blank

Nejhorší prezentační video

Nejhorší prezentační video vytvoříte tak, když uděláte více práce ve střižně a s efekty, než na přípravě. Snadno tak zapomenete na hlavní myšlenku a video pak ztratí konkrétní výzvu k akci.

Jedno takové video se mi podařilo vytvořit, když jsem se příliš nechal unést tím, jak to vypadá a zapomněl jsem kontrolovat, jak to vyzní.

5 základních pravidel pro dobré prezentační video

  1. V první chvíli řekněte, o čem video bude. Co v něm prezentujete, na jaký problém chcete poukázat, nebo jak ho dokážete vyřešit.
  2. Oslovujte své publikum tak, jakoby se s vámi znali již dlouho (přestože vás mnozí uvidí poprvé). Chovejte se tak, jako kdyby vaši diváci už loajální byli.
  3. Divák se rozhoduje během 8 sekund, zda u videa vydrží, proto na začátek nedávejte létající loga, nebo dlouhé úvodníky, které jsou obvyklé u televizních seriálů.
  4. Tělo videa udělejte stručné a nezapomeňte klasicky vyzdvihnout výhody, ne vlastnosti. Zákazník chce slyšet, jaké výhody mu služba přinese.
  5. Závěrem videa verbalizujte jasnou výzvu k akci. Má se jít divák podívat na váš web? Má si stáhnout nějakou příručku za e-mail? Má vás kontaktovat pro další konzultaci? Řekněte to a vyzvěte své diváky k provedení akce. Můžete je také motivovat některým z marketingových nástrojů (podpora prodeje, sleva, časově omezená nabídka, nabídka do vyčerpání volných míst, apod.).
blank

Prodej mi sešit

Dnešní Minutovka je taková přepadovka na Lukáše, kterému jsem zadal úkol, na který nebyl dopředu připravený. Prodat mi sešit.

Jak se úkolu zhostil a zda se mu to podařilo, uvidíte ve videu. Napište do komentářů, zda by vám Lukáš taky sešit takto prodal, nebo byste to udělali jinak. Je to taková sranda, ale podobné gamifikační techniky se používají jako oddechová metoda při školení obchodní strategie.

blank

Proč vám cílová skupina nerozumí

Cílová skupina vám nebude rozumět, pokud nebudete mluvit jazykem jejich „kmene“ a nepřizpůsobíte se platformě, na které se nacházíte.

Jinak se budete bavit na Facebooku, jinak na Twitteru, nebo Instagramu. Lidé na různých platformách očekávají obsah, na který jsou zvyklí. Na Twitteru očekávají odkaz na nějaký zajímavý článek, na Instagramu chtějí vidět zajímavou fotografii, na Facebook se chodí bavit a rozptylovat, narozdíl od Linkedinu, kde si chtějí přečíst nějaký odborný článek.

Cílové skupiny se řeší při segmentační strategii.

blank

Spropitné v různých zemích světa

Spropitné se v různých zemích liší a někde jej vůbec nebudou chtít. Když dáte příliš malé spropitné, můžete obsluhu i urazit.

Zaměřil jsem se na tyto země: Řecko, sev. Afrika, Španělsko, Anglie, Rakousko, Francie, Japonsko, Čína, Kanada, Německo, Irsko, Turecko, USA a Itálie.

Máte vlastní zkušenost se spropitným v nějaké (i jiné) zemi? Napište do komentářů, nebo se jen pochlubte, kde jste byli na dovolené 🙂