blank

Firemní blog

Firemní blog může být silnou zbraní v propagaci

Mnoho firem píše svůj blog jen o sobě a výsledkem jejich upřímného snažení není nic jiného než velmi slabá čtenost.

Aby byl firemní blog atraktivní a návštěvníci si jej rádi četli, musíte psát užitečné články, které jim pomůžou, inspirují je, nebo je pobaví. Když budete na koktejl párty a budete mluvit jen o sobě, také se s vámi nikdo nebude chtít bavit. Není to o vás, je to o čtenářích.

S reklamou na firemním blogu opatrně. Rozhodně není vhodné blog zaplnit mnoha odkazy na vaše produkty. Snažte se zachovat čistý styl a reklamu provádět naplánovanými kampaněmi.

Budujte si svou základnu čtenářů a komunikujte s nimi.

Pište o tématech, která zajímají vaši cílovou skupinu.

Vyhněte se kanibalizaci klíčových frází, na které cílíte na hlavním webu.

Ukázky firemních blogů

http://blog.silawebu.cz/

http://blog.uklidfackova.cz/

doménové jméno

Doménové jméno

Z čeho se skládá doména

Doména se skládá z názvu (např. cesky-hosting) a koncovky (např cz). Hovoří-li se o doménách, obecně se myslí domény 2. řádu. Řády se oddělují vždy tečkou – koncovka .cz je doména 1. řádu (tzv. Top Level Doména – zkráceně TLD), example.cz je doména 2. řádu (tzn. doména), blog.example.cz je doména 3. řádu (té se říká subdoména) atd.

Domény 1. řádu (TLD) jsou vytvářeny a přidelovány na základně rozhodnutí mezinárodních institucí. Domény 2. řádu se registrují prostřednictvím určených registrátorů či správců dané TLD. Domény dalších řádů se pak vytvářejí k zaregistrovaným doménám 2. řádu.

Tipy na volbu doménového jména

➜ Snažte se, aby doména obsahovala přímo jméno Vašeho produktu (např. www.cesky-hosting.cz), firmy nebo jiný název, kterým se prezentujete – usnadníte tím zapamatování nebo možnost odhadnutí názvu domény zákazníkem. V mém případě to je zsf.cz

➜ Udělejte brainstorming 5 nejčastějších klíčových slov.

➜ Kratší jméno domény je lepší.

➜ Vyhněte se možnosti záměny s jinou již existující doménou, vyberte unikátní jméno.

➜ U víceslovných názvů domén použijte pomlčky, ale jen pokud je to nezbytné. Pomlčky zbytečně zdržují při psaní doménového jména.

➜ Snažte se vyvarovat číslicím v doméně, to také zdržuje, vyhněte se q, z, x, c, p.

➜ Pamatujte, že jméno domény budete v mnoha případech také vyslovovat, proto se pokuste vyhnout těžko vyslovitelným a cizojazyčným názvům (foneticky to musí být ok)

Jakou vybrat koncovku domény?

Koncovka domény, též top level doména (TLD), ukončuje jméno domény. Název domény a koncovka jsou nerozlučné a název bez koncovky nemá význam.

Vybírat můžete z desítek různých koncovek, z nichž všechny nejpoužívanější máme v nabídce. Nejobvyklejší doména v ČR je naše národní doména .cz. K dispozici jsou samozřejmě koncovky i dalších zemí, např. sk (Slovensko), us (Spojené státy), at (Rakousko), de (Německo).

Existují také nadnárodní domény (tzv. GTLD – Generic Top Level Domain), které nespadají pod žádný stát. Typicky com (commercial), net (network), org (organisation), gov (goverment) atd. Ceny domén a pravidla registrace se mohou pod různými koncovkami výrazně lišit.

Tipy pro výběr koncovky

➜ Každá koncovka má vlastní cenu.

➜ Pro české prostředí je nejvhodnější koncovka .cz

➜ Koncovky mohou mít pozitivní i negativní vliv na vyhledávače a katalogy. Např. některé české vyhledávače a katalogy neindexují jiné než .cz koncovky, naopak zahraniční katalog může upřednostnit zahraniční koncovku.

