Obchodní podmínky
„Dobrý obchod je takový, kde jsou spokojeni všichni zúčastnění.“
Všeobecné obchodní podmínky
Filip Novák, DiS., IČO: 73943118, se sídlem ČSA 22/12, 785 01 Šternberk, provozovna Palackého třída 131, 612 00 Brno – Královo Pole (dále jen „Prodávající“) vydává tyto Všeobecné obchodní podmínky pro prodej a poskytování produktů a služeb na webové stránce https://zsf.cz (dále jen „Webová stránka“). Tyto podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran při uzavírání smluv distančním způsobem prostřednictvím Webové stránky. Podmínky jsou určeny jak pro spotřebitele, tak pro podnikatele, s případnými odlišnostmi uvedenými níže.
Definice: Pro účely těchto podmínek se Spotřebitelem rozumí každá fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo výkonu povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jinak jedná. Podnikatelem se rozumí osoba zapsaná v obchodním rejstříku či osoba, která jedná v rámci své podnikatelské činnosti či v rámci samostatného výkonu povolání při uzavírání smlouvy s Prodávajícím. Kupující označuje společně Spotřebitele i Podnikatele (není-li výslovně uvedeno jinak). Produkty znamenají digitální obsah (např. online kurzy, členství v klubu, elektronické poukazy), hmotné zboží (např. tištěné knihy) a služby (např. marketingové konzultace, mentoring, reklama) nabízené Prodávajícím na Webové stránce. Kupní smlouva označuje smlouvu o prodeji Produktu nebo poskytnutí služby uzavřenou mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím Webové stránky.
I. Uzavření smlouvy a uživatelský účet
- Objednávka: K uzavření Kupní smlouvy dochází provedením objednávky Produktů na Webové stránce (vyplněním objednávkového formuláře v e-shopu a potvrzením objednávky kliknutím na příslušné tlačítko) nebo potvrzením nabídky učiněné e-mailem či prostřednictvím on-line formuláře (v případě služeb poptávaných přes formulář). Před závazným odesláním objednávky je Kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit zadané údaje. Objednávka je závazná okamžikem jejího potvrzení ze strany Kupujícího (tj. kliknutím na tlačítko typu „Objednat a zaplatit“). Kupující bere na vědomí, že součástí procesu objednání je povinnost uhradit cenu objednávaných Produktů.
- Potvrzení a archivace: Prodávající neprodleně po obdržení objednávky potvrdí Kupujícímu elektronickou poštou na zadaný e-mail, že objednávku obdržel, a přiloží aktuální znění obchodních podmínek (pokud již nebyly Kupujícímu poskytnuty před uzavřením smlouvy). Smlouva je uzavřena v českém jazyce. Uzavřená smlouva (včetně obchodních podmínek) je Prodávajícím archivována v elektronické podobě po dobu nejméně 3 let od jejího uzavření za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Na žádost Kupujícího může Prodávající poskytnout kopii smlouvy.
- Uživatelský účet: Kupující může provést nákup jednorázově bez registrace nebo si založit uživatelský účet. Při registraci účtu je Kupující povinen uvádět pravdivé a přesné údaje a udržovat je aktuální. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem, které je Kupující povinen chránit před zneužitím. Prodávající může uživatelský účet zrušit, zejména pokud jej Kupující déle nevyužívá či pokud Kupující poruší své smluvní povinnosti. Kupující bude o plánovaném zrušení účtu předem informován e-mailem s výzvou k reakci do 14 dnů.
- Zvláštní režim poptávkových formulářů: V případě služeb nabízených prostřednictvím formulářů (např. mentoring, konzultace, SEO, školení), odesláním vyplněného formuláře nedochází ihned k uzavření smlouvy. Jde o nezávaznou poptávku, na jejímž základě Prodávající kontaktuje Kupujícího s nabídkou poskytovaných služeb (včetně upřesnění ceny, termínu a dalších podmínek). Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až poté, co Kupující závazně odsouhlasí nabídku (např. potvrzením e-mailem). Prodávající poskytne Kupujícímu před odsouhlasením nabídky veškeré zákonem vyžadované informace (případně odkáže na tyto obchodní podmínky) a po uzavření smlouvy potvrdí sjednané podmínky v textové podobě (e-mailem).
