Mentoring pro firmy a podnikatele
Jak mentoring funguje?
1. Seznámím se s vašimi požadavky a plány
2. Zavoláme si nebo se spojíme přes videohovor
3. Mentoring může začít v pravidelných schůzkách
Nejčastěji mentoruji
Pomáhám začínajícím podnikatelům a freelancerům při vstupu do světa byznysu. Poskytuji podporu mikropodnikům do 10 zaměstnanců s obratem nebo rozvahou do 50 milionů CZK (2 miliony EUR) tím, že pomáhám rozvíjet jejich marketingové strategie a budovat značku. Malým podnikům do 50 zaměstnanců a s obratem nebo rozvahou do 250 milionů CZK (10 milionů EUR) nabízím pomoc s optimalizací marketingových kampaní a zvyšováním jejich viditelnosti na trhu. Středním podnikům do 250 zaměstnanců a s obratem nebo rozvahou do 1,25 miliardy CZK (50 milionů EUR) pomáhám posilovat jejich konkurenceschopnost a rozvíjet dlouhodobé růstové strategie. Prostřednictvím individuálního mentoringu, odborných konzultací a školení, které jsou dostupné osobně i online, pomáhám těmto podnikům dosahovat jejich odvážných cílů.
Zdravá výživa, doplňky stravy, služby gastronomie a cestovního ruchu.
Online magazíny, průvodce a komunitní projekty s vysokým potenciálem.
Odborné služby nabízené koncovým jednotlivcům, skupinám, nebo firmám.
Rychloobrátkové zboží s vysokou mírou konkurence.
Nabídka a prodej produktů vlastní výroby.
Prodej vybavení do domácnosti a na zahradu.
Prodej produktů cílených na děti a rodiče z oblasti zábavy a podpory zdraví.
Prodej originálního oblečení, šperků a stylových doplňků.
V čem firmám a podnikatelům pomáhám?
Nahlédnu do kódu vašeho webu nebo e-shopu, zjistím, co brzdí jeho růst a doporučím zlepšení.
Pomocí analýzy klíčových slov zjistím během 15 minut, kde se nachází nevyužité příležitosti.
Umím postavit dokonalý web i e-shop. Mám excelentní zkušenosti v kódování.
Umím poradit s růstem na Facebooku, vytvářením příspěvků a stránek, které chtějí lidé sledovat.
Už se nebudete s novým obsahem trápit a začnete ho dělat tak, že bude přinášel výsledky.
YouTube je druhý největší vyhledávač na světě. Naučím vás na tomto místě zazářit.
Naučím vás efektivně uzavírat obchody pomocí mnoha lety ověřeného postupu.
Před vámi zavolám do vaší konkurence a zjistím informace, které by vám osobně nikdy neřekli.
Pomůžu vám udělat změny, vytvořit systém a zaměřit se na to, co generuje zisk.
Každý mentoring obsahuje nejvyšší úroveň členství Premium v ZSF klubu zdarma
Pokud je zákazník členem ZSF klubu (Premium nebo Standard) a objedná službu mentoring, získává automatické výhody:
- Upgrade na Premium: Pokud má zákazník Standard členství, jeho členství se během mentoringu automaticky a bezplatně změní na Premium.
- Prodloužení doby členství: Platnost členství se zdarma prodlouží o dobu, po kterou mentoring probíhá.
Příklad: Zákazník má předplacené Standard členství na 1 rok. V průběhu tohoto roku si objedná mentoring na 3 měsíce.
- Po dobu mentoringu bude mít zdarma přístup k výhodám Premium členství.
- Po skončení mentoringu se členství vrátí zpět na Standard, ale doba další platby za členství se posune o 3 měsíce, tedy o dobu mentoringu.
Tento systém zajišťuje, že zákazníci využívající mentoring získají nejen přidanou hodnotu, ale také větší flexibilitu a výhody svého členství.
Mentoring plán a naše společná cesta
Co na mentoringu získáte?
