Firemní blog

Firemní blog může být silnou zbraní v propagaci

Mnoho firem píše svůj blog jen o sobě a výsledkem jejich upřímného snažení není nic jiného než velmi slabá čtenost.

Aby byl firemní blog atraktivní a návštěvníci si jej rádi četli, musíte psát užitečné články, které jim pomůžou, inspirují je, nebo je pobaví. Když budete na koktejl párty a budete mluvit jen o sobě, také se s vámi nikdo nebude chtít bavit. Není to o vás, je to o čtenářích.

S reklamou na firemním blogu opatrně. Rozhodně není vhodné blog zaplnit mnoha odkazy na vaše produkty. Snažte se zachovat čistý styl a reklamu provádět naplánovanými kampaněmi.

Budujte si svou základnu čtenářů a komunikujte s nimi.

Pište o tématech, která zajímají vaši cílovou skupinu.

Vyhněte se kanibalizaci klíčových frází, na které cílíte na hlavním webu.

Ukázky firemních blogů

http://blog.silawebu.cz/

http://blog.uklidfackova.cz/

doménové jméno

Doménové jméno

Z čeho se skládá doména

Doména se skládá z názvu (např. cesky-hosting) a koncovky (např cz). Hovoří-li se o doménách, obecně se myslí domény 2. řádu. Řády se oddělují vždy tečkou – koncovka .cz je doména 1. řádu (tzv. Top Level Doména – zkráceně TLD), example.cz je doména 2. řádu (tzn. doména), blog.example.cz je doména 3. řádu (té se říká subdoména) atd.

Domény 1. řádu (TLD) jsou vytvářeny a přidelovány na základně rozhodnutí mezinárodních institucí. Domény 2. řádu se registrují prostřednictvím určených registrátorů či správců dané TLD. Domény dalších řádů se pak vytvářejí k zaregistrovaným doménám 2. řádu.

Tipy na volbu doménového jména

➜ Snažte se, aby doména obsahovala přímo jméno Vašeho produktu (např. www.cesky-hosting.cz), firmy nebo jiný název, kterým se prezentujete – usnadníte tím zapamatování nebo možnost odhadnutí názvu domény zákazníkem. V mém případě to je zsf.cz

➜ Udělejte brainstorming 5 nejčastějších klíčových slov.

➜ Kratší jméno domény je lepší.

➜ Vyhněte se možnosti záměny s jinou již existující doménou, vyberte unikátní jméno.

➜ U víceslovných názvů domén použijte pomlčky, ale jen pokud je to nezbytné. Pomlčky zbytečně zdržují při psaní doménového jména.

➜ Snažte se vyvarovat číslicím v doméně, to také zdržuje, vyhněte se q, z, x, c, p.

➜ Pamatujte, že jméno domény budete v mnoha případech také vyslovovat, proto se pokuste vyhnout těžko vyslovitelným a cizojazyčným názvům (foneticky to musí být ok)

Jakou vybrat koncovku domény?

Koncovka domény, též top level doména (TLD), ukončuje jméno domény. Název domény a koncovka jsou nerozlučné a název bez koncovky nemá význam.

Vybírat můžete z desítek různých koncovek, z nichž všechny nejpoužívanější máme v nabídce. Nejobvyklejší doména v ČR je naše národní doména .cz. K dispozici jsou samozřejmě koncovky i dalších zemí, např. sk (Slovensko), us (Spojené státy), at (Rakousko), de (Německo).

Existují také nadnárodní domény (tzv. GTLD – Generic Top Level Domain), které nespadají pod žádný stát. Typicky com (commercial), net (network), org (organisation), gov (goverment) atd. Ceny domén a pravidla registrace se mohou pod různými koncovkami výrazně lišit.

Tipy pro výběr koncovky

➜ Každá koncovka má vlastní cenu.

➜ Pro české prostředí je nejvhodnější koncovka .cz

➜ Koncovky mohou mít pozitivní i negativní vliv na vyhledávače a katalogy. Např. některé české vyhledávače a katalogy neindexují jiné než .cz koncovky, naopak zahraniční katalog může upřednostnit zahraniční koncovku.

➜ Pro zahraniční weby se vyplatí nadnárodní koncovka nebo koncovka .eu

➜ Respektujte národnost cílových návštěvníků – plánujete-li web pro Německo – můžete si zaregistrovat doménu .de a další, přestože nejste z Německa. Národní doména působí více důvěryhodně pro její obyvatele a také se snadněji zapamatuje (nedojde k záměně, když budou k vašemu názvu domény automaticky psát koncovku národní domény).