II. Informace o produktech a cenách
- Popis Produktů: Na Webové stránce jsou u jednotlivých Produktů uvedeny jejich hlavní vlastnosti. U digitálních Produktů (online kurzy, členství v klubu apod.) jsou uvedeny informace o funkčnosti digitálního obsahu, technických opatřeních k jeho ochraně (pokud existují) a o případné interoperabilitě s hardware a software, o kterých Prodávající ví nebo by vědět měl (např. požadavky na zařízení a připojení k internetu pro přehrání online kurzu). U služeb je popsán rozsah a způsob poskytnutí služby.
- Cena: Ceny Produktů jsou na Webové stránce uvedeny v českých korunách. U Produktů určených spotřebitelům jsou ceny uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a veškerých dalších daní a poplatků, vyjma případných nákladů na dodání zboží či platbu, které jsou sděleny zvlášť před dokončením objednávky. U služeb či B2B nabídek může být cena označena jako „bez DPH“ (nebude-li uvedeno jinak, v takovém případě bude k ceně připočtena DPH dle platné sazby). V případě časově omezených slev nebo akčních cen je vždy zřetelně uvedeno, do kdy nabídka platí a jaká byla původní cena (v souladu s právními předpisy o uvádění slev).
- Náklady na komunikaci: Prodávající neúčtuje Kupujícímu žádné zvláštní poplatky za prostředky komunikace na dálku. Kupující nese pouze své vlastní náklady na internetové připojení či telefonické hovory podle tarifů svého operátora. Prodávající komunikuje s Kupujícím primárně e-mailem, případně telefonicky (zejména u domluvy termínů služeb).
- Platební podmínky: Kupující může uhradit cenu za Produkty následujícími způsoby (dostupné možnosti jsou Kupujícímu zobrazeny v procesu objednávky):
- Bezhotovostně online platební kartou nebo rychlým bankovním převodem prostřednictvím platební brány.
- Bezhotovostně online platební kartou nebo rychlým bankovním převodem prostřednictvím platební brány.
- Není-li sjednáno jinak, cena je splatná jednorázově před dodáním Produktu/služby (v případě bezhotovostní platby předem). U online plateb je platba považována za uhrazenou okamžikem úspěšného provedení transakce. Prodávající vystaví Kupujícímu po zaplacení elektronický daňový doklad (fakturu), který zašle na e-mail Kupujícího.
- Dárkové poukazy a slevové kódy: Pokud Prodávající poskytuje dárkové poukazy, vouchery či slevové kódy, lze je uplatnit dle podmínek stanovených pro tyto poukazy (zejm. doba platnosti, případné omezení na konkrétní Produkty). Při uplatnění poukazu bude hodnota poukazu odečtena od ceny objednávky. Pokud má poukaz povahu elektronického voucheru zakoupeného Kupujícím, jedná se o digitální obsah – viz čl. IV odst. 5 níže ohledně dodání a odstoupení.
III. Dodací podmínky a poskytování služeb
- Dodání digitálního obsahu: Digitální obsah (např. online kurz ve formě videí, elektronický dokument, členská sekce apod.) bude Kupujícímu zpřístupněn buď (a) stažením nebo zobrazením přímo na Webové stránce po přihlášení do uživatelského účtu, nebo (b) prostřednictvím unikátního odkazu zaslaného na e-mail Kupujícího, a to obvykle bezodkladně po připsání platby (není-li u produktu uvedeno pozdější dodání). Prodávající upozorňuje Spotřebitele, že v případě okamžitého zpřístupnění digitálního obsahu před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení z kupní smlouvy Spotřebitel ztrácí právo na odstoupení od smlouvy (podrobnosti viz čl. IV níže). K takovému zpřístupnění dojde pouze, pokud Spotřebitel předem udělí výslovný souhlas se zahájením plnění a potvrdí, že byl poučen o ztrátě práva na odstoupení.
- Dodání hmotného zboží: Pokud je předmětem smlouvy hmotné zboží (např. tištěná publikace, příručka apod.), Prodávající jej doručí Kupujícímu způsobem, který Kupující zvolil v objednávce (nejčastěji prostřednictvím přepravní služby nebo osobním odběrem, pokud je nabízen). Není-li dohodnuto jinak, je zboží odesláno do 5 pracovních dnů od přijetí platby (je-li skladem). O odeslání zboží informuje Prodávající Kupujícího e-mailem. Dodací lhůta závisí na zvoleném přepravci. Kupující je povinen zboží při převzetí od přepravce překontrolovat (neporušenost obalu, počet balíků apod.) a v případě zjevných vad či poškození obalu toto neprodleně řešit s přepravcem (sepsáním protokolu) a informovat Prodávajícího. Nedojde-li ke kontrole neporušenosti obalu, nemá to vliv na zákonná práva Kupujícího z vadného plnění, nicméně případné pozdější uplatnění mechanického poškození zboží může být obtížnější.
