Jak překonat strach

Jak překonat strach z lidí, ze smrti, z řízení auta, z výšek, ze tmy, ze zubaře, ve sportu? Jak překonat úzkost? Jak překonat trému z důležité schůzky nebo rande?

Je škoda, že ve většině krásných věcí, které můžeme vytvořit nám obvykle brání strach.

V podnikání nás často zastaví obchodní stránka věci, marketingová část, časová oběť (raději se věnujeme něčemu, co přinese jistější výdělek), obava ze ztrapnění, obava z neúspěchu.

V osobním kontaktu (např. na prvním rande) se bojíme ztrapnění, odmítnutí, výsměchu. Obáváme se toho, že to špatně dopadne.

Většinou si ale tvoříme nereálné domněnky.

Když jsem šel poprvé konzultovat do Mercedesu, tvořil jsem si zbytečné doměnky:

  • Co když mě vyhodí?
  • Co když budu vypadat jako idiot?
  • Co když řeknu něco špatně?
  • Co když mě nenapadne skvělá odpověď?
  • Co když budu váhat?
  • Co když na mně bude poznat strach?

V momentě kdy poznáme podstatu našeho strachu, získáte více informací, můžeme ho překonat.

Čím více něčemu rozumíte, tím větší jistotu cítíte. Tím větší sebevědomí vytvoříte a strach a obavy se zmenšují.

Napište do komentářů z čeho jste kdy měli obavy a jak jste to překonali.

Jak se vyhnout toxickým lidem

Negativní emoce známe. Někdy přijdou rychle a stejně tak odchází. Negativní nálady a myšlení nám ovlivňuje okolí, ve kterém se nacházíme. Někdy může i ta nejbližší osoba být zdrojem toxicity, kterou onemocníme, protože si nehlídáme, kolik negativní energie do sebe necháme absorbovat.

Člověk je jako houba a emoce vnímá a nasává do sebe. Odsud máme dobrý pocit, když nás někdo pochválí a špatný pocit, když nám někdo ukradne kolo, nebo automobil. S negativními emocemi si obvykle poradíme tak, že se někomu svěříme. Co nám ale dělají lidé, kteří s námi vyhledávají kontakt zejména proto, aby si mohli postěžovat? Co s takovými „negáči“ dělat?

Jak zvládnou stres, depresi, blbou náladu, dramatické situace, si řekneme v jiném díle. V tomto se dozvíte jak zjistit kdo vás může ovlivňovat negativně a jak s takovými lidmi naložit.

Dnešní díl jsem věnoval všem, kteří žijí v toxickém prostředí negativních osob, které jim dělají ze života peklo. Někdy to může být kamarád, který si prostě sem tam stěžuje, ale i takový člověk může být pro nás toxický, pokud s ním trávíme významné množství času. Právě osoby nejbližší na nás mají ten největší vliv a pokud si někdo neustále stěžuje, nebo nás nepodporuje, nemotivuje, má to důrazný vliv na naši psychiku, kuráž, odvahu a schopnost se dobře rozhodovat.

Tento díl spadá do kategorie psychologie, která je významnou součástí každého podnikatele a dobrého obchodníka. Když nebudete vnitřně v pohodě, nemusí se vám dařit ani v podnikání.

Díl doporučuji všem, kteří chtějí zjistit jak naložit s negáči a osvobodit svou mysl ze zajetí negativních myšlenek.

Rozhodnutí nechte zákazníkovi

Představte si situaci na trhu, kdy vás obchodník přemlouvá k nákupu jeho produktu. Na mě to tedy má efekt jako repelent na komáry. Takový vlezlý obchodník vás dokáže zaručeně odradit.

V dnešní Minutovce vám řeknu, proč je dobré nechat finální rozhodnutí na zákazníkovi a raději nechat volbu na něm, než za něj rozhodovat. Zákazníci totiž milují kontrolu nad situací, ale nesnáší, když je zjevné, že je chce obchodník do něčeho silou natlačit.

Musíte je vtáhnout do děje

Pište marketingové scénáře v přítomnosti, jakoby se akce právě odehrávala. Lépe tak vtáhnete čtenáře, nebo diváka do děje.

V reklamě je tedy lepší použít přítomný tvar:

Petr se holí a jde do práce.

Než minulý tvar:

Petr se ráno oholil a šel do práce.

Příběh, který popisujete bude lépe působit v přítomnosti. Představte si třeba reklamu na vysavač.

„Se starým vysavačem vám nešla vysát špína pod kobercem?“.

Lepší je říct:

„Se starým vysavačem vám nejde vysát špína pod kobercem?“

Používejte lidi místo procent

Při prezentaci výsledků záleží na formě, kterou zvolíte. Představte si, že máte prezentovat míru spokojenosti zákazníků ve vašem e-shopu. Máte na výběr buď napsat:

99% zákazníků je spokojeno s nákupem.

nebo na to můžete jít lépe a napsat:

99 zákazníků ze sta je spokojeno s nákupem.

Nebo napsat konkrétní číslo:

359 zákazníků z 362 je spokojeno s nákupem a doporučují nás.

Také když budete prezentovat množství recenzentů, tak to působí lépe i kdyby jste měli horší průměrné hodnocení, protože hraje i roli to, jaké množství referencí máte.

Např.

Hodnocení 3,5 hvězdičky na Facebooku bude vypadat hůř od 20 lidí, než stejný průměr od 3 500 lidí.