blank

Skóre kvality Facebook reklam

Skóre kvality ovlivňuje cenu i dosah Facebook reklam. Čím vyšší je skóre kvality, tím levnější reklamu můžete mít. Skóre kvality se měří ve stupnici do 10. Nejvyšší je 10/10 a nejnižší 1/10. Vylepšujte texty reklam, obrázky, ale také obsah na cílovém webu. Více relevantní reklamy vyhrávají.

blank

Čeho lze dosáhnout zaplacením videa

Myslíte si, že zaplacením videa získáte více komentářů a lajků? Jste na omylu. Pro někoho bohužel, pro jiné naštěstí, ale za peníze si koupíte pouze dosah, nemůžete tím nakoupit zájem, nebo délku shlédnutí videa.

Pokud vaše video reklama není zajímavá. Jeho rozšířením z ní luxusní materiál neuděláte.

Pokud je vaše video organicky zajímavé a generuje návštěvnost, komentáře a lajky, když video podpoříte placenou reklamou, může se vám extra dosah velice vyplatit. Můžete tím také odstartovat virální lavinu, kterou pak již nemusíte dotovat finančně. Tento úkaz se ale objevuje velice zřídka a chce to trénovat a trénovat.

blank

Proč založit více Facebook stránek

Máte nový produkt a chcete pro něj aktivně vytvářet nový obsah, kampaně a komunikovat s odlišnou cílovou skupinou, než kterou již máte pro své jiné produkty? Na Facebooku můžete vytvořit novou Facebook stránku, na které si umožníte komunikovat k jen k té správné cílové skupině.

V dnešním dílu Minutovek vám ukážu důvody, které mohou stát za založením nové Facebook stránky pro nový produkt, nebo službu.

Důvody pro založení odlišné Facebook stránky

  • lokální odlišnost
  • nový produkt má jinou cílovou skupinu
  • není žádoucí, aby se nová značka produktu spojovala s hlavní značkou (např. Tchibo a Jihlavanka)
  • jiný jazyk (lze požádat Facebook o multi-jazyčnou globální Facebook stránku
blank

Kdy vkládat příspěvky na Facebook

Odkryji vám nejlepší časy pro přidávání příspěvků na Facebook. Inspiroval jsem se těmi nejlepšími Facebook stránkami v ČR i vlastními statistikami.

Udělal jsem průzkum TOP Facebook stránek

Tento díl je pro všechny, kteří chtějí zjistit nejlepší dobu pro vkládání příspěvků na Facebook. Vhodným načasováním příspěvků na Facebooku dosáhnete lepšího dosahu a vyšší míry interakce. Lidé budou více komentovat, lajkovat a sdílet!

Kdy zveřejňovat příspěvky na Facebook

Vyberte kvalitní obsah. Sdílejte ho v pravý čas a reagujte na komentáře a děkujte za sdílení. Často se také setkáte s větou „Kdy postovat na Facebook“. Postovat je počeštěné od ang. slova „post“ (zveřejnit).

Nejvíce rostoucí Facebook stránky v ČR

➜ Lidl (pravidelné příspěvky v 9h a 16h)
➜ Stabilo (pravidelné příspěvky v 16h)
➜ Česká televize (total chaos)
➜ Tesco CZ (pravidelné příspěvky v 10h /spíš chaos/ a 16h)
➜ RFE/RL (pravidelně každé 2-3 hodiny)
➜ Karel Gott (v 11h a ve 14h)
➜ Ewa Farna (v 10h a v 13h)

Pracovní doba v ČR

Podíl úvazků na zkrácenou pracovní dobu je u nás jeden z nejmenších v Evropské unii. Zatímco v roce 2012 průměr za EU27 činil 19,2 %, v ČR to bylo jen 5 %. Tím se vysvětluje, proč je u nás průměrná týdenní pracovní doba tak vysoká.

Z toho vyplývá, že Češi budou většinou mezi 9h – 17h v práci.

Statistiky z návštěvnosti na Facebook stránkách Přehledy

➜ Zobrazte si kartu Přehledy – Příspěvky

blank

blank

➜ U mě špička začíná v 8h
➜ Dále je vrchol v 20h
➜ A po 22h to prudce klesá.

Testujte zvlášť typy příspěvků

V jinou dobu bude fungovat video, odkaz, obrázek nebo textový příspěvek.

blank

Jak získat návštěvnost z Facebooku

Získání návštěvnosti z Facebooku

➜ Ujistěte se, že skupina, kterou máte na Facebooku je relevantní k webové stránce, na kterou odkazujete.

Líbí se ti můj channel?
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa


Jaké témata zajímají vaše fanoušky na Facebooku.

Google Analytics pro Facebook

➜ Analytika – sledování návštěv ze sociálních sítí, co takový návštěvník udělá na webu a jak se zpětně vrátí na web (většinou přes vyhledávání)
➜ Facebook je velmi opatrný zda váš příspěvek z Facebook stránky zveřejní na timeline všech fanoušků.

Obrázky a videa fungují nejlépe

➜ Vizuální obsah přebije nevizuální.

Načasování příspěvku

➜ Když zveřejním něco v noci, Facebook nově bere v úvahu, jaká je běžná interakce v této hodině, v této demografii.

Propagace na osobním Facebooku

➜ Osobní Facebook má lepší dosah než stránka.
➜ Zaplaťte si propagaci příspěvků.