- Poskytování služeb (konzultace, mentoring, SEO, školení): Služby budou poskytnuty v dohodnutém čase a rozsahu. Termín poskytnutí služby je sjednán individuálně s Kupujícím (na základě objednávky či poptávky). Služby jsou zpravidla poskytovány online (videohovor, telefonát, webinář, členská sekce apod.), nedohodnou-li se strany na osobním setkání. Kupující je povinen poskytnout součinnost potřebnou k realizaci služby (např. připojit se v domluveném čase na online schůzku, dodat podklady, upřesnit zadání apod.). Pokud je Kupující Spotřebitelem a požaduje začít poskytování služby před uplynutím 14 dnů od uzavření smlouvy, může Prodávající vyžadovat potvrzení (souhlas) s tímto dřívějším plněním. V případě, že je služba (na žádost Spotřebitele) plně poskytnuta před uplynutím 14denní lhůty, Spotřebitel tím ztrácí právo odstoupit od smlouvy (viz čl. IV odst. 3 níže). Pokud není služba dosud zcela poskytnuta a Spotřebitel v takovém případě odstoupí od smlouvy, uhradí poměrnou část ceny za již poskytnuté plnění ke dni odstoupení (to neplatí, pokud Prodávající nevyžádal výše zmíněný souhlas s dřívějším plněním).
- Členství v podnikatelském klubu (digitální služba): V případě zakoupení členství v ZSF klubu získá Kupující (člen) přístup do členské sekce na Webové stránce a k obsahu určenému pro členy (online kurzy, uzavřená diskusní fóra, streamy apod.) po dobu trvání členství. Členství je poskytováno jako digitální obsah/služba a řídí se těmito obchodními podmínkami obdobně. Není-li uvedeno jinak, členství se poskytuje na zvolenou dobu (např. měsíc, rok) od zpřístupnění členské sekce. Případné automatické prodlužování členství (subscription) bude Kupujícímu výslovně oznámeno při nákupu včetně ceny za další období a možnosti zrušení. Kupující bude minimálně 7 dní před prodloužením upozorněn e-mailem s možností zrušení členství bez poplatků; pokud není automatické prodloužení u produktu uvedeno, členství po uplynutí předplaceného období skončí, nedohodnou-li se strany jinak. Prodávající zajistí, aby digitální obsah v členské sekci byl v souladu se smlouvou a průběžně funkční; v případě plánované odstávky či omezení přístupu (např. údržba systému) bude členy informovat předem.
- Předprodej knihy (voucher): Prodávající nabízí možnost předobjednávky připravované knihy „Opakovaný prodej“ formou zakoupení voucheru. Voucher opravňuje Kupujícího k získání jednoho výtisku knihy po jejím vydání, aniž by musel hradit dodatečně cenu knihy (cena knihy je hrazena právě zakoupením voucheru). Zakoupením voucheru uzavírá Kupující smlouvu o dodání digitálního obsahu (voucheru) s budoucím právem na dodání hmotné věci (knihy). Dodání voucheru probíhá elektronicky – po úhradě obdrží Kupující potvrzení o zakoupení voucheru (e-mailem či ve svém účtu). Jakmile bude kniha vydána a naskladněna, Prodávající vyzve Kupujícího e-mailem k upřesnění způsobu a místa dodání knihy a k úhradě nákladů na doručení (poštovného). Poté Prodávající odešle tištěnou knihu na sjednané místo dodání; cena knihy je kryta voucherem (Kupující ji již neplatí), Kupující hradí pouze cenu dopravy (poštovné) dle zvolené metody doručení. Kupující je povinen reagovat na výzvu k doručení ve stanovené lhůtě (Prodávající upřesní ve výzvě, obvykle do několika týdnů); pokud tak neučiní ani po opětovné výzvě, Prodávající uchová pro Kupujícího výtisk po přiměřenou dobu, během níž ho znovu kontaktuje.
