blank

TOP 6 chyb na webu 1/2

První díl z dvoudílu o nejčastějších chybách na webu, kterých se dopouští více jak 97% lidí.

V tomto dílu se podíváme na první 3 největší chyby:

1. LOGO

  • příliš malé, nečitelný tagline
  • jde špatně zapamatovat, příliš složité (mnoho barev, mnoho tvarů, nevyjadřuje zapamatovatelný obrazec)
  • flat vs. 3D a gradient, sledování trendů (co je právě in, co je moderní, logo s nadčasovým designem)
  • jakou emoci logo vyjadřuje? Co symbolizuje?

2. MENU

  • nevýrazné (barevně neodlišené, vlasové písmo, nekontrastní)
  • podbarvení při mouse over, barevná indikace vybrané sekce v menu
  • title u nájezdu myši
  • logická struktura, (Úvod, O nás ….., Kontakty)
  • duplikace menu (vertikální, horizontální), u e-shopů je výjimka dle zvyklosti
  • změna umístění, barvy, struktury menu, při překliknutí na jinou stránku
  • nedostatečná velikost klikatelné plochy

3. INVAZIVNÍ OBSAH

  • vyskakovací okna (pop-up)
  • automatický zvuk
  • automatické přehrávání videa se zvukem
  • video na pozadí webu
  • gif obrázky (v pozadí, nebo v obsahu)
  • blikající bannery
  • automatický fullscreen slider

V druhém dílu se podíváme na další 3 nejčastější chyby na webu.

blank

Jak opravit duplikace na webu

Duplikace stránek je velmi častý problém na webech a e-shopech. Dnes si detailně probereme jednotlivé způsoby řešení pomocí:

Rel canonical a Redirect 301

Mrkněte na 6 dílný seriál o přesměrování redirectem 301.

Rel canonical se provádí podle návodu na Google Webmasters.

Do sekce head duplicitních stránek přidejte prvek link, s atributem rel=“canonical“ odkazující na kanonickou stránku.

Pozor: Existují situace, kdy je jakýkoli redirect nevhodný. Mohlo by totiž dojít ke ztrátě získaných pozic. Přesměrování a řešení duplikací na webu raději vždy řešte s odborníkem.

SEO test webu

Zlepšete si své SEO na webu rychlým testem.

SEO závisí také na velikosti stránky (načítání). Informace o velikosti své stránky a toho, co ji nejvíce brzdí naleznete zde: https://www.webpagetest.org/

WordPress plugin

Používáte WordPress?

V praxi se mi osvědčilo přesměrování pomocí pluginu Redirections.

Obrázky můžete zredukovat Tiny pluginem zdarma.

blank

Jak skórovat v SEO 2018

SEO 2018 je úplně jiné, než na které jsme byli doposud zvyklí. Už nejde o to udělat velkou, či malou analýzu klíčových slov. Machři přes Open Refine se budou muset podívat do učebnic psychologie a zvyknout si, že vyhledávač Google začal myslet a vnímat.

Rankbrain je nejpropracovanější inovace ve vyhledávání Google.

Vyhledávač Google se přizpůsobuje tomu, co lidé očekávají a my se musíme přizpůsobit tomu, jak se u toho cítí.

blank

Jak zjistit pocity svých návštěvníků?

Můžete se podívat do Google Analytics, do Organic Search a tam naleznete některá klíčová slova, díky kterým vás uživatelé našli. Sice to už Google hodně omezil, ale něco se tam dá najít. Můžete také mrknout, co lidé zadávají do vyhledávacího pole přímo na vašem webu (Site Search). Sledujte také více-slovné fráze v návrhu klíčových slov. Je jedno, jestli je dané slovo málo vyhledávané, jde o to pochopit, co jednotlivé uživatele trápí a udělat si celkový obrázek. Na webu jim pak můžete ukázat, že je chápete a rozumíte jejich potřebám.

V dnešním dílu se budeme méně bavit teoreticky a za to si na příkladech ukážeme praktické a funkční použití pro SEO 2018.

Experiment University of Bonn

V tomto dílu se zmíním o zajímavém experimentu s vínem, kde se testovalo stejné víno ve dvou sklenicích. O jedné se testovaný subjekt dozvěděl, že stojí 10 dolarů o druhé 90 dolarů. Měření prokázalo, že nám mozek lže a u dražšího vína cítíme, že je kvalitnější, přestože se na obsahu nic nezměnilo.


Zde je kompletní vědecká dokumentace k experimentu s vínem:
http://bit.ly/how-context-alters-value

 

Pokud se zajímáte o SEO a chcete zjistit co bude fungovat v obsahovém marketingu v roce 2018, sledujte až do konce!

blank

WordPress feed u iTunes podcastu

Od konce února 2017 řeším jednu takový „bug“ na iTunes. Moje iTunes show „ZeptejSeFilipa Marketing“ totiž ukazovala v náhledu pouze 10 posledních epizod. Jak víte, dnes je již 74 dílů Minutovek a tak i tento audio podcast by měl ukazovat 74 audio epizod. Ukazoval pouze 10, myslel jsem si, že je něco špatně s PowerPress pluginem od Blubrry.com, ale s tím nic špatně nebylo. Zobrazit více

blank

Klíčová slova která vydělají miliony

Klíčová slova jsou aktuálním prostředkem k získání požadovaných dat z vyhledávačů. Marketéři a SEO odborníci se zabývají analýzou těchto klíčových slov tak, aby nalezli ty nejzajímavější.

Následně se provádí příprava plánu, nasazení obsahové strategie, on-page optimalizace a provádění linkbuildingu v dlouhodobém plánu.

Budete tak úspěšní, jak dobré příležitosti na klíčová slova objevíte a získáte si své fanoušky rychleji, když se nebudete omezovat pouze na ty nejvíce konkurenční klíčová slova.

Být kreativní v klíčových frázích přináší ovoce už jen z principu. Klíčová slova, která vás napadají hned v hlavě pravděpodobně již napadli i vaši konkurenci. Zkuste to jinak.

Klíčová slova se týkají i názvů domén. To je taky takové klíčové slovo. Tady ale jde spíš o to, zda si jméno domény snadno zapamatuji. Domény se snadno zapamatovatelným názvem mají lepší šanci na vracející návštěvníky, protože ví kam mají jít.

Klíčová slova vám mohou vydělat miliony, pokud je v marketingové strategii správně použijete s obsahovým plánem.

blank

Kritické místo důvěryhodnosti webu

Dnešní téma je o jednom z faktorů důvěryhodnosti na webu. Kritické místo je sekce kontakty. Když pomineme všechny další stránky, které jsou také důležité, stránka s kontakty je ze všeho nejdůležitější, pro získání důvěryhodnosti a samozřejmě kontaktních informací.

Co se potom stane, když se sekce kontakty pouze s kontaktním formulářem a žádnou další informací kdo web provozuje? Máte stejný pocit jako já, že se jedná o nějakou levárnu? Každý web, jehož majitel to myslí na internetu vážně, by měl mít stránku s kontakty řádně vyplněnou. Alespoň email a jméno, případně další kontakty jako mobil, skype apod. Pokud s webem podnikáte, nezapomeňte mít vyplněné i IČ a informaci, zda jste vedeni v živnostenském rejstříku, nebo v obchodním.