blank

Klíčová slova která vydělají miliony

Klíčová slova jsou aktuálním prostředkem k získání požadovaných dat z vyhledávačů. Marketéři a SEO odborníci se zabývají analýzou těchto klíčových slov tak, aby nalezli ty nejzajímavější.

Následně se provádí příprava plánu, nasazení obsahové strategie, on-page optimalizace a provádění linkbuildingu v dlouhodobém plánu.

Budete tak úspěšní, jak dobré příležitosti na klíčová slova objevíte a získáte si své fanoušky rychleji, když se nebudete omezovat pouze na ty nejvíce konkurenční klíčová slova.

Být kreativní v klíčových frázích přináší ovoce už jen z principu. Klíčová slova, která vás napadají hned v hlavě pravděpodobně již napadli i vaši konkurenci. Zkuste to jinak.

Klíčová slova se týkají i názvů domén. To je taky takové klíčové slovo. Tady ale jde spíš o to, zda si jméno domény snadno zapamatuji. Domény se snadno zapamatovatelným názvem mají lepší šanci na vracející návštěvníky, protože ví kam mají jít.

Klíčová slova vám mohou vydělat miliony, pokud je v marketingové strategii správně použijete s obsahovým plánem.

blank

Kritické místo důvěryhodnosti webu

Dnešní téma je o jednom z faktorů důvěryhodnosti na webu. Kritické místo je sekce kontakty. Když pomineme všechny další stránky, které jsou také důležité, stránka s kontakty je ze všeho nejdůležitější, pro získání důvěryhodnosti a samozřejmě kontaktních informací.

Co se potom stane, když se sekce kontakty pouze s kontaktním formulářem a žádnou další informací kdo web provozuje? Máte stejný pocit jako já, že se jedná o nějakou levárnu? Každý web, jehož majitel to myslí na internetu vážně, by měl mít stránku s kontakty řádně vyplněnou. Alespoň email a jméno, případně další kontakty jako mobil, skype apod. Pokud s webem podnikáte, nezapomeňte mít vyplněné i IČ a informaci, zda jste vedeni v živnostenském rejstříku, nebo v obchodním.

blank

Jak vyměnit odkazy mezi weby

Výměna odkazů je pradávná strategie pro posílení pozice ve vyhledávačích. Dříve stačilo mít na stránce hodně odkazů s propojenými weby a nasypaná klíčová slova co nejhustěji v textu. Později se přestalo používat husté množství klíčových slov, ale pořád zůstávalo hodně odkazů na různé stránky klasicky v patičkách webů.

Patička (footer) webu pak často vypadal jako skladiště odkazů, které nemají s konkrétním webem pranic společného a některé marketingové agentury tuto taktiku vydávaly za linkbuilding strategii.

Odkazy na weby, které nejsou z vaší stránkou relevantní už dávno nefungují. Když už chcete vyměnit odkazy na stránky se svým partnerem, dobře si rozmyslete, zda tato spolupráce dává smysl pro váš produkt/web/služby/uživatele. Na konci bude mít vždy větší váhu obsah, který vytvoříte a který zaujme vaše uživatele (článek s odkazem, video s odkazem, apod.), než pouhý odkaz v patičce webu, kde je pravděpodobná velmi chabá míra prokliku (CTR).

blank

Maskování obsahu na webu Cloaking

Cloaking je podsouvání vyhledávacímu robotovi obsah, který vaši návštěvníci na stránce nevidí. Lze to provést úpravou HTTP headeru, nebo pomocí přesměrování IP adresy.

Tato technika patří do technik black hat SEO, neboli česky PRASEO a je velmi nebezpečná, protože je pravděpodobné, že za takovéto způsoby podsouvání klíčových slov povedou k penalizaci ve vyhledávačích.

Ukázka správného vykreslení pro vyhledávač i pro uživatele (stejný obsah):

blank

Screen pořízen z Google Webmasters.

Osobně jsem se setkal s touto technikou při analýze jednoho webu, kdy měl klient zakomentováno v kódu množství klíčových slov. Komentáře v kódu robot vidí, ale člověk je nevidí. Takto se může web dostat také do problémů.

Webové stránky si raději nechte zkontrolovat od profíka 😉

blank

Když je k mání AB testování

AB testování je praktická metoda, které sleduje jaký výkon má stránka A oproti stránce B. AB testování stránek můžeme vidět často v PPC kampaních, ale také např. při sledování jak dlouho návštěvník na stránce setrvá, zda ho zaujme a zda provede konverzi (např. uloží svůj email, nebo zakoupí zboží).AB testování je praktická metoda, které sleduje jaký výkon má stránka A oproti stránce B. AB testování stránek můžeme vidět často v PPC kampaních, ale také např. při sledování jak dlouho návštěvník na stránce setrvá, zda ho zaujme a zda provede konverzi (např. uloží svůj email, nebo zakoupí zboží).

▼Pro AB testovací nástroje, kterými si lze usnadnit práci vyzkoušejte tuto stránku: AB testování

blank

Co znamená Dwell Time

Dwell Time je doba, která uplyne mezi kliknutím na výsledek
vyhledávání a návratem zpět do vyhledávání.

Dwell Time funguje následovně:

  1. Rozhodnete se něco hledat na Google, zadáte (např. KP Trading)
  2. Kliknete na vyhledávání a najdete několik výsledků
  3. Kliknete na výsledek, o kterém si myslíte, že pro vás bude užitečný
  4. Dostanete se na stránky a buď se vám výsledek líbí a setrváte, nebo se vám výsledek nelíbí a vrátíte se zpátky do vyhledávání na Google
  5. Začnete vyhledávat podle jiného klíčového slova, (např. KP Trading Amazon), nebo kliknete na jiný výsledek ve vyhledávání.

Výraz Dwell Time není zas tak hojně používaný a tak se často můžete setkat s jeho chybnou záměnou za „Bounce Rate„. Jsou to ale zcela odlišné termíny.

V současné chvíli není oficiální stanovisko Google takové, že by Dwell Time měl být faktorem pro získání lepších pozic ve vyhledávání, ale myslím si, že by to dávalo smysl. Dwell Time slouží jako indikátor relevance toho, co jste hledali.

Dwell Time

Jak pravděpodobně Google měří Dwell Time

Ptáte se, jakým způsobem Google zjistí, že jste se z webu vrátili zpět do vyhledávání? Existují dvě známé metody:

1. Data z Chrome prohlížeče

Dle průzkumu W3Schools, 75,7% lidí používá Chrome. Tento prohlížeč vlastní Google a tudíž umí změřit, jak se na webu pohybujete.

2. Čekání na další kliknutí

Google si počká na další kliknutí, které provedete ve vyhledávání „Next click“.

Aby návštěvník setrval co nejdéle na vaší stránce je samozřejmě zásluhou kvalitního obsahu, který mu poskytnete.