blank

Hudba pro komerční použití

Jako kreativec často tvořím nějaká videa, nebo hudební spoty. Někdy hudbu koupím, ale častěji využiji databáze, kde se k ní dostanu zadarmo. V dnešním dílu vám ukážu, kde takovou hudbu zadarmo stáhnout a jakým způsobem ji použít. Probereme detailně všechny Creative Commons licence, kde vám vysvětlím, co která licence znamená.

Důležitá změna, která ve videu nepadla je způsob, jakým dnes YouTube řeší použití známých skladeb. Nejenom, že vám hodí odkaz na původního autora do popisku videa, ale nově vám také může začít zobrazovat reklamy, které budou podporovat daného autora ve vašem videu – a to nechceš 😀

Nezapomínejte zkontrolovat licenci stahované hudby

Pozor!!! Před stažením jakékoli hudby si VŽDY přečtěte licenční podmínky. Některé jsou úplně zdarma, některé požadují odkaz na původního autora, možné použít k remixu atd.

Obsah dílu:

0:32 – Úvod do komerční hudby
2:22 – Hudba ke stažení zdarma
6:32 – Hudební licence
13:02 – Autor Vs. Uživatel

Odkazy, kde stáhnete hudbu a zvuky zdarma

➜ YouTube hudební knihovna https://www.youtube.com/audiolibrary/music – před použitím
musíte mít účet na YouTube / Google a můžete si vyfiltrovat hudbu, u které nemusíte uvádět autora.

➜ Freesound https://www.freesound.org – hledejte public domain licenci, u té nemusíte zveřejňovat autora.

➜ Bensound http://www.bensound.com/ – zdarma při uvedení odkazu.

➜ Sound Bible http://soundbible.com/ – CC licence na uvedení autora.

➜ Incompetech http://incompetech.com/ – zdarma při uvedení odkazu.

➜ Free Music Archive http://freemusicarchive.org/ – sledujte CC licence uvedené v detailu stránky s hudbou, obvykle je nutné uvést autora.

➜ Audionautix http://audionautix.com/ – ve spodní části stránky je viditelná informace o nutnosti uvést odkaz na autora, nicméně je možné se s autorem dohodnout na menším poplatku přes email a hudbu použít.

➜ CCTrax http://cctrax.com/ – mají hezký filtr pro vyhledávání podle druhu CC licence a u většiny hudeb je nutné uvést autora.

➜ iBeat.org http://ibeat.org/ – hudba zdarma, ale pouze pro nekomerční použití.

➜ Vimeo Music Store https://vimeo.com/musicstore – ve filtru vyberte Free a Commercial use a zobrazíte CC licence, které budou většinou ShareAlike, což znamená, že hudbu můžete využít i bez uvedení autora, ale musíte ji dát na místo se zachováním licence (takže to musí být také zdarma produkt, nebo jiný obsah, který je přístupný zdarma i z vaší strany.

➜ SoundCloud – pro užití zdarma musíte jít přes search (zadat nějaké klíčové slovo) a potom vlevo „Filter results: To commercial use“. Ten filtr musíte chvíli hledat, mají to zatím nepřehledně udělané. U každého autora pak zkontrolovat licenci (možná budete muset rozkliknout více informací o autorovi „Show more“. Licence je uvedena až na konci, většinou zakrytá) Ukázka jak jsem vyhledat hudbu s klíčovým slovem „beats“ a pro komerční použití: https://soundcloud.com/search/sounds?q=beats&filter.license=to_use_commerciall

➜ CCMixter http://ccmixter.org/ – Nahoře vpravo v menu Featured – „Free for commercial use“. Lze použít pro komerční využití, ale je nutné uvádět autora.

➜ Moby Gratis http://www.mobygratis.com/ – pro nekomerční účely zdarma.

➜ Extra: CC Search https://search.creativecommons.org/ – hledejte hudbu, obrázky, videa ke komerčnímu použití.