Právní režim předprodeje: Spotřebitel bere na vědomí, že zakoupením voucheru mu je ihned dodán digitální obsah (doklad o nákupu voucheru) a zároveň si strany ujednaly pozdější dodání knihy. Spotřebitel výslovně souhlasil s tím, aby mu byl voucher poskytnut před uplynutím lhůty pro odstoupení, a byl poučen, že tím ztrácí právo odstoupit od smlouvy (více čl. IV odst. 2). Prodávající se zavazuje dodat fyzickou knihu bez zbytečného odkladu po jejím vydání. Předpokládaný termín vydání knihy je uveden a průběžně aktualizován na Webové stránce. Každá změna termínu bude Kupujícím oznámena e-mailem a zveřejněna rovněž na Webové stránce. Pokud by se vydání knihy podstatně opozdilo, nebo by jej nebylo možné uskutečnit z důvodů vyšší moci (např. živelní pohroma, dlouhodobé onemocnění autora, zásah veřejné moci, výpadek klíčových dodavatelů, válečný konflikt apod.) či jiné objektivní nemožnosti dokončení vydání, Prodávající Kupujícího o situaci neprodleně informuje a nabídne mu přiměřené řešení – například prodloužení čekací doby, náhradní plnění, nebo vrácení uhrazené ceny voucheru.
IV. Odstoupení od smlouvy (zrušení objednávky)
Právo Spotřebitele odstoupit (14 dnů): Pokud Kupující vystupuje jako Spotřebitel, má právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem (tj. přes internet na Webové stránce) bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů. Tato zákonná 14denní lhůta pro odstoupení běží od:
dne uzavření smlouvy, je-li předmětem smlouvy poskytování služby nebo dodání digitálního obsahu, který není dodáván na hmotném nosiči (např. online kurz, e-book, členství v klubu),
dne převzetí zboží, je-li předmětem smlouvy koupě zboží (hmotného produktu),
dne převzetí poslední dodávky zboží, pokud Spotřebitel objednal více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně po částech,
dne převzetí poslední položky nebo dílu dodávky, pokud je zboží dodáváno po částech,
dne převzetí první dodávky zboží, pokud se jedná o pravidelné opakované dodávání zboží po sjednanou dobu.
Spotřebitel může odstoupení od smlouvy oznámit Prodávajícímu jakýmkoli jednoznačným prohlášením (např. e-mailem), případně využít vzorový formulář pro odstoupení, který tvoří přílohu těchto obchodních podmínek. K dodržení lhůty postačí, pokud Spotřebitel v poslední den 14denní lhůty odešle oznámení o odstoupení Prodávajícímu.
Výjimky – kdy Spotřebitel odstoupit nemůže: Právo na odstoupení dle předchozího odstavce se nevztahuje na některé typy smluv uzavřených distančně. Podle § 1837 občanského zákoníku Spotřebitel nemůže odstoupit zejména od smlouvy:
a) o poskytování služeb, jestliže byly služby splněny (poskytnuty) před uplynutím 14 dnů na výslovnou žádost Spotřebitele a Spotřebitel byl před uzavřením smlouvy poučen, že v takovém případě nemá právo na odstoupení;
b) o dodávce zboží upraveného podle přání Spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru pro jeho osobu;
c) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;
d) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které Spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických či zdravotních důvodů jej není vhodné vrátit;
e) o dodávce audio nebo video nahrávky či počítačového programu (např. CD, DVD) v uzavřeném obalu, pokud Spotřebitel porušil (rozpečetil) tento obal;
f) o dodání digitálního obsahu, pokud není dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem Spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení a Spotřebitel byl před uzavřením smlouvy poučen, že v takovém případě nemá právo na odstoupení. (Do této kategorie spadá například okamžité zpřístupnění online kurzu, stažení e-booku či obdržení elektronického voucheru ihned po zaplacení; pokud Spotřebitel souhlasil s takovým okamžitým plněním, ztrácí nárok na 14denní odstoupení. Naopak pokud je u digitálního produktu uvedeno, že bude dodán až po určitém datu – typicky předprodej –, a Spotřebitel neudělil souhlas s dřívějším dodáním, právo na odstoupení mu zůstává.)
