blank

Tvorba mikro obsahu

Při tvorbě této marketingové show si běžně připravuji díly dopředu před natáčením. Tento obsah připravuji díky obchodnímu plánu, který mám předem jasný. Během příprav vznikají skripta, která v podstatě popisují části, o kterých chci mluvit. Tyto popisky a poznámky pak přetvořím do blogového článku, který právě čtete v mém blogu na zsf.cz i v popisku videa na Youtube. Mám tedy s jednou přípravou už 2 místa, kde se obsah objeví.

Při exportování videa mám ale možnost exportovat i pouze zvuk. Ten pak použiji jako audio podcast, protože Minutovky můžete poslouchat i na iTunes. Mám tedy už třetí obsah, který pořád čerpá z jedné přípravy.

Další příležitost distribuce je nahrát video (do 1 minuty) na můj Instagram účet. Zde může video zaujmou zase jiné návštěvníky, kteří mě třeba ještě neznají. Dalším obsahem může být třeba screenshot, do kterého přidám nějakou zajímavou hlášku z videa a tento obrázek budu sdílet na své Facebook stránce a ve Facebook skupinách.

blank

Smysl tvorby mikro obsahu spočívá v tom, abyste si usnadnili práci a vytvořili specifické další obsahy z jedné hlavní přípravy, který přesně vyhovují očekávání lidí v konkrétních sociálních sítích. Bavte se a dejte svým fanouškům víc, než jen jeden obsah. Vytvářejte mikro obsahy!

blank

Jak sepsat podnikatelský plán 2/2

Druhé pokračování dílu o podnikatelském plánu.


6. Jakým způsobem budete prodávat produkt?


7. Kolik financí potřebujete, abyste zajistili zisk v tomto projektu?


8. Kdo je v řízení podniku. Proč jste zrovna vy kvalifikovaní pro start takového projektu?


9. Jaká je představa o vývoji financí? (odhad maximální do 1-3 let, více nemá smysl) Kolik peněz bude potřeba, na co je budete potřebovat utratit? Jaké výnosy budou a odkud budou přicházet? (prodej vstupenek, doprovodné předměty, partnerské spolupráce, podíl na zisku z prodeje, apod.)


10. Jaká je předběžná hodnota firmy?

blank

Jak sepsat podnikatelský plán 1/2

Podnikatelský plán nebo také byznys plán je něco jiného než marketingový plán, přesto mají mnoho společného. Podnikatelský plán je „živý dokument“, pomůže vám průběžně kontrolovat, jak své vize a plány naplňujete. Aktualizujte svůj obchodní plán aspoň jednou za rok. Dnes vám řeknu co by měla obsahovat první část podnikatelského plánu.


1. Popište v 30 sekundách, nebo v jednom krátkém odstavci svůj záměr (o čem je váš produkt, nebo služba).


2. Proč je váš produkt jiný, nebo lepší než konkurence?


3. Jaká je hodnota vašeho odvětví (odhad), kolik jsou lidé schopni v tomto odvětví utrácet a kdo je konkurence?


4. Jakým způsobem plánujete vydělávat peníze (kontinuální platby, jednorázové platby, produkt u kterého si mohou inzerenti zaplatit reklamu, Freemium). Jaké jsou další cesty, jak vydělat peníze s tímto produktem.


5. Jaká je strategie/vize? Kde se vidíte za 5, 10 let?

blank

7 tipů pro snazší učení nejen pro studenty

Snadné učení je téma, které zajímá všechny studenty. Jak se lépe a rychleji naučit látku do školy? A co podnikatelé? Ti určitě také potřebují nové informace rychleji vstřebávat, protože dnešní doba je hlavně o informacích.

V dnešním dílu vám odkryji 7 nejlepších tipů pro snadnější učení nejen pro studenty.

1. Barvy – odlišujte si své desky jinou barvou, dokonce používejte pro určitý typ předmětu jen jeden zvýrazňovač. Lépe se vám bude vzpomínat na podtržené úryvky. Lépe se vám vybaví obal sešitu, pokud bude ve stejné barvě a také ho rychleji najdete na stole, nebo ve skříni.

2. Hudba – poslouchejte hudbu bez textu. Text sice po nějaké době může mozek hodit na druhou kolej a přestat ho vnímat, ale je menší pravděpodobnost, že se tak stane oproti hudby bez slov. Slova v hudbě váš mozek zaměstnávají a není to nejlepší řešení.

3. Svalová paměť – učivo si předříkávejte nahlas, nebo si ho přepisujte formou krátkých poznámek. Vše to děláte navíc pro své učení, jak ho artikulujete, jak ho přepisujete, se zapisuje do svalové paměti.

4. Mnemotechnické pomůcky – existuje velice hezky napsaný článek na Wikipedii, určitě mrkněte.

5. Nahrajte se – když cestujete, posilujete, nebo se jdete projet na kolečkové brusle, nahrajte si učivo do mobilu a pak si jej přehrávejte. Je to efektivní a ještě se u toho můžete protáhnout.

6. Pauza – udělejte si pauzu. Mozek se využívá neefektivně při dlouhém sezení. Udržujte také pitný režim!

7. Zábava – s přáteli si můžete udělat hru na zkoušení. Je jedno kdo vyhraje, při takových hrách si spojíte informace s určitou situací, smíchem apod. To jsou velice silné kotvy pro paměť.

Vyzkoušeli jste nějaké jiné techniky snazšího učení? Co třeba rychlo-čtení? Napište do komentářů.

blank

3 důvody, proč si připravit podnikatelský plán

Příprava podnikání obsahuje i přípravu tzv. podnikatelského plánu.


Podnikatelský plán je součástí každého dobrého nápadu, který ovšem vždy potřebuje “obrousit hrany”. A to tak, že to, co dává smysl jako dobrý účel, by mělo dávat smysl i finančně, protože podnikání je zaměřeno na tvorbu zisku, nikoli naivního pocitu. ????


Díky přípravě podnikatelského plánu získáte:

➜ Přehled o nákladech a výdajích a předpokládané ziskovosti.
➜ Přehled o rizicích, které mohou nastat (použijte např. Ishikawa diagram).
➜ Lepší šanci u investorů a případných spoluprací.

Důvodů, proč si připravit podnikatelský plán je víc, ale tyhle 3 jsou ty nejdůležitější. Máte nápad na nějaké další důvody? Napište do komentářů.