Jak vyřešit slevy

Jak vyřešit slevy a přežít v podnikání? Sledujte díl nakopaný rady co dělat v případě, že po vás chce klient slevu.

Chtějí slevu? Možná to způsobuje vaše prezentace

Prezentujete svou práci tak, že si klienti říkají o slevu pokaždé? Chybu hledejte ve špatné profilaci své služby. Možná už hned na začátku dáváte příležitost si o slevu říct, právě tím, že jste zapomněli zdůraznit fakta o kvalitě vaší služby.

Musíte se odlišit od konkurence

Pokud nabízíte stejný produkt jako konkurence a poskytujete rychlejší, nebo lepší servis, nebo k produktu přidáváte své zkušenosti, lepší způsob dodání, nebo máte věrnostní systém, musíte to náležitě zmínit. Marketingová komunikace vás může obránit jako štít před těmi, kteří jsou zvyklí si o slevu říkat zcela automaticky.

Cenu smlouvají obchodníci, připravte si argumenty

Nebudu vám namlouvat, že se i tak neobjeví obchodníci, kteří budou připraveni jednat o ceně (slevě), aby získali lepší podmínky. V takovém případě je nutné mít připravené argumenty, proč vaše služba stojí tolik, kolik stojí. Pouhá argumentace vás může zachránit o několik tisíc korun, které by bez předchozí přípravy šly z ceny dolů právě díky obratnosti zkušenějšího obchodníka.

Pokud je tlak na slevu příliš vysoký a klient přislibuje dlouhodobou spolupráci, upozorněte ho na to, že dlouhodobá spolupráce vzniká až když se projeví v čase, nikoli příslibem.

Únava značky

Únava značky potká každého podnikatele, který se snaží publikovat nějaký obsah pro své návštěvníky. Ať už se jedná o reklamní sdělení, nebo kvalitní články, které přináší něco navíc, přidanou hodnotu, kterou právě vaši odběratelé ocení. Ale ani ten nejlepší fanoušek nevydrží nekonečně dlouho a čas od času přestane některý váš newsletter otevírat, přestane chodit na vaše stránky, nebo začne filtrovat vaše logo a přestane na něj reagovat, protože ho vidí příliš často.

Nejrychlejší únavy značky můžete dosáhnout pomocí častého, nebo nepersonalizovaného emailingu. Když zasíláte emaily moc často, nebo s obsahem mnoha různých informací, nebude takový email vlastně na nikoho cílen a lidé ho přestanou číst.

Své uživatele v email listu se snažte poznat, např. formou dotazníku, nebo jim zavolejte. Ano, sice to je neobvyklé, ale jde vám přece o to, poskytnout tu nejlepší službu a neotravovat emaily. Málokdo si totiž uvědomuje, že emailing není o tom, že emaily rozesíláte, ale že komunikujete.

Na sociálních sítích se snažte vytvářet obsah, který nebude jen o vás. Vaše fotky, vaše služby a vaše zájmy nejsou dost dobrým magnetem pro komentáře, lajky a sdílení. Zkuste své fanoušky pobavit, dejte jim trochu vydechnout, nebo jim sdělte něco zajímavého. Pokud budete každý příspěvek na Facebooku tlačit jen o sobě, lidem to nebude znít zajímavě a vaši monotonní Timeline budou ignorovat, nebo se odhlásí z fanoušků. Na Twitteru je únava značky také, ale v menší míře, protože tam je obvyklé dávat i více příspěvků během dne a jde o úsporná sdělení do omezeného počtu znaků.

Přeji vám, ať se vaše značka brzy neunaví a je pořád čilá. Pokud zjistíte, že došlo k únavě značky, zvolněte tempo a začněte více pracovat na tom, abyste dobře poznali své návštěvníky/zákazníky.

5 důvodů, proč nebudete bohatí

Existují důvody, proč nebohatnete a jen zůstáváte (udržujete) standard životní úrovně, na který jste zvyklí. Často se to odvíjí od prostředí, ve kterém vyrůstáte, ale také od vět, kterými vás ostatní „zaklínají“.

Ze svých zkušeností a z toho, co vnímám kolem sebe u svých přátel, kolegů a známých, jsem připravil 5 hlavních důvodů, proč lidé nebohatnou a zůstávají u toho co mají, stagnují a ve svém osobním vývoji pomalu couvají zpět.

Bohatství je pro vyvolené

Pokud je pro vás bohatství tabu, něco jen pro určitou skupinu lidí, pak nejste na správné cestě. Bráníte si ve zbohatnutí tím, že sami sebe od takové představy oddělujete.

