blank

Landing page přitáhne konverze

Landing page zvýší konverze na vašem webu!


Jedná se o stránku, která se ukáže po kliknutí na reklamu (bannerovou, nebo textovou). Definice na wikipedia – landing page.

➜ Úkolem landing page je konverze. Jedná se o stránku, která má získat od návštěvníka jeho kontaktní údaje (email, mobil, jméno) za stažení nějakého materiálu, nebo přímý nákup produktu.


Líbí se ti moje marketingová show? Odebírej videa!
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

Navigace na landing page

➜ Landing page nepotřebuje navigaci, protože se zaměřuje na maximalizaci efektivity k provedení konverze. Jakékoli další odklony od landing page snižují její efekt.

➜ Neprezentujte žádné odkazy na sociální sítě, žádné butony, sdílení, odkazy na více informací.

➜ Prezentujte stručně všechny informace přímo na landing page.

Design landing page by měl být také vizuální

➜ Dobrý design zvýší možnost konverze. Prezentujte vizuálně prostředí, ve kterém se váš produkt běžně používá.

➜ Pokud např. inzerujete hotel u moře, nepopisujte slunné pláže, rovnou ukažte obrázek.

➜ Prezentujte obrázkem nebo videem.

➜ Nejvýraznější prvek na stránce by měla být call-to-action. Prezentujte formulář, nebo tlačítko v úrovni viditelnosti stránky bez zascrolování.

Nadpis landing page musí přitáhnout pozornost

➜ Nadpis je velmi důležitý. Může být doplněn o podnadpis. Přemýšlejte o něm jako o nadpisech obsahu titulních stran časopisů. Tyto totiž mají přitáhnout pozornost a o to samé nám jde u landing page. Ideálně adresujte problém, nebo užitek pro cílovou skupinu.

Call-to-action – kam ji umístit

➜ Nikdy nepožadujte více informací, než je nutné k získání základních informací. Příliš složité formuláře odradí.

➜ Vždy prezentujte jen jedno call-to-action. To můžete na stránce opakovat, pokud se jedná o delší popisnou stránku, kterou je potřeba scrolovat.

Minimalizace bounce-rate

➜ Velmi úzce souvisí s bannerem, či odkazem, který je na stránku přivedl. Přivedl ty správné uživatele?

➜ Rozdělení podle účelu

Squeeze page

➜ Stránka, která nás vyzývá k registraci, abychom získali nějakou nabídku. Není zde žádný odkaz na hlavní stranu běžného webu, uživatel má možnost pouze stránku zavřít, nebo provést konverzi.

➜ Video nesmí být dlouhé.

➜ Pokud je na stránce video, 70% uživatelů nebude číst text. Ale 30% ano, proto je nutné mít text velmi relevantní a velmi účelný a také optimalizovaný pro vyhledávače.

Launch page

➜ Stránka, která upozorňuje na spuštění nějakého produktu, nebo služby. Může obsahovat odpočítávání.

➜ Vyzývá uživatele k zanechání email kontaktu, na který pak zašle informace o spuštění stránky, případně nějaký dárek.

Product page

➜ Produktová stránka (prodej ebooku, knihy, produktu, nebo služeb, či aplikací).

Členská stránka

➜ Prezentace výhod členství.

Vlastní URL nebo přímo doména

➜ Pro landing page je možné využít přímo novou doménu, nebo vytvořit tuto stránku na vaší doméně.

blank

Jak funguje vyhledávač Google

Kolik stojí SEO

Kolik stojí být na první straně ve vyhledávači Google? Kdy se dostanu na první pozici? Zajímá Vás odpověď na tyto otázky? Pak sledujte nový díl ZeptejSeFilipa.

Až příliš často se setkávám s klienty, kteří požadují na začátku konzultace finální cenu, za kterou budou vidět na první straně ve vyhledávačích na jejich vysněné klíčové slovo.

Google dlouhodobě nejde šidit – zákazníky také ne

Problém je v tom, že vyhledávač nelze brát jako nějaký prostor, kde lze něco rychle ošidit, protože stejně jako důvěryhodnost Vaší firmy a reference a dobré jméno se tvoří až za nějaký čas, který není na úrovni sprintu, ale maratonu.

Když se mě klient zeptá na rychlou cenu, za kterou může být na první straně v Googlu, obvykle mu doporučím využít PPC reklamu. Na první stranu se zřejmě dostanete, ale také je potřeba myslet na to, že PPC reklama se musí neustále platit a investice jsou nemalé u vysoce konkurenčních klíčových slov.

blank

Co je to wireframe webu

Před grafickým návrhem webu je potřeba provést takový brainstorming (vychrlení nápadů), které vede k hrubé kostře (wireframe) webu.