➜ Dívejte se po variantách vybraného názvu také v ostatních koncovkách, abyste zabránili případnému parazitování nebo zneužívání Vaší domény v budoucnu


Jak zjistit že je .cz doména volná? https://www.nic.cz


Jak odhalit majitele zahraniční domény? https://www.whois.net


Jak je to s cenami domén?


Hrají roli velká a malá písmena?


Autorita domény Vs. nákup domény s pomlčkou a bez pomlčky

Landing page přitáhne konverze

Landing page zvýší konverze na vašem webu!


Jedná se o stránku, která se ukáže po kliknutí na reklamu (bannerovou, nebo textovou). Definice na wikipedia – landing page.

➜ Úkolem landing page je konverze. Jedná se o stránku, která má získat od návštěvníka jeho kontaktní údaje (email, mobil, jméno) za stažení nějakého materiálu, nebo přímý nákup produktu.


Líbí se ti moje marketingová show? Odebírej videa!
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

Navigace na landing page

➜ Landing page nepotřebuje navigaci, protože se zaměřuje na maximalizaci efektivity k provedení konverze. Jakékoli další odklony od landing page snižují její efekt.

➜ Neprezentujte žádné odkazy na sociální sítě, žádné butony, sdílení, odkazy na více informací.

➜ Prezentujte stručně všechny informace přímo na landing page.

Design landing page by měl být také vizuální

➜ Dobrý design zvýší možnost konverze. Prezentujte vizuálně prostředí, ve kterém se váš produkt běžně používá.

➜ Pokud např. inzerujete hotel u moře, nepopisujte slunné pláže, rovnou ukažte obrázek.

➜ Prezentujte obrázkem nebo videem.

➜ Nejvýraznější prvek na stránce by měla být call-to-action. Prezentujte formulář, nebo tlačítko v úrovni viditelnosti stránky bez zascrolování.

Nadpis landing page musí přitáhnout pozornost

➜ Nadpis je velmi důležitý. Může být doplněn o podnadpis. Přemýšlejte o něm jako o nadpisech obsahu titulních stran časopisů. Tyto totiž mají přitáhnout pozornost a o to samé nám jde u landing page. Ideálně adresujte problém, nebo užitek pro cílovou skupinu.

Call-to-action – kam ji umístit

➜ Nikdy nepožadujte více informací, než je nutné k získání základních informací. Příliš složité formuláře odradí.

➜ Vždy prezentujte jen jedno call-to-action. To můžete na stránce opakovat, pokud se jedná o delší popisnou stránku, kterou je potřeba scrolovat.

Minimalizace bounce-rate

➜ Velmi úzce souvisí s bannerem, či odkazem, který je na stránku přivedl. Přivedl ty správné uživatele?

➜ Rozdělení podle účelu

Squeeze page

➜ Stránka, která nás vyzývá k registraci, abychom získali nějakou nabídku. Není zde žádný odkaz na hlavní stranu běžného webu, uživatel má možnost pouze stránku zavřít, nebo provést konverzi.

➜ Video nesmí být dlouhé.

➜ Pokud je na stránce video, 70% uživatelů nebude číst text. Ale 30% ano, proto je nutné mít text velmi relevantní a velmi účelný a také optimalizovaný pro vyhledávače.

Launch page

➜ Stránka, která upozorňuje na spuštění nějakého produktu, nebo služby. Může obsahovat odpočítávání.

➜ Vyzývá uživatele k zanechání email kontaktu, na který pak zašle informace o spuštění stránky, případně nějaký dárek.

Product page

➜ Produktová stránka (prodej ebooku, knihy, produktu, nebo služeb, či aplikací).

Členská stránka

➜ Prezentace výhod členství.

Vlastní URL nebo přímo doména

➜ Pro landing page je možné využít přímo novou doménu, nebo vytvořit tuto stránku na vaší doméně.

Jak funguje vyhledávač Google

Kolik stojí SEO

Kolik stojí být na první straně ve vyhledávači Google? Kdy se dostanu na první pozici? Zajímá Vás odpověď na tyto otázky? Pak sledujte nový díl ZeptejSeFilipa.

Až příliš často se setkávám s klienty, kteří požadují na začátku konzultace finální cenu, za kterou budou vidět na první straně ve vyhledávačích na jejich vysněné klíčové slovo.

Google dlouhodobě nejde šidit – zákazníky také ne

Problém je v tom, že vyhledávač nelze brát jako nějaký prostor, kde lze něco rychle ošidit, protože stejně jako důvěryhodnost Vaší firmy a reference a dobré jméno se tvoří až za nějaký čas, který není na úrovni sprintu, ale maratonu.

