Když je k mání AB testování

AB testování je praktická metoda, které sleduje jaký výkon má stránka A oproti stránce B. AB testování stránek můžeme vidět často v PPC kampaních, ale také např. při sledování jak dlouho návštěvník na stránce setrvá, zda ho zaujme a zda provede konverzi (např. uloží svůj email, nebo zakoupí zboží).AB testování je praktická metoda, které sleduje jaký výkon má stránka A oproti stránce B. AB testování stránek můžeme vidět často v PPC kampaních, ale také např. při sledování jak dlouho návštěvník na stránce setrvá, zda ho zaujme a zda provede konverzi (např. uloží svůj email, nebo zakoupí zboží).

▼Pro AB testovací nástroje, kterými si lze usnadnit práci vyzkoušejte tuto stránku: AB testování

Co znamená Dwell Time

Dwell Time je doba, která uplyne mezi kliknutím na výsledek
vyhledávání a návratem zpět do vyhledávání.

Dwell Time funguje následovně:

  1. Rozhodnete se něco hledat na Google, zadáte (např. KP Trading)
  2. Kliknete na vyhledávání a najdete několik výsledků
  3. Kliknete na výsledek, o kterém si myslíte, že pro vás bude užitečný
  4. Dostanete se na stránky a buď se vám výsledek líbí a setrváte, nebo se vám výsledek nelíbí a vrátíte se zpátky do vyhledávání na Google
  5. Začnete vyhledávat podle jiného klíčového slova, (např. KP Trading Amazon), nebo kliknete na jiný výsledek ve vyhledávání.

Výraz Dwell Time není zas tak hojně používaný a tak se často můžete setkat s jeho chybnou záměnou za „Bounce Rate„. Jsou to ale zcela odlišné termíny.

V současné chvíli není oficiální stanovisko Google takové, že by Dwell Time měl být faktorem pro získání lepších pozic ve vyhledávání, ale myslím si, že by to dávalo smysl. Dwell Time slouží jako indikátor relevance toho, co jste hledali.

Dwell Time

Jak pravděpodobně Google měří Dwell Time

Ptáte se, jakým způsobem Google zjistí, že jste se z webu vrátili zpět do vyhledávání? Existují dvě známé metody:

1. Data z Chrome prohlížeče

Dle průzkumu W3Schools, 75,7% lidí používá Chrome. Tento prohlížeč vlastní Google a tudíž umí změřit, jak se na webu pohybujete.

2. Čekání na další kliknutí

Google si počká na další kliknutí, které provedete ve vyhledávání „Next click“.

Aby návštěvník setrval co nejdéle na vaší stránce je samozřejmě zásluhou kvalitního obsahu, který mu poskytnete.

Rozdíl mezi UI a UX

Rozdíl mezi UI a UX není pro většinu lidí na první pohled zřejmý. Rozhodl jsem se tento rozdíl vysvětlit v Minutovkách.

User interface (UI)

UI je user interface, čili uživatelské rozhraní. Je to způsob, který lze produkt ovládat, nebo k jeho funkcím přistupovat. Na smart phone máme dotykovou obrazovku, na jídelním automatu budou tlačítka pro výběr zboží, nebo v supermarketu jezdící schody.

User experience (UX)

UX je user experience, jinými slovy je to uživatelská zkušenost, dojem, pocit, či emoce, které máme z konkrétní služby, nebo produktu. UX je ve velmi blízkém vztahu s UI, protože stav a použitelnost UI přímo i nepřímo ovlivňuje výslednou UX.

Kdy nakoupit podobné názvy domén

Podobné názvy domén je vhodná nakoupit v případě, že např. plánujete i mezinárodní obchod. Například přeložený český název do angličtiny, zahraniční koncovky domén, domény, které lze foneticky zaměnit a pokud máte zkratkovou doménu jako já zsf.cz tak si ponechte i rozepsanou variantu zeptejsefilipa.cz

4 tipy pro SEO 2017

SEO 2017 je ze začátku roku velké téma. Vyhledávače fungují jinak, než minulý rok a je dobré provést změny, které povedou ke zlepšení viditelnosti ve vyhledávačích.