Rozhodnutí a změna

Na začátku musí být myšlenka, inspirace, u které ale nesmíte zůstávat příliš dlouho. Aby se něco mohlo změnit, nesmí to zůstat jen ve vašich představách „někdy to udělám“, „příští rok to udělám“, „zítra bude lepší den..“ apod. Máte dobrý nápad? Zklamu vás – nemáte NIC, dokud něco nezměníte. Dobrých nápadů má každý spoustu, činy jsou tím, co rozděluje bohaté od těch, kteří zamrznou v naivních představách.

Konec prokrastinace?

Oblíbené slovo, které najednou každý používá. Prokrastinace. Ano, je to sice hezké, pracovat na tom, jak zefektivnit své činnosti, ale mít prostor pro vydechnutí a odpočinek je také velmi důležité. Ovšem hledat stále nějaké výmluvy, proč se nemůžete něčemu věnovat, to je toxické chování, které vám bude bránit zbohatnutí.

Uspokojování potřeb

Dopřáváte si luxusu? Kupujete si nejnovější zařízení a přitom by vám bohatě stačilo to, které již máte? Stává se vám, že žijete od výplaty k výplatě a přitom máte každý rok nový mobil? Nemůžete si ušetřit? V cestě k získání základního kapitálu vám může stát toto chování. Rozmazlenost vůči sobě. Pokud chcete získat základní kapitál do podnikání, musíte si na to nejdříve ušetřit. Ten kdo neumí zacházet s penězi, nebude nikdy bohatý.

Zkratky při plánování

Už teda máte nějaký nápad a provedli jste první změny. Super! Další nástraha ale bude číhat v plánování. Budete mít již nějaké první výdělky, ale stále se to nebude zlepšovat. Stále jako kdyby jste měli ty stejné zakázky a žádné pořádně vydělané peníze. Může se vám stát, že málo plánujete vlastní proces, postup, kterým jdete má totiž také svůj vývoj. Když budete hledat zkratky, nebudete úspěšní.

Networking – ani netvor, ani king

Networking – obchodní snídaně

Networking, tzv. obchodní snídaně a moje první zkušenost. Popíšu vám, co jsem provedl za kousek na své první obchodní snídani a jak jsem si tam získal všechny.

Osobní prezentace při první schůzce je jedním z nejdůležitějších momentů. Na networkingu tento první dojem uděláte hned na desítky lidí. Jak to udělat správně a jak navázat vztahy správně? Dávejte jako první!

Věřte mi, že na networking setkání se většina připravuje prodat sami sebe, prodat svůj produkt, chtějí vydělat. Chtějí aby jim networking snídaně přinesla zakázky.

Networking je ve skutečnosti seznámení se zajímavými lidmi

Představte si sami sebe, když vám někdo něco nabízí. Něco, co zrovna nevyhledáváte. Asi to bude dobrá služba, ale prostě v té první chvíli jdete do defenzivy a s úsměvem odmítáte cokoli vám někdo nabízí. Nechcete kupovat.

V osobní prezentaci jde o to stejné. Pokud budete mluvit jen o sobě, o tom co děláte, o tom co prodáváte, lidé to znudí. Budou se vám chtít vyhnout, protože se s nimi bavíte jako netvor. Někdo, kdo z nich chce vysát životní energii a udusat je ke koupi svého produktu.

Nemluvte jen o sobě

Co to obrátit a místo toho zaměření na sebe, zaměřit se na ty ostatní? Stejně jako KING má své království a chce mít přehled, zajímá se o ostatní, diskutuje s nimi a zajímá se o jejich potřeby. To je ten pravý způsob, jak navázat první konverzaci. Vyhněte se ale povrchním otázkám, které vás ve skutečnosti vůbec nezajímají.

Ani netvor, ani king

Ani netvor ani king? Ani jako king byste neměli zapomenout vhodně vsunout to, čím se zabýváte a jak byste mohli konkrétně obohatit osobu se kterou mluvíte, sami uvidíte, zda se konverzace rozvede. Jestli ne, zaměřte se zpátky na diskuzi, ve které se cítíte ok, ale vyhněte se přehnané prezentaci své služby.

Celý příběh o mé networkingové snídani včetně podcastu, která pak na to udělal Tim Francis ve svém pořadu na iTunes.

Máte vlastní networkingový příběh? Napište do komentářů.

