blank

Zakáže v Evropě Zuckerberg Facebook a Instagram?

Velmi bych si přál, aby se Zuckerbergův pokrový bluff naplnil a Facebook s Instagramem skutečně táhl z Evropy, a to co nejdříve to bude možné.

Bohužel je to asi tak reálné, jako kdyby Američani přestali chodit do fastfoodů, nebo kočka začala na koťata štěkat. Ústupem Facebooku a Instagramu by došlo k velkému posílení okolních sociálních sítí a takový krok je z pohledu Mety a moci-chtivého Zuckerberga nežádoucí.

Firmy, kterým se ve spojení se sociálními sítěmi vybaví jen PPC reklama by dostaly lekci a svět by byl zase o něco lepší, protože by se marketingové týmy konečně začaly více zabývat otázkou navazování vztahů se zákazníky a hodnotovým přínosem do životů lidí, místo bombardování reklamními výzvami. Ti, kteří budují na sociálních sítích komunitu a přináší hodnotný obsah mají zpravidla fanoušky, kteří si je najdou na jiné sociální síti a tam je budou sledovat. Kdyby se např. zrušil YouTube, přejdou na Twitch, kdyby odešel Instagram, přejdou na TikTok, nebo Twitter, kdyby odešel Facebook, přejdou na Linkedin.

Sociální sítě jsou pro firmy bezpečnou variantou komunikace a jejich zrušení nemá pro firmy dramatický scénář, pokud se k nim přistupuje od začátku jako k nástrojům pro šíření myšlenek, navazování komunikace a rozvíjení interakcí u společných témat s fanoušky a zákazníky. Pro zachování bezpečné mediální komunikace je vhodné být na konkurenčních sociálních sítích i v rámci jištění rizik spojených s případným omezením provozu jejich vlastníky.

blank

Nová úroveň členství ZSF Fans+ přináší fanouškům možnost zhlédnout záznamy Nočních směn

Jaké změny jsem udělal v členství na YouTube

  • Před pár dny jsem nastavil nové úrovně členství a provedl revizi výhod na jednotlivých úrovních.
  • Došlo ke změně názvu úrovně ZSF Sponzor na ZSF Gang+.
  • Přibyla nová úroveň členství ZSF Fans+.

Aktuální stav členů k 27.03.2021

107 členů.

Počet členů (k 27.03.2021) ZSF Fans ZSF Fans+ ZSF Family ZSF Gang ZSF Gang+
Počet členů 58 členů 5 členů 42 členů 2 členi 0 členů
Vybraná částka před zdaněním, za jednoho člena, po odečtení 30 % YouTube poplatku (částky, které skutečně obdržím z YouTube) 41,93 Kč 87,43 Kč 174,93 Kč 454,93 Kč 699,93 Kč
Celkem 2.431,94 Kč 437,15 Kč 7.347,06 Kč 909,86 Kč 0 Kč

Celkový měsíční příjem z členství (k 27.03.2021)

Celkem (částka před zdaněním): 11.126,01 Kč/měsíčně (před 3 měsíci to bylo 5.286,75 Kč/měsíčně.)

Zdvojnásobení hrubého zisku během 3 měsíců

Zvýšení je o 5.839,26 Kč/měsíčně. Je to více jak dvojnásobek (2,1x).

Jaký je cíl přidání nového členství ZSF Fans+?

Cílem je motivovat nové členy z úrovně ZSF Fans, k navýšení členství a přesunu do ZSF Fans+. Záznamy videí a možnost jejich zhlédnutí se stalo velkým prodejním argumentem, který byl doposud přístupný pouze z úrovně ZSF Family. 

Vytvoření ZSF Fans+ dle marketingové taktiky “nízce visícího ovoce”

  • ZSF Fans má hodnotu 59,9 Kč měsíčně.
  • ZSF Family je 4x dražší, než ZSF Fans. ZSF Fans+ je jen 2x dražší, než ZSF Fans.
blank

Potenciál a projekce budoucích příjmů

  • Předpokládám, že se podaří konvertovat 50 % ZSF Fans do ZSF Fans+ úrovně.
  • To je 29 členů.

Jednalo by se o celkové navýšení příjmů o 1.319,5 Kč měsíčně. Měsíční celkový nárůst by byl z 11.126,01 Kč na 12.445,51 Kč.

blank

Jukin Media stojí za banem na Facebooku

Zajímavé pokračování BANu na Facebooku, který stále přetrvává. Obstaral jsem si práva od autora videa, ale neexistuje kontakt, nebo místo, kde bych se dovolal a oznámil Facebooku, že je ban neoprávněný. Co bude dál? Máte někdo zkušenost s jednáním s JUKIN MEDIA? Budu rád, když mi pomůžete a napíšete. Případně sdílejte video, ať se o těchto praktikách dozví co nejvíc lidí.

blank

Proč má kvalitní obsah malou sledovanost

Tento týden jsem dostal zajímavou otázku. Proč nemají moje videa větší sledovanost, když mají takový přínos. Dle slov fanouška “Happy Rich”, jsou moje videa velmi užitečná, ale diví se, že kdejaký “ňouma” co na Youtube natočí kravinu má tisíce zhlédnutí a já jen několik stovek.

Komentář z Youtube

blank

Tak jsem dal včera obrázek s potetovanou holkou na ZeptejSeFilipa (skalní fanoušky dobře ví, že občas zkouším prakticky cokoli, v rámci měření, co a jak má dosah). A světe div se. Během několika hodin se strhla skutečně “inteligentní” přestřelka názorů, jestli je, nebo není slečna hezká. Jestli je tetování ještě pořád IN. Jaký typ lidí si nechá něco vytetovat.

blank Statistika příspěvku 12 hodin po zveřejnění.