Zjednodušujte svůj copywriting

0:20 – Komprimace obsahu
Už není podstatné, zda máte článek dlouhý na normostranu. Pokud máte špatného copywritera, lidé i vyhledávače rychle poznají, že čtou článek plný textových výplní s nulovou hodnotou informací. Snažte se vyhnout rychlo-copywriterům a zaměřte se na kvalitativní hodnotu článku. Nezáleží na tom, zda bude mít text jen půl strany. Pokud sdělíte vše potřebné, stačí to. Zlepšíte si okamžitou míru odchodu a zvýšíte si svou online reputaci. K obsahu, který se snadno čte se vaši návštěvníci rádi vrátí.

Zvolte Frontmana

2:17 – Síla osobní značky
Velká jména Youtuberů jako Casey Neistat, nebo Pewdiepie jsou silné osobní značky. Z podnikatelského prostředí např. Gary Vaynerchuk, nebo Rand Fishkin, či nový americký prezident Donald J. Trump. Pokud máte značku, je někdy velice prospěšné, když se se zvukem značky staví i osobní brand. U Tesla motors aktivně přednáší a veřejně vystupuje Elon Musk a díky tomu posiluje Brand Voice. Budování a upevňování vztahu k osobní značce bude hrát v roce 2017 velkou roli.

UI a UX budou táhnout i výkon SEO

6:20 – UX jako SEO urychlovač
UX je stále málo probírané téma. Lidé se naučili nakupovat webové šablony a objeví se jen hrstka těch, kteří se trefí do té správné tak, aby byla použitelá. Žádná ideální varianta neexistuje a web je třeba stále upravovat a zlepšovat. Pro vyhledávače není důležitá jen rychlost načtení webu, ale velkou roli bude hrát i míra okamžitého opuštění (Bounce Rate) a délka setrvání na webu. Zaměřte se v roce 2017 na uživatelskou přívětivost stránek a nebojte se zeptat uživatelů, jak se jim web ovládá a zda informace které hledali objevili za krátkou dobu. Zeptat se jich můžete třeba na Facebooku, nebo pomocí chatu na webu.

Získávejte pozice i na Youtube

8:15 – Youtube SEO
Youtube je druhý největší vyhledávač v ČR, ale není doposud hojně osídlený podnikatelskou sférou. Ano, je zde mnoho Youtuberů, ale pořád je zde dost velký prostor začít. I zde funguje SEO a s příchodem možností pořádání živé semináře můžete Youtube snadno využít pro navazování nových kontaktů a výrazně pomůže při budování osobní značky.

Jak získávat zpětné odkazy

Zpětné odkazy se získávají pomalu a ty kvalitní ještě pomaleji. Často bývá s kvalitním odkazem spojen proces navázání vztahu s majitelem webu. Vytváření vztahů má pak za důsledek snazší získání odkazu, nicméně ani vy nemáte tolik času, abyste s každým navazovali kvalitní vztahy. Stejně by to bylo podezřelé, kdyby vám od začátku šlo jen o to, vyklepnout z toho nějaký zpětný odkaz.

Výměna odkazů nemusí být vždy výhodná

Proto vám v dnešním dílu ukážu, jak rychleji a lépe získávat zpětné odkazy, jak je používat a jak si ověřit, zda na vás partner stále odkazuje. Také předvedu na příkladech vhodné výměny odkazů a jak vlastně dnes fungují historicky známé odkazy v patičce.

Jak získat zpětný odkaz od konkurence

Závěrem show vám dám jeden profi tip, jak vytěžit zpětný odkaz přímo od vaší konkurence, aniž by o tom věděla! Tato taktika je už trochu na hraně, proto si dobře rozmyslete, zda do toho takto půjdete. Nicméně odvážným patří svět.

Obsah dílu

0:35 – Úvod do zpětných odkazů
1:39 – Kde získávat zpětné odkazy
16:12 – Jak získávat zpětné odkazy (příklady z praxe)
22:16 – Jak získat odkaz přímo od konkurence