blank

Používejte lidi místo procent

Při prezentaci výsledků záleží na formě, kterou zvolíte. Představte si, že máte prezentovat míru spokojenosti zákazníků ve vašem e-shopu. Máte na výběr buď napsat:

99% zákazníků je spokojeno s nákupem.

nebo na to můžete jít lépe a napsat:

99 zákazníků ze sta je spokojeno s nákupem.

Nebo napsat konkrétní číslo:

359 zákazníků z 362 je spokojeno s nákupem a doporučují nás.

Také když budete prezentovat množství recenzentů, tak to působí lépe i kdyby jste měli horší průměrné hodnocení, protože hraje i roli to, jaké množství referencí máte.

Např.

Hodnocení 3,5 hvězdičky na Facebooku bude vypadat hůř od 20 lidí, než stejný průměr od 3 500 lidí.

blank

Bez chyb by to nešlo tak dobře (host Bronislav Sobotka)

S dnešním hostem Bronislavem Sobotkou vám oba potvrdíme, jak užitečné chyby jsou a se s nimi naučit pracovat. Ani batole si nejde hned zaběhat maraton, nejprve se učí chodit tím, že udělá krůček, spadne, udělá dva, spadne a tak dál.

V tomto dílu Minutovek se vracíme kamsi zpět do našeho dětství, kdy jsme byli na chyby zvyklí a dnes se jako dospělí chyb možná i bojíme. Není čeho se bát, při učení čehokoli nového jsou chyby přirozenou součástí.

Jak říká Broňa: “A hlavně, nepřipadat si jako trouba, protože všichni děláme chyby.”

Mrkněte taky na Broňův channel

blank

Nekompromisní manipulace ze strany klienta

V podnikání ovlivňujete ostatní a při uzavírání obchodu můžeme buď najít společnou cestu, společně se dohodnout na podmínkách, nebo se nedomluvit. Extrémním případem je vyžadování pouze svých podmínek nátlakem, kdy se jedna strana nechce domluvit na ničem jiném, než na tom, co sama navrhla, i když to je pro druhou stranu velice nevýhodné.

V dnešním reálném příkladu vám povím svou zkušenost s klientem-manipulátorem a jak jsem ze zakázky vyvázl. Doufám, že si z mé zkušenosti vezmete to nejlepší a na manipulátory si dáte i mimo podnikání pozor.

Obchodní manipulace se dá často vidět u finančních poradců a zejména u poradců pojištění. Straší vás a hrozí vám (co kdyby se vám stalo….). Někdy ale zažijete manipulaci na místech, kde ji nečekáte. Třeba u mile vypadajícího a usmívajícího klienta.

blank

Kde se zákazníci před nákupem inspirují než koupí

Před nákupní chování trápí každého marketingového experta i začátečníka. Je vždy zásadní, co zákazník dělá před tím, než produkt nakupuje, čili vybírá si dodavatele, který je podle něj nejvhodnější.

V dnešním dílu vám ukážu zajímavé porovnání nákupního chování Čechů a Slováků. V čem se liší před-nákupní zjišťování, než si něco zákazník koupí. Nákupní chování se zohledňuje v marketingové strategii a slouží jako vodítko pro sestavení segmentační strategie.

blank

blank

Kdo rozhoduje o nákupu v domácnosti

Ovlivnění nákupního rozhodnutí jde tak daleko jak jen může. I do vaší rodiny. V rodině se běžně o nákupech rozhoduje po oboustranné diskuzi. Někdy i bez diskuze. O větších investicích v rodině rozhoduje tzv. “hlava domácnosti”. Obvykle to bývá muž. Pokud se tato role neurčila, nebo není stanovena, je hlavou rodiny ten, kdo do rodinného koše přináší více peněz. V tomto případě to může být i žena.

Pro marketingového odborníka je velmi důležité správně poznat, kdo nákup ovlivňuje, kdo dává první impulz a který člen rodiny pak vykoná výběr dodavatele. Od tohoto zjištění se odvíjí také způsob prezentace reklamy pro ženy, nebo pro muže.

Napište do komentářů pod Youtube videem řešení z otázky.