blank

Trolly nekrmit!

Internetový Troll, nebo Hater je člověk, který často anonymně zasílá provokativní či jinak urážlivé příspěvky do diskuzí (u Youtube videí, na Facebooku, v internetových fórech, nebo kdekoli jinde, kde to je online a nejlépe veřejné). Troll chce být vidět, baví ho totiž, když na něj lidé reagují. Nemá nic lepšího na práci a chce, abyste ani vy neměli nic lepšího na práci.

Trollování na Facebooku a u Youtube videí

Pobavte se u Koment Wars

V dílu detailně rozeberu krabí syndrom a psychologii, která stojí za každou zbytečnou diskuzí, započatou internetovými trolly.

Životní mise by mělo být to první, čeho byste se měli držet, zejména v případě, že přijde nějaká kritika. Váš vyšší účel, by měla tuto kritiku odfiltrovat.

Krabí mentalita

Kritika jsou krabi v kyblíku. Krab leze po ostatních, aby unikl, ale ostatní ho zatáhnout zpět. Následně všichni zemřou v kyblíku, protože se žádný nedostane ven.

Více o krabím efektu.

Kritika je všude, když začnete na něčem dělat a chcete uspět.
Názor nezmění absolutně nic na tom, co se ve skutečnosti děje.

Realita Vs. Názor (kritika)

Někdo řekne: „Tvoje práce nestojí za nic“. Co se obvykle spustí za procesy?

  1. Nutkání obránit se (vysvětlovat, ptát se proč si to myslí, řešit to, rozebírat)
  2. Začnu se cítít, že to je pravda (zhmotňování v mysli, přidávání názoru někoho jiného význam, zvětšování problému tím, že se tím intenzivně zabývám a dávám tomu váhu)

Pokud někdo řekne „Tvoje práce nestojí za nic“. Existují jen 2 možnosti:

  1. Je to pravda.
  2. Není to pravda.

Co se ale mění na tom, jaká moje práce je?

  1. Moje práce měla nějakou podobu.
  2. Moje práce má stejnou podobu, kdyby o ní nikdo nic špatného neříkal
  3. Moje práce má stejnou podobu, i kdyby o ní někdo něco špatného říkal

Co kdyby někdo řekl, že „můj účes vypadá blbě“.

  1. Nic se v realitě nestane, když to někdo vysloví.
  2. Je jedno jestli si o to myslím já, někdo jiný, že moje vlasy vypadají dobře nebo špatně. Vlasy se tím nezmění.
  3. Můžu jít k holiči později, ale v té dané chvíli se nic nezměnilo.

Někdo řekne, že jsem „debil“.

  1. Změní se moje inteligence když mi to někdo řekne?
  2. Ne
  3. Možná mám nějaký špatný názor. A pokud je to pravda, tak to vždy byla pravda. A můžu to později změnit. Ale nic se nezmění, jestli si to někdo myslí, nebo jestli si to myslím jen já.

V první radě je potřeba separovat Názory a Skutečnost!

Skutečnost je neměnná – názor ji nemění, dokud to sami nepřipustíme

Názory nad vámi získají moc pouze ve chvíli, když s nimi souhlasíme.

Pokud si tohle v životě uvědomíte, stanete se imunními vůči kritice.
Představte si, že vaše práce, váš životní cíl je rozjetý vlak, který ovládáte. Vybrali jste si svou cestu a po té jedete. Názory jsou tako duchové. Stane se, že na kolejích na vás křičí, abyste zastavili. Je to ale zcela na vás, jestli vlak zastavíte. Když uvěříte, že duchové existují, pokaždé vlak zastavíte. To vás velmi zpomalí. Zastavíte. Nebudete schopni dokončit svou životní misi, protože vás mohou zastavit na několik let a nikdy nerozvinete svůj potenciál.

Důvod proč si hodně lidí z toho co jsem popsal nic nevezme je ten, že doposud žádný životní smysl nemají. Neví, proč tu jsou, nemají žádné sny, tužby ani cíle. Nepřemýšleli o tom nikdy, a proto jim vždy někdo nějaké cíle doporučil, předal, nebo plní cíle někoho jiného.

Co kdyby měl na mě můj šéf nějaký názor. Je to silnější? Přece jenom dává mi peníze. Není to jen duch, je to mnohem vážnější. Nebo když chci udělat dobrý dojem na investora na večírku? Je to pro vás extrémně důležité? Díky těmto situacím, kdy si myslíte, že váš život záleží na rozhodnutí někoho jiného, jestli se mu budete líbit, jste ve velmi nebezpečné situaci. Musíte ji změnit.

Když budu více odpovědný za svůj život, změním ho následovně:

  • Lidé jsou kritičtí, protože prokrastinují.
  • Bojí se vlastního úspěchu
  • Bojí se tvrdé práce

Důvod proč to jsou trolové

  • Nemají životní cíl
  • Dělají nejjednodušší věc: kritizují ostatní
  • Trol je člověk, který prokrastinuje aniž by o tom věděl
  • Obírají sami sebe od příležitost vytvořit něco skvělého
  • Zanechávají škaredé komentáře všude možně (u youtube videí), stěžují si na vše možné, vše je špatně, kromě nich – není náhoda, tohle jim způsobuje jejich ego.
    Jak použít troly? Jako připomenutí, zda to stejné neděláte někde, někomu.

To co jsem řekl, není pro omlouvání toho, že nepotřebujete zpětnou vazbu.

To co jsem řekl, není pro omlouvání toho, když jste někomu něco udělali a on vás nyní kritizuje.

To co jsem řekl, není pro omlouvání toho, že se načnete vymlouvat na dogma.

