blank

4 tipy pro SEO 2017

SEO 2017 je ze začátku roku velké téma. Vyhledávače fungují jinak, než minulý rok a je dobré provést změny, které povedou ke zlepšení viditelnosti ve vyhledávačích.

Zjednodušujte svůj copywriting

0:20 – Komprimace obsahu
Už není podstatné, zda máte článek dlouhý na normostranu. Pokud máte špatného copywritera, lidé i vyhledávače rychle poznají, že čtou článek plný textových výplní s nulovou hodnotou informací. Snažte se vyhnout rychlo-copywriterům a zaměřte se na kvalitativní hodnotu článku. Nezáleží na tom, zda bude mít text jen půl strany. Pokud sdělíte vše potřebné, stačí to. Zlepšíte si okamžitou míru odchodu a zvýšíte si svou online reputaci. K obsahu, který se snadno čte se vaši návštěvníci rádi vrátí.

Zvolte Frontmana

2:17 – Síla osobní značky
Velká jména Youtuberů jako Casey Neistat, nebo Pewdiepie jsou silné osobní značky. Z podnikatelského prostředí např. Gary Vaynerchuk, nebo Rand Fishkin, či nový americký prezident Donald J. Trump. Pokud máte značku, je někdy velice prospěšné, když se se zvukem značky staví i osobní brand. U Tesla motors aktivně přednáší a veřejně vystupuje Elon Musk a díky tomu posiluje Brand Voice. Budování a upevňování vztahu k osobní značce bude hrát v roce 2017 velkou roli.

UI a UX budou táhnout i výkon SEO

6:20 – UX jako SEO urychlovač
UX je stále málo probírané téma. Lidé se naučili nakupovat webové šablony a objeví se jen hrstka těch, kteří se trefí do té správné tak, aby byla použitelá. Žádná ideální varianta neexistuje a web je třeba stále upravovat a zlepšovat. Pro vyhledávače není důležitá jen rychlost načtení webu, ale velkou roli bude hrát i míra okamžitého opuštění (Bounce Rate) a délka setrvání na webu. Zaměřte se v roce 2017 na uživatelskou přívětivost stránek a nebojte se zeptat uživatelů, jak se jim web ovládá a zda informace které hledali objevili za krátkou dobu. Zeptat se jich můžete třeba na Facebooku, nebo pomocí chatu na webu.

Získávejte pozice i na Youtube

8:15 – Youtube SEO
Youtube je druhý největší vyhledávač v ČR, ale není doposud hojně osídlený podnikatelskou sférou. Ano, je zde mnoho Youtuberů, ale pořád je zde dost velký prostor začít. I zde funguje SEO a s příchodem možností pořádání živé semináře můžete Youtube snadno využít pro navazování nových kontaktů a výrazně pomůže při budování osobní značky.

blank

Jak získávat zpětné odkazy

Zpětné odkazy se získávají pomalu a ty kvalitní ještě pomaleji. Často bývá s kvalitním odkazem spojen proces navázání vztahu s majitelem webu. Vytváření vztahů má pak za důsledek snazší získání odkazu, nicméně ani vy nemáte tolik času, abyste s každým navazovali kvalitní vztahy. Stejně by to bylo podezřelé, kdyby vám od začátku šlo jen o to, vyklepnout z toho nějaký zpětný odkaz.

Výměna odkazů nemusí být vždy výhodná

Proto vám v dnešním dílu ukážu, jak rychleji a lépe získávat zpětné odkazy, jak je používat a jak si ověřit, zda na vás partner stále odkazuje. Také předvedu na příkladech vhodné výměny odkazů a jak vlastně dnes fungují historicky známé odkazy v patičce.

Jak získat zpětný odkaz od konkurence

Závěrem show vám dám jeden profi tip, jak vytěžit zpětný odkaz přímo od vaší konkurence, aniž by o tom věděla! Tato taktika je už trochu na hraně, proto si dobře rozmyslete, zda do toho takto půjdete. Nicméně odvážným patří svět.

Obsah dílu

0:35 – Úvod do zpětných odkazů
1:39 – Kde získávat zpětné odkazy
16:12 – Jak získávat zpětné odkazy (příklady z praxe)
22:16 – Jak získat odkaz přímo od konkurence

blank

SEO analýza svépomocí

SEO si můžete zkontrolovat v mém nástroji silaseo.cz
Online SEO test je pro podnikatele a profesionály, kteří chtějí rychle analyzovat základní chyby na webu.