1. Úžasné výsledky – rychleji než ostatní
2. Novinky na sociálních sítích už neutečou
S více než 20 lety zkušeností v marketingu dobře chápu, že být první je jistější cesta k úspěchu, než se snažit o dokonalost a přijít pozdě. Mnoho podnikatelů se omezuje touhou po dokonalosti, zatímco zákazníci ji často ani neocení.
Když mě získáte na svojí stranu jako mentora, budete mít zajištěný průběžný dohled nad aktuálními trendy na sociálních sítích, které dle vhodnosti využijeme ve vašem projektu. Být první je nepostradatelná ingredience, stejně jako čerstvost surovin v restauraci.
3. SEO strategie a linkbuilding
Naučím vás pracovat s klíčovými slovy a obsahem na webu tak:
- abyste se sami dostali na zajímavé pozice ve vyhledávačích,
- abyste mohli zapomenout na sliby špatných agentur,
- abyste věděli, čím začít a neplýtvali časem při pokusech,
- abyste měli na webu vše důležité a získali větší šanci zaujmout zákazníky i vyhledávače,
- abyste už nikdy neváhali, která SEO technika je ideální.
4. Umělá inteligence ve službách marketingu
Naučím vás exkluzivní vychytávky, které umím dělat s umělou inteligencí a které nikomu ani na streamech neukazuji. Ukážu vám, jak pomocí A.I. provádím rutinní aktivity 100x rychleji a 100x lépe.
Pomůžu vám s texty pro web, e-maily, programováním a reklamou. Doslova vás naučím programovat do webu nejrůznější aplikace bez jakékoli předchozí znalosti programování.
5. Benchmark analýza konkurence
6. Neomezená e-mail podpora
Na tvém úspěchu mi opravdu záleží a proto budeme po celou dobu mentoringu komunikovat i mimo předepsané schůzky. Můžeš mi psát své úvahy a dotazy po e-mailu a já ti budu pomáhat ze všech sil.
Beskydy Weddings
Patrik Balla chtěl zúročit své několikaleté zkušenosti s natáčením komerčních a svatebních videí a naplno vstoupit do svatebního odvětví v rodných Beskydech prostřednictvím projektu Beskydy Weddings. Dlouhodobě sledoval můj YouTube kanál, a když přišla vhodná chvíle, vyzkoušel konzultaci. Spokojený s výsledky, rozhodl se pokračovat formou mentoringu. Jeho hlavním cílem bylo vytvořit efektivní marketingovou strategii, analyzovat trh, ve kterém působí, a získat know-how, jak působit profesionálně a přesvědčit klienty i partnery o své hodnotě.
Dalším problémem bylo, že ve svém okolí neměl nikoho, s kým by mohl konzultovat podnikatelské otázky – od vyjednávání s klienty až po strategie spolupráce s partnery. Potřeboval praktické rady a podporu při každodenních výzvách podnikání, na které teorie ani knihy nestačí.
„Spolupráce s Filipem byla game changer. Pomohl mi ujasnit si směr, vybudovat systém a hlavně jít do akce. Výsledky přišly rychleji, než jsem čekal.“
Na začátku jsem stál před výzvou vstupu do svatebního odvětví s projektem Beskydy Weddings, ale nevěděl jsem, jak správně analyzovat trh, navázat spolupráci a s kým ji rozvíjet.
Zakázky jsem do té doby získával převážně díky známým nebo na základě doporučení. Ceny mých svatebních videí byly výrazně podhodnocené, marketing jsem prakticky neřešil a chyběla mi jasná strategie. Uvědomoval jsem si, že potřebuji vedení – někoho, kdo mi pomůže nastavit správný směr, vyhnout se začátečnickým chybám a efektivně rozjet svůj projekt.
Filip mi pomohl položit pevné základy, díky kterým jsem se dokázal odlišit od konkurence. Společně jsme se zaměřili na strategii, cenotvorbu a komunikaci s klienty, ale klíčové bylo přejít od teorie k akci.
Už na začátku mentoringu jsem věřil, že se nám podaří najít inovativní myšