Proč založit více Facebook stránek

Máte nový produkt a chcete pro něj aktivně vytvářet nový obsah, kampaně a komunikovat s odlišnou cílovou skupinou, než kterou již máte pro své jiné produkty? Na Facebooku můžete vytvořit novou Facebook stránku, na které si umožníte komunikovat k jen k té správné cílové skupině.

V dnešním dílu Minutovek vám ukážu důvody, které mohou stát za založením nové Facebook stránky pro nový produkt, nebo službu.

Důvody pro založení odlišné Facebook stránky

  • lokální odlišnost
  • nový produkt má jinou cílovou skupinu
  • není žádoucí, aby se nová značka produktu spojovala s hlavní značkou (např. Tchibo a Jihlavanka)
  • jiný jazyk (lze požádat Facebook o multi-jazyčnou globální Facebook stránku

Kdy vkládat příspěvky na Facebook

Odkryji vám nejlepší časy pro přidávání příspěvků na Facebook. Inspiroval jsem se těmi nejlepšími Facebook stránkami v ČR i vlastními statistikami.

Udělal jsem průzkum TOP Facebook stránek

Tento díl je pro všechny, kteří chtějí zjistit nejlepší dobu pro vkládání příspěvků na Facebook. Vhodným načasováním příspěvků na Facebooku dosáhnete lepšího dosahu a vyšší míry interakce. Lidé budou více komentovat, lajkovat a sdílet!

Kdy zveřejňovat příspěvky na Facebook

Vyberte kvalitní obsah. Sdílejte ho v pravý čas a reagujte na komentáře a děkujte za sdílení. Často se také setkáte s větou „Kdy postovat na Facebook“. Postovat je počeštěné od ang. slova „post“ (zveřejnit).

Nejvíce rostoucí Facebook stránky v ČR

➜ Lidl (pravidelné příspěvky v 9h a 16h)
➜ Stabilo (pravidelné příspěvky v 16h)
➜ Česká televize (total chaos)
➜ Tesco CZ (pravidelné příspěvky v 10h /spíš chaos/ a 16h)
➜ RFE/RL (pravidelně každé 2-3 hodiny)
➜ Karel Gott (v 11h a ve 14h)
➜ Ewa Farna (v 10h a v 13h)

Pracovní doba v ČR

Podíl úvazků na zkrácenou pracovní dobu je u nás jeden z nejmenších v Evropské unii. Zatímco v roce 2012 průměr za EU27 činil 19,2 %, v ČR to bylo jen 5 %. Tím se vysvětluje, proč je u nás průměrná týdenní pracovní doba tak vysoká.

Z toho vyplývá, že Češi budou většinou mezi 9h – 17h v práci.

Statistiky z návštěvnosti na Facebook stránkách Přehledy

➜ Zobrazte si kartu Přehledy – Příspěvky

➜ U mě špička začíná v 8h
➜ Dále je vrchol v 20h
➜ A po 22h to prudce klesá.

Testujte zvlášť typy příspěvků

V jinou dobu bude fungovat video, odkaz, obrázek nebo textový příspěvek.

Jak získat návštěvnost z Facebooku

Získání návštěvnosti z Facebooku

➜ Ujistěte se, že skupina, kterou máte na Facebooku je relevantní k webové stránce, na kterou odkazujete.

Líbí se ti můj channel?
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa


Jaké témata zajímají vaše fanoušky na Facebooku.

Google Analytics pro Facebook

➜ Analytika – sledování návštěv ze sociálních sítí, co takový návštěvník udělá na webu a jak se zpětně vrátí na web (většinou přes vyhledávání)
➜ Facebook je velmi opatrný zda váš příspěvek z Facebook stránky zveřejní na timeline všech fanoušků.

Obrázky a videa fungují nejlépe

➜ Vizuální obsah přebije nevizuální.

Načasování příspěvku

➜ Když zveřejním něco v noci, Facebook nově bere v úvahu, jaká je běžná interakce v této hodině, v této demografii.

Propagace na osobním Facebooku

➜ Osobní Facebook má lepší dosah než stránka.
➜ Zaplaťte si propagaci příspěvků.

Jak založit a ovládat firemní Twitter

Na Twitter síti mnoho českých podnikatelů tápe. Možná jste se už o Twitteru dozvěděli, možná jste jej i zkusili používat, ale vašim každodenním chlebem se jeho využívání nestalo.


Možná právě tento díl změní váš pohled na Twitter, protože tipy a triky, které dávám ven, nejsou běžně dostupné nikde jinde v takto ucelené formě. Vybral jsem nejvíce zásadní funkce, které ani sám Twitter nepublikuje a neinformuje o nich. Skrývá je Twitter záměrně? Kdo ví. Nicméně díky sledování mého pořadu se o utajovaných funkcích dozvíte z první ruky.


Líbí se ti můj channel?
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

Úskalí Twitter profilu

➜ jakým způsobem funguje Twitter
➜ jaké omezení na Twitteru existuje
➜ jak správně pracovat s Twitterem

Mapa hashtag trendů

➜ jak využívat trendy ke psaní tweetů přes webovou stránku http://trendsmap.com/
➜ kde hledat aktuálně nejpoužívanější hashtagy na světě

Délka tweetu + zkratky

➜ klávesové zkratky: http://bit.ly/1hfAz6B
➜ omezení délky tweetu (odkazy, obrázky)
➜ kde zkrátit svoje URL odkazy do tweetu: https://bitly.com/

Velký rozdíl mezi @ a .@

➜ proč je nutné před zavináč dát nějaký jiný znak
➜ jak funguje veřejná zpráva uživateli a kdo ji může vidět

Pokročilé hledání

➜ jak se správně bavit na Twitter síti
➜ jak vyhledávat konverzace, do kterých je pro vás výhodné se zapojit: https://twitter.com/search-advanced
➜ přes Twitter lze provést i průzkum trhu, potřeb a názorů, to vše přes pokročilé vyhledávání