu a pomáhá menteemu nalézt správný směr či řešení. Předávání znalostí a dovedností probíhá zpravidla v přirozeném prostředí např. na pracovišti.