blank

Obrázky pro firemní web

Obrázky z fotobanky na web raději nedávejte – snižuje se míra důvěryhodnosti. Mohou tam být, když se web tvoří, ale na ostré prezentaci je lepší mít vlastní fotografie, pokud to je možné.

Obrázky i pro komerční účely zdarma

Zdarma obrázky (máte tip na nějaké další? Napište do komentářů)

https://pixabay.com/
http://www.freeimages.com/
http://www.freepik.com/
https://picjumbo.com/
http://gratisography.com/
http://startupstockphotos.com/
http://albumarium.com/
http://isorepublic.com/
http://jaymantri.com/
http://tofros.com/
https://unsplash.com/
http://jeshoots.com/
http://photodune.net/
http://www.yernju.com/
https://www.pexels.com/

Placené obrázky z fotobank

Kupované obrázky (máte tip na nějaké jiné? Napište do komentářů)
http://www.istockphoto.com/
http://www.shutterstock.com/
https://eu.fotolia.com/
http://www.bigstockphoto.com/cs/

Focení firmy

– Vyberte prostředí, které se nejvíc týká vašeho podnikání. Právník, nebo účetní v kanceláři, obchod se skejtovým zbožím – fotky z prodejny (v pozadí produkty),
– Pokud nelze přímo zařadit vaše podnikání do nějakého konkrétního prostředí – např. marketingová konzultace – protože klientů je spousta a z různých oborů, zkuste nafotit např. 5 nejčastějších businessů, kterým jste schopni pomoci, nebo 5 businessů, které byste si přáli mít v portfoliu. Na fotografii může být majitel firmy a vy, jak mu prezentujete nějaké materiály, ukazujete na flipchartu graf vývoje, apod.
– Pokud prodáváte kafe a jste rodinná firma, neměla by chybět fotografie s kávovarem, nebo strojem, který kávu vyrábí.
– Zvažte, zda je potřebné mít pozadí zaostřené na fotografii, pokud se jedná o neurčité pozadí (např. šanony ve skříni u účetní, je vhodné pozadí za osobou rozostřit.
– Jak mít ruce při focení, jak zoomovat, úsměv

Fotky na sociální sítě

Obrázky pro sociální sítě
– formát pro Facebook (nejlepší kvalitu dosáhnete s png)
– přesné rozměry obrázků pro sociální sítě
– jaké vybírat obrázky pro sociální sítě (na Facebooku se vyhrává obrázky)

blank

5 největších SEO problémů na světě

5 největších SEO problémů na světě! Určitě jste se setkali nejméně s jedním z nich

Zanevřeli jste na SEO? Možná jste jen nepochopili, že SEO není sprint, ale maraton.

1. Následování doporučovaných SEO technik

– Čisté URL adresy
– Dobrý unikátní obsah
– Dobré zacílení klíčových slov
– Vyplněné meta tagy
– Užitečné interní odkazy
– Rychlé načítání stránky
– Mobilní optimalizace
– Žádné manipulativní odkazy

Všechny tyto techniky nezpůsobí zlepšení SEO, víceméně nás spíš budou krýt před problémy a penalizacemi.

2. Konkurence drží první pozice, přitom má manipulativní odkazy, nebo odkazy ze spamových stránek (link farem, katalogů)

– Staví konkurence značku mimo online prostor
– Mají tak dobrý produkt, který přivádí návštěvnost spontánně
– Provádí offline propagaci, která přivádí návštěvnost na web
– Google nerozeznal manipulativní záměr
– Konkurence mohla distancovat od odkazů přes nástroj Disavow Tool

3. Pozice ve vyhledávačích se pohybuje

– Já jsem udělal změny
– Google udělal změny
– Konkurence udělala změny
– Lidé začali vyhledávat jiným způsobem

4. Není možné na 100% určit, měřit, nebo kontrolovat SEO

– Nikdo nemůže 100% kontrolovat SEO
– Klienti pak raději investují do jiných způsobů reklamy, než je SEO, protože např. v PPC lze výsledky měřit i kontrolovat
– Klienti více slyší na to, co dělá jejich konkurence, jak dosáhla výsledků, než na to, že si může polepšit od posledního období
– Prezentujte více scénářů
– Před prezentací SEO před skupinou se snažte nejprve pobavit s jednotlivci – pomůže to při prezentaci

5. Google tíhne k velkým značkám – vypadá, že nejdou porazit a je to beznadějné

– Značka má vlastní boční prezentaci ve vyhledávači
– Přitahují více odkazů bez velkého úsilí – spontánní psaní článků
– Značky získávají uživatelské a sociální signály

a) Můžeme konkurovat tam, kde velké značky neprovádí obsahovou strategii
b) Postavit příležitost na vlastních silných stránkách
c) Zaměření na trh, nebo na zákazníka, kterého velké značky neumí, nebo nechtějí obsloužit
d) Stát se sám značkou – postavil signály, které značky generují před tím, než se značkou staneme.
e) SEO je pro posílení značky, kterou postupně tvoříme – ne proto, abychom díky SEO značku postavili