Oficiální web Creative Commons ČR: http://www.creativecommons.cz/

Přehled všech CC lincencí: http://www.creativecommons.cz/licence-cc/varianty-licence/

Public Domain Licence – jedná se o veřejné dílo, které můžete používat svobodně bez uvádění autora i pro komerční účely. Detailní popis takového díla je na Wikipedii: https://cs.wikipedia.org/wiki/Voln%C3%A9_d%C3%ADlo

Pro autory: Jak publikovat díla ke stažení: http://www.creativecommons.cz/pro-autory/publikace-del/

Pro uživatele: Jak správně uvést autora podle CC: http://www.creativecommons.cz/pro-uzivatele/nabyvani-licence/

blank

Sociální sítě v ČR 2016

Sociální sítě v ČR lákají živnostníky a střední firmy. Velké korporáty jakoby se jich báli. Ukážu vám aktuální statistiky pro rok 2016, které sociální sítě Češi nejvíce využívají a proč.

Sociální sítě v ČR 2016

Jak už můžete předvídat, první sociální sítí bude Facebook a za ní hned druhý největší vyhledávač v ČR, kterým není nikdo jiný než YouTube.

Facebook

Osobní profil, Facebook stránky a Facebook skupiny.

➜ Mezi TOP 20 značkami v ČR je průměr 250 000 fanoušků.
➜ Průměrná aktivita správce účtu je 90 příspěvků.
➜ Průměrné množství interakcí je 270 000. Z toho je:

➜ 85% lajků,
➜ 11% sdílení,
➜ 4% komentářů.

Míra reakcí na zprávy je 70%.

Top značka na Facebooku je Lidl Česká republika. Doba odepsání je v průměru 2 hodiny. Odepisují na 98% zpráv. Podle míry interakcí je to Fitness.cz & Kettler.

Tesco CZ je nejrychleji rostoucí Facebook stránka v ČR – mají o 10 000 fanoušků za měsíc navíc.

Podle množství interakcí v průměru na příspěvek vede Facebook stránka 5 Gum CZ & SK.

Facebook vydělává na inzerci.

YouTube

Uživatelský účet a propojení s Google Plus.

➜ Mezi TOP 20 značkami v ČR je průměr 22 000 fanoušků.
➜ Průměrná aktivita správce účtu je 8 příspěvků.
➜ Průměrné množství interakcí je 1 300.

YouTube vydělává na inzerci.

LinkedIn

Osobní prezentace a firemní profil (LinkedIn Company Pages).

➜ 62% muži, 38% ženy v ČR.
➜ 58% muži, 42% ženy celosvětově.

LinkedIn vydělává na inzerci, je možné si koupit přístup k datům.

Twitter

➜ Mezi TOP 20 značkami v ČR je průměr 18 000 fanoušků.
➜ Průměrná aktivita správce účtu je 32 příspěvků.
➜ Průměrné množství interakcí je 311. Z toho je:

➜ 77% lajků,
➜ 15% retweets,
➜ 8% komentářů.

Míra reakcí na zprávy je 17%.

Twitter vydělává na inzerci.

Google+

Propojení do Google maps. Možnost ověření firmy (zaslání kódu poštou).


14:26 – Instagram
Facebooku koupil Instagram a začlenil jej do Facebook inzerce.

Snapchat

Vydělává na inzerci velkých značek v sekci „Discover“. Facebook chtěl v roce 2014 koupit Snapchat za 3 biliony dolarů – neúspěšně.

Pinterest

Vydělává na inzerci. Největší konkurent Google Adwords v prostředí ecommerce v US a UK. V ČR není zatím placená inzerce pinů k dispozici.

Nejlepší vyhledávač obrázků, videí, a inspirace na světě.

Soundcloud

Sdílení hudby, propagace obsahu – není dostupné v naší zemi.
Možnost provozování podcastu, audio pořadu, nahrát záznam z rozhovorů.

Slideshare

Možnost získání extra návštěvnosti z prezentovaných materiálů na přednáškách, upload prezentací v PowerPoint, nebo PDF. Na sociální sítě v ČR, Slideshare vábí hlavně přednášející a tak zde objevíte spoustu slajdů z různých konferencí.