Jedna holka tvrdila, že mě údajně sledovala a na základě tohoto příspěvku jsem ji hluboce zklamal. Prý jsem se změnil a už mě asi sledovat nebude. Dokonce jedna starší paní napsala, že by dotyčnou potetovanou dívku stáhla z kůže jako kapra. Lidé mi pak posílali videa, jak se stahuje kapr z kůže. Nechápal jsem, kam až taková diskuze může zajít. Post Engagement byl raketový a lidé lajkovali jako zběsilí. Téměř 100 lajků opravdu nemám u každého příspěvku.

Jsou pouze 2 druhy lidí

Je známo, že populace obsahuje méně lidí, kteří chtějí být ostatním skutečně prospěšní a více těch, kteří si užívají konzumu, svou práci neřeší (nějakou mají) a nemají ambice. Hodí se k tomu jedna z mých nejoblíbenějších básní od Ella Wheeler Wilcox.

“Two Kinds of People”

There are two kinds of people on earth today,
Two kinds of people no more I say.
Not the good or the bad, for it’s well understood,
The good are half bad, the bad are half good.

Not the happy or sad, for in the swift-flying years,
Bring each man his laughter, each man his tears.
Not the rich or the poor, for to count a man’s wealth,
You must know the state of his conscience and health.

Not the humble and proud, for in life’s busy span,
Who puts on vain airs is not counted a man.
No! the two kinds of people on earth I mean,
Are the people who lift, the people who lean.

Wherever you go you’ll find the world’s masses
Are ever divided into these two classes.
And, strangely enough, you will find, too, I mean,
There is only one lifter to twenty who lean.

In which class are you? Are you easing the load
Of the overtaxed lifters who toiled down the road?
Or are you a leaner who lets others bear,
Your portion of worry and labor and care?”

― Ella Wheeler Wilcox

O kvalitní obsah zájem je, ale malý

Naposledy včera jsem dával příspěvek o krásném generátoru vánočních svetrů, kde si můžete sami vytvořit GIF obrázek. Jednoduše, bez znalostí animací. Byl to takový krásný inteligentní dárek, který můžete všestranně kreativně využít. Každý byste tím mohli, když už ne připravit cover photo na Facebook s názvem své firmy, tak alespoň potěšit své známé. Třeba jim vyrobit takovou fotku s jejich jménem. Já to během dnes pro několik fanoušků udělal.

blank Statistika příspěvku 24 hodin po zveřejnění.

A zájem ostatních? Téměř nulový. Co z toho plyne? Většina lidí jsou ______ (dosaďte si sami). Je to také tím, že užitečný obsah se má použít tak, aby byl dál nějakým způsobem užitečný. Buď se něco nového naučíte, nebo použijete pro to, abyste něco tvořili, zlepšili, nebo využili. Mnoho lidí si ale pustí Ordinaci v růžové zahradě, nebo vtipná videa se psy na Youtube a neřeší nic. Prostě alternativa k televizi. Prostě vypnout a neřešit nové informace.

Ivet mi napsala, že ten vánoční svetr nebere jako kvalitní příspěvek, že jsem to měl srovnávat se svými díly, které jsou kvalitní. Ok, tak tady máte srovnání příspěvku s ohlášením nového dílu:

blank Statistika příspěvku 24 hodin po zveřejnění.

Ale řešit potetovanou holku a bezvýznamné tlachy okolo, o to bude vždy velký zájem. Je to jako magnet, který lidi přitáhne. Něco, co nemůžou ignorovat. Musí se zapojit a vyjádřit se. Každý se chce pobavit a zažít pocit, že jeho reakci bude někdo řešit. Někdo se tím bude zabývat.

A v tom to je. Když přispíváte do kontroverzního tématu, kde se můžete vyjádřit a manifestovat svůj názor, vaše EGO svítí a získáváte instantní důležitost. To je celé tajemství takového virtuálního obsahu. Jako další odměnou je DOPAMIN, který dostáváte pokaždé, když na vás někdo další zareaguje a vy mu na to jeho můžete opět reagovat. Následně už celý den nemyslíte na nic jiného a na coffee breaku v práci o tom živě mluvíte i se svými kolegy. Je to závislost na vlastní důležitosti, nic jiného.

A já říkám – proč ne. Člověk tak prostě funguje, proč jít proti tomu. Berme to tak, jak to je. Pak ale nemůžeme srovnávat dva naprosto rozdílné příspěvky. Mluvím samozřejmě jen na tu část diváků, která se pohoršuje nad tím, když na Facebook dám něco mimo téma, ale když je něco k marketingovému tématu, tak nekomentují, nelajkují a nedejbože nesdílí. Sdílení je přeci strašná věc pro lidské EGO. Ještě abyste byli součástí něčího úspěchu. Strašná představa. Ano, tohle je ironie. Velká a smutná. Ale musíme jít dál a nenechat se tím odradit.

Opět musím zdůraznit, že mluvím jen na tu část, co mě vždy ráda hodí do pytle s lidmi, kteří permanentně nemají co zajímavého říct, netvoří smysluplný obsah a přihazují do kotle jen kontroverzní témata, na kterých je pravděpodobná velká sledovanost a podle toho také měří svoji úspěšnost. Mezi nimi mě nehledejte.

Snad jsem tedy dal pár podnětů k zamyšlení, že ne všechno se dá měřit sledovaností a také nemá smysl brečet nad tím, že nějaký jiný Youtuber má o tolik větší sledovanost než já. Ať má, já mu to přeji. Každý má to, co si zaslouží a pokud do toho dáváte to nejlepší, nějak se vám to vždycky vrátí v dobrém. Nikdy se nenechte odradit a nehrajte ten krysí závod o sledovanost.