Když se mě klient zeptá na rychlou cenu, za kterou může být na první straně v Googlu, obvykle mu doporučím využít PPC reklamu. Na první stranu se zřejmě dostanete, ale také je potřeba myslet na to, že PPC reklama se musí neustále platit a investice jsou nemalé u vysoce konkurenčních klíčových slov.

Co je to wireframe webu

Před grafickým návrhem webu je potřeba provést takový brainstorming (vychrlení nápadů), které vede k hrubé kostře (wireframe) webu.

Líbí se ti můj channel?
➜ Dej to najevo odběrem: http://bit.ly/ZeptejSeFilipa


Lorem ipsum generátor: http://cs.lipsum.com/


Definice wireframe z wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Wireframe

Nástroje, která usnadní tvorbu wireframe zdarma

https://ninjamock.com/
https://balsamiq.com/
http://www.axure.com/
https://pidoco.com/en
http://iplotz.com/
http://www.protoshare.com/
https://www.mockflow.com/#wireframe
https://gomockingbird.com/home
https://wireframe.cc/
http://wireframesketcher.com/
http://www.justinmind.com/
http://framebox.org/

Ukázka wireframe

Zdroj: https://www.behance.net/gallery/WIREFRAMES/6771739

UMiami_Wireframes_v01

Jak vytvořit 10x lepší obsah

Jak vytvořit 10x lepší obsah


Často se setkávám s požadavky typu: „Chceme být na první straně na určité klíčové slovo“, což je špatně položená otázka. Správná otázka by měla být: „Jak můžeme vytvořit 10x lepší obsah, než kdokoli na určité klíčové slovo“.


Líbí se ti můj channel?
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

10x inspirace 10x lepších obsahů na webu

http://www.howacarworks.com/
http://www.lightyear.fm/
https://www.ifixit.com/guide
https://zipplist.co/
https://www.android.com/phones/whichphone/
https://nomadlist.com/
http://fivethirtyeight.com/features/fandango-movies-ratings/
http://blog.froont.com/9-basic-principles-of-responsive-web-design/
http://www.siegemedia.com/creation/best-infographics

Kritéria pro 10x lepší obsah

➜ Skvělé UX a UI na jakémkoli zařízení.
➜ Poskytuje jednoznačně pozitivní zkušenosti uživatelů prostřednictvím uživatelského rozhraní, vizuální, layout, fonty, vzory, atd.


➜ Obsah, ve kterém je některá kombinace typu: vysoce kvalitní a důvěryhodný, užitečný, zajímavý a nevšední.
➜ Značně se liší rozsahem a podrobností oproti jiným pracem na toto téma.


➜ Rychle se načte a je použitelný na jakékoli zařízení nebo prohlížeči.
➜ Vytvoří emocionální reakci úžasu, překvapení, radosti, předpovědi, a / nebo obdivu.


➜ Je vysoce sdílená zpětnými odkazy z citací, webů, nebo sociálních sítích.


➜ Řeší problém, nebo odpovídá na otázku tím, že poskytuje komplexní, přesné a mimořádné informace nebo zdroje.

1 krok

➜ Pokud jste objevili téma, o kterém víte, že lidi zajímá, vytvořte hloubkový vhled do tohoto tématu.
➜ Zajímalo by mě, které nové filmy mají nejlepší hodnocení.

2 krok

➜ Zvažte unikátní úhel pohledu na toto téma.
➜ Souhrny filmů
➜ Ocenění vs. Popularita
➜ Kritici vs. Uživatelé
➜ Filtrování podle dostupnosti (ke dostání na youtube, netflix, hbo, amazon..)
➜ Vše už bylo vytvořeno před námi, ale ještě nikdo neudělal hloubkový vhled do důvěryhodnosti zdrojů:

Vybrané téma:
➜ Kterému hodnocení mohu věřit?

3 krok

➜ Vytvoříme silnou metodu, který půjde obtížně replikovat.
➜ Parametry analýzy filmových portálů:
➜ Kdo dostává vysoké / nízké hodnocení?
➜ Upřednostňuje se nějaký žánr nad jinými?
➜ Komu mohu věřit?
➜ Odvozuje se hodnocení od získaných cen?

Vytvoříme dostatečné množství testovaných filmů. Aplikujeme statistický model pro vyhodnocení dat.

4. krok

➜ Nalezneme jedinečnou a silnou cestu, jak tento obsah prezentovat.
➜ Skupina FiveThirtyEight tento průzkum udělala: http://bit.ly/fivethirtyeight-studie
➜ Provedli několik statistických vyhodnocení s uvedením metodologie a své úvahy a vyhodnocení zveřejnili v přehledné a podrobné formě. Výsledkem je několik přehledných grafů.