Jak skórovat v SEO 2018

SEO 2018 je úplně jiné, než na které jsme byli doposud zvyklí. Už nejde o to udělat velkou, či malou analýzu klíčových slov. Machři přes Open Refine se budou muset podívat do učebnic psychologie a zvyknout si, že vyhledávač Google začal myslet a vnímat.

Rankbrain je nejpropracovanější inovace ve vyhledávání Google.

Vyhledávač Google se přizpůsobuje tomu, co lidé očekávají a my se musíme přizpůsobit tomu, jak se u toho cítí.

Jak zjistit pocity svých návštěvníků?

Můžete se podívat do Google Analytics, do Organic Search a tam naleznete některá klíčová slova, díky kterým vás uživatelé našli. Sice to už Google hodně omezil, ale něco se tam dá najít. Můžete také mrknout, co lidé zadávají do vyhledávacího pole přímo na vašem webu (Site Search). Sledujte také více-slovné fráze v návrhu klíčových slov. Je jedno, jestli je dané slovo málo vyhledávané, jde o to pochopit, co jednotlivé uživatele trápí a udělat si celkový obrázek. Na webu jim pak můžete ukázat, že je chápete a rozumíte jejich potřebám.

V dnešním dílu se budeme méně bavit teoreticky a za to si na příkladech ukážeme praktické a funkční použití pro SEO 2018.

Experiment University of Bonn

V tomto dílu se zmíním o zajímavém experimentu s vínem, kde se testovalo stejné víno ve dvou sklenicích. O jedné se testovaný subjekt dozvěděl, že stojí 10 dolarů o druhé 90 dolarů. Měření prokázalo, že nám mozek lže a u dražšího vína cítíme, že je kvalitnější, přestože se na obsahu nic nezměnilo.


Zde je kompletní vědecká dokumentace k experimentu s vínem:
http://bit.ly/how-context-alters-value

 

Pokud se zajímáte o SEO a chcete zjistit co bude fungovat v obsahovém marketingu v roce 2018, sledujte až do konce!

WordPress feed u iTunes podcastu

Od konce února 2017 řeším jednu takový „bug“ na iTunes. Moje iTunes show „ZeptejSeFilipa Marketing“ totiž ukazovala v náhledu pouze 10 posledních epizod. Jak víte, dnes je již 74 dílů Minutovek a tak i tento audio podcast by měl ukazovat 74 audio epizod. Ukazoval pouze 10, myslel jsem si, že je něco špatně s PowerPress pluginem od Blubrry.com, ale s tím nic špatně nebylo. Zobrazit více

Klíčová slova která vydělají miliony

Klíčová slova jsou aktuálním prostředkem k získání požadovaných dat z vyhledávačů. Marketéři a SEO odborníci se zabývají analýzou těchto klíčových slov tak, aby nalezli ty nejzajímavější.

Následně se provádí příprava plánu, nasazení obsahové strategie, on-page optimalizace a provádění linkbuildingu v dlouhodobém plánu.

Budete tak úspěšní, jak dobré příležitosti na klíčová slova objevíte a získáte si své fanoušky rychleji, když se nebudete omezovat pouze na ty nejvíce konkurenční klíčová slova.

Být kreativní v klíčových frázích přináší ovoce už jen z principu. Klíčová slova, která vás napadají hned v hlavě pravděpodobně již napadli i vaši konkurenci. Zkuste to jinak.

Klíčová slova se týkají i názvů domén. To je taky takové klíčové slovo. Tady ale jde spíš o to, zda si jméno domény snadno zapamatuji. Domény se snadno zapamatovatelným názvem mají lepší šanci na vracející návštěvníky, protože ví kam mají jít.

Klíčová slova vám mohou vydělat miliony, pokud je v marketingové strategii správně použijete s obsahovým plánem.

Kritické místo důvěryhodnosti webu

Dnešní téma je o jednom z faktorů důvěryhodnosti na webu. Kritické místo je sekce kontakty. Když pomineme všechny další stránky, které jsou také důležité, stránka s kontakty je ze všeho nejdůležitější, pro získání důvěryhodnosti a samozřejmě kontaktních informací.

Co se potom stane, když se sekce kontakty pouze s kontaktním formulářem a žádnou další informací kdo web provozuje? Máte stejný pocit jako já, že se jedná o nějakou levárnu? Každý web, jehož majitel to myslí na internetu vážně, by měl mít stránku s kontakty řádně vyplněnou. Alespoň email a jméno, případně další kontakty jako mobil, skype apod. Pokud s webem podnikáte, nezapomeňte mít vyplněné i IČ a informaci, zda jste vedeni v živnostenském rejstříku, nebo v obchodním.

Jak vyměnit odkazy mezi weby

Výměna odkazů je pradávná strategie pro posílení pozice ve vyhledávačích. Dříve stačilo mít na stránce hodně odkazů s propojenými weby a nasypaná klíčová slova co nejhustěji v textu. Později se přestalo používat husté množství klíčových slov, ale pořád zůstávalo hodně odkazů na různé stránky klasicky v patičkách webů.

Patička (footer) webu pak často vypadal jako skladiště odkazů, které nemají s konkrétním webem pranic společného a některé marketingové agentury tuto taktiku vydávaly za linkbuilding strategii.

Odkazy na weby, které nejsou z vaší stránkou relevantní už dávno nefungují. Když už chcete vyměnit odkazy na stránky se svým partnerem, dobře si rozmyslete, zda tato spolupráce dává smysl pro váš produkt/web/služby/uživatele. Na konci bude mít vždy větší váhu obsah, který vytvoříte a který zaujme vaše uživatele (článek s odkazem, video s odkazem, apod.), než pouhý odkaz v patičce webu, kde je pravděpodobná velmi chabá míra prokliku (CTR).

Maskování obsahu na webu Cloaking

Cloaking je podsouvání vyhledávacímu robotovi obsah, který vaši návštěvníci na stránce nevidí. Lze to provést úpravou HTTP headeru, nebo pomocí přesměrování IP adresy.

Tato technika patří do technik black hat SEO, neboli česky PRASEO a je velmi nebezpečná, protože je pravděpodobné, že za takovéto způsoby podsouvání klíčových slov povedou k penalizaci ve vyhledávačích.

Ukázka správného vykreslení pro vyhledávač i pro uživatele (stejný obsah):

Screen pořízen z Google Webmasters.

Osobně jsem se setkal s touto technikou při analýze jednoho webu, kdy měl klient zakomentováno v kódu množství klíčových slov. Komentáře v kódu robot vidí, ale člověk je nevidí. Takto se může web dostat také do problémů.

Webové stránky si raději nechte zkontrolovat od profíka 😉