Délka nákupního rozhodnutí v ČR

Jaká je délka nákupního rozhodnutí v České republice? Dnes se podíváme do průzkumu trhu přes aplikaci Google Consumer Barometer

Dotazník vyplnilo 6139 respondentů.

Kdy si začne zákazník zjišťovat informace, než produkt koupí?

19% – jen chvíli před nákupem
19% – pár hodin před nákupem
17% – pár dnů před nákupem
18% – týdny před nákupem
9% – několik měsíců před nákupem
3% – více měsíců před nákupem
8% – neprovádí průzkum trhu

Délka nákupního rozhodnutí patří mezi důležité faktory při sestavování go-to-market strategie.

Mezi námi influencery

Komu nejlépe slouží Facebook v roce 2017 (leden – červenec)? Kdo si tuto platformu obsadil a cítí se v ní jako doma v souvislosti s vlastním brandem? Dnes vyjde pravda najevo. Podrobil jsem detailní analýze konkurence na Facebooku tyto stránky:

Testované Facebook stránky

Brand Fans
Businessanimals.cz 18604
Tyinternety.cz 15623
Marketing Festival 10529
ekospace.cz – mikro a makroekonomie pro všechny 9915
MladýPodnikatel.cz 8989
H1.cz 6681
brona.cz 5542
Sun Marketing 4957
MarketingPPC 4583
StandaShow 4412
Jan Laibl – koučink, trénink, motivace 4143
Socialsharks 12314
Business Academy 3787
Better Marketing 3494
Zeptej se Filipa 3493
Click it 3458
RobertNemec.com 3444
PRIA 3117
Magdalena Čevelová 3040
Dobrý web 2234
Medio Interactive 1634
PeckaDesign 1495
Effectix 1484
Pavel Ungr.cz 1399
Business Factory 1263
ACOMWARE 1260
MarketUP 1071
Fox Hunter 851
Pevnina CZ 760
Stario Agency 620
Marketingová Kancelář.cz 527
Foreveryone 524
MARCO / BBN Czech Republic 352
Entity 321
DORLAND 168

TOP 10 v zapojení publika (Engagement)

Brand Engagement
Zeptej se Filipa   6.18%
Stario Agency   0.71%
Pavel Ungr.cz   0.57%
Effectix   0.54%
PeckaDesign   0.43%
ACOMWARE   0.28%
Sun Marketing   0.28%
Magdalena Čevelová   0.24%
MarketUP   0.2%
RobertNemec.com   0.19%

5 propadáků v zapojení publika (Engagement)

Brand Engagement
H1.cz   0.09%
Better Marketing   0.07%
Socialsharks   0.06%
Medio Interactive   0.05%
Foreveryone   0.01%

TOP 10 v počtu příspěvků

Brand Počet příspěvků
Zeptej se Filipa 747
MladýPodnikatel.cz 588
Businessanimals.cz 467
Tyinternety.cz 449
Magdalena Čevelová 147
Sun Marketing 146
StandaShow 137
Pavel Ungr.cz 134
Effectix 127
RobertNemec.com 125

5 propadáků v počtu příspěvků

Brand Počet příspěvků
Marketingová Kancelář.cz 15
Medio Interactive 14
PRIA 13
Pevnina CZ 7
Foreveryone 4

TOP 10 v průměrném týdenním nárůstu fanoušků

Brand   Nárůst fanoušků
Zeptej se Filipa   1.74%
MarketingPPC   1.44%
Business Factory   0.83%
brona.cz   0.79%
Pavel Ungr.cz   0.68%
Effectix   0.63%
MladýPodnikatel.cz   0.42%
MarketUP   0.4%
PeckaDesign   0.4%
StandaShow   0.39%

5 propadáků v průměrném týdenním nárůstu fanoušků

Brand   Nárůst fanoušků
Magdalena Čevelová   0.08%
Business Academy   0.06%
Click it   0.04%
ekospace.cz – mikro a makroekonomie pro všechny –  0.01% *
Socialsharks –  2.28% *

* záporná hodnota znamená týdenní ztrátu fanoušků!

TOP 10 v počtu příspěvků za den

Brand Příspěvků za den
Zeptej se Filipa 3.458333333
MladýPodnikatel.cz 2.722222222
Businessanimals.cz 2.162037037
Tyinternety.cz 2.078703704
Magdalena Čevelová 0.680555556
Sun Marketing 0.675925926
StandaShow 0.634259259
Pavel Ungr.cz 0.62037037
Effectix 0.587962963
RobertNemec.com 0.578703704

5 propadáků v počtu příspěvků za den

Brand Příspěvků za den
Marketingová Kancelář.cz 0.069444444
Medio Interactive 0.064814815
PRIA 0.060185185
Pevnina CZ 0.032407407
Foreveryone 0.013888889