3 psychologické taktiky pro získání důvěryhodnosti

3 psychologické taktiky pro získání okamžité důvěryhodnosti

Už se vám stalo, že jste prezentovali svoje služby nebo svou práci bez velkého úspěchu? Lidé zkrátka nechtěli uvěřit, že mluvíte pravdu? Zní vaše proslovy příliš prvoplánově, že chcete prodat? Existují 3 úvodní taktiky, jak podpořit důvěryhodnost svých tvrzení i v případě, že vás lidé vidí poprvé v životě.


1. Taktika – argumentujte proti svému produktu. Většina marketingových claimů, nápisů, reklam, vychvaluje prodávaný produkt. V přehnané verzi toho mistrně dosáhl známý Horst Fuchs. Ale co když nejste tak důvtipný jako Horst?

Žádný produkt není pro všechny a proto je dobré zjistit, komu by se váš produkt nemusel hodit a tuto skupinu ze začátku své prezentace zmínit.


2. Taktika – lidi milují přesná čísla. Mnohem lépe funguje konkrétní číslo, než zaokrouhlené, nebo orientační hodnota (je to něco kolem …).


3. Taktika – podpořte svá tvrzení odbornými studiemi. Není nic lepšího, než svůj vlastní názor podpořit výzkumem autorit, vědců a ověřených statistických portálů.

Jak zvýšit cenu

Jak zvýšit cenu, když se bojíte že neprodáte

I když je zvýšení ceny velmi delikátní tah, není rozumné se od tohoto kroku úplně distancovat. Nejen kvůli inflaci, ale také vaše konkurence a substituční produkty zdražují. Myslete také na to, že když nevyděláte dostatečné množství peněz, nebudete mít možnost poskytovat lepší servis, zaplatit lepší lidi, nakoupit lepší vybavení, atd.

Pokud zvyšujete hodnotu, můžete zvyšovat cenu

cena

Možná jste se již setkali s odporem ke zvyšování cen ze strany svých přátel, nebo tzv. „poradců co nepodnikají“. Neposlouchejte je. Oni za vás podnikat nebudou a veškerá rizika si nesete sami (a to i riziko, že jste si neudělali dostatečnou marži a díky tomu jste každý měsíc v červených číslech.

Existuje cesta, kterou můžete svou cenu zvýšit. Je dobrá v první řadě znát cenu, kterou poskytuje konkurence, ale ani tato veličina pro nás nebude rozhodující. Stará se snad firma Apple o cenu, kterou poskytuje konkurence? Ne. Vytvořili příběh a design produktu takovým způsobem, který se velmi odlišuje od ostatních. Když se odlišíte a vytvoříte vlastní USP, které nikdo jiný nemá, stává se cenová tvorba pružnější, protože hodnota roste.

Zvyšováním hodnoty může růst cena exponenciálně

cena2

Zákazník chce nákupem u vás vydělat! To je základní pravidlo, které funguje. Mám tím na mysli „vydělání“ na hodnotě, kterou mu služba/produkt přinese. Když si totiž něco kupujete, dáváte za to peníze a tuto částku porovnáváte s ostatními možnostmi, které v danou chvíli máte. Cena není vždy ten hlavní element, proč lidé nakupují. Máte tedy výraznou příležitost prezentovat výhody produktu tak, aby byl v očích vašich klientů více hodnotný a mohli jste zvýšit i jeho cenu.

Zdražují všichni, i rozvoz Pizzy

Vzpomeňte si na Fortys a jejich pizzu za 139 Kč. Od podzimu 2015 si Fortys pizzu za tyto peníze už neobjednáte. Rozvoz základní pizzy stojí nově 149 Kč.

forty-pizza-149
Screen webu http://www.fortys-pizza.cz/menu/pizza/ z 26. 6. 2016

A po spojení Fortys Pizza s Telepizza v polovině roku 2017, je tu další zdražení o 10 Kč na střední pizzu a o 20 Kč na velkou.

Jaká je cena pizzy v únoru 2019?

Blíží se 2 roky od toho, co jsem tento článek psal a jak asi víte, moje paměť je velmi dobrá. Podíval jsem se 15.02.2019 na stránky Telepizza a cena pizzy šla i po této době téměř 2 let nahoru o 20 korun. Abychom byli spravedliví, tak se průměr zvětšil o 2 centimetry. Pokud bychom provedli výpočet přímou úměrou, bylo by ke zvětšení pizzy adekvátní navýšení ceny o 10 Kč. Další desetikoruna se nám ale objevila navíc 😉 Všimněte si také rozdílné prezentace pizzy. Obrázek je pozicovaný do prostředí stolování a vypadá mnohem lépe.

Pizza šunka a žampiony od Telepizza Brno