g) o poskytnutí služby v rámci volnočasové aktivity (např. kulturní či vzdělávací akce, školení, workshop) konané v určeném termínu. (Typicky tedy pokud si Spotřebitel koupí vstup či rezervaci na konkrétní školení/akci v pevně stanovený den, nejde o smlouvu, od níž by mohl do 14 dnů odstoupit – toto je zákonná výjimka pro volnočasové aktivity ve stanoveném termínu.)Poznámka: V případě zakoupení veřejného školení či workshopu s předem stanoveným termínem konání umožňuje Prodávající Spotřebiteli zrušit účast i po uplynutí 14denní zákonné lhůty, avšak za následujících podmínek (storno podmínky): při zrušení účasti více než 14 dní před konáním akce vrátí Prodávající 100 % zaplacené ceny; při zrušení 7–14 dní před akcí vrátí 50 % ceny; při zrušení v kratší lhůtě než 7 dní před akcí se zaplacená cena nevrací. (Tyto podmínky se neuplatní, pokud je u dané akce stanoveno jinak – např. možnost převést účast na náhradníka apod.)*
Odstoupení od smlouvy – postup a důsledky: Pokud je Spotřebitel oprávněn odstoupit od smlouvy a v dané 14denní lhůtě tak učiní, ruší se tím smlouva od počátku. Spotřebitel nemusí uvádět důvod. Prodávající potvrdí Spotřebiteli bez odkladu přijetí oznámení o odstoupení. Spotřebitel následně zašle či předá Prodávajícímu zakoupené zboží, pokud bylo předmětem koupě (vrácení digitálního obsahu nebo služby se děje deaktivací přístupů apod., po dohodě). Spotřebitel nese přímé náklady spojené s navrácením zboží (např. poštovné za vrácení), není-li ujednáno jinak. Prodávající vrátí Spotřebiteli celou zaplacenou cenu za příslušný produkt/službu včetně nákladů na dodání (odpovídajících nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží) do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení. Upozornění: Prodávající však není povinen vrátit peníze dříve, než mu Spotřebitel vrátí dodané zboží zpět nebo alespoň prokáže, že zboží odeslal zpět. Pro vrácení plateb použije Prodávající stejný způsob, jakým platbu přijal (pokud Spotřebitel požaduje jiný způsob, který pro něj nebude znamenat další náklady, Prodávající mu vyhoví). Spotřebitel odpovídá Prodávajícímu pouze za snížení hodnoty vráceného zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou a funkčností zboží (tj. Spotřebitel může zboží vyzkoušet obdobně jako v kamenném obchodě, ale nesmí je nad rámec toho běžně užívat, pokud chce využít odstoupení).
Odstoupení Kupujícího – Podnikatele: Pokud Kupující nakupuje v rámci své podnikatelské činnosti (tj. není Spotřebitel), nemá zákonné právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve 14denní lhůtě. Případné zrušení již uzavřené smlouvy ze strany Podnikatele je možné jen v případech, kdy to umožňují tyto obchodní podmínky nebo pokud tak stanoví zákon. Prodávající si však vyhrazuje možnost po dohodě s Kupujícím – Podnikatelem zrušení smlouvy umožnit, případně s přiměřeným stornopoplatkem.
Odstoupení od smlouvy ze strany Prodávajícího: Prodávající je oprávněn odstoupit od uzavřené smlouvy (stornovat objednávku) v následujících případech:
Prodlení Kupujícího s platbou: Kupující ani do 10 dnů po splatnosti neuhradil kupní cenu nebo její část (porušení povinnosti uhradit cenu je podstatným porušením smlouvy).
Nemožnost dodání produktu za původních podmínek: Objeví se objektivní důvody, pro které není možné produkt/službu za sjednaných podmínek dodat (např. třetí strana ukončila dodávky zásadní komponenty digitálního obsahu, nebo došlo ke zničení připravené tištěné knihy před odesláním a nelze zajistit náhradu).
Protiprávnost plnění: Vyjde najevo, že poskytnutí plnění by bylo v rozporu s právními předpisy nebo by porušovalo práva třetích osob (např. požadavek Kupujícího na službu by zahrnoval činnost odporující zákonu).
Porušení podmínek ze strany Kupujícího: Kupující při objednávce nebo v rámci plnění smlouvy podstatným způsobem porušil tyto obchodní podmínky.
Pokud nastane některý z výše uvedených důvodů pro odstoupení Prodávajícího, uvědomí Prodávající Kupujícího e-mailem o zrušení smlouvy (objednávky) a bez odkladu vrátí Kupujícímu všechny dosud přijaté platby za nedodané produkty, a to stejným způsobem, jakým je od Kupujícího obdržel (nedohodne-li se s Kupujícím na jiném způsobu).
V. Práva z vadného plnění (reklamace)
- Jakost při převzetí (Spotřebitel): Prodávající odpovídá Spotřebiteli, že dodané zboží nebo digitální obsah má při převzetí vlastnosti stanovené smlouvou, popřípadě vlastnosti obvyklé, že odpovídá právním předpisům, účelu, který Prodávající uvádí, a že je dodán v ujednaném množství, jakosti a provedení. Pokud má dodaný Produkt vadu (není ve shodě se smlouvou) již při převzetí Spotřebitelem nebo se vada projeví později, má Spotřebitel právo uplatnit práva z vadného plnění (reklamaci) podle níže uvedených podmínek. U zboží (hmotných věcí) platí zákonná domněnka, že projeví-li se vada do 1 roku od převzetí, zboží bylo vadné již při převzetí (není-li prokázán opak nebo nevyplývá-li to z povahy věci). Tato domněnka neplatí, pokud to není slučitelné s povahou zboží nebo vady (např. u zboží s omezenou životností).
