blank

Co je to wireframe webu

Před grafickým návrhem webu je potřeba provést takový brainstorming (vychrlení nápadů), které vede k hrubé kostře (wireframe) webu.

Líbí se ti můj channel?
➜ Dej to najevo odběrem: http://bit.ly/ZeptejSeFilipa


Lorem ipsum generátor: http://cs.lipsum.com/


Definice wireframe z wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Wireframe

Nástroje, která usnadní tvorbu wireframe zdarma

https://ninjamock.com/
https://balsamiq.com/
http://www.axure.com/
https://pidoco.com/en
http://iplotz.com/
http://www.protoshare.com/
https://www.mockflow.com/#wireframe
https://gomockingbird.com/home
https://wireframe.cc/
http://wireframesketcher.com/
http://www.justinmind.com/
http://framebox.org/

Ukázka wireframe

Zdroj: https://www.behance.net/gallery/WIREFRAMES/6771739

UMiami_Wireframes_v01

blank

Jak vytvořit 10x lepší obsah

Jak vytvořit 10x lepší obsah


Často se setkávám s požadavky typu: „Chceme být na první straně na určité klíčové slovo“, což je špatně položená otázka. Správná otázka by měla být: „Jak můžeme vytvořit 10x lepší obsah, než kdokoli na určité klíčové slovo“.


Líbí se ti můj channel?
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

10x inspirace 10x lepších obsahů na webu

http://www.howacarworks.com/
http://www.lightyear.fm/
https://www.ifixit.com/guide
https://zipplist.co/
https://www.android.com/phones/whichphone/
https://nomadlist.com/
http://fivethirtyeight.com/features/fandango-movies-ratings/
http://blog.froont.com/9-basic-principles-of-responsive-web-design/
http://www.siegemedia.com/creation/best-infographics

Kritéria pro 10x lepší obsah

➜ Skvělé UX a UI na jakémkoli zařízení.
➜ Poskytuje jednoznačně pozitivní zkušenosti uživatelů prostřednictvím uživatelského rozhraní, vizuální, layout, fonty, vzory, atd.


➜ Obsah, ve kterém je některá kombinace typu: vysoce kvalitní a důvěryhodný, užitečný, zajímavý a nevšední.
➜ Značně se liší rozsahem a podrobností oproti jiným pracem na toto téma.


➜ Rychle se načte a je použitelný na jakékoli zařízení nebo prohlížeči.
➜ Vytvoří emocionální reakci úžasu, překvapení, radosti, předpovědi, a / nebo obdivu.


➜ Je vysoce sdílená zpětnými odkazy z citací, webů, nebo sociálních sítích.


➜ Řeší problém, nebo odpovídá na otázku tím, že poskytuje komplexní, přesné a mimořádné informace nebo zdroje.

1 krok

➜ Pokud jste objevili téma, o kterém víte, že lidi zajímá, vytvořte hloubkový vhled do tohoto tématu.
➜ Zajímalo by mě, které nové filmy mají nejlepší hodnocení.

2 krok

➜ Zvažte unikátní úhel pohledu na toto téma.
➜ Souhrny filmů
➜ Ocenění vs. Popularita
➜ Kritici vs. Uživatelé
➜ Filtrování podle dostupnosti (ke dostání na youtube, netflix, hbo, amazon..)
➜ Vše už bylo vytvořeno před námi, ale ještě nikdo neudělal hloubkový vhled do důvěryhodnosti zdrojů:

Vybrané téma:
➜ Kterému hodnocení mohu věřit?

3 krok

➜ Vytvoříme silnou metodu, který půjde obtížně replikovat.
➜ Parametry analýzy filmových portálů:
➜ Kdo dostává vysoké / nízké hodnocení?
➜ Upřednostňuje se nějaký žánr nad jinými?
➜ Komu mohu věřit?
➜ Odvozuje se hodnocení od získaných cen?

Vytvoříme dostatečné množství testovaných filmů. Aplikujeme statistický model pro vyhodnocení dat.

4. krok

➜ Nalezneme jedinečnou a silnou cestu, jak tento obsah prezentovat.
➜ Skupina FiveThirtyEight tento průzkum udělala: http://bit.ly/fivethirtyeight-studie
➜ Provedli několik statistických vyhodnocení s uvedením metodologie a své úvahy a vyhodnocení zveřejnili v přehledné a podrobné formě. Výsledkem je několik přehledných grafů.

blank

Univerzální SEO strategie v 5 krocích

Čím obvykle začínají SEO konzultace?

