blank

Jak vyměnit odkazy mezi weby

Výměna odkazů je pradávná strategie pro posílení pozice ve vyhledávačích. Dříve stačilo mít na stránce hodně odkazů s propojenými weby a nasypaná klíčová slova co nejhustěji v textu. Později se přestalo používat husté množství klíčových slov, ale pořád zůstávalo hodně odkazů na různé stránky klasicky v patičkách webů.

Patička (footer) webu pak často vypadal jako skladiště odkazů, které nemají s konkrétním webem pranic společného a některé marketingové agentury tuto taktiku vydávaly za linkbuilding strategii.

Odkazy na weby, které nejsou z vaší stránkou relevantní už dávno nefungují. Když už chcete vyměnit odkazy na stránky se svým partnerem, dobře si rozmyslete, zda tato spolupráce dává smysl pro váš produkt/web/služby/uživatele. Na konci bude mít vždy větší váhu obsah, který vytvoříte a který zaujme vaše uživatele (článek s odkazem, video s odkazem, apod.), než pouhý odkaz v patičce webu, kde je pravděpodobná velmi chabá míra prokliku (CTR).

blank

Maskování obsahu na webu Cloaking

Cloaking je podsouvání vyhledávacímu robotovi obsah, který vaši návštěvníci na stránce nevidí. Lze to provést úpravou HTTP headeru, nebo pomocí přesměrování IP adresy.

Tato technika patří do technik black hat SEO, neboli česky PRASEO a je velmi nebezpečná, protože je pravděpodobné, že za takovéto způsoby podsouvání klíčových slov povedou k penalizaci ve vyhledávačích.

Ukázka správného vykreslení pro vyhledávač i pro uživatele (stejný obsah):

blank

Screen pořízen z Google Webmasters.

Osobně jsem se setkal s touto technikou při analýze jednoho webu, kdy měl klient zakomentováno v kódu množství klíčových slov. Komentáře v kódu robot vidí, ale člověk je nevidí. Takto se může web dostat také do problémů.

Webové stránky si raději nechte zkontrolovat od profíka 😉

blank

Když je k mání AB testování

AB testování je praktická metoda, které sleduje jaký výkon má stránka A oproti stránce B. AB testování stránek můžeme vidět často v PPC kampaních, ale také např. při sledování jak dlouho návštěvník na stránce setrvá, zda ho zaujme a zda provede konverzi (např. uloží svůj email, nebo zakoupí zboží).AB testování je praktická metoda, které sleduje jaký výkon má stránka A oproti stránce B. AB testování stránek můžeme vidět často v PPC kampaních, ale také např. při sledování jak dlouho návštěvník na stránce setrvá, zda ho zaujme a zda provede konverzi (např. uloží svůj email, nebo zakoupí zboží).

▼Pro AB testovací nástroje, kterými si lze usnadnit práci vyzkoušejte tuto stránku: AB testování

blank

Co znamená Dwell Time

Dwell Time je doba, která uplyne mezi kliknutím na výsledek
vyhledávání a návratem zpět do vyhledávání.

Dwell Time funguje následovně:

  1. Rozhodnete se něco hledat na Google, zadáte (např. KP Trading)
  2. Kliknete na vyhledávání a najdete několik výsledků
  3. Kliknete na výsledek, o kterém si myslíte, že pro vás bude užitečný
  4. Dostanete se na stránky a buď se vám výsledek líbí a setrváte, nebo se vám výsledek nelíbí a vrátíte se zpátky do vyhledávání na Google
  5. Začnete vyhledávat podle jiného klíčového slova, (např. KP Trading Amazon), nebo kliknete na jiný výsledek ve vyhledávání.

Výraz Dwell Time není zas tak hojně používaný a tak se často můžete setkat s jeho chybnou záměnou za „Bounce Rate„. Jsou to ale zcela odlišné termíny.

V současné chvíli není oficiální stanovisko Google takové, že by Dwell Time měl být faktorem pro získání lepších pozic ve vyhledávání, ale myslím si, že by to dávalo smysl. Dwell Time slouží jako indikátor relevance toho, co jste hledali.

Dwell Time

Jak pravděpodobně Google měří Dwell Time

Ptáte se, jakým způsobem Google zjistí, že jste se z webu vrátili zpět do vyhledávání? Existují dvě známé metody:

1. Data z Chrome prohlížeče

Dle průzkumu W3Schools, 75,7% lidí používá Chrome. Tento prohlížeč vlastní Google a tudíž umí změřit, jak se na webu pohybujete.

2. Čekání na další kliknutí

Google si počká na další kliknutí, které provedete ve vyhledávání „Next click“.

Aby návštěvník setrval co nejdéle na vaší stránce je samozřejmě zásluhou kvalitního obsahu, který mu poskytnete.

blank

Rozdíl mezi UI a UX

Rozdíl mezi UI a UX není pro většinu lidí na první pohled zřejmý. Rozhodl jsem se tento rozdíl vysvětlit v Minutovkách.

User interface (UI)

UI je user interface, čili uživatelské rozhraní. Je to způsob, který lze produkt ovládat, nebo k jeho funkcím přistupovat. Na smart phone máme dotykovou obrazovku, na jídelním automatu budou tlačítka pro výběr zboží, nebo v supermarketu jezdící schody.

User experience (UX)

UX je user experience, jinými slovy je to uživatelská zkušenost, dojem, pocit, či emoce, které máme z konkrétní služby, nebo produktu. UX je ve velmi blízkém vztahu s UI, protože stav a použitelnost UI přímo i nepřímo ovlivňuje výslednou UX.

blank

Kdy nakoupit podobné názvy domén

Podobné názvy domén je vhodná nakoupit v případě, že např. plánujete i mezinárodní obchod. Například přeložený český název do angličtiny, zahraniční koncovky domén, domény, které lze foneticky zaměnit a pokud máte zkratkovou doménu jako já zsf.cz tak si ponechte i rozepsanou variantu zeptejsefilipa.cz