Líbí se ti můj channel?
➜ Dej to najevo odběrem: http://bit.ly/ZeptejSeFilipa


Lorem ipsum generátor: http://cs.lipsum.com/


Definice wireframe z wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Wireframe

Nástroje, která usnadní tvorbu wireframe zdarma

https://ninjamock.com/
https://balsamiq.com/
http://www.axure.com/
https://pidoco.com/en
http://iplotz.com/
http://www.protoshare.com/
https://www.mockflow.com/#wireframe
https://gomockingbird.com/home
https://wireframe.cc/
http://wireframesketcher.com/
http://www.justinmind.com/
http://framebox.org/

Ukázka wireframe

Zdroj: https://www.behance.net/gallery/WIREFRAMES/6771739

UMiami_Wireframes_v01

blank

Jak vytvořit 10x lepší obsah

Jak vytvořit 10x lepší obsah


Často se setkávám s požadavky typu: „Chceme být na první straně na určité klíčové slovo“, což je špatně položená otázka. Správná otázka by měla být: „Jak můžeme vytvořit 10x lepší obsah, než kdokoli na určité klíčové slovo“.


Líbí se ti můj channel?
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

10x inspirace 10x lepších obsahů na webu

http://www.howacarworks.com/
http://www.lightyear.fm/
https://www.ifixit.com/guide
https://zipplist.co/
https://www.android.com/phones/whichphone/
https://nomadlist.com/
http://fivethirtyeight.com/features/fandango-movies-ratings/
http://blog.froont.com/9-basic-principles-of-responsive-web-design/
http://www.siegemedia.com/creation/best-infographics

Kritéria pro 10x lepší obsah

➜ Skvělé UX a UI na jakémkoli zařízení.
➜ Poskytuje jednoznačně pozitivní zkušenosti uživatelů prostřednictvím uživatelského rozhraní, vizuální, layout, fonty, vzory, atd.


➜ Obsah, ve kterém je některá kombinace typu: vysoce kvalitní a důvěryhodný, užitečný, zajímavý a nevšední.
➜ Značně se liší rozsahem a podrobností oproti jiným pracem na toto téma.


➜ Rychle se načte a je použitelný na jakékoli zařízení nebo prohlížeči.
➜ Vytvoří emocionální reakci úžasu, překvapení, radosti, předpovědi, a / nebo obdivu.


➜ Je vysoce sdílená zpětnými odkazy z citací, webů, nebo sociálních sítích.


➜ Řeší problém, nebo odpovídá na otázku tím, že poskytuje komplexní, přesné a mimořádné informace nebo zdroje.

1 krok

➜ Pokud jste objevili téma, o kterém víte, že lidi zajímá, vytvořte hloubkový vhled do tohoto tématu.
➜ Zajímalo by mě, které nové filmy mají nejlepší hodnocení.

2 krok

➜ Zvažte unikátní úhel pohledu na toto téma.
➜ Souhrny filmů
➜ Ocenění vs. Popularita
➜ Kritici vs. Uživatelé
➜ Filtrování podle dostupnosti (ke dostání na youtube, netflix, hbo, amazon..)
➜ Vše už bylo vytvořeno před námi, ale ještě nikdo neudělal hloubkový vhled do důvěryhodnosti zdrojů:

Vybrané téma:
➜ Kterému hodnocení mohu věřit?

3 krok

➜ Vytvoříme silnou metodu, který půjde obtížně replikovat.
➜ Parametry analýzy filmových portálů:
➜ Kdo dostává vysoké / nízké hodnocení?
➜ Upřednostňuje se nějaký žánr nad jinými?
➜ Komu mohu věřit?
➜ Odvozuje se hodnocení od získaných cen?

Vytvoříme dostatečné množství testovaných filmů. Aplikujeme statistický model pro vyhodnocení dat.

4. krok

➜ Nalezneme jedinečnou a silnou cestu, jak tento obsah prezentovat.
➜ Skupina FiveThirtyEight tento průzkum udělala: http://bit.ly/fivethirtyeight-studie
➜ Provedli několik statistických vyhodnocení s uvedením metodologie a své úvahy a vyhodnocení zveřejnili v přehledné a podrobné formě. Výsledkem je několik přehledných grafů.

blank

Univerzální SEO strategie v 5 krocích

Čím obvykle začínají SEO konzultace?

➜ Na jaké klíčové slova cílíme?
➜ Jak získáme zpětné odkazy?
➜ Rychlost stránky, mobilní verze?
➜ Kdy dosáhneme návratnosti investic?

Tyto otázky nejsou strategické a nepatří do SEO strategie, bohužel jsou docela časté na prvních konzultacích s klienty. Vyřešení těchto kroků má nepatrný vliv na úspěch SEO strategie a jedná se spíše o taktické a dílčí otázky, nikoli o formování strategie, která má udržet všechny činnosti v pohybu k jasně danému cíli.

1. Krok: Proč existujeme?

➜ Proč naše služba existuje?
➜ Jaký problém, nebo otázky umíte vyřešit?
➜ Lze tato řešení prezentovat obsahovou strategií?
➜ Můžete nabídnout řešení návštěvníkům, kteří hledají odpovědi na své otázky online?

2. Krok: V čem jsme unikátní?

➜ Můžeme nabídnout tak unikátní výhodu, nebo řešení, že jsme v této oblasti o mnoho lepší jak konkurence?
➜ Máme v rukávu eso, které konkurence nemůže, nechce, nebo ještě neumí dosáhnout?

3. Kdo rozšíří náš obsah ostatním?

Vaši zákazníci mohou být nejhorší distribuční skupina, protože z nějakého důvodu si už zamilovali váš produkt a nechtějí se o něj s nikým dělit. Jsou rádi, že jsou díky užívání tohoto produktu výjimeční a nechtějí s nikým sdílet.

Řešení je vytvoření skupiny vlivných lidí

➜ Recenze
➜ Bloggeři
➜ Magazíny
➜ Další weby
➜ Publikování obsahu, který budou mít důvod lidé sdílet

4. Máme marketingový trychtýř?

Existuje proces pro konverzi návštěvníka v následovníka a následně v kupujícího? Každá SEO strategie musí mít tento krok jasně nastavený a vytvořený, jinak je efekt zvýšené cílené návštěvnosti promarněn.

5. Kam umístíme náš obsah?

Na jaká místa umístíme náš unikátní a užitečný obsah tak, aby jej vyhledávače mohli snadno dohledat, indexovat, pochopit a zobrazit? Jak nastavíme Title, description, meta tagy, atd. (technické SEO je součástí tvorby obsahové strategie)

blank

Obrázky pro firemní web

Obrázky z fotobanky na web raději nedávejte – snižuje se míra důvěryhodnosti. Mohou tam být, když se web tvoří, ale na ostré prezentaci je lepší mít vlastní fotografie, pokud to je možné.

Obrázky i pro komerční účely zdarma

Zdarma obrázky (máte tip na nějaké další? Napište do komentářů)

https://pixabay.com/
http://www.freeimages.com/
http://www.freepik.com/
https://picjumbo.com/
http://gratisography.com/
http://startupstockphotos.com/
http://albumarium.com/
http://isorepublic.com/
http://jaymantri.com/
http://tofros.com/
https://unsplash.com/
http://jeshoots.com/
http://photodune.net/
http://www.yernju.com/
https://www.pexels.com/

Placené obrázky z fotobank

Kupované obrázky (máte tip na nějaké jiné? Napište do komentářů)
http://www.istockphoto.com/
http://www.shutterstock.com/
https://eu.fotolia.com/
http://www.bigstockphoto.com/cs/

Focení firmy

– Vyberte prostředí, které se nejvíc týká vašeho podnikání. Právník, nebo účetní v kanceláři, obchod se skejtovým zbožím – fotky z prodejny (v pozadí produkty),
– Pokud nelze přímo zařadit vaše podnikání do nějakého konkrétního prostředí – např. marketingová konzultace – protože klientů je spousta a z různých oborů, zkuste nafotit např. 5 nejčastějších businessů, kterým jste schopni pomoci, nebo 5 businessů, které byste si přáli mít v portfoliu. Na fotografii může být majitel firmy a vy, jak mu prezentujete nějaké materiály, ukazujete na flipchartu graf vývoje, apod.
– Pokud prodáváte kafe a jste rodinná firma, neměla by chybět fotografie s kávovarem, nebo strojem, který kávu vyrábí.
– Zvažte, zda je potřebné mít pozadí zaostřené na fotografii, pokud se jedná o neurčité pozadí (např. šanony ve skříni u účetní, je vhodné pozadí za osobou rozostřit.
– Jak mít ruce při focení, jak zoomovat, úsměv

Fotky na sociální sítě

Obrázky pro sociální sítě
– formát pro Facebook (nejlepší kvalitu dosáhnete s png)
– přesné rozměry obrázků pro sociální sítě
– jaké vybírat obrázky pro sociální sítě (na Facebooku se vyhrává obrázky)