Závěr analýzy

Konec výmluv obchodníkům s potutelným úsměvem, že „kovářova kobyla chodí bosa“. Nechodí. Marketingové agentury a influenceři získávají dlouhodobé pozitivní výsledky pro své podnikání a pro vazby s novými fanoušky. Existují ale i jiné agentury, které se zaměřují více na své klienty a jejich kobyla skutečně chodí bosa. Nevadí jim to. Zakázek je dost. Proč ne. Tato analýza se zaměřila na zhodnocení hlavních Facebook stránek vybraných influencerů a marketingových agentur v ČR. Sami si můžete udělat obrázek, jak kvalitní je vlastně Facebook stránka v souvislosti s počtem fanoušků. Ne vždy je honosné vysoké číslo fanoušků tím rozhodujícím faktorem pro vyhodnocení kvality Facebook stránky. Míra zapojení je klíčem ke střízlivému posouzení, zda obsah na Facebook stránce je skutečně zajímavý, něčím přínosný a zda stojí za komentování, sdílení, nebo lajky.

Díky, že jste se přišli podívat na moji analýzu a přeji úspěch při plnění obsahové strategie napříč sociálními sítěmi a hlavně na Facebooku 😉

Když rychlost je lepší než dokonalost

Rychlost je lepší než dokonalost ve chvíli, kdy je zbytečné dělat věci super-dokonale, aby fungovali. Bude to fungovat i bez toho, aniž by tam byla super dokonalá fotka, nebo super dokonalá grafika. Pokud máte dobrou myšlenku, službu, produkt, apod. Není důležité jak dokonalé to bude, pokud by to mělo zabrat moc času. Na začátku stejně dokonalí nebudete i když počkáte měsíce, nebo roky.

To nejdůležitější pravidlo úspěchu je začít hned a pak ladit a ladit a ladit. Všechny ty starosti s dokonalostí si můžete nechat na později. Člověk není dokonalý, tak jak chcete být dokonalí ve videu? Nebudete. Můžete být ale naopak autentičtí a to už je ceněná hodnota. Často se lidé obracejí na člověka, který sice nemá dokonalý projev, nebo kvalitu videa, ale myšlenku, nebo se umí naladit na jeho frekvenci a pochopit, že má dobré úmysly.

Důvěra vzniká z autentického chování. Bez přetvářek, zkrášlovadel, snahy neudělat ani drobnou chybičku. Zkuste si říct, budu na sobě pracovat, ale začnu už dnes a uvidíte, že to půjde.

Druhé pravidlo je konzistence. Musíte vydržet, aby jste dostali čas k tomu se zlepšovat. Nenechte se na začátku odradit drobnými neúspěchy, nebo tím, že vám to nepůjde. Pokračujte a ono to půjde.

Jak probíhá živnostenská kontrola

Kontrola z živnostenského úřadu přišla i na mě. V tomto dílu jsem pro vás shrnul, na co se kontrola zaměřuje v případě člověka na volné noze, tedy živnostníka, který podniká sám na sebe.

Živnostenský úřad bude chtít při kontrole tyto doklady

1) průkaz totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas)

2) doklad o registraci na finančním úřadě (např. Osvědčení o registraci na příslušném finančním úřadě nebo poslední podané daňové přiznání s podacím razítkem finančního úřadu, apod.)

3) doklady o registraci a prováděných platbách za Vás a za Vaše případné zaměstnance vůči Okresní správě sociálního zabezpečení (např. Přihláška k důchodovému pojištění + výpisy z účtu s uvedenými odvody záloh nebo roční vyúčtování záloh na pojistném)

4) doklady o registraci a prováděných platbách za Vás a za Vaše případné zaměstnance vůči zdravotní pojišťovně (např. Přihláška ke zdravotnímu pojištění + výpisy z účtu s uvedenými odvody záloh nebo roční vyúčtování záloh na pojistném)

5) doklad o pracovněprávních vztazích mezi Vámi a případnými zaměstnanci (např. pracovní smlouvy, dohody, aj.)

6) Vámi vystavené doklady za prodej zboží nebo poskytnuté služby (faktury, paragony, apod. – minimálně 15 ks za poslední 2 roky podnikání)

7) doklady prokazující způsob nabytí zboží nebo materiálu používaného k poskytování služeb (faktury, paragony, apod. – minimálně 15 ks za poslední 2 roky podnikání)

Nejčastější chyby při živnostenské kontrole

➜ Provozování činnosti na neohlášené provozovně.
➜ Neuvedení věty „veden v živnostenském rejstříku“ na fakturách a na webu.
➜ Nedostatečné kontaktní údaje na webu.
➜ Faktury nesplňují náležitosti podle zákona.

Tento díl berte jako mou osobní zkušenost, kontroly na jiných živnostenských úřadech se mohou lehce lišit. Samozřejmě se budou lišit, pokud podnikáte v jiném oboru, nebo máte zaměstnance, nebo vykonáváte jiný druh živnosti (např. řemeslnou, koncesovanou) a jiný obor podnikání, kde jsou jiná specifika.