- Práva Spotřebitele z vad: Uplatní-li Spotřebitel vadu, která je podstatným porušením smlouvy, má právo požadovat odstranění vady dodáním nové věci (nebo nové dodání digitálního obsahu) bez vady nebo opravou věci (je-li vadu možné odstranit), případně přiměřenou slevu z ceny, nebo odstoupit od smlouvy. Spotřebitel sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Nezvolí-li si právo včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy (viz níže). U vad nepodstatných (tj. nepředstavují podstatné porušení smlouvy) má Spotřebitel nárok na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z ceny; pokud však Prodávající odmítne vadu odstranit nebo to nestihne v zákonné lhůtě, může Spotřebitel požadovat slevu nebo odstoupit od smlouvy.
Specifika u digitálního obsahu: Spotřebitel má právo na to, aby digitální obsah (jednorázově dodaný i poskytovaný po určitou dobu) byl ve shodě se smlouvou po dobu, kterou lze rozumně očekávat. U digitálního obsahu poskytovaného průběžně (např. členství v klubu) Prodávající zajistí aktualizace a bezvadné fungování po celou dobu poskytování. Pokud digitální obsah neodpovídá smlouvě (má vadu v kvalitě, funkčnosti apod.), může Spotřebitel požadovat uvedení do souladu (opravu, aktualizaci) nebo dodání nového obsahu bez vady (např. opakované zpřístupnění). Nezjedná-li Prodávající nápravu v přiměřené době, může Spotřebitel požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy (odstoupit může v případě, že vada činí digitální obsah neupotřebitelným nebo pokud Prodávající nedodržel povinnost uvést jej do souladu). Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, pokud vadu digitálního obsahu sám způsobil nebo pokud mu v tom brání povaha digitálního obsahu (např. vada byla pouze v nekompatibilitě s jeho zařízením, o níž byl předem upozorněn). - Reklamace – uplatnění práv: Spotřebitel uplatňuje reklamaci (práva z vad) bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistí, a to ideálně písemně (e-mailem) na kontaktní adresu Prodávajícího. V oznámení o reklamaci uvede Spotřebitel popis vady a zvolený nárok (způsob vyřízení – opravu, výměnu, slevu, odstoupení). Okamžikem uplatnění reklamace je den, kdy Prodávající obdržel od Spotřebitele oznámení o vadě. Prodávající potvrdí Spotřebiteli přijetí reklamace (bez zbytečného odkladu e-mailem). Je-li pro posouzení vady nutné, aby Spotřebitel předložil i vadné zboží, vyzve jej Prodávající k doručení zboží (osobně či zasláním). Prodávající rozhodne o reklamaci do 30 dnů od jejího uplatnění (nebo od dodání reklamovaného zboží, je-li pro posouzení nutné), pokud se se Spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Pokud Prodávající reklamaci ve stanovené lhůtě nevyřídí, má Spotřebitel právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny.
- Výsledek reklamace: Prodávající vyrozumí Spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace (včetně potvrzení o provedení případné opravy a době jejího trvání) písemně nebo e-mailem. Je-li reklamace uznána za oprávněnou, náleží Spotřebiteli náhrada účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace (např. poštovné při zaslání reklamovaného zboží k Prodávajícímu). V případě výměny zboží či odstoupení od smlouvy bude zboží vráceno Spotřebitelem Prodávajícímu a Prodávající Spotřebiteli vrátí uhrazenou cenu (nebo poměrnou část při slevě) do 14 dnů od vyřízení reklamace, zpravidla bezhotovostně na účet Spotřebitele.
