Facebook reklamy a zájem o příspěvek

Tvoříte reklamy na Facebooku a lámete si hlavu co znamená statistika „Zájem o příspěvek“? V dnešní minutovce vám na tuto otázku dám odpověď.


Zájem o příspěvek je souhrn všech těchto reakcí uživatelů na váš příspěvek/reklamu:

➜ reakce na reklamu (like)
➜ sdílení příspěvku
➜ uplatnění nároku na nabídku (využití nabídky)
➜ náhled fotografie
➜ zhlédnutí videa
➜ kliknutí na odkaz

Rozdíl mezi impresí a dosahem

Rozdíl mezi impresí a dosahem vám bude jasný po zhlédnutí dnešní Minutovky.

Co je imprese

Imprese se napočítává pokaždé, když se něco zobrazí (např. Adwords reklam, příspěvek sdílený v News feedu, reklama na Facebooku apod.). Každé nové zobrazení je jedna nová imprese.

Co je dosah

Narozdíl od dosahu, se imprese počítá za každé nové zobrazení. Dosah se počítá vždy za jednoho dosaženého člověka, takže opakované zobrazení se již nenapočítává. Je běžné, že imprese má větší hodnotu, než dosah.

Příklad impresí a dosahu

Zobrazíte reklamu 10 lidem a každý z nich ji uvidí 3x. Znamená to, že dosah byl 10 a impresí bylo 30.

Kam konkurence sdílí obsah

Sdílení na Facebooku má obvykle velký význam pro vaše rozšíření k novým fanouškům. Ne vždy se tato taktika používá zodpovědně, ale o tom možná někdy jindy. Dnes vám ukážu, jak zdarma zjistit, kam vaše konkurence sdílí příspěvky, když se ji daří.

Mrkněte do přehledů, zadejte si tam své pravděpodobné konkurence a pak už jen rozklikněte jejich brand, když zjistíte, že se jim daří, uvidíte na první příčce příspěvek, který jim nejvíce funguje. Na tomto příspěvku pak můžete snadno zjistit, kam byl sdílen. Můžete zde objevit cennou inspiraci pro Facebook skupiny, o kterých jste možná nikdy neslyšeli.