blank

Nevyžádaný hovor – Cold Call analýza 2/2

Druhý díl analýzy nevyžádaného hovoru je venku! Napište do komentářů, co vás nejvíc zaujalo.

V tomto dílu si například poslechneme, velmi sofistikovanou manipulační metodu, na kterou jsem se nechal nachytat i já sám. Během hovoru totiž operátorka tvrdí, že prodává originální toner HP, který nahradí 3 originály a 5 repasů.

Nejprve mě zaráželo, jak může jeden originální HP toner stejného typu nahradit 3 ty stejné tonery. Nedávalo to smysl, ale můj mozek nedokázal tuto proti otázku položit včas. Prostě jsem to akceptoval a v telefonu se neptal. Škoda, možná bychom se hned dozvěděli pravdu.

Věc se má tak, že paní totiž velmi obratně používala slovíčko “originální”. Když se bavila o HP tonerech, zaměňovala tyto dva základní pojmy do jednoho slova:

Originální HP toner = ve smyslu toneru, který je přímo od výrobce HP

Originální HP toner = ve smyslu jejich vyrobeného šmejdu, který je ale jejich originální a je pro HP tiskárny (tedy podle recenzí to tam moc lidem ani nepasovalo a dokonce v jedné recenzi psal zákazník rozhořčeně, že mu to rozbilo tiskárnu).

Díky této technice pak telefonní operátorka dokáže v zákazníkovi vyvolat pocit, že si kupuje originální HP toner vyrobený přímo výrobcem HP. To samozřejmě ovlivňuje i akceptaci vyšší ceny, kterou nabízí tržně o něco menší, díky 10% slevě. Tuto slevu nabízela ihned v telefonátu. Je jasné, že se o žádnou slevu nejedná, protože žádný originální toner neprodává.

Dalším důležitým momentem byly moje otázky na typ toneru, který prodává. Ptal jsem se na typové značení toneru, protože každý toner má své označení (v rámci jeho kapacity – počet vytištěných listů) dané výrobcem. V tomto případě výrobcem HP, protože jsem měl dojem, že kupuji originál. Zde jsem se asi 2x ptal na tento kód a ve všech případech mi paní diktovala kód označení mé tiskárny, nikoli toneru. Proč? No přece kdyby prodávala originál od výrobce, nebyl by to žádný problém přečíst tento kód toneru. Jenomže v případě, že prodávají svůj padělek, tak takové označení bude zcela rozdílné a ihned bych poznal, že se nejedná o HP toner, ale úplně něco jiného.

Tuto teorii také potvrzuje chybějící výčet tonerů na jejich webových stránkách, které jsou pouze na oko postavené, stejně tak jejich Facebook stránka a Youtube channel, který v několika videích vyzývá k práci v call centru.

blank

Nevyžádaný hovor – Cold Call analýza 1/2

V dnešním dílu si poslechnete nevyžádaný hovor, který jsem obdržel na svém mobilním telefonu. Tentokrát jsme se nezabývali otázkami:

“Odkud máte moje číslo?

“Proč mi nutíte něco, co nepotřebuji? apod.

Ale naopak jsme si zahráli roli ideálního respondenta, ze kterého se během hovoru stává tzv. “Lead” – čili potenciální zákazník, u kterého můžeme prokazatelně obhájit pravděpodobnost k pozitivnímu nákupnímu rozhodnutí. Tato modelová ukázka slouží ke vzdělávacím účelům a jako upozornění na manipulativní techniky, které se při podobných nevyžádaných hovorech běžně vyskytují.

Napište do komentářů, jak se vám první díl líbil a příští týden se můžete těšit na závěrečný druhý díl, kde to teda bude masakr.

blank

Proč mobily stojí až 50 000 Kč? Conjoint analýza

Ceny u produktů, které mají volitelné vlastnosti a parametry se nastavují podle tzv. Conjoint analýzy. Pomocí této marketingové výzkumné metody nastavujeme cenové hladiny podle důležitosti jednotlivých součástí produktu, které zákazník preferuje.

V praxi u mobilních telefonů to pak vypadá tak, že zákazník navštíví například e-shop, kde si zvolí velikost úhlopříčky (již zde se cena odlišuje), následně barvu, která u mobilů obvykle nebývá zpoplatněna (ale i takové varianty existují, např. automobily, kde se za určitou barvu připlácí). A nakonec zvolí velikost úložiště (zde bývá navýšení nejvyšší, protože je tento parametr vnímán jako podstatný). Výše příplatku se pak odvíjí od technologické náročnosti, nákladů na výrobu, ale dost často i na základě emocí, uměleckého dojmu, principu jedinečnosti, apod.

blank

Kolik by mělo stát tričko s potiskem? Analýza cenové citlivosti

V dnešním dílu vás seznámím s cenotvorbou podle Van Westendorpa z praktické roviny. Tentokrát si tuto analýzu provedeme na praktickém příkladu.

V tomto dílu ukážu jen jednu možnou situace hledání ideální ceny pro zvolenou cílovou skupinu. Na trhu je více možností a více cenových hladin, proto neberete výslednou ideální cenu jako cenu pro všechny značky a všechny potisky. Existují značky jako např. Vetements, Gucci, které mají naprosto odlišnou cenotvorbu. V tomto dílu tedy spíše posuzujeme cenu trička s potiskem u nově vzniklých značek tak, jako kdybych si tuto novou značku chtěl založit já, nebo vy. Jedná se tedy o takovou cenu, abychom se na začátku mohli snadněji uchytit na trhu.

Vybral jsem na ukázku produkt: Tričko s potiskem. Protože ho jistě všichni dobře znáte a máte.

blank

Databáze zdrojů zdarma pro podnikatele a kreativce

Během svého podnikání jsem vyzkoušel mnoho aplikací a prográmků, které byly skvělé, ale i horší a nepoužitelné. U každého hledání jsem strávil minuty, hodiny ale i dny hledáním toho správného řešení. Rozhodl jsem se, že s vámi budu sdílet ty nejlepší aplikace, které jsem si sám vyzkoušel a které lze použít pro komerční účely zcela zdarma.

Databáze zdrojů je neveřejná a přístupná jen na pozvání.

Hlavní kategorie, ze kterých si můžete vybírat

Průzkum trhu

  • Analýza konkurence
  • Profilování zákazníků

Grafika

  • Barvy
  • Emotikony a znaky
  • Fonty
  • Fotobanky
  • Grafické aplikace
  • Šablony a mockupy

Video

  • Videobanky

Audio

  • Audio aplikace
  • Hudba a zvuky
  • Podcasty

Sociální sítě

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitch
  • Twitter
  • Youtube

Web

  • Bezpečnost
  • Kódování
  • Měření rychlosti
  • Monitoring
  • SEO testy
  • UI/UX

Kryptoměny

  • Monitorování
  • Směnárny
databáze zdrojů zdarma

Databáze zdrojů zdarma

Vytvořil jsem databázi ověřených zdrojů aplikací, prográmků a vychytávek, které vám usnadní podnikání. Velkou výhodou je, že všechny zdroje vybírám tak, abyste je mohli využít pro komerční účely zdarma!

blank

První překážky při natáčení

Ti z vás, kteří si už vyzkoušeli něco natáčet se nejspíš budou dělit na 2 skupiny. Na ty, kterým to šlo snadno a nebylo to pro ně žádné překonávání (přirozený talent) a zbytek, do kterého spadá 99 % lidí jsou ti, kteří pocítili při natáčení nějaké překážky.

V dnešním díle vám prozradím, jaké problémy při natáčení jsem měl já a budu moc rád, když mi do komentářů sdělíte ty vaše, pokud jste už také chtěli něco serioznějšího pro své podnikání natáčet.

Také zkuste napsat, pokud podnikáte a ještě nemáte žádné video, proč do toho nejdete. Rád zde uvidím nejrůznější názory, do kterých se rád zapojím.