blank

Výpočet celoživotní hodnoty zákazníka – Customer Lifetime Value

V tomto díle vám vysvětlím jeden z největších ukazatelů potenciálu a efektivnosti firmy, který rozhoduje o míře investic do reklamy. Budeme se bavit o tom, jak si spočítat celoživotní hodnotu zákazníka, na kterou existuje mnoho různých vzorečků a složitějších výpočtů. Výpočet se nejčastěji využívá při segmentační strategii.

Vzoreček a detailní info na Wikipedii: http://bit.ly/1PLLrJL

Ve videu uvedu příklad, za použití jednoduššího vzorečku, ve kterém si snadno spočítáte jakou hodnotu má pro vás váš zákazník.

Díky dobře spočítané hodnotě Customer Lifetime Value (CLV), můžeme lépe rozhodovat o rozpočtech do marketingu, přestaneme se bát zvýšit výdaje na reklamu, protože budeme vědět, že určité procento klientů se vrátí a nakoupí znovu. Nejdražší je pro marketing vždy první kontakt se zákazníkem a pokud vše ostatní uděláte správně, už nikdy nebudete muset investovat pro návrat klienta tolik, co poprvé. Zvýší se efektivita a roste celoživotní hodnota zákazníka.

Někteří zákazníci jsou cennější než jiní. Například loajální zákazník navštěvující restauraci jednou týdně v průběhu celého roku přinese zisk okolo 10 000 Kč. Pokud zůstane věrný po celá léta, můžeme směle hovořit o statisících. Nebylo by hezké mít stovky nebo tisíce takových zákazníků, kteří se podílejí na pravidelném příjmu pro vaše podnikání?

blank

Valentýnský speciál

V tomto speciálním díle vám prozradím, že na svátek sv. Valentýna nebývá připraveno 97% firem a díky tomu ztrácí možnost posílit svou značku nějakým drobným dárkem pro své zákazníky.

Také vám ukážu lepší a horší metody, jak své podnikání zviditelnit při sv. Valentýnu. Je potřeba dobře naplánovat, ale také zvolit smysluplný a dostupný dárek, který bude prezentován jako vhodná součást kampaně k tomuto svátku.

V případě, že pro své návštěvníky připravujete sezonní akce, jistě vás bude zajímat i segmentační strategie.

blank

Chyby, které nevidíte na hlavní stránce webu

Hlavní stránka je nejnavštěvovanější místo vašeho webu. Poradím vám, jak se vyhnout chybám, které mohou odradit vaše návštěvníky. Zaměříme se na podstatné části horní (header), středové (body) i spodní části (footer) hlavní stránky a poradím vám, jak si vše nastavit efektivně.

Tento díl je přímo nadupaný praktickými radami a tipy, jak z průměrné hlavní strany uděláte svého nejlepšího obchodníka.

Obsah dílu

0:36 Hlavní stránka webu
1:29 Konzistentní navigace
4:48 Položky v menu
8:59 Jak prezentovat reference
11:43 Klíčová slova pro hlavní stránku
14:57 Množství textu na hlavní stránce
17:24 Segmentace na hlavní stránce
21:29 Adresování problému cílovky
23:06 Vizuální pole hlavní stránky
24:40 Vizuální a textová prezentace
27:13 Odpovědi na časté otázky
28:28 Veřejně známá osoba v referencích
29:08 Patička (footer) na webu
31:49 Výzva k akci (call to action)

blank

3 kroky, jak nastartovat marketing pro jeden produkt

Dnešní díl je zasvěcen krokům, které je potřeba udělat, abychom 1. vybrali, 2. prezentovali a 3. poznali správný cílový segment pro náš produkt. Budeme se bavit o nezbytných krocích, kterými nastartujeme úžasný marketing, který zvýší váš prodej.

Ve videu vám prozradím úskalí, která nesou prezentace komplexních služeb. Jaké jsou ekonomické a marketingové faktory výběru jednoho produktu a co tím můžeme získat.

Představím vám proces tvorby stránky pro jeden produkt a vyzdvihnu základní kroky, o kterých byste měli uvažovat ještě před tvorbou webu. Názorně také ukážu způsob, jakým webovou stránku produktu neprezentovat.

Závěrem budu prezentovat segmentaci a její přímý vliv na vzhled a použitelnost produktového webu. Ukážu na konkrétních klientech možnosti rozdělení cílových skupin a také vám prozradím, jak zacílit např. na důchodce, o kterých si myslíte, že na internet nechodí.

blank

Manipulace marketingových agentur

Manipulace, kterou využívají některé “marketingové” agentury je do nebe volající. Už jsem to nemohl vydržet a věnoval jsem tomuto tématu celý jeden díl #ZeptejSeFilipa. Sami si můžete poslechnout moje zkušenosti a posoudit, jestli jste ohrožená skupina, nebo někdo ve vašem okolí podvodnou “marketingovou” agenturu využívá a nechává si od ní nehorázně slibovat.

0:31 – Kolik to bude stát, abych se dostal na první stranu aneb platíte za pozice, až když jste vidět
6:30 – Proč “SEO” firmy nabízí pozice?
12:23 – Příklad z praxe: “Zaplatím, až budu na první straně!” (klient co prodává střešní okna)
21:41 – Jsme na první pozici? Leda ve snu (vydávání “SEO” služeb za placené PPC)
24:32 – Prodej domén pod nátlakem
28:54 – Závěrečný proslov

Dávejte si pozor na tyto manipulace

– pokud na vás obchoďák tlačí a přesvědčuje, že zveřejnění v jejich katalogu vám přímo zlepší pozice na klíčová slova – BULLSHIT!

– pokud agentura nechce za své služby platit a nabídne vám platbu “až jste na klíčové slovo vidět” – BULLSHIT!

– pokud vám chtějí prodat doménu s jinou koncovkou než je vaše doména, nebo podobnou a tlačí na vás v telefonu pod záminkou, že to chce zrovna teď někdo koupit a vy se máte ihned rozhodnout (cokoli dražšího za .cz doménu než 150 Kč/rok je BULLSHIT!)

– když vám “SEO” agentura účtuje za “SEO pozice” a přitom vám zprovoznila pouze PPC – BULLSHIT!

– když se na vás snaží někdo tlačit kvůli údajně zcizené fotografii z fotobanky a hned vyhrožují žalobou (fotku smažte a nic neplaťte, jedná se opět o BULLSHIT!

Cokoli se vám nezdá, můžete mi napsat do komentářů, rád se budu právě vám věnovat.

Díky za dočtení až sem!

blank

Jak na ideální ceník na webu, balíčky a hodnota služby

V druhém díle se podíváme na ceníky na webu, řeknu Vám, co znamená pravidlo 100 pro efektivní prezentaci slev, použití referenčního bodu a naučím vás správně komunikovat výhody služeb.

Obsah dílu:
Hodnota a cena služby – 0:36
Pravidlo 100 – 4:38
Referenční bod – 5:43
Klient Vs. Člen – 9:24
Podrobný ceník – 12:06
Jak pojmenovat balíčky – 16:51
Prozákaznický přístup – 18:45

Tento díl navazuje i na minutovku 100:10:1 na kterou byste se mohli také mrknout. Hlavně doporučuji další fantastický díl o cenotvorbě: Kouzla v ceníku!