blank

Jakou roli hraje v úspěšnosti škola a titul?

V dnešním streamu se budeme bavit na téma školského systému. Mamonu, za kterým se většina studentů žene a realitě, které na ně pak čeká v praxi. Budeme se také bavit, zda pro klienty OSVČ je titul důležitý, nebo se vás na něj ani nikdo nezeptá. Zajímá zákazníky více kde jste studovali, nebo zda jim můžete pomoci vyřešit problém? To jsou otázky, které ve videu zazní a já vám na ně odpovím. Na thumbnailu jsou osobnosti, které nestudovali a přitom v životě uspěli a dělali co je baví: Steve Jobs, David Ogilvy, Walt Disney, Coco Chanel.

blank

2 marketingové strategie pro krizový plán

Předprodej nedokáže vyřešit nedostatek tržní poptávky.

Předprodej je prodej zboží, které ještě nebylo vyrobeno, nebo naskladněno anebo služeb, které mají být dodány v budoucnosti. Předprodejem získává obchodník jistotu skutečného zájmu o produkt formou zaplacení částky předem.

Tato částka může a nemusí být zvýhodněná. V případě produktu, který se dlouho očekává lze nastat i přetlak poptávky v předprodeji (tedy rezervaci produktu). Nový iPhone, nová elektronika, technologické novinky, móda, limitované edice.

U produktů, u kterých se neočekává vysoká poptávky a mediální buzz, lze přistoupit ke snížení ceny v předprodeji. Zákazník tak dostává jakousi odměnu v podobě snížené ceny za to, že „riskuje“ uložení svých peněz do produktu, který nedostává hned.

Celorepubliková karanténa zasáhla mnoho firem a tisíce podnikatelů ztratilo práci ze dne na den a tím pádem i likviditu.

Jedná se zejména o produkty:
• Móda a oblečení.
• Úklidové služby.
• Hotely a restaurace.
• Produkty luxusní povahy: Zlatnictví, šperky.
• Společnosti související s cestovním ruchem.
• Automobilový průmysl a další.

Největší nápor poptávky zažívají řetězce prodávající FCMG produkty:
• Potraviny a drogerie.
• Elektronika a vybavení domácností.
• Služba rozvozu.

Nyní se zaměříme na firmy a podnikatele, kteří spadají do skupiny produktů, u kterých padla poptávka v období mimořádné situace a karantény v ČR.
Předprodej můžete použít u stávajících i nových zákazníků. Není omezený počtem odběratelů vaší marketingové zprávy.

Pozor, těsně před krizí jsme měli vysoký ekonomický růst. Nástup krize byl velmi prudký a peníze se jen tak neztratily z trhu. Jen myšlení zákazníka je nyní jiné. Neznamená to tedy, že by náš zákazník byl podstatně chudší, ale myslí do budoucna a začíná se tak cítit i když to nemusí být pravda.

Budeme tedy bojovat s představou o jeho budoucnosti.

Jedná se o umění, které zvládne implementovat jen část firem. Ano, jsou to obvykle firmy, které přežily i ekonomickou krizi v roce 2008.

Nemusíte být populární, abyste zvládli implementovat předprodejní strategii.

Dalším řešením je transformace offline podnikání do online.

blank

Light and Heavy users analýza

Vzorce chování u spotřebitelů maloobchodních služeb – Light vs Heavy users u FMCG zboží (Fast Moving Consumer Goods = rychloobrátkové zboží/spotřební zboží).

Heavy users – s větším počtem návštěv mají obecně zkušenosti s větším počtem návštěv v každé kategorii maloobchodních služeb.
Light users – mají tendenci soustředit své nákupy u menšího počtu značek než u heavy users, což naznačuje vyšší úroveň věrnosti u light users. Mezi heavy a light users je evidentních jen málo rozdílů, pokud jde o spokojenost, vnímané riziko nebo velikost nákupu.
Je známo, že těžcí uživatelé nakupují větší množství než lehcí uživatelé.
Proto jsou pro testování předloženy následující hypotézy.

1. Hypotéza:

Heavy users mají větší povědomí o nabídce na trhu než Light users.

2. Hypotéza:

Heavy users zvažovali před nákupem více nabídek než Light users.

3. Hypotéza:

Heavy users mají více zkušeností než Light users.

4. Hypotéza:

Heavy users jsou více loajální než Light users.

5. Hypotéza:

Heavy users mají menší obavy z nákupu, než Light users.

Více přeskakování mezi značkami se objevuje u spotřebitelů, kteří o značkám moc nevědí. Méně vzdělají kupující jsou ochotni nakupovat od většího množství značek.
Můžeme vytvořit i analogii, z počátku je každý lehčí uživatel a testuje různé produkty. Po čase se z některých stanou těžší uživatelé. Tito těžcí uživatelé zúží své možnosti výběru na menší výběr, na základě jejich větších zkušeností, z nichž budou i nadále nakupovat z velké části svazky. Uživatelé light na druhé straně mají obecně méně zkušeností a je pravděpodobné nákup od většího množství maloobchodních prodejen. Proto vám následující hypotézy předkládám k testování.