blank

4 tipy pro SEO 2017

SEO 2017 je ze začátku roku velké téma. Vyhledávače fungují jinak, než minulý rok a je dobré provést změny, které povedou ke zlepšení viditelnosti ve vyhledávačích.

Zjednodušujte svůj copywriting

0:20 – Komprimace obsahu
Už není podstatné, zda máte článek dlouhý na normostranu. Pokud máte špatného copywritera, lidé i vyhledávače rychle poznají, že čtou článek plný textových výplní s nulovou hodnotou informací. Snažte se vyhnout rychlo-copywriterům a zaměřte se na kvalitativní hodnotu článku. Nezáleží na tom, zda bude mít text jen půl strany. Pokud sdělíte vše potřebné, stačí to. Zlepšíte si okamžitou míru odchodu a zvýšíte si svou online reputaci. K obsahu, který se snadno čte se vaši návštěvníci rádi vrátí.

Zvolte Frontmana

2:17 – Síla osobní značky
Velká jména Youtuberů jako Casey Neistat, nebo Pewdiepie jsou silné osobní značky. Z podnikatelského prostředí např. Gary Vaynerchuk, nebo Rand Fishkin, či nový americký prezident Donald J. Trump. Pokud máte značku, je někdy velice prospěšné, když se se zvukem značky staví i osobní brand. U Tesla motors aktivně přednáší a veřejně vystupuje Elon Musk a díky tomu posiluje Brand Voice. Budování a upevňování vztahu k osobní značce bude hrát v roce 2017 velkou roli.

UI a UX budou táhnout i výkon SEO

6:20 – UX jako SEO urychlovač
UX je stále málo probírané téma. Lidé se naučili nakupovat webové šablony a objeví se jen hrstka těch, kteří se trefí do té správné tak, aby byla použitelá. Žádná ideální varianta neexistuje a web je třeba stále upravovat a zlepšovat. Pro vyhledávače není důležitá jen rychlost načtení webu, ale velkou roli bude hrát i míra okamžitého opuštění (Bounce Rate) a délka setrvání na webu. Zaměřte se v roce 2017 na uživatelskou přívětivost stránek a nebojte se zeptat uživatelů, jak se jim web ovládá a zda informace které hledali objevili za krátkou dobu. Zeptat se jich můžete třeba na Facebooku, nebo pomocí chatu na webu.

Získávejte pozice i na Youtube

8:15 – Youtube SEO
Youtube je druhý největší vyhledávač v ČR, ale není doposud hojně osídlený podnikatelskou sférou. Ano, je zde mnoho Youtuberů, ale pořád je zde dost velký prostor začít. I zde funguje SEO a s příchodem možností pořádání živé semináře můžete Youtube snadno využít pro navazování nových kontaktů a výrazně pomůže při budování osobní značky.

blank

Jak získávat zpětné odkazy

Zpětné odkazy se získávají pomalu a ty kvalitní ještě pomaleji. Často bývá s kvalitním odkazem spojen proces navázání vztahu s majitelem webu. Vytváření vztahů má pak za důsledek snazší získání odkazu, nicméně ani vy nemáte tolik času, abyste s každým navazovali kvalitní vztahy. Stejně by to bylo podezřelé, kdyby vám od začátku šlo jen o to, vyklepnout z toho nějaký zpětný odkaz.

Výměna odkazů nemusí být vždy výhodná

Proto vám v dnešním dílu ukážu, jak rychleji a lépe získávat zpětné odkazy, jak je používat a jak si ověřit, zda na vás partner stále odkazuje. Také předvedu na příkladech vhodné výměny odkazů a jak vlastně dnes fungují historicky známé odkazy v patičce.

Jak získat zpětný odkaz od konkurence

Závěrem show vám dám jeden profi tip, jak vytěžit zpětný odkaz přímo od vaší konkurence, aniž by o tom věděla! Tato taktika je už trochu na hraně, proto si dobře rozmyslete, zda do toho takto půjdete. Nicméně odvážným patří svět.

Obsah dílu

0:35 – Úvod do zpětných odkazů
1:39 – Kde získávat zpětné odkazy
16:12 – Jak získávat zpětné odkazy (příklady z praxe)
22:16 – Jak získat odkaz přímo od konkurence

blank

SEO analýza svépomocí

SEO si můžete zkontrolovat v mém nástroji silaseo.cz
Online SEO test je pro podnikatele a profesionály, kteří chtějí rychle analyzovat základní chyby na webu.

Obsah dílu:

3:41 – Title tag
7:07 – Meta description
10:05 – Meta keywords
11:13 – Robots.txt
13:15 – Open graph
15:25 – Hlavní nadpisy H1, H2, H3, atd.
16:48 – Alt tagy u obrázků
17:47 – Množství textu na stránce
18:42 – Flash a Iframe
21:43 – URL, odkazy, favicon, tisk
29:31 – Shrnutí SEO testu

Praktické SEO návody

➜ Alt tag pro obrázek – http://blog.silaseo.cz/2015/11/alt-tag.html
➜ Tisknutelný web pomocí CSS media print – http://blog.silaseo.cz/2015/09/tisknutelna-verze-stranek-media-print.html
➜ Ochrana email adresy na webu proti spamu + HTML Entities Generator – http://blog.silaseo.cz/2015/06/ochrana-proti-spamu.html
➜ Facebook Open Graph nastavení a použití – http://blog.silaseo.cz/2015/05/facebook-open-graph-protokol-nastaveni.html
➜ Unikátní Title tag na každé stránce – http://blog.silaseo.cz/2015/04/title-tag.html

Proč vyzkoušet online SEO test

Nejhlavnějším parametrem online testů je rychlost, protože každý profesionál s analýzou nespěchá. Kvalita SEO totiž nespočívá jen v dokonale nastaveném meta tagu. Váš web ovlivňuje mnoho vnějších, ale i vnitřních vlivů.

Co je důležité v SEO testu

V tomto díle se podíváme blíž na online SEO nástroj “Síla SEO” a test, který z něj získáte. Řeknu vám, jak jednotlivé výsledky tohoto testu vyhodnotit. Zaměřím se na to, co je a co není důležité. Často se totiž stává, že se laici zaměřují na nepodstatné parametry u online SEO testů a důležité věci jim unikají. Dokonce není důležité v podobných online SEO testech získat plný počet bodů. O tom, zda se umístíte ve vyhledávačích na prvních příčkách rozhodují faktory, které automatický SEO test nedokáže vyhodnotit.

Proto jsem také hned na hlavní straně uvedl následující upozornění:

Nástroj www.silaseo.cz je pouze revizí základních SEO prvků – nejedná se o řešení vašeho marketingu ani SEO a to ani pokud dosáhnete nejvyššího skóre. K odbornému zásahu vždy vyhledejte odborníka!

blank

Převod webu na šifrované SSL připojení

Rozhodl jsem se dnes migrovat web https://zsf.cz na https://zsf.cz, z důvodu většího zabezpečení a také ochrany webu do budoucnosti.

Na co nezapomenout po převodu na SSL?

Pro všechny, kteří o SSL uvažují, nebo již převod provedli jsem vypsal pár dobrých tipů co vše udělat po takovém převodu.

1. Zkontrolujte obsah na webu

Po aktivaci bezpečnostního certifikátu zkontrolujte web a proklikejte si všechny stránky, zda se někde nevyskytuje odkaz na obsah, který nelze zobrazit. Typicky to může být obrázek, který se načítá z webu, který není na šifrovaném připojení (http), nebo kód vloženého videa.

2. Změňte nastavení Google Analytics

Link: https://www.google.com/analytics/

 

Nezapomeňte také změnit výběr dat, který je zvlášť. Změnu na sledování https tedy provedete na těchto dvou místech:

nastaveni-search-console

ssl-zsf

3. Zapište novou doménu do Google Search Console

Link: https://www.google.com/webmasters/tools/?hl=cs

google-search-console-zsf

4. Ve službě GWT proveďte vykreslení dat a pozvěte robota k indexaci

Najdete v menu: Procházení / Načíst jako Google

gwt-google-webmaster-tools-prochazeni-robotem

5. Přidejte také odkazy na sitemap.xml

Najdete v menu: Procházení / Soubory Sitemap

wordpress-sitemapy

6. Ověřte, zda existuje jen jedna varianta URL

V mém případě je potřeba ověřit, zda existuje pouze varianta https://zsf.cz a není možné k webu přistupovat např. z odkazu obsahující www.

Stav pozic v Google a Seznamu

Uvidíme, jaký efekt bude mít tato změna na pozice webu ve vyhledávačích.

Google vyhledávač

zsf-google

Seznam vyhledávač

zsf-seznam

Máte nějaké další tipy?

Máte zkušenosti s převodem webu na SSL? Používáte nějaké další vychytávky? Napište do komentářů!