Zpětná vazba je velmi důležité a bez ní se vám nepodaří dosáhnout úspěchu.

Být otevřený ke zpětné vazbě znamená mít odvahu.

blank

Jak dosáhnout svých cílů

Je rozdíl mezi cílem a vizí. K cíli známe cestu, víme jak dlouho to asi zabere a poznáme, až cíle dosáhneme. V dnešním dílu se dozvíte rozdíl mezi vizí a cílem, jak si správně nastavit své vize a proč je důležitější cíl, než cesta.

Cíle si nastavujte tak, aby pro vás byli výzvou. Abyste museli k jejich dosažení vyvinout extra námahu. Cíl, kterého snadno dosáhnete, vás nikam neposune.

Cítíte se úspěšní? Co kdyby se vás na to někdo zeptal, co v prvních 5 sekundách odpovíte? Ano? Ne? Nevíte? Poradím vám, jak se na úspěch dívat z jiného úhlu, abyste dosáhli svých cílů a nezabývali se otázkou úspěchu, nebo motivace.

blank

Jak překonat strach

Jak překonat strach z lidí, ze smrti, z řízení auta, z výšek, ze tmy, ze zubaře, ve sportu? Jak překonat úzkost? Jak překonat trému z důležité schůzky nebo rande?

Je škoda, že ve většině krásných věcí, které můžeme vytvořit nám obvykle brání strach.

V podnikání nás často zastaví obchodní stránka věci, marketingová část, časová oběť (raději se věnujeme něčemu, co přinese jistější výdělek), obava ze ztrapnění, obava z neúspěchu.

V osobním kontaktu (např. na prvním rande) se bojíme ztrapnění, odmítnutí, výsměchu. Obáváme se toho, že to špatně dopadne.

Většinou si ale tvoříme nereálné domněnky.

Když jsem šel poprvé konzultovat do Mercedesu, tvořil jsem si zbytečné doměnky:

  • Co když mě vyhodí?
  • Co když budu vypadat jako idiot?
  • Co když řeknu něco špatně?
  • Co když mě nenapadne skvělá odpověď?
  • Co když budu váhat?
  • Co když na mně bude poznat strach?

V momentě kdy poznáme podstatu našeho strachu, získáte více informací, můžeme ho překonat.

Čím více něčemu rozumíte, tím větší jistotu cítíte. Tím větší sebevědomí vytvoříte a strach a obavy se zmenšují.

Napište do komentářů z čeho jste kdy měli obavy a jak jste to překonali.

blank

Jak se vyhnout toxickým lidem

Negativní emoce známe. Někdy přijdou rychle a stejně tak odchází. Negativní nálady a myšlení nám ovlivňuje okolí, ve kterém se nacházíme. Někdy může i ta nejbližší osoba být zdrojem toxicity, kterou onemocníme, protože si nehlídáme, kolik negativní energie do sebe necháme absorbovat.

Člověk je jako houba a emoce vnímá a nasává do sebe. Odsud máme dobrý pocit, když nás někdo pochválí a špatný pocit, když nám někdo ukradne kolo, nebo automobil. S negativními emocemi si obvykle poradíme tak, že se někomu svěříme. Co nám ale dělají lidé, kteří s námi vyhledávají kontakt zejména proto, aby si mohli postěžovat? Co s takovými „negáči“ dělat?

Jak zvládnou stres, depresi, blbou náladu, dramatické situace, si řekneme v jiném díle. V tomto se dozvíte jak zjistit kdo vás může ovlivňovat negativně a jak s takovými lidmi naložit.

Dnešní díl jsem věnoval všem, kteří žijí v toxickém prostředí negativních osob, které jim dělají ze života peklo. Někdy to může být kamarád, který si prostě sem tam stěžuje, ale i takový člověk může být pro nás toxický, pokud s ním trávíme významné množství času. Právě osoby nejbližší na nás mají ten největší vliv a pokud si někdo neustále stěžuje, nebo nás nepodporuje, nemotivuje, má to důrazný vliv na naši psychiku, kuráž, odvahu a schopnost se dobře rozhodovat.

Tento díl spadá do kategorie psychologie, která je významnou součástí každého podnikatele a dobrého obchodníka. Když nebudete vnitřně v pohodě, nemusí se vám dařit ani v podnikání.

Díl doporučuji všem, kteří chtějí zjistit jak naložit s negáči a osvobodit svou mysl ze zajetí negativních myšlenek.

blank

Rozhodnutí nechte zákazníkovi

Představte si situaci na trhu, kdy vás obchodník přemlouvá k nákupu jeho produktu. Na mě to tedy má efekt jako repelent na komáry. Takový vlezlý obchodník vás dokáže zaručeně odradit.

V dnešní Minutovce vám řeknu, proč je dobré nechat finální rozhodnutí na zákazníkovi a raději nechat volbu na něm, než za něj rozhodovat. Zákazníci totiž milují kontrolu nad situací, ale nesnáší, když je zjevné, že je chce obchodník do něčeho silou natlačit.

blank

Musíte je vtáhnout do děje

Pište marketingové scénáře v přítomnosti, jakoby se akce právě odehrávala. Lépe tak vtáhnete čtenáře, nebo diváka do děje.

V reklamě je tedy lepší použít přítomný tvar:

Petr se holí a jde do práce.

Než minulý tvar:

Petr se ráno oholil a šel do práce.

Příběh, který popisujete bude lépe působit v přítomnosti. Představte si třeba reklamu na vysavač.

„Se starým vysavačem vám nešla vysát špína pod kobercem?“.

Lepší je říct:

„Se starým vysavačem vám nejde vysát špína pod kobercem?“