blank

TOP 9 Buzzwords

Buzzwords jsou často užívaná slova, která pochází z rychlého technologického vývoje společnosti. Věřím, že některé výrazy jako škálování, virtuální realita, nebo 3D tisk jste již slyšeli.

Co ale takové CRM, SAAS, IOT? Tyto a další slova objevíte v dnešním dílu, ve kterém je představím a popíšu.

Více o Buzzwords zjistíte ve slovníčku pojmů, který pro vás s dobrovolníky a fanoušky ZeptejSeFilipa tvoříme.

blank

Nejhorší zážitky z restaurací

Restaurace stojí na obsluze a kvalitním jídle a každý nedostatek padá na hlavu vedení. Ti si totiž vybírají, motivují, platí a školí obsluhu, která reprezentuje jejich podnikání.

Tento díl jsem chtěl udělat už dlouho. Zákazník má být obsloužen, nikoli odbaven.

Povím vám své zážitky z restaurací a dostaneme se i k řešení krizových situací přímo na place.

Napište do komentářů své dojmy z restaurací, ve kterých jste byli, zajímá mě to.

blank

Test osobnosti pro podnikatele

Udělejte si velký test osobnosti! Jaký typ jste? Nesnášíte fronty? Máte velmi intenzivní pocit časové naléhavosti? Neradi čekáte? Pracujete pilně? Děláte si často starosti? Jste nervozní, když jedete za pomalým řidičem? Používáte často vulgarismy? Jste tvrdohlaví? Je pro vás těžké sedět a nic nedělat?

V testu osobnosti se zaměřím na podnikatele a jejich typické chování. Budeme se bavit o osobnosti typu A, B a C. Nejprve popíšu jaké znaky a rutiny má osobnost typu A a B, uděláte si test, abyste zjistili jaký typ osobnosti jste a závěrem vám povím něco o osobnosti typu C.

Obsah:

0:27 – Popis osobnosti typu A
9:01 – Popis osobnosti typu B
11:22 – Velký test osobnosti (jsi typ A, nebo B?)
14:09 – Vyhodnocení osobnostního testu
14:52 – Osobnost typu C

Napište do komentářů, kolik jste nasbírali bodů a co vám v testu vyšlo 🙂 Zapojte své známé a sdílejte test s nimi.

blank

Youtubeři přijdou o peníze?

Monetizace Youtube videí je pro některé Youtubery jedním z hlavních příjmů.

Jak se stát Youtube partnerem?

Každý tvůrce videí na Youtube, který má v součtu minimálně 10 000 veřejných zhlédnutí, má možnost stát se Youtube partnerem a vydělávat tak na reklamách, které se zobrazují v průběhu jeho videí.

Youtube záleží na obsahu videí, protože chtějí pro inzerenty zkvalitnit místo, kde se jejich reklamy zobrazují a dává to smysl. Po aktualizaci Youtube algoritmu se začala upozornění na pozastavení monetizace objevovat i u videí, které neporušují žádné Youtube zásady. Upozornil na to i nejznámější youtuber PewDiePie.

V dnešním videu si povíme co vše nesmíte porušit, abyste mohli nějaké ty korunky na videích vydělávat.

Ve videu se budeme více zabývat i těmito tématy:

➜ Zpeněžení obsahu
➜ Kritéria zpeněžení videa
➜ Pokyny k obsahu vhodnému pro inzerenty
➜ Příklady obsahu NEVHODNÉHO ke zpeněžení
➜ Odvolání u videí označených jako Nevhodné pro některé inzerenty
➜ Pravidla pro advertiser-friendly content guidelines

Vtipné – po dvou dnech padlo do nevhodných videí pro inzerenty i samotné video na které se díváte.

Později (asi po 2-3 dnech od podání žádosti o přezkoumání to je zase ok.

blank

Máslová krize v ČR

Máslová krize zasáhla českou republiku tak silně, že se k tomu vyjádřím i já. Podíváme se trochu do historie, proč cena másla tak prudce vzrostla a také si rozebereme jak obchodní řetězce využívají paniky, která se přes média a sociální sítě šíří.

Cena másla skutečně vzrostla a mezi potravinami základního nákupního koše je na strmém vzestupu jako jediná taková surovina. Jedná se tedy o ojedinělý případ za dlouhou dobu a proto se o tom tak mluví. V některých videích jsme už mohli vidět i fronty na máslo. Vracíme se zpátky do totáče? 🙂

Máslo už zdražovat nebude a jeho maximální cenu předpovídám na 59,9 Kč. V dnešním dílu vám také řeknu, co bude dalším nástupcem po másle.

Sledujte trendový díl o máslové krizi.

blank

Nejhorší prezentační video

Nejhorší prezentační video vytvoříte tak, když uděláte více práce ve střižně a s efekty, než na přípravě. Snadno tak zapomenete na hlavní myšlenku a video pak ztratí konkrétní výzvu k akci.

Jedno takové video se mi podařilo vytvořit, když jsem se příliš nechal unést tím, jak to vypadá a zapomněl jsem kontrolovat, jak to vyzní.

5 základních pravidel pro dobré prezentační video

  1. V první chvíli řekněte, o čem video bude. Co v něm prezentujete, na jaký problém chcete poukázat, nebo jak ho dokážete vyřešit.
  2. Oslovujte své publikum tak, jakoby se s vámi znali již dlouho (přestože vás mnozí uvidí poprvé). Chovejte se tak, jako kdyby vaši diváci už loajální byli.
  3. Divák se rozhoduje během 8 sekund, zda u videa vydrží, proto na začátek nedávejte létající loga, nebo dlouhé úvodníky, které jsou obvyklé u televizních seriálů.
  4. Tělo videa udělejte stručné a nezapomeňte klasicky vyzdvihnout výhody, ne vlastnosti. Zákazník chce slyšet, jaké výhody mu služba přinese.
  5. Závěrem videa verbalizujte jasnou výzvu k akci. Má se jít divák podívat na váš web? Má si stáhnout nějakou příručku za e-mail? Má vás kontaktovat pro další konzultaci? Řekněte to a vyzvěte své diváky k provedení akce. Můžete je také motivovat některým z marketingových nástrojů (podpora prodeje, sleva, časově omezená nabídka, nabídka do vyčerpání volných míst, apod.).