Tento test ověří, zda se vyznáš v základech segmentace.

Co vše zahrnuje segmentace trhu?
Přezdívaný i jako svatý, pomocník nebo rodič. Je ochotný udělat cokoliv, a tak se z něj časem může stát mučedník nebo jej čeká syndrom vyhoření. Mezi značky s tímto archetypem patří: Volvo, Toms, Pampers. O jaký archetyp se jedná?
Je to král, aristokrat, šéf či monarcha. Je charismatický, cílevědomý, disciplinovaný a sebejistý. Mezi značky s tímto archetypem patří: Rollex, Hugo Boss, Louis Vuitton, Off-White. O jakém archetypu mluvím?
Někdy také válečník, bojovník a vítěz. Jeho nezávislost, individualismus a průbojnost občas přerůstají až v aroganci. Mezi značky s tímto archetypem patří: Nike, BMW, Under Armour. Poznal jsi o který archetyp se jedná?
Vyber správnou definici pro strategii tržního zacílení v modelu úplného pokrytí:
Cílený marketing je postup poznávání trhu. Zahrnuje tři etapy:
Podstatou diferencovaného marketingu je:
Vyber nejlepší definici, která charakterizuje segment trhu:
Strategie tržního cílení u modelu výběrové specializace je:
Je badatel, dobrodruh, hledač, poutník a tulák. Díky své soběstačnosti odmítá pomoc druhých. Mezi značky s tímto archetypem patří: The North Face, National Geographic, Starbucks. O jaký archetyp se jedná?
Kolik je základních (marketingových) archetypů?
Je dítě, snílek, romantik či utopista. Hledá vnitřní harmonii a občas mu růžové brýle zatemní úsudek. Jeho nevinnost může být až nebezpečná. Mezi značky s tímto archetypem patří: McDonald's, Pepsi a Coca-Cola. O jaký archetyp se jedná?
Požadavky na segmentaci trhu jsou:
Co platí pro segmenty trhu?
Co znamená zkratka STP?
Která kritéria nepatří mezi segmentační faktory?
Vyber psychologická segmentační kritéria:
V segmentaci se používají shlukové (clustrové) analýzy. Slouží k třídění jednotek do skupin (shluků) tak, aby si jednotky náležící do stejné skupiny byly podobnější než objekty z ostatních skupin. Shlukovací metody rozdělujeme podle cíle na:
Je umělec, inovátor, vynálezce nebo snílek. Má tendenci mít rozdělaných několik projektů najednou a díky své genialitě přehlížet emoce druhých. Mezi značky s tímto archetypem patří: LEGO, Hornbach, Apple, YouTube. O jaký archetyp jde?
Jaké strategie tržního zacílení existují?
Otestuj si (zdarma) své znalosti ze základů segmentace.
Získal jsi {{userScore}} z celkových {{maxScore}} bodů.
{{title}}
{{image}}
{{content}}