➜ Na jaké klíčové slova cílíme?
➜ Jak získáme zpětné odkazy?
➜ Rychlost stránky, mobilní verze?
➜ Kdy dosáhneme návratnosti investic?

Tyto otázky nejsou strategické a nepatří do SEO strategie, bohužel jsou docela časté na prvních konzultacích s klienty. Vyřešení těchto kroků má nepatrný vliv na úspěch SEO strategie a jedná se spíše o taktické a dílčí otázky, nikoli o formování strategie, která má udržet všechny činnosti v pohybu k jasně danému cíli.

1. Krok: Proč existujeme?

➜ Proč naše služba existuje?
➜ Jaký problém, nebo otázky umíte vyřešit?
➜ Lze tato řešení prezentovat obsahovou strategií?
➜ Můžete nabídnout řešení návštěvníkům, kteří hledají odpovědi na své otázky online?

2. Krok: V čem jsme unikátní?

➜ Můžeme nabídnout tak unikátní výhodu, nebo řešení, že jsme v této oblasti o mnoho lepší jak konkurence?
➜ Máme v rukávu eso, které konkurence nemůže, nechce, nebo ještě neumí dosáhnout?

3. Kdo rozšíří náš obsah ostatním?

Vaši zákazníci mohou být nejhorší distribuční skupina, protože z nějakého důvodu si už zamilovali váš produkt a nechtějí se o něj s nikým dělit. Jsou rádi, že jsou díky užívání tohoto produktu výjimeční a nechtějí s nikým sdílet.

Řešení je vytvoření skupiny vlivných lidí

➜ Recenze
➜ Bloggeři
➜ Magazíny
➜ Další weby
➜ Publikování obsahu, který budou mít důvod lidé sdílet

4. Máme marketingový trychtýř?

Existuje proces pro konverzi návštěvníka v následovníka a následně v kupujícího? Každá SEO strategie musí mít tento krok jasně nastavený a vytvořený, jinak je efekt zvýšené cílené návštěvnosti promarněn.

5. Kam umístíme náš obsah?

Na jaká místa umístíme náš unikátní a užitečný obsah tak, aby jej vyhledávače mohli snadno dohledat, indexovat, pochopit a zobrazit? Jak nastavíme Title, description, meta tagy, atd. (technické SEO je součástí tvorby obsahové strategie)

blank

Obrázky pro firemní web

Obrázky z fotobanky na web raději nedávejte – snižuje se míra důvěryhodnosti. Mohou tam být, když se web tvoří, ale na ostré prezentaci je lepší mít vlastní fotografie, pokud to je možné.

Obrázky i pro komerční účely zdarma

Zdarma obrázky (máte tip na nějaké další? Napište do komentářů)

https://pixabay.com/
http://www.freeimages.com/
http://www.freepik.com/
https://picjumbo.com/
http://gratisography.com/
http://startupstockphotos.com/
http://albumarium.com/
http://isorepublic.com/
http://jaymantri.com/
http://tofros.com/
https://unsplash.com/
http://jeshoots.com/
http://photodune.net/
http://www.yernju.com/
https://www.pexels.com/

Placené obrázky z fotobank

Kupované obrázky (máte tip na nějaké jiné? Napište do komentářů)
http://www.istockphoto.com/
http://www.shutterstock.com/
https://eu.fotolia.com/
http://www.bigstockphoto.com/cs/

Focení firmy

– Vyberte prostředí, které se nejvíc týká vašeho podnikání. Právník, nebo účetní v kanceláři, obchod se skejtovým zbožím – fotky z prodejny (v pozadí produkty),
– Pokud nelze přímo zařadit vaše podnikání do nějakého konkrétního prostředí – např. marketingová konzultace – protože klientů je spousta a z různých oborů, zkuste nafotit např. 5 nejčastějších businessů, kterým jste schopni pomoci, nebo 5 businessů, které byste si přáli mít v portfoliu. Na fotografii může být majitel firmy a vy, jak mu prezentujete nějaké materiály, ukazujete na flipchartu graf vývoje, apod.
– Pokud prodáváte kafe a jste rodinná firma, neměla by chybět fotografie s kávovarem, nebo strojem, který kávu vyrábí.
– Zvažte, zda je potřebné mít pozadí zaostřené na fotografii, pokud se jedná o neurčité pozadí (např. šanony ve skříni u účetní, je vhodné pozadí za osobou rozostřit.
– Jak mít ruce při focení, jak zoomovat, úsměv

