Výpočet celoživotní hodnoty zákazníka – Customer Lifetime Value

V tomto díle vám vysvětlím jeden z největších ukazatelů potenciálu a efektivnosti firmy, který rozhoduje o míře investic do reklamy. Budeme se bavit o tom, jak si spočítat celoživotní hodnotu zákazníka, na kterou existuje mnoho různých vzorečků a složitějších výpočtů. Výpočet se nejčastěji využívá při segmentační strategii.

Vzoreček a detailní info na Wikipedii: http://bit.ly/1PLLrJL

Ve videu uvedu příklad, za použití jednoduššího vzorečku, ve kterém si snadno spočítáte jakou hodnotu má pro vás váš zákazník.

Díky dobře spočítané hodnotě Customer Lifetime Value (CLV), můžeme lépe rozhodovat o rozpočtech do marketingu, přestaneme se bát zvýšit výdaje na reklamu, protože budeme vědět, že určité procento klientů se vrátí a nakoupí znovu. Nejdražší je pro marketing vždy první kontakt se zákazníkem a pokud vše ostatní uděláte správně, už nikdy nebudete muset investovat pro návrat klienta tolik, co poprvé. Zvýší se efektivita a roste celoživotní hodnota zákazníka.

Někteří zákazníci jsou cennější než jiní. Například loajální zákazník navštěvující restauraci jednou týdně v průběhu celého roku přinese zisk okolo 10 000 Kč. Pokud zůstane věrný po celá léta, můžeme směle hovořit o statisících. Nebylo by hezké mít stovky nebo tisíce takových zákazníků, kteří se podílejí na pravidelném příjmu pro vaše podnikání?

Valentýnský speciál

V tomto speciálním díle vám prozradím, že na svátek sv. Valentýna nebývá připraveno 97% firem a díky tomu ztrácí možnost posílit svou značku nějakým drobným dárkem pro své zákazníky.

Také vám ukážu lepší a horší metody, jak své podnikání zviditelnit při sv. Valentýnu. Je potřeba dobře naplánovat, ale také zvolit smysluplný a dostupný dárek, který bude prezentován jako vhodná součást kampaně k tomuto svátku.

V případě, že pro své návštěvníky připravujete sezonní akce, jistě vás bude zajímat i segmentační strategie.

3 kroky, jak nastartovat marketing pro jeden produkt

Dnešní díl je zasvěcen krokům, které je potřeba udělat, abychom 1. vybrali, 2. prezentovali a 3. poznali správný cílový segment pro náš produkt. Budeme se bavit o nezbytných krocích, kterými nastartujeme úžasný marketing, který zvýší váš prodej.

Ve videu vám prozradím úskalí, která nesou prezentace komplexních služeb. Jaké jsou ekonomické a marketingové faktory výběru jednoho produktu a co tím můžeme získat.

Představím vám proces tvorby stránky pro jeden produkt a vyzdvihnu základní kroky, o kterých byste měli uvažovat ještě před tvorbou webu. Názorně také ukážu způsob, jakým webovou stránku produktu neprezentovat.

Závěrem budu prezentovat segmentaci a její přímý vliv na vzhled a použitelnost produktového webu. Ukážu na konkrétních klientech možnosti rozdělení cílových skupin a také vám prozradím, jak zacílit např. na důchodce, o kterých si myslíte, že na internet nechodí.

Jak na ideální ceník na webu, balíčky a hodnota služby

V druhém díle se podíváme na ceníky na webu, řeknu Vám, co znamená pravidlo 100 pro efektivní prezentaci slev, použití referenčního bodu a naučím vás správně komunikovat výhody služeb.

Obsah dílu:
Hodnota a cena služby – 0:36
Pravidlo 100 – 4:38
Referenční bod – 5:43
Klient Vs. Člen – 9:24
Podrobný ceník – 12:06
Jak pojmenovat balíčky – 16:51
Prozákaznický přístup – 18:45

Tento díl navazuje i na minutovku 100:10:1 na kterou byste se mohli také mrknout. Hlavně doporučuji další fantastický díl o cenotvorbě: Kouzla v ceníku!

Zahájení ZeptejSeFilipa show – první video

Jmenuji se Filip Novák a s mým týmem jsme pro vás připravili YouTube show #ZeptejSeFilipa, kde vy pokládáte otázky na Twitteru a já je odpovídám ve videích na YouTube. Více na tomto webu.

První show startovala otázkami přes Twitter

Napište otázku na Twitter za použití hashtagu #ZeptejSeFilipa a je to. Zbytek je na mě.
Jo, a nezapomeňte odebírat moje videa!

Show se následně změnila na pravidelné páteční díly

Otázky přes Twitter se nehromadili v potřebné kvalitě ani kvantitě, takže jsem se rozhodl páteční show koncipovat na předem připravená témata. Každý pátek vždy jedno téma.