- Práva z vad (Podnikatel): Kupující – Podnikatel je povinen zboží, digitální obsah nebo služby prohlédnout bez zbytečného odkladu po dodání/poskytnutí. Vady je povinen oznámit Prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co je zjistí. Nesdělí-li vadu bez zbytečného odkladu po tom, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná (jde-li o Podnikatele, neplatí zde spotřebitelská ochranná ustanovení). Pro Kupujícího – Podnikatele se nepoužije zákonná domněnka vad existujících při převzetí; Prodávající odpovídá za vady, které má plnění při přechodu nebezpečí škody na Kupujícího (tj. při dodání). Práva z vadného plnění u Podnikatele se řídí obecnými ustanoveními občanského zákoníku (§ 2099 a násl. pro kupní smlouvu). Podnikatel nemá nároky ze záruky, ledaže byla výslovně sjednána smluvní záruka za jakost. U digitálních služeb je za vadu považována opakovaná nebo delší než 24h nefunkčnost bez oznámení předem, nejde-li o plánovanou odstávku.
- Servis a podpora: K Produktům může Prodávající poskytovat podporu nebo servis nad rámec zákonné odpovědnosti (např. aktualizace digitálního obsahu, konzultace k zakoupenému kurzu apod.). Informace o případné záruce nebo poskytnutých aktualizacích jsou uvedeny u konkrétního Produktu nebo je Prodávající sdělí na vyžádání.
VI. Ochrana osobních údajů
- Zpracování pro účely smlouvy: Prodávající jako správce osobních údajů zpracovává osobní údaje Kupujícího (zejména jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefon, popř. IČ a DIČ u Podnikatele) poskytnuté v rámci objednávky či registrace, a to za účelem plnění smlouvy (dodání Produktu, poskytnutí služby) a plnění právních povinností (zejména účetních a daňových). Právním základem zpracování je plnění smlouvy se subjektem údajů a plnění právních povinností Prodávajícího. Poskytnutí těchto údajů je smluvním požadavkem; bez jejich poskytnutí nemůže být smlouva uzavřena a plněna.
- Zpracování na základě souhlasu: Pro jiné účely, než je plnění smlouvy (např. zasílání obchodních sdělení e-mailem, využití údajů nad rámec zákonného zpracování), zpracovává Prodávající osobní údaje pouze na základě předem uděleného souhlasu Kupujícího. Souhlas není podmínkou uzavření smlouvy – jeho udělení je dobrovolné a Kupující jej může kdykoli odvolat. Např. při registraci k odběru newsletteru nebo při nákupu členství může Kupující dobrovolně souhlasit se zasíláním novinek a marketingových informací.
- Podrobné informace: Podrobnosti o zpracování osobních údajů, právech subjektu údajů (právo na přístup, opravu, výmaz, námitku apod.) a o cookies jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů dostupných na Webové stránce (odkaz „Ochrana osobních údajů“ v patičce webu). Kupujícímu se doporučuje se s těmito zásadami seznámit.
- Zasílání obchodních sdělení: Prodávající může e-mailovou adresu Kupujícího využít pro zaslání obchodního sdělení týkajícího se obdobných produktů či služeb, které Kupující již zakoupil (např. upozornění na nové kurzy, články, nabídky – tzv. newsletter), avšak pouze do doby, než Kupující vysloví nesouhlas. Každý takový e-mail bude obsahovat jednoduchou možnost odmítnout další zasílání (odhlásit se).
- Předávání údajů třetím osobám: Osobní údaje Kupujících jsou uchovávány v bezpečí a Prodávající je zpřístupňuje třetím osobám pouze, je-li to nutné k plnění smlouvy nebo jeho povinností. Typicky mohou být údaje předány dopravci (jméno, adresa, telefon pro doručení zásilky) nebo poskytovateli platební brány (v rozsahu nutném k provedení platby). Prodávající využívá ke zpracování osobních údajů také zprostředkovatele (např. účetní software, mailingový nástroj, cloudové úložiště), kteří údaje zpracovávají pouze dle pokynů Prodávajícího a v souladu s platnými předpisy.
- Doba zpracování: Údaje jsou zpracovávány po dobu nezbytnou pro splnění smlouvy a právních povinností (uchování daňových dokladů 10 let od konce zdaňovacího období, v němž byl doklad vystaven). Údaje zpracovávané na základě souhlasu jsou zpracovávány do odvolání souhlasu nebo splnění účelu.
VII. Další práva a povinnosti smluvních stran
- Vlastnické právo: U hmotného zboží nabývá Kupující vlastnické právo k zakoupenému zboží zaplacením celé kupní ceny a jeho převzetím. Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží (či okamžikem, kdy mu Prodávající umožnil převzít a Kupující v rozporu se smlouvou nepřevzal).