➜ Pro zahraniční weby se vyplatí nadnárodní koncovka nebo koncovka .eu

➜ Respektujte národnost cílových návštěvníků – plánujete-li web pro Německo – můžete si zaregistrovat doménu .de a další, přestože nejste z Německa. Národní doména působí více důvěryhodně pro její obyvatele a také se snadněji zapamatuje (nedojde k záměně, když budou k vašemu názvu domény automaticky psát koncovku národní domény).

➜ Dívejte se po variantách vybraného názvu také v ostatních koncovkách, abyste zabránili případnému parazitování nebo zneužívání Vaší domény v budoucnu


Jak zjistit že je .cz doména volná? https://www.nic.cz


Jak odhalit majitele zahraniční domény? https://www.whois.net


Jak je to s cenami domén?


Hrají roli velká a malá písmena?


Autorita domény Vs. nákup domény s pomlčkou a bez pomlčky

blank

Landing page přitáhne konverze

Landing page zvýší konverze na vašem webu!


Jedná se o stránku, která se ukáže po kliknutí na reklamu (bannerovou, nebo textovou). Definice na wikipedia – landing page.

➜ Úkolem landing page je konverze. Jedná se o stránku, která má získat od návštěvníka jeho kontaktní údaje (email, mobil, jméno) za stažení nějakého materiálu, nebo přímý nákup produktu.


Líbí se ti moje marketingová show? Odebírej videa!
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

Navigace na landing page

➜ Landing page nepotřebuje navigaci, protože se zaměřuje na maximalizaci efektivity k provedení konverze. Jakékoli další odklony od landing page snižují její efekt.

➜ Neprezentujte žádné odkazy na sociální sítě, žádné butony, sdílení, odkazy na více informací.

➜ Prezentujte stručně všechny informace přímo na landing page.

Design landing page by měl být také vizuální

➜ Dobrý design zvýší možnost konverze. Prezentujte vizuálně prostředí, ve kterém se váš produkt běžně používá.

➜ Pokud např. inzerujete hotel u moře, nepopisujte slunné pláže, rovnou ukažte obrázek.

➜ Prezentujte obrázkem nebo videem.

➜ Nejvýraznější prvek na stránce by měla být call-to-action. Prezentujte formulář, nebo tlačítko v úrovni viditelnosti stránky bez zascrolování.

Nadpis landing page musí přitáhnout pozornost

➜ Nadpis je velmi důležitý. Může být doplněn o podnadpis. Přemýšlejte o něm jako o nadpisech obsahu titulních stran časopisů. Tyto totiž mají přitáhnout pozornost a o to samé nám jde u landing page. Ideálně adresujte problém, nebo užitek pro cílovou skupinu.

Call-to-action – kam ji umístit

➜ Nikdy nepožadujte více informací, než je nutné k získání základních informací. Příliš složité formuláře odradí.

➜ Vždy prezentujte jen jedno call-to-action. To můžete na stránce opakovat, pokud se jedná o delší popisnou stránku, kterou je potřeba scrolovat.

Minimalizace bounce-rate

➜ Velmi úzce souvisí s bannerem, či odkazem, který je na stránku přivedl. Přivedl ty správné uživatele?

➜ Rozdělení podle účelu

Squeeze page

➜ Stránka, která nás vyzývá k registraci, abychom získali nějakou nabídku. Není zde žádný odkaz na hlavní stranu běžného webu, uživatel má možnost pouze stránku zavřít, nebo provést konverzi.

➜ Video nesmí být dlouhé.

➜ Pokud je na stránce video, 70% uživatelů nebude číst text. Ale 30% ano, proto je nutné mít text velmi relevantní a velmi účelný a také optimalizovaný pro vyhledávače.

Launch page

➜ Stránka, která upozorňuje na spuštění nějakého produktu, nebo služby. Může obsahovat odpočítávání.

➜ Vyzývá uživatele k zanechání email kontaktu, na který pak zašle informace o spuštění stránky, případně nějaký dárek.

Product page

➜ Produktová stránka (prodej ebooku, knihy, produktu, nebo služeb, či aplikací).

Členská stránka

➜ Prezentace výhod členství.

Vlastní URL nebo přímo doména

➜ Pro landing page je možné využít přímo novou doménu, nebo vytvořit tuto stránku na vaší doméně.