Fotky na sociální sítě

Obrázky pro sociální sítě
– formát pro Facebook (nejlepší kvalitu dosáhnete s png)
– přesné rozměry obrázků pro sociální sítě
– jaké vybírat obrázky pro sociální sítě (na Facebooku se vyhrává obrázky)

blank

5 největších SEO problémů na světě

5 největších SEO problémů na světě! Určitě jste se setkali nejméně s jedním z nich

Zanevřeli jste na SEO? Možná jste jen nepochopili, že SEO není sprint, ale maraton.

1. Následování doporučovaných SEO technik

– Čisté URL adresy
– Dobrý unikátní obsah
– Dobré zacílení klíčových slov
– Vyplněné meta tagy
– Užitečné interní odkazy
– Rychlé načítání stránky
– Mobilní optimalizace
– Žádné manipulativní odkazy

Všechny tyto techniky nezpůsobí zlepšení SEO, víceméně nás spíš budou krýt před problémy a penalizacemi.

2. Konkurence drží první pozice, přitom má manipulativní odkazy, nebo odkazy ze spamových stránek (link farem, katalogů)

– Staví konkurence značku mimo online prostor
– Mají tak dobrý produkt, který přivádí návštěvnost spontánně
– Provádí offline propagaci, která přivádí návštěvnost na web
– Google nerozeznal manipulativní záměr
– Konkurence mohla distancovat od odkazů přes nástroj Disavow Tool

3. Pozice ve vyhledávačích se pohybuje

– Já jsem udělal změny
– Google udělal změny
– Konkurence udělala změny
– Lidé začali vyhledávat jiným způsobem

4. Není možné na 100% určit, měřit, nebo kontrolovat SEO

– Nikdo nemůže 100% kontrolovat SEO
– Klienti pak raději investují do jiných způsobů reklamy, než je SEO, protože např. v PPC lze výsledky měřit i kontrolovat
– Klienti více slyší na to, co dělá jejich konkurence, jak dosáhla výsledků, než na to, že si může polepšit od posledního období
– Prezentujte více scénářů
– Před prezentací SEO před skupinou se snažte nejprve pobavit s jednotlivci – pomůže to při prezentaci

5. Google tíhne k velkým značkám – vypadá, že nejdou porazit a je to beznadějné

– Značka má vlastní boční prezentaci ve vyhledávači
– Přitahují více odkazů bez velkého úsilí – spontánní psaní článků
– Značky získávají uživatelské a sociální signály

a) Můžeme konkurovat tam, kde velké značky neprovádí obsahovou strategii
b) Postavit příležitost na vlastních silných stránkách
c) Zaměření na trh, nebo na zákazníka, kterého velké značky neumí, nebo nechtějí obsloužit
d) Stát se sám značkou – postavil signály, které značky generují před tím, než se značkou staneme.
e) SEO je pro posílení značky, kterou postupně tvoříme – ne proto, abychom díky SEO značku postavili

Bonusová příručka o SEO: https://moz.com/beginners-guide-to-seo

blank

Chyby, které nevidíte na hlavní stránce webu

Hlavní stránka je nejnavštěvovanější místo vašeho webu. Poradím vám, jak se vyhnout chybám, které mohou odradit vaše návštěvníky. Zaměříme se na podstatné části horní (header), středové (body) i spodní části (footer) hlavní stránky a poradím vám, jak si vše nastavit efektivně.

Tento díl je přímo nadupaný praktickými radami a tipy, jak z průměrné hlavní strany uděláte svého nejlepšího obchodníka.

Obsah dílu

0:36 Hlavní stránka webu
1:29 Konzistentní navigace
4:48 Položky v menu
8:59 Jak prezentovat reference
11:43 Klíčová slova pro hlavní stránku
14:57 Množství textu na hlavní stránce
17:24 Segmentace na hlavní stránce
21:29 Adresování problému cílovky
23:06 Vizuální pole hlavní stránky
24:40 Vizuální a textová prezentace
27:13 Odpovědi na časté otázky
28:28 Veřejně známá osoba v referencích
29:08 Patička (footer) na webu
31:49 Výzva k akci (call to action)