S.O.S. – Shining Object Syndrome

S.O.S. – Shining Object Syndrom – jedná se o syndrom, který postihuje vysoce kreativní lidi, jako jsem já. Funguje to tak, že máme chuť startovat nové projekty, ale pak se snadno necháme rozptýlit něčím novým a startujeme další novou věc. Právě kvůli tomu, že nás ta první už omrzela. S tímto lze bojovat disciplínou a vytvořením plánu, kterého se pak držíte. Také vám v tom pomůže nějaký parťák, který s vámi tuto cestu jde.


Není ADD/ADHD, což je porucha pozornosti, vnitřní neklid, hyperaktivita apod.


O co se jedná

Extrémní nadšení pro startování něčeho nového. Velká pravděpodobnost se nadchnout pro něco jiného na nedodělat to stávající. Chuť často začínat nové věci a nedokončovat.


Příklady

➜ Četba knihy – kolik knih máte rozečtených a nedokončených?
➜ Software – kolik prográmků jste se skutečně naučili používat?
➜ Hra – kolik her jste dohráli do konce?
➜ Učivo – kolik nových znalostí ovládáte úplně?
➜ Posilovna – chodíte pravidelně, nebo jste jen před nějakou dobou začali a teď už zase nechodíte?


Jak z toho ven?

➜ Je to správné pro můj business?
➜ Chtějí to mí zákazníci? Jsou ochotni za to zaplatit?
➜ Mám k tomuto prostor z toho udělat úspěšný projekt?
➜ Mám nějaké jiné projekty


Není nic špatného na tom milovat inovace. Jen se nenechte chytnout do začarovaného kruhu zkoušení nového a nedokončování původního.

Věrohodný popis produktu

Věrohodný popis produktu získáte tímto snadným trikem. Chápu, že váš produkt je úžasný a nemá chybu. Těžko byste chtěli do jeho popisku dávat něco negativního. Pojďme se na to podívat z druhé strany. Co je důvěryhodnější? Nestranná recenze, nebo vychválený produkt typu (Horst Fuchs telemarketing show)? Nechci nijak ubírat kouzlo a šarm panu Fuchsovi, ale důvěryhodnější bývá často recenze a dokonce i taková, která je od naprosto neznámého člověka.

Inspiraci pro věrohodnější popisek produktu si můžete vzít právě z takových recenzí, kde není jen vše růžové a vychválené. Mnohem lépe bude působit upřímnost, když o svém produktu napíšete, že „něco“ neumí, nebo že se nehodí pro určitý způsob použití. Váš čtenář bude lépe přijímat informace, které jsou v pozitivním duchu a lépe jim uvěří.

Vyzkoušejte to. Funguje to!

Proč nápad nestačí

Nápadů máme všichni spoustu. Doslova na rozdávání. To těžké je vybrat ten správný nápad a vložit do něj úsilí, které potřebuje, stejně jako rostlinka vodu, aby vyrostla. Vše má svůj čas a při startování nového projektu nečekejte nějaké valné statistiky.

Je jen velmi malá šance, že váš projekt bude od začátku velice úspěšný, většinou si na svou „slávu“ budete muset počkat a kontinuálně přinášet co nejlepší hodnotu pro svou cílovou skupinu.

Nápad prostě nestačí, musíte si ušpinit ruce a makat. Prvních 18 měsíců zapomeňte na statistiky.

Jak správně lichotit a navrhnout jiné řešení

Jak správně lichotit a ve stejné větě navrhnout nějakou změnu? Tohle bývá nejobtížnější komunikační přesmyčka a spousta lidí používá tuto jednu hlavní chybu.

Když chcete někomu např. pochválit jeho práci a současně byste mu rádi sdělili jiný (lepší) postup, zkuste místo této věty:

Michale, moc se mi líbí tvůj návrh mobilní aplikace, ale změnil bych ještě velikost tlačítek. Uvidíme, zda to bude vypadat lépe.

Zkuste tuhle větu:

Michale, moc se mi líbí tvůj návrh mobilní aplikace a změnil bych ještě velikost tlačítek. Uvidíme, zda to bude vypadat lépe.

Jak funguje spojka – ALE:

Spojku „ALE“ používáme často, ale při komunikaci s někým jiným se snažme tomuto vyhýbat. Vypadá to pak, že předchozí lichotku ani nemyslíme vážně a že jsme vlastně hlavně nespokojeni a proto chceme navrhnout změnu.

Nejhorší otázky na pracovním pohovoru

Pracovní pohovor má svá pravidla, ale také obvyklé otázky, na které se můžete předem připravit. V dnešním dílu se podíváme na dvě nejčastější otázky na pracovním pohovoru a jak na ně nejlépe reagovat.

Časté otázky na pracovním pohovoru

Jakým způsobem zachovat chladnou hlavu a správně odpovědět na tyto nejčastější otázky:

1. Řekněte nám něco o sobě

Pracovní pohovor obvykle začíná nějakým představením společnosti a přivítáním. Z 99% bude následovat otázka, kterou vás personalista vyzve k představení vaší osoby a vašeho profesního života. Tato otázka padne vždy a můžete se na ni připravit.

Předvedu vám názorně, jak na tuto otázku odpovědět.

2. Proč bychom měli zrovna vás vybrat na tuto pozici?

Tato otázka je méně příjemná, když na ni nejste připraveni. Zde se totiž musíte prodat, ale prodat se správně. Nesnažte se ze sebe dělat někoho kým nejste, ale přílišná skromnost vám také nepomůže.

Nebojte se, přijímací pohovor proběhne jako příjemná schůzka s někým novým, na kterou se můžete těšit. Budete totiž připraveni na nejhorší otázky, které se s největší jistotou určitě objeví.

Jako takový menší bonus jsem pro vás našel to video od Jobs.cz https://www.youtube.com/watch?v=CLy7M5OnbI0 (s jobs.cz jsem se na žádné reklamě nedomlouval, tak doufám, že mi alespoň někdo pošle pohlednici s podpisama, když o to tady zakopnou) 😀

Přeji vám, aby se vám podařilo získat práci, po které toužíte.

Proč nekritizovat konkurenci

Kritizování konkurence se vám nemusí vůbec vyplatit. Když se pouze omezíte na oznámení, v čem je vaše konkurence horší, neříkáte, v čem jste lepší vy.

I když máte nutkání říci svému klientovi něco peprného na adresu konkurence a přestože to bude pravda, při vysílání této negativní energie se i kus nalepí na vás. Ano, pokud vysíláme negativní energii, nějakým způsobem se v klientovi zanechá dojem, že i my jsme součástí takového negativního pole.

Proto je lepší a praktičtější konkurenci nepomlouvat a celé obchodní setkání naladit do pozitivního stylu. Klient musí odcházet spokojený a ne plný informací jak moc špatné firmy tu kolem něj jsou.

Pokud budete chtít kritizovat, volte správná slova tak, aby jste zůstali profesionály, kteří mají nadhled.