Můžete přitáhnout pozornost zajímavou prezentací a vyzvat uživatele k návštěvě webu, nebo k jiné další akci – přímo z klikatelné části prezentace.

Foursquare

Uživatelský profil Vs. Firemní placený profil.

Je to lokální vyhledávač, ve kterém můžete vyhledat místa, která vás zajímají a získat na ně reference v podobě komentářů nebo fotografií. Nejsilnější je jejich mobilní aplikace, kterou využívá většina uživatelů. Nejčastěji se jedná o hodnocení restaurací, u kterých mohou návštěvníci publikovat fotografie servírovaných jídel přímo v místě provozovny. Dobrá restaurace si může polepšit a špatné o to více pohoršit.

➜ Funkce check-in.

Behance

Možnost vyhledat designery a umělce, prezentovat svou práci. Propojit se a komentovat projekty. Možnost získání zpětné vazby od profesionálních designerů.

Behance rozesílá automaticky email lidem, kteří vás sledují. Prvních 24 hodin po zveřejnění projektu je důležitých pro získání viditelnosti.


Líbí se ti moje marketingová show na téma sociální sítě v ČR? Odebírej videa!
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

 

blank

5 epických SEO nástrojů zadarmo

SEO nástroje o jejichž existenci možná nevíte

SEO webu chce zlepšit snad každý. Tedy každý, komu jde o to být dohledatelný ve vyhledávačích. Hledáte užitečné aplikace pro analýzu? Jste tu správně.

Optimalizace webu je nekončící proces a proto je vhodné si dlouhé hodiny analýz, usnadnit šikovnou aplikací, která za vás udělá těžkou práci. A co kdyby byla ještě k tomu zadarmo?

1. Screaming Frog SEO Spider Tool

„Řvoucí žába“ je velmi silný SEO nástroj, kterým zjistíte co webovým stránkám přesně chybí. Verze zdarma dokáže projít maximálně 500 stránek. Screaming Frog velmi mocný nástroj i ve verzi zdarma, protože toto velkorysé omezení postačí většině menších webů.

screaming-frog-seo-spider-tool
Ke stažení zde: https://www.screamingfrog.co.uk/

2. Xenu’s Link Sleuth

Xenu’s Link Sleuth umí projít web a detekovat nefunkční odkazy. Mohou to být odkazy na stránky, obrázky, rámečky, pozadí, CSS, skripty a applety, které nefungují. Výsledkem je kontinuálně aktualizovaný report, který můžete filtrovat na základě různých kritérií. Velmi přehledný a silný nástroj pro kontrolu narušení odkazové struktury.

xenu-link-sleuth

Ke stažení zde: http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html

3. Open Site Explorer (MOZ)

Open Site Explorer je jeden z nejužitečnějších nástrojů od MOZu. Tento nástroj umí změřit zpětné odkazy, zjistit příležitosti a hrozby v odkazech. Novinkou je metrika SPAM skóre, díky kterému můžete odhadnout, zda je váš web v nebezpečí a mohl by být penalizován za podezřelou SEO aktivitu. Nástroj je zadarmo s omezeným počtem testů za den.

moz-logo
Online SEO nástroj: https://moz.com/researchtools/ose/

4. Síla SEO – český online SEO test

Nejrychlejší a nejpodrobnější SEO nástroj v češtině, který spolehlivě oskenuje hlavní stranu webu a vyhledá případné chyby. Všechny doporučení jsou ručně psané a aktualizované. Některé detekované chyby obsahují přímé odkazy na SEO návody. Nástroj je kompletně zadarmo. Výsledný report lze stáhnout v PDF.

logo-silaseo

Online SEO nástroj: http://www.silaseo.cz/

5. MobiOpti – test webu na mobilu a tabletu

Je vaše stránka připravena pro mobilní uživatele? V tomto online testu zjistíte, jak se chová vaše stránka na malém displeji mobilního telefonu, nebo tabletu. Funguje pro testování responzivní verze webu. Možnost zaujmout mobilní návštěvníky je velkou příležitostí k optimalizaci uživatelské přístupnosti a mobilní SEO.

Online SEO nástroj: http://www.mobiopti.cz/