Dwell Time je doba, která uplyne mezi kliknutím na výsledek
vyhledávání a návratem zpět do vyhledávání.
Dwell Time funguje následovně:
- Rozhodnete se něco hledat na Google, zadáte (např. KP Trading)
- Kliknete na vyhledávání a najdete několik výsledků
- Kliknete na výsledek, o kterém si myslíte, že pro vás bude užitečný
- Dostanete se na stránky a buď se vám výsledek líbí a setrváte, nebo se vám výsledek nelíbí a vrátíte se zpátky do vyhledávání na Google
- Začnete vyhledávat podle jiného klíčového slova, (např. KP Trading Amazon), nebo kliknete na jiný výsledek ve vyhledávání.
Výraz Dwell Time není zas tak hojně používaný a tak se často můžete setkat s jeho chybnou záměnou za “Bounce Rate“. Jsou to ale zcela odlišné termíny.
V současné chvíli není oficiální stanovisko Google takové, že by Dwell Time měl být faktorem pro získání lepších pozic ve vyhledávání, ale myslím si, že by to dávalo smysl. Dwell Time slouží jako indikátor relevance toho, co jste hledali.

Jak pravděpodobně Google měří Dwell Time
Ptáte se, jakým způsobem Google zjistí, že jste se z webu vrátili zpět do vyhledávání? Existují dvě známé metody:
1. Data z Chrome prohlížeče
Dle průzkumu W3Schools, 75,7% lidí používá Chrome. Tento prohlížeč vlastní Google a tudíž umí změřit, jak se na webu pohybujete.
2. Čekání na další kliknutí
Google si počká na další kliknutí, které provedete ve vyhledávání “Next click”.
Aby návštěvník setrval co nejdéle na vaší stránce je samozřejmě zásluhou kvalitního obsahu, který mu poskytnete.