blank

Dopady pandemie na firmy 2020

Během prvních 10 měsíců letošního roku, vzniklo 22.387 společností. To je téměř o pětinu méně, než v rekordním roce 2017. Obavy podnikatelů z dalšího vývoje tuzemské ekonomiky se odrážejí na tempu zakládání nových firem.

Podle prognózy společnosti CRIF tak letos vznikne v Česku nejméně firem od roku 2014.

Vývoz hodinek

Vývoz hodinek ze Švýcarska letos klesne nejvíce za 80 let. Odvětví se stává stále více závislé na Číně. Zatímco vývoz do této země roste, evropské trhy se stále nevzpamatovali z dopadu pandemie.

Čína nahrazuje Hong Kong jako hlavní destinace pro luxusní švýcarské hodinky značek Swatch Group, Richmond a Rolex.

Export za 10 měsíců se snížil o 26 %

Cena ropy

Cenu ropy ovlivňují hlavně zprávy o vakcíně, která je čím dál blíž. Za posledních 11 měsíců cena ropy vzrostla na nejvyšší hranice. Připravte se na zdražování pohonných hmot.

Společnost Zásilkovna trhá rekordy

  • 390.000 balíčků za den.
  • Do vánoc se očekává 550.000 balíčků za den.

Poslanci schválili zrušení super hrubé mzdy

Následně se přijal návrh na 15% sazbu z hrubé mzdy.

Sazba 15 % bude platit pro poplatníky s příjmem do čtyřnásobku průměrné mzdy. Nad tuto úroveň se bude příjem danit 23 %.

Průměrná mzda je 34.271 Kč. Znamená to, že například zaměstnanec, který má průměrnou mzdu 34.271 Kč si měsíčně polepší o 2.514 Kč.

Nejlepší pětice českých firem

DoDo
UlovDomov.cz
FAVI
Zonky
Manboxeo

DoDo (Michal Menšík)

Data-driven logistický startup rozvážející zboží.

Tempo růstu 8.427 %

UlovDomov.cz (Martin Březina)

Pronájmy od přímých majitelů i realitek.

Tempo růstu 5.535 %

FAVI (Jan Sellers-Zajic)

Online vyhledávač nábytku.

Tempo růstu 3.389 %

Zonky (Jiří Humhal)

Peer-to-peer poskytování půjček

Tempo růstu 1.347 %

Manboxeo (Lukáš Legát)

Dárkové bedny s obsahem, k němuž se dostanete netradičně pomocí páčidla.

Tempo růstu 1.279 %

Cena vakcín proti koronaviru

Nákup vakcín proti koronaviru vyjde evropskou unii na 10 mld. dolarů (asi 220 mld. Kč). Cena jedné dávky tak v nákupce vyjde asi na 400 Kč. Za kolik ji dostaneme my na trh je zatím otázka.

blank

Strategie tvorby nízkých cen

Tento díl je věnován technikám cenotvorby, při strategii nízkých cen. Je to jedna z nejčastějších strategií na trhu, kde je přítomna komoditizace produktů a služeb.

Co je to komoditizace? Měli jsme na to už jeden vysvětlující díl, který můžete zhlédnout zde: https://youtu.be/NNViBKi_0sY

Tento díl navazuje na cenovou válku, kterou jsme rozebrali detailně v tomto dílu: https://youtu.be/3v1srri_G44

blank

Cenová válka

Existuje válka, do které se nechcete dostat. Jedná se o cenové přetahování, kdo je schopný dát své produkty/služby za nižší cenu. Taková situace pak vede k tomu, že vítěze čeká v podstatě bankrot, protože sice vyprodal sklady, ale nic nevydělal. Více v novém dílu.

blank

Největší problém cenotvorby je komoditizace

V dnešním díle se dozvíte, co je to komoditizace a jaké vlivy způsobí v tržním prostředí. Možná máte tento problém právě vy, pokud nemáte úspěch při zvýšení ceny za své produkty, nebo služby.

Při cenotvorbě, nebo strategii stanovení cen je důležité znát ceny a další parametry svých konkurentů. Cena je pak jedním z důležitých parametrů u většiny nákupních rozhodnutí. Cena nám rozděluje zákaznické segmenty a říká také mnoho o tom, jak si svou službu nebo produkt ceníme. Jak sebevědomá je cenovka, taková asi bude i kvalita, i když to v některých případech takto být nemusí.