blank

Kritika webu = prevence neúspěchu

V roce 2012 jsem koupil doménu KritikaWebu a na ní jsem chtěl prodávat službu, která by pomáhala podnikatelům vylepšit web pro své podnikání.

Ze začátku bylo mnoho domněnek a naivních představ. Zjistil jsem výchozí zájem klientů a jak tato služba funguje, když běží zadarmo a když je za peníze. Také jsem si za těch několik let vyzkoušel i různé formy nabídky a která z nich nejlépe osloví klienty.

Není žádným pravidlem, že každá služba, která začne zadarmo se má stát profitabilním projektem. O vašem úspěchu nerozhoduje to, co si o tom myslíte vy, ale jakou hodnotu vytváříte zákazníkovi a kolik peněz ušetří, když si vás zaplatí.

blank

TOP 6 chyb na webu 2/2

Mrkněte na 1. díl, pokud jste ho ještě neviděli.

V dnešním videu budeme pokračovat zbývajícími 3 nejčastějšími problémy na webu, nebo e-shopu.

4. O NÁS

  • chybějící úplně
  • strojový až šablonovitý popis, který nic konkrétního neříká.
  • chybí slovo majitele, chybí vize
  • chybějící historie firmy (např. v letopočtech, pokud se to hodí)
  • chybí fotografie týmu, majitele, prostředí firmy

Inspirace krásně udělaných sekcí „O nás“:

http://www.kofola.cz/web/history
https://www.bata.cz/stranka/historie

A samozřejmě o mně na webu 😉

5. FOTOGRAFIE

  • příliš malé, nejdou zvětšit
  • fotografie překryté vodoznakem
  • nekontrastní fotky
  • focené za špatného počasí, ostré slunce, sníh
  • špatný řez fotky, úhel (focení zábradlí z vrchu, jako kdybych padal ze schodů)

6. CALL-TO-ACTION

  • chybějící úplně
  • nevyzývá k akci, neláká, není zajímavé, cílí na špatnou fázi nákupního chování
blank

TOP 6 chyb na webu 1/2

První díl z dvoudílu o nejčastějších chybách na webu, kterých se dopouští více jak 97% lidí.

V tomto dílu se podíváme na první 3 největší chyby:

1. LOGO

  • příliš malé, nečitelný tagline
  • jde špatně zapamatovat, příliš složité (mnoho barev, mnoho tvarů, nevyjadřuje zapamatovatelný obrazec)
  • flat vs. 3D a gradient, sledování trendů (co je právě in, co je moderní, logo s nadčasovým designem)
  • jakou emoci logo vyjadřuje? Co symbolizuje?

2. MENU

  • nevýrazné (barevně neodlišené, vlasové písmo, nekontrastní)
  • podbarvení při mouse over, barevná indikace vybrané sekce v menu
  • title u nájezdu myši
  • logická struktura, (Úvod, O nás ….., Kontakty)
  • duplikace menu (vertikální, horizontální), u e-shopů je výjimka dle zvyklosti
  • změna umístění, barvy, struktury menu, při překliknutí na jinou stránku
  • nedostatečná velikost klikatelné plochy

3. INVAZIVNÍ OBSAH

  • vyskakovací okna (pop-up)
  • automatický zvuk
  • automatické přehrávání videa se zvukem
  • video na pozadí webu
  • gif obrázky (v pozadí, nebo v obsahu)
  • blikající bannery
  • automatický fullscreen slider

V druhém dílu se podíváme na další 3 nejčastější chyby na webu.

blank

Jak opravit duplikace na webu

Duplikace stránek je velmi častý problém na webech a e-shopech. Dnes si detailně probereme jednotlivé způsoby řešení pomocí:

Rel canonical a Redirect 301

Mrkněte na 6 dílný seriál o přesměrování redirectem 301.

Rel canonical se provádí podle návodu na Google Webmasters.

Do sekce head duplicitních stránek přidejte prvek link, s atributem rel=“canonical“ odkazující na kanonickou stránku.

Pozor: Existují situace, kdy je jakýkoli redirect nevhodný. Mohlo by totiž dojít ke ztrátě získaných pozic. Přesměrování a řešení duplikací na webu raději vždy řešte s odborníkem.

SEO test webu

Zlepšete si své SEO na webu rychlým testem.

SEO závisí také na velikosti stránky (načítání). Informace o velikosti své stránky a toho, co ji nejvíce brzdí naleznete zde: https://www.webpagetest.org/

WordPress plugin

Používáte WordPress?

V praxi se mi osvědčilo přesměrování pomocí pluginu Redirections.

Obrázky můžete zredukovat Tiny pluginem zdarma.

blank

Jak skórovat v SEO 2018

SEO 2018 je úplně jiné, než na které jsme byli doposud zvyklí. Už nejde o to udělat velkou, či malou analýzu klíčových slov. Machři přes Open Refine se budou muset podívat do učebnic psychologie a zvyknout si, že vyhledávač Google začal myslet a vnímat.

Rankbrain je nejpropracovanější inovace ve vyhledávání Google.

Vyhledávač Google se přizpůsobuje tomu, co lidé očekávají a my se musíme přizpůsobit tomu, jak se u toho cítí.

blank

Jak zjistit pocity svých návštěvníků?

Můžete se podívat do Google Analytics, do Organic Search a tam naleznete některá klíčová slova, díky kterým vás uživatelé našli. Sice to už Google hodně omezil, ale něco se tam dá najít. Můžete také mrknout, co lidé zadávají do vyhledávacího pole přímo na vašem webu (Site Search). Sledujte také více-slovné fráze v návrhu klíčových slov. Je jedno, jestli je dané slovo málo vyhledávané, jde o to pochopit, co jednotlivé uživatele trápí a udělat si celkový obrázek. Na webu jim pak můžete ukázat, že je chápete a rozumíte jejich potřebám.

V dnešním dílu se budeme méně bavit teoreticky a za to si na příkladech ukážeme praktické a funkční použití pro SEO 2018.

Experiment University of Bonn

V tomto dílu se zmíním o zajímavém experimentu s vínem, kde se testovalo stejné víno ve dvou sklenicích. O jedné se testovaný subjekt dozvěděl, že stojí 10 dolarů o druhé 90 dolarů. Měření prokázalo, že nám mozek lže a u dražšího vína cítíme, že je kvalitnější, přestože se na obsahu nic nezměnilo.


Zde je kompletní vědecká dokumentace k experimentu s vínem:
http://bit.ly/how-context-alters-value

 

Pokud se zajímáte o SEO a chcete zjistit co bude fungovat v obsahovém marketingu v roce 2018, sledujte až do konce!

blank

WordPress feed u iTunes podcastu

Od konce února 2017 řeším jednu takový „bug“ na iTunes. Moje iTunes show „ZeptejSeFilipa Marketing“ totiž ukazovala v náhledu pouze 10 posledních epizod. Jak víte, dnes je již 74 dílů Minutovek a tak i tento audio podcast by měl ukazovat 74 audio epizod. Ukazoval pouze 10, myslel jsem si, že je něco špatně s PowerPress pluginem od Blubrry.com, ale s tím nic špatně nebylo. Zobrazit více