- Licence k digitálnímu obsahu: Není-li uvedeno jinak, digitální obsah (např. video kurzy, elektronické dokumenty) dodaný Prodávajícím je autorským dílem. Prodávající tímto poskytuje Kupujícímu nevýhradní licenci k užití zakoupeného digitálního obsahu pro jeho osobní potřebu, v rozsahu odpovídajícím povaze a určení obsahu. Kupující není oprávněn digitální obsah dále šířit, kopírovat (vyjma zhotovení záložní kopie pro vlastní potřebu) či zpřístupňovat třetím osobám bez souhlasu Prodávajícího. Porušením těchto podmínek licence zaniká a Kupující může nést odpovědnost za zásah do autorských práv Prodávajícího či třetích osob.
- Kodexy chování: Prodávající není ve vztahu k Kupujícímu vázán žádnými zvláštními kodexy chování vydanými profesními ani obchodními sdruženími (§ 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku).
- Mimosoudní řešení sporů (ADR): V případě, že mezi Prodávajícím a Spotřebitelem dojde ke vzniku spotřebitelského sporu ze smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Tím je Česká obchodní inspekce (Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, web: www.coi.cz). Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr. Prodávající dává přednost vyřešení případných konfliktů přímo s Kupujícím – v případě nespokojenosti s plněním smlouvy nás neváhejte nejprve kontaktovat e-mailem a situaci vyřešíme k Vaší spokojenosti.
- Dozor nad podnikáním: Prodávající je oprávněn k prodeji zboží a služeb na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu vykonává v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz). Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Kontaktní údaje Prodávajícího: Pro komunikaci slouží následující kontakty:
- Sídlo: Filip Novák, DiS., ČSA 22/12, 785 01 Šternberk, ČR
- Poštovní adresa: Filip Novák, DiS., Palackého třída 131, Brno – Královo Pole, ČR
- E-mail: info@zsf.cz
- Telefon: +420 777 200 308
Prodávající preferuje písemnou komunikaci e-mailem.
- Sídlo: Filip Novák, DiS., ČSA 22/12, 785 01 Šternberk, ČR
- Závěrečná ustanovení: Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí uzavírané smlouvy. Znění obchodních podmínek může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Pro Kupujícího je vždy závazné to znění obchodních podmínek, které je účinné v datum odeslání objednávky (bylo mu zobrazeno při objednávce a obdržel jej v potvrzení objednávky). Bude-li změna obchodních podmínek podstatná a bude se týkat i již uzavřených smluv (např. u dlouhodobého členství), Prodávající o tom Kupujícího informuje s předstihem a umožní mu v přiměřené lhůtě změny odmítnout (v takovém případě může smlouvu ukončit podle původních podmínek). Neplatností či neúčinností některého ustanovení těchto podmínek není dotčena platnost ustanovení ostatních. V takovém případě nastoupí na místo neplatné či neúčinné části ustanovení, jehož smysl se neplatnému co nejvíce přibližuje. Smlouva je uzavírána v českém jazyce a řídí se právním řádem České republiky.
Příloha:
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (vyplňte a odešlete v případě, že chcete jako Spotřebitel odstoupit od smlouvy ve 14denní lhůtě)
Adresát: Filip Novák, DiS., Palackého třída 131, Brno – Královo Pole, 612 00, ČR, e-mail: info@zsf.cz
Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy (uzavřené prostřednictvím internetového obchodu) o zakoupení:
– nákupu tohoto zboží (*) ___________________________________________
– poskytnutí této/ těchto služby/služeb (*) ___________________________
– dodání tohoto digitálního obsahu (*) ________________________________
Datum objednání: __________, datum obdržení (je-li to zboží): __________
Jméno a příjmení spotřebitele: _____________________________________
Adresa spotřebitele: _______________________________________________
E-mail spotřebitele (volitelně): _______________________________________
Číslo účtu pro vrácení peněz (pokud požadujete vrátit peníze převodem):
__________________________________________________
V __________ dne __________
______________________________
Podpis spotřebitele
(pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
(*) Nehodící se škrtněte nebo doplňte. Uveďte, čeho se odstoupení týká – např. „digitální obsah – online kurz XY“, „služba – konzultace v rozsahu 60 min“, „zboží – tištěná kniha Opakovaný prodej“ apod.

Jako prodávající, chci zdůraznit, že tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou vytvořeny s cílem poskytnout jasné a srozumitelné informace o pravidlech a podmínkách našeho obchodního vztahu. Jsem odhodlán jednat férově a transparentně, abych vytvořil důvěru a spokojenost mezi mnou a mými zákazníky/klienty. Děkuji vám za výběr mých služeb a online kurzů a těším se na dlouhodobou a úspěšnou spolupráci.
