blank

Tipy pro lepší komunikaci – první díl

V dnešním prvním dílu tipů pro lepší komunikaci se dozvíte tyto tři fráze, které by nikdy úspěšní lidé neřekli.

Špatně: Vypadáš unaveně.
Lépe: Je vše v pořádku?

Špatně: Ty vždycky děláš … Ty nikdy neuděláš …
Lépe: Vypadá to, že tohle děláš často … Děláš to tak často, že jsem si toho všiml a …

Špatně: To už jsem ti minule říkat, že …
Lépe: Zopakujte informaci lepší formou a třeba si ji příště již zapamatuje.

blank

Důvody proč odmítnout klienta

Někdy je lepší odmítnout klienta a raději se vzdát „nějakého“ výdělku, než zakázku dělat. Jedná se o krajní situaci, která nenastává často.


Těžko vás mohu naučit intuici, tu můžete zlepšovat až časem, jak budete mít za sebou více zakázek, nebo se budete cítit v před novou zakázkou nepřirozeně.


Důvodů, proč odmítnout klienta je několik a v dnešní Minutovce pro vás vybírám ty nejčastější:

➜ V daném oboru již klienta máte
➜ Nový klient chce již od začátku slevy (bez důvodu)
➜ Nový klient se nechce domluvit na férových podmínkách ve smlouvě
➜ Nový klient chce garantovat nereálné věci (např. udržení první pozice ve vyhledávačích, nebo aby konverzní poměr nikdy neklesl pod nějakou hodnotu)

blank

S.O.S. – Shining Object Syndrome

S.O.S. – Shining Object Syndrom – jedná se o syndrom, který postihuje vysoce kreativní lidi, jako jsem já. Funguje to tak, že máme chuť startovat nové projekty, ale pak se snadno necháme rozptýlit něčím novým a startujeme další novou věc. Právě kvůli tomu, že nás ta první už omrzela. S tímto lze bojovat disciplínou a vytvořením plánu, kterého se pak držíte. Také vám v tom pomůže nějaký parťák, který s vámi tuto cestu jde.


Není ADD/ADHD, což je porucha pozornosti, vnitřní neklid, hyperaktivita apod.


O co se jedná

Extrémní nadšení pro startování něčeho nového. Velká pravděpodobnost se nadchnout pro něco jiného na nedodělat to stávající. Chuť často začínat nové věci a nedokončovat.


Příklady

➜ Četba knihy – kolik knih máte rozečtených a nedokončených?
➜ Software – kolik prográmků jste se skutečně naučili používat?
➜ Hra – kolik her jste dohráli do konce?
➜ Učivo – kolik nových znalostí ovládáte úplně?
➜ Posilovna – chodíte pravidelně, nebo jste jen před nějakou dobou začali a teď už zase nechodíte?


Jak z toho ven?

➜ Je to správné pro můj business?
➜ Chtějí to mí zákazníci? Jsou ochotni za to zaplatit?
➜ Mám k tomuto prostor z toho udělat úspěšný projekt?
➜ Mám nějaké jiné projekty


Není nic špatného na tom milovat inovace. Jen se nenechte chytnout do začarovaného kruhu zkoušení nového a nedokončování původního.

blank

Věrohodný popis produktu

Věrohodný popis produktu získáte tímto snadným trikem. Chápu, že váš produkt je úžasný a nemá chybu. Těžko byste chtěli do jeho popisku dávat něco negativního. Pojďme se na to podívat z druhé strany. Co je důvěryhodnější? Nestranná recenze, nebo vychválený produkt typu (Horst Fuchs telemarketing show)? Nechci nijak ubírat kouzlo a šarm panu Fuchsovi, ale důvěryhodnější bývá často recenze a dokonce i taková, která je od naprosto neznámého člověka.

Inspiraci pro věrohodnější popisek produktu si můžete vzít právě z takových recenzí, kde není jen vše růžové a vychválené. Mnohem lépe bude působit upřímnost, když o svém produktu napíšete, že „něco“ neumí, nebo že se nehodí pro určitý způsob použití. Váš čtenář bude lépe přijímat informace, které jsou v pozitivním duchu a lépe jim uvěří.

Vyzkoušejte to. Funguje to!

blank

Proč nápad nestačí

Nápadů máme všichni spoustu. Doslova na rozdávání. To těžké je vybrat ten správný nápad a vložit do něj úsilí, které potřebuje, stejně jako rostlinka vodu, aby vyrostla. Vše má svůj čas a při startování nového projektu nečekejte nějaké valné statistiky.

Je jen velmi malá šance, že váš projekt bude od začátku velice úspěšný, většinou si na svou „slávu“ budete muset počkat a kontinuálně přinášet co nejlepší hodnotu pro svou cílovou skupinu.

Nápad prostě nestačí, musíte si ušpinit ruce a makat. Prvních 18 měsíců zapomeňte na statistiky.

blank

Jak správně lichotit a navrhnout jiné řešení

Jak správně lichotit a ve stejné větě navrhnout nějakou změnu? Tohle bývá nejobtížnější komunikační přesmyčka a spousta lidí používá tuto jednu hlavní chybu.

Když chcete někomu např. pochválit jeho práci a současně byste mu rádi sdělili jiný (lepší) postup, zkuste místo této věty:

Michale, moc se mi líbí tvůj návrh mobilní aplikace, ale změnil bych ještě velikost tlačítek. Uvidíme, zda to bude vypadat lépe.

Zkuste tuhle větu:

Michale, moc se mi líbí tvůj návrh mobilní aplikace a změnil bych ještě velikost tlačítek. Uvidíme, zda to bude vypadat lépe.

Jak funguje spojka – ALE:

Spojku „ALE“ používáme často, ale při komunikaci s někým jiným se snažme tomuto vyhýbat. Vypadá to pak, že předchozí lichotku ani nemyslíme vážně a že jsme vlastně hlavně nespokojeni a proto chceme navrhnout změnu.