Obsah dílu:

3:41 – Title tag
7:07 – Meta description
10:05 – Meta keywords
11:13 – Robots.txt
13:15 – Open graph
15:25 – Hlavní nadpisy H1, H2, H3, atd.
16:48 – Alt tagy u obrázků
17:47 – Množství textu na stránce
18:42 – Flash a Iframe
21:43 – URL, odkazy, favicon, tisk
29:31 – Shrnutí SEO testu

Praktické SEO návody

➜ Alt tag pro obrázek – http://blog.silaseo.cz/2015/11/alt-tag.html
➜ Tisknutelný web pomocí CSS media print – http://blog.silaseo.cz/2015/09/tisknutelna-verze-stranek-media-print.html
➜ Ochrana email adresy na webu proti spamu + HTML Entities Generator – http://blog.silaseo.cz/2015/06/ochrana-proti-spamu.html
➜ Facebook Open Graph nastavení a použití – http://blog.silaseo.cz/2015/05/facebook-open-graph-protokol-nastaveni.html
➜ Unikátní Title tag na každé stránce – http://blog.silaseo.cz/2015/04/title-tag.html

Proč vyzkoušet online SEO test

Nejhlavnějším parametrem online testů je rychlost, protože každý profesionál s analýzou nespěchá. Kvalita SEO totiž nespočívá jen v dokonale nastaveném meta tagu. Váš web ovlivňuje mnoho vnějších, ale i vnitřních vlivů.

Co je důležité v SEO testu

V tomto díle se podíváme blíž na online SEO nástroj „Síla SEO“ a test, který z něj získáte. Řeknu vám, jak jednotlivé výsledky tohoto testu vyhodnotit. Zaměřím se na to, co je a co není důležité. Často se totiž stává, že se laici zaměřují na nepodstatné parametry u online SEO testů a důležité věci jim unikají. Dokonce není důležité v podobných online SEO testech získat plný počet bodů. O tom, zda se umístíte ve vyhledávačích na prvních příčkách rozhodují faktory, které automatický SEO test nedokáže vyhodnotit.

Proto jsem také hned na hlavní straně uvedl následující upozornění:

Nástroj www.silaseo.cz je pouze revizí základních SEO prvků – nejedná se o řešení vašeho marketingu ani SEO a to ani pokud dosáhnete nejvyššího skóre. K odbornému zásahu vždy vyhledejte odborníka!

blank

Převod webu na šifrované SSL připojení

Rozhodl jsem se dnes migrovat web https://zsf.cz na https://zsf.cz, z důvodu většího zabezpečení a také ochrany webu do budoucnosti.

Na co nezapomenout po převodu na SSL?

Pro všechny, kteří o SSL uvažují, nebo již převod provedli jsem vypsal pár dobrých tipů co vše udělat po takovém převodu.

1. Zkontrolujte obsah na webu

Po aktivaci bezpečnostního certifikátu zkontrolujte web a proklikejte si všechny stránky, zda se někde nevyskytuje odkaz na obsah, který nelze zobrazit. Typicky to může být obrázek, který se načítá z webu, který není na šifrovaném připojení (http), nebo kód vloženého videa.

2. Změňte nastavení Google Analytics

Link: https://www.google.com/analytics/

 

Nezapomeňte také změnit výběr dat, který je zvlášť. Změnu na sledování https tedy provedete na těchto dvou místech:

nastaveni-search-console

ssl-zsf

3. Zapište novou doménu do Google Search Console

Link: https://www.google.com/webmasters/tools/?hl=cs

google-search-console-zsf

4. Ve službě GWT proveďte vykreslení dat a pozvěte robota k indexaci

Najdete v menu: Procházení / Načíst jako Google

gwt-google-webmaster-tools-prochazeni-robotem

5. Přidejte také odkazy na sitemap.xml

Najdete v menu: Procházení / Soubory Sitemap

wordpress-sitemapy

6. Ověřte, zda existuje jen jedna varianta URL

V mém případě je potřeba ověřit, zda existuje pouze varianta https://zsf.cz a není možné k webu přistupovat např. z odkazu obsahující www.

Stav pozic v Google a Seznamu

Uvidíme, jaký efekt bude mít tato změna na pozice webu ve vyhledávačích.

Google vyhledávač

zsf-google

Seznam vyhledávač

zsf-seznam

Máte nějaké další tipy?

Máte zkušenosti s převodem webu na SSL? Používáte nějaké další vychytávky? Napište do komentářů!

blank

Menu na firemním webu

Menu je vaší výkladní skříní pro návštěvníky. Podle toho, jak dobré menu připravíte, zlepšíte, nebo zhoršíte uživatelskou zkušenost s použitelností webu.

Vyzkoušejte nový MenuTool, který vám usnadní práci s vytvářením responzivního menu!

V tomto dílu proberu všechny hlavní stránky, které by neměly ve vašem menu chybět. Detailně rozebereme obsahy jednotlivých stránek a zda je umístit do primárního, nebo sekundárního menu.

Závěrem probereme obchodní podmínky a nařízení EU o použití osobních údajů z cookies.