Bonusová příručka o SEO: https://moz.com/beginners-guide-to-seo

blank

Výpočet celoživotní hodnoty zákazníka – Customer Lifetime Value

V tomto díle vám vysvětlím jeden z největších ukazatelů potenciálu a efektivnosti firmy, který rozhoduje o míře investic do reklamy. Budeme se bavit o tom, jak si spočítat celoživotní hodnotu zákazníka, na kterou existuje mnoho různých vzorečků a složitějších výpočtů. Výpočet se nejčastěji využívá při segmentační strategii.

Vzoreček a detailní info na Wikipedii: http://bit.ly/1PLLrJL

Ve videu uvedu příklad, za použití jednoduššího vzorečku, ve kterém si snadno spočítáte jakou hodnotu má pro vás váš zákazník.

Díky dobře spočítané hodnotě Customer Lifetime Value (CLV), můžeme lépe rozhodovat o rozpočtech do marketingu, přestaneme se bát zvýšit výdaje na reklamu, protože budeme vědět, že určité procento klientů se vrátí a nakoupí znovu. Nejdražší je pro marketing vždy první kontakt se zákazníkem a pokud vše ostatní uděláte správně, už nikdy nebudete muset investovat pro návrat klienta tolik, co poprvé. Zvýší se efektivita a roste celoživotní hodnota zákazníka.

Někteří zákazníci jsou cennější než jiní. Například loajální zákazník navštěvující restauraci jednou týdně v průběhu celého roku přinese zisk okolo 10 000 Kč. Pokud zůstane věrný po celá léta, můžeme směle hovořit o statisících. Nebylo by hezké mít stovky nebo tisíce takových zákazníků, kteří se podílejí na pravidelném příjmu pro vaše podnikání?

blank

Valentýnský speciál

V tomto speciálním díle vám prozradím, že na svátek sv. Valentýna nebývá připraveno 97% firem a díky tomu ztrácí možnost posílit svou značku nějakým drobným dárkem pro své zákazníky.

Také vám ukážu lepší a horší metody, jak své podnikání zviditelnit při sv. Valentýnu. Je potřeba dobře naplánovat, ale také zvolit smysluplný a dostupný dárek, který bude prezentován jako vhodná součást kampaně k tomuto svátku.

V případě, že pro své návštěvníky připravujete sezonní akce, jistě vás bude zajímat i segmentační strategie.

blank

Chyby, které nevidíte na hlavní stránce webu

Hlavní stránka je nejnavštěvovanější místo vašeho webu. Poradím vám, jak se vyhnout chybám, které mohou odradit vaše návštěvníky. Zaměříme se na podstatné části horní (header), středové (body) i spodní části (footer) hlavní stránky a poradím vám, jak si vše nastavit efektivně.

Tento díl je přímo nadupaný praktickými radami a tipy, jak z průměrné hlavní strany uděláte svého nejlepšího obchodníka.

Obsah dílu

0:36 Hlavní stránka webu
1:29 Konzistentní navigace
4:48 Položky v menu
8:59 Jak prezentovat reference
11:43 Klíčová slova pro hlavní stránku
14:57 Množství textu na hlavní stránce
17:24 Segmentace na hlavní stránce
21:29 Adresování problému cílovky
23:06 Vizuální pole hlavní stránky
24:40 Vizuální a textová prezentace
27:13 Odpovědi na časté otázky
28:28 Veřejně známá osoba v referencích
29:08 Patička (footer) na webu
31:49 Výzva k akci (call to action)

blank

3 kroky, jak nastartovat marketing pro jeden produkt

Dnešní díl je zasvěcen krokům, které je potřeba udělat, abychom 1. vybrali, 2. prezentovali a 3. poznali správný cílový segment pro náš produkt. Budeme se bavit o nezbytných krocích, kterými nastartujeme úžasný marketing, který zvýší váš prodej.

Ve videu vám prozradím úskalí, která nesou prezentace komplexních služeb. Jaké jsou ekonomické a marketingové faktory výběru jednoho produktu a co tím můžeme získat.

Představím vám proces tvorby stránky pro jeden produkt a vyzdvihnu základní kroky, o kterých byste měli uvažovat ještě před tvorbou webu. Názorně také ukážu způsob, jakým webovou stránku produktu neprezentovat.

Závěrem budu prezentovat segmentaci a její přímý vliv na vzhled a použitelnost produktového webu. Ukážu na konkrétních klientech možnosti rozdělení cílových skupin a také vám prozradím, jak zacílit např. na důchodce, o kterých si myslíte, že na internet nechodí.