blank

Převod webu na šifrované SSL připojení

Rozhodl jsem se dnes migrovat web https://zsf.cz na https://zsf.cz, z důvodu většího zabezpečení a také ochrany webu do budoucnosti.

Na co nezapomenout po převodu na SSL?

Pro všechny, kteří o SSL uvažují, nebo již převod provedli jsem vypsal pár dobrých tipů co vše udělat po takovém převodu.

1. Zkontrolujte obsah na webu

Po aktivaci bezpečnostního certifikátu zkontrolujte web a proklikejte si všechny stránky, zda se někde nevyskytuje odkaz na obsah, který nelze zobrazit. Typicky to může být obrázek, který se načítá z webu, který není na šifrovaném připojení (http), nebo kód vloženého videa.

2. Změňte nastavení Google Analytics

Link: https://www.google.com/analytics/

 

Nezapomeňte také změnit výběr dat, který je zvlášť. Změnu na sledování https tedy provedete na těchto dvou místech:

nastaveni-search-console

ssl-zsf

3. Zapište novou doménu do Google Search Console

Link: https://www.google.com/webmasters/tools/?hl=cs

google-search-console-zsf

4. Ve službě GWT proveďte vykreslení dat a pozvěte robota k indexaci

Najdete v menu: Procházení / Načíst jako Google

gwt-google-webmaster-tools-prochazeni-robotem

5. Přidejte také odkazy na sitemap.xml

Najdete v menu: Procházení / Soubory Sitemap

wordpress-sitemapy

6. Ověřte, zda existuje jen jedna varianta URL

V mém případě je potřeba ověřit, zda existuje pouze varianta https://zsf.cz a není možné k webu přistupovat např. z odkazu obsahující www.

Stav pozic v Google a Seznamu

Uvidíme, jaký efekt bude mít tato změna na pozice webu ve vyhledávačích.

Google vyhledávač

zsf-google

Seznam vyhledávač

zsf-seznam

Máte nějaké další tipy?

Máte zkušenosti s převodem webu na SSL? Používáte nějaké další vychytávky? Napište do komentářů!

blank

Menu na firemním webu

Menu je vaší výkladní skříní pro návštěvníky. Podle toho, jak dobré menu připravíte, zlepšíte, nebo zhoršíte uživatelskou zkušenost s použitelností webu.

Vyzkoušejte nový MenuTool, který vám usnadní práci s vytvářením responzivního menu!

V tomto dílu proberu všechny hlavní stránky, které by neměly ve vašem menu chybět. Detailně rozebereme obsahy jednotlivých stránek a zda je umístit do primárního, nebo sekundárního menu.

Závěrem probereme obchodní podmínky a nařízení EU o použití osobních údajů z cookies.

blank

Cílení na SEO nebo na konverze?

Začínáte přemýšlet o landing page pro svou doménu? Vybíráte wireframe a nebo lovíte správnou šablonu? V tomto dílu vám udělám jasno v rozdílu mezi stránkou zaměřenou na SEO a na konverze. V zásadních věcech se totiž liší a vy budete chtít sáhnout pro té správné pro sebe.

Použitelnost landing page

Landing page lze použít pro jasné zacílení na konkrétní účel. Může se jednat o užitečnou stránku, která např. srovnává bankovní účty, nebo naopak stránku, která sbírá emaily, nebo si na ni rovnou můžete objednat. Landing page zacílená na konverze pak vypadá zcela jinak, než stránka zacílená na SEO.

Hlavní rozdíly mezi cílením na SEO a na konverze

Bounce rate je kritickým místem pro stránky cílené na SEO. Chcete přece, aby stránka přinášela užitek, lidé si ji sdíleli a její obsah používali. Vysoká míra okamžitého opuštění stránky je signálem neužitečné stránky, nebo přivedení návštěvnosti, pro kterou není stránku určena.

Stránka cílená na konverze může mít vysoké bounce-rate přirozeným odchodem těch návštěvníků, kteří konverzi z nějakého důvodu nechtějí udělat. Vysoké bounce-rate u konverzního webu nevadí, pokud web generuje konverze.

Obsah webu pro SEO a pro konverze

Landing page cílená na SEO je zaměřena na obsah/text, podrobně probrané téma, nebo filtr zpracovaných informací, např. podaný v jednodušší formě (tabulka, graf, obrázky, video, apod.).

Landing page cílená na konverze obsahuje minimum informací, vhodný je souhrn výhod, nebo video, které přímo apeluje na konverzi. Vhodným doplněním takové stránky je formulář pro zadání emailu, nebo dalších údajů podle zaměření konverze.
😉