blank

Brutální kritika webu ZSF.CZ

Challenge: Testujte web zsf.cz – čili tento web a své analýzy napište do komentářů pod video. Nejlepší odměním!

Test v tomto videu prováděl UX designer Petr Kovář, mrkněte na jeho projekt: https://www.webdesignmuseum.org

Chybí ukázka, nebo důkaz, že strategie pomáhají.

Nejasné obecné popisy služeb.

Zviditelnit dopady aplikované strategie na růst výnosů, případně budování značky do podvědomí cílové skupiny.

Cena je vnímána jako vysoká.

Když je cena vnímána jako vysoká, nejčastěji jde o kombinací několika faktorů:

– Referenční cena (cena, kterou návštěvník očekával) je výrazně nižší než cena v nabídce.

– Neproběhlo dostatečné seznámení s hodnotou služby a přínosy pro návštěvníka. Hodnocení ceny jako „vysoká, drahá, předražená“, vychází z nejistoty návštěvníka ve výsledek služby.

– Do cesty se mohou stavět další bariéry typu:
o Zažitá negativní zkušenost u konkurence.
o Dozvěděl se něco negativního, co dělá konkurence (nálepkování, např. všichni finanční poradci jsou podvodníci, všichni realitní agenti zamlčují vady nemovitosti apod. domněnky).
o Nejistá celková cena služby.
o Malé množství referencí.
o U referencí chybí jasně definované přínosy, které by se shodovali s představou výsledku poptávajícího návštěvníka.
o Reference vypadají tak, že si je mohl napsat majitel na web sám.

– Návštěvník se zatím rozhlíží, není připraven nakupovat, má jen málo informací z tohoto odvětví (každá cena mu v tuto chvíli přijde jako vysoká).
Zvážit možnost nezveřejňovat cenu za konzultaci a ponechat tuto informaci na požádání. Nabídnout důvod pro kontaktování.

Tlačítka jsou málo viditelná.

To může znamenat, že tlačítko má skutečně špatný design (barvy, tvar), nebo je umístěno na místě, které lze přehlédnout.

Tlačítko k provedení akce rozmístit nahoru na stránku i dolů. Případně i do středu stránky. Lze kombinovat podobné výzvy k akci.

Odkaz na objednání z podstránky „Marketingová strategie“ veden na ceník.
Tlačítko, které má vést na objednávku směřuje nevhodně na obecné povídání k ceníku.

Zákazník už je ve fázi, kdy se snaží službu objednat (také možná už stránku s ceníkem viděl. V této fázi je vhodnější nabídnout rovnou dotazník, kde by mohl zákazník vyplnit již konkrétní dotazy k popisu jeho situace, nebo dostal přímý kontakt na domluvení konzultace.

Reference neznamenají mnoho, bez nezávislých zdrojů.

Reference si může na web napsat, či vymyslet majitel sám. Proto nemají velkou váhu pro určitou část návštěvníků.

Z úvodní strany není ihned zřejmé, jak objednat konzultaci a jak objednat něco z e-shopu a zda v e-shopu lze objednat i konzultaci.

To lze řešit nahrazením slova „E-shop“, za „Online kurzy“. Případně e-shop na hlavní straně nepropagovat a zaměřit se primárně na jednu hlavní službu „Konzultace“. Nepoužívat tlačítka „Konzultace“ „E-shop“ vedle sebe, může to navodit představu, že se konzultace prodávají přes e-shop.

Popis online kurzu má příliš mnoho textu a chybí ochutnávka „Jak online kurz vypadá“.

Z online kurzu lze sestříhat například 3-5 min ochutnávku z nejlepších pasáží.

Chybí odkaz na sekci „Kariéra“. Takový odkaz bývá u větších projektů obvyklý.
Tuto sekci lze vytvořit a nabídnout možnosti spolupráce. Případně i kdyby se zrovna žádná volná místa nenabízela. Lze do této sekce propašovat krédo společnosti. Např. Do týmu hledám konzultanty, kteří budou ctít moje zásady, mezi které patří _______. Pro účely reklamních projektů hledáme nové tváře, které budou splňovat _____.
Telefon není proklikávací. Není uvedena vhodná doba pro volání + jak o víkendech? Uvést.

blank

Otevřené otázky jsou uzavřené zakázky

Dnešní díl jsem celý věnoval problematice uzavřených a otevřených otázek. Teoreticky to zřejmě všichni znáte, ale existuje jistý psychologický sklon, začít v kritické chvíli, když záleží na úspěšnosti uzavřené zakázky začít klást uzavřené otázky, místo otevřených. Je to hlavně kvůli:

  • Netrpělivosti, protože už chcete mít hotovo.
  • Opojení z produktu, který máte. Jste si tím tak jisti, že chcete slyšet “Ano”.
  • Honba za dopaminem, nebo hledání rychlé odpovědi.
blank

Jakou roli hraje v úspěšnosti škola a titul?

V dnešním streamu se budeme bavit na téma školského systému. Mamonu, za kterým se většina studentů žene a realitě, které na ně pak čeká v praxi. Budeme se také bavit, zda pro klienty OSVČ je titul důležitý, nebo se vás na něj ani nikdo nezeptá. Zajímá zákazníky více kde jste studovali, nebo zda jim můžete pomoci vyřešit problém? To jsou otázky, které ve videu zazní a já vám na ně odpovím. Na thumbnailu jsou osobnosti, které nestudovali a přitom v životě uspěli a dělali co je baví: Steve Jobs, David Ogilvy, Walt Disney, Coco Chanel.

blank

Forerův efekt

Dnes zjistíte, jakou techniku, nebo techniky používají věštci, vykladači karet, ale také obchodníci, kteří vám pomocí manipulace a různých technik využívajících slabin lidského vnímání prodají své produkty.