
Přikrášlené reference nemají efekt
Správně napsané a prezentované reference mohou zvýšit počet vašich zakázek. Pokud své reference použijete podle mého návodu, získáte mocný marketingový nástroj, který podpoří faktory důvěryhodnosti vaší nabídky.
Reference se často píšou ve spojení s produktem, nebo službou, se kterou byl zákazník spokojený. Mnohdy ale bývají až příliš idealizované a až moc vychvalují adresáta. Znáte to, čtete si referenci na webu obchodníka, nebo v eshopu a už je vám jasné, že tam něco nehraje. “Je to moc vykrášlené”.
Síla a umístění referencí
Ideální recenze by měla sdělit problém, který zákazník měl, jakým způsobem na vaši službu narazil a jak svou situaci díky tomu zlepšil, vyřešil, apod.
Reference prezentujte přímo na stránce vaší služby/produktu a neskrývejte je v sekci “reference” všechny pohromadě. Lepší technikou je prezentovat konkrétní a relevantní reference právě na produktových stránkách. Váš návštěvník totiž nemá tolik času, aby si procházel vaši sekci s referencemi a hledal tam komentář, který se týká produktu, o který se zajímá.
Kolik referencí vlastně potřebujete?
Kolik referencí vlastně potřebujete? Méně, než byste si mysleli. Rozmyslete se, jaké cílové skupiny chcete oslovit a z každé takové skupiny zvolte relevantní reference. Stačí vám od každé cílové skupiny jedna.
Chtějte zpětnou vazbu, ne pochvalu
Když se ptáte svých klientů na zpětnou vazbu, požádejte se o jejich podněty a v čem jim váš produkt pomohl a v čem ne, nejen to, co se jim líbilo. Použijte pak to pozitivní pro vaše reference.
Část schopností dobrého podnikatele je přijmout kritiku a provádět změny k lepšímu. Optimalizovat produkt, ale i sebe, být otevřený novým myšlenkám a zlepšit se.
Neznamená to, že musíte všechny navrhované podněty od svých zákazníků zavádět, to vůbec ne. Je ale dobré vědět, co si o vaší práci myslí.