blank

Rozdíl mezi UI a UX

Rozdíl mezi UI a UX není pro většinu lidí na první pohled zřejmý. Rozhodl jsem se tento rozdíl vysvětlit v Minutovkách.

User interface (UI)

UI je user interface, čili uživatelské rozhraní. Je to způsob, který lze produkt ovládat, nebo k jeho funkcím přistupovat. Na smart phone máme dotykovou obrazovku, na jídelním automatu budou tlačítka pro výběr zboží, nebo v supermarketu jezdící schody.

User experience (UX)

UX je user experience, jinými slovy je to uživatelská zkušenost, dojem, pocit, či emoce, které máme z konkrétní služby, nebo produktu. UX je ve velmi blízkém vztahu s UI, protože stav a použitelnost UI přímo i nepřímo ovlivňuje výslednou UX.

blank

Kdy nakoupit podobné názvy domén

Podobné názvy domén je vhodná nakoupit v případě, že např. plánujete i mezinárodní obchod. Například přeložený český název do angličtiny, zahraniční koncovky domén, domény, které lze foneticky zaměnit a pokud máte zkratkovou doménu jako já zsf.cz tak si ponechte i rozepsanou variantu zeptejsefilipa.cz

blank

4 tipy pro SEO 2017

SEO 2017 je ze začátku roku velké téma. Vyhledávače fungují jinak, než minulý rok a je dobré provést změny, které povedou ke zlepšení viditelnosti ve vyhledávačích.

Zjednodušujte svůj copywriting

0:20 – Komprimace obsahu
Už není podstatné, zda máte článek dlouhý na normostranu. Pokud máte špatného copywritera, lidé i vyhledávače rychle poznají, že čtou článek plný textových výplní s nulovou hodnotou informací. Snažte se vyhnout rychlo-copywriterům a zaměřte se na kvalitativní hodnotu článku. Nezáleží na tom, zda bude mít text jen půl strany. Pokud sdělíte vše potřebné, stačí to. Zlepšíte si okamžitou míru odchodu a zvýšíte si svou online reputaci. K obsahu, který se snadno čte se vaši návštěvníci rádi vrátí.

Zvolte Frontmana

2:17 – Síla osobní značky
Velká jména Youtuberů jako Casey Neistat, nebo Pewdiepie jsou silné osobní značky. Z podnikatelského prostředí např. Gary Vaynerchuk, nebo Rand Fishkin, či nový americký prezident Donald J. Trump. Pokud máte značku, je někdy velice prospěšné, když se se zvukem značky staví i osobní brand. U Tesla motors aktivně přednáší a veřejně vystupuje Elon Musk a díky tomu posiluje Brand Voice. Budování a upevňování vztahu k osobní značce bude hrát v roce 2017 velkou roli.

UI a UX budou táhnout i výkon SEO

6:20 – UX jako SEO urychlovač
UX je stále málo probírané téma. Lidé se naučili nakupovat webové šablony a objeví se jen hrstka těch, kteří se trefí do té správné tak, aby byla použitelá. Žádná ideální varianta neexistuje a web je třeba stále upravovat a zlepšovat. Pro vyhledávače není důležitá jen rychlost načtení webu, ale velkou roli bude hrát i míra okamžitého opuštění (Bounce Rate) a délka setrvání na webu. Zaměřte se v roce 2017 na uživatelskou přívětivost stránek a nebojte se zeptat uživatelů, jak se jim web ovládá a zda informace které hledali objevili za krátkou dobu. Zeptat se jich můžete třeba na Facebooku, nebo pomocí chatu na webu.

Získávejte pozice i na Youtube

8:15 – Youtube SEO
Youtube je druhý největší vyhledávač v ČR, ale není doposud hojně osídlený podnikatelskou sférou. Ano, je zde mnoho Youtuberů, ale pořád je zde dost velký prostor začít. I zde funguje SEO a s příchodem možností pořádání živé semináře můžete Youtube snadno využít pro navazování nových kontaktů a výrazně pomůže při budování osobní značky.

blank

Jak získávat zpětné odkazy

Zpětné odkazy se získávají pomalu a ty kvalitní ještě pomaleji. Často bývá s kvalitním odkazem spojen proces navázání vztahu s majitelem webu. Vytváření vztahů má pak za důsledek snazší získání odkazu, nicméně ani vy nemáte tolik času, abyste s každým navazovali kvalitní vztahy. Stejně by to bylo podezřelé, kdyby vám od začátku šlo jen o to, vyklepnout z toho nějaký zpětný odkaz.

Výměna odkazů nemusí být vždy výhodná

Proto vám v dnešním dílu ukážu, jak rychleji a lépe získávat zpětné odkazy, jak je používat a jak si ověřit, zda na vás partner stále odkazuje. Také předvedu na příkladech vhodné výměny odkazů a jak vlastně dnes fungují historicky známé odkazy v patičce.

Jak získat zpětný odkaz od konkurence

Závěrem show vám dám jeden profi tip, jak vytěžit zpětný odkaz přímo od vaší konkurence, aniž by o tom věděla! Tato taktika je už trochu na hraně, proto si dobře rozmyslete, zda do toho takto půjdete. Nicméně odvážným patří svět.

Obsah dílu

0:35 – Úvod do zpětných odkazů
1:39 – Kde získávat zpětné odkazy
16:12 – Jak získávat zpětné odkazy (příklady z praxe)
22:16 – Jak získat odkaz přímo od konkurence

blank

SEO analýza svépomocí

SEO si můžete zkontrolovat v mém nástroji silaseo.cz
Online SEO test je pro podnikatele a profesionály, kteří chtějí rychle analyzovat základní chyby na webu.

Obsah dílu:

3:41 – Title tag
7:07 – Meta description
10:05 – Meta keywords
11:13 – Robots.txt
13:15 – Open graph
15:25 – Hlavní nadpisy H1, H2, H3, atd.
16:48 – Alt tagy u obrázků
17:47 – Množství textu na stránce
18:42 – Flash a Iframe
21:43 – URL, odkazy, favicon, tisk
29:31 – Shrnutí SEO testu

Praktické SEO návody

➜ Alt tag pro obrázek – http://blog.silaseo.cz/2015/11/alt-tag.html
➜ Tisknutelný web pomocí CSS media print – http://blog.silaseo.cz/2015/09/tisknutelna-verze-stranek-media-print.html
➜ Ochrana email adresy na webu proti spamu + HTML Entities Generator – http://blog.silaseo.cz/2015/06/ochrana-proti-spamu.html
➜ Facebook Open Graph nastavení a použití – http://blog.silaseo.cz/2015/05/facebook-open-graph-protokol-nastaveni.html
➜ Unikátní Title tag na každé stránce – http://blog.silaseo.cz/2015/04/title-tag.html

Proč vyzkoušet online SEO test

Nejhlavnějším parametrem online testů je rychlost, protože každý profesionál s analýzou nespěchá. Kvalita SEO totiž nespočívá jen v dokonale nastaveném meta tagu. Váš web ovlivňuje mnoho vnějších, ale i vnitřních vlivů.

Co je důležité v SEO testu

V tomto díle se podíváme blíž na online SEO nástroj “Síla SEO” a test, který z něj získáte. Řeknu vám, jak jednotlivé výsledky tohoto testu vyhodnotit. Zaměřím se na to, co je a co není důležité. Často se totiž stává, že se laici zaměřují na nepodstatné parametry u online SEO testů a důležité věci jim unikají. Dokonce není důležité v podobných online SEO testech získat plný počet bodů. O tom, zda se umístíte ve vyhledávačích na prvních příčkách rozhodují faktory, které automatický SEO test nedokáže vyhodnotit.

Proto jsem také hned na hlavní straně uvedl následující upozornění:

Nástroj www.silaseo.cz je pouze revizí základních SEO prvků – nejedná se o řešení vašeho marketingu ani SEO a to ani pokud dosáhnete nejvyššího skóre. K odbornému zásahu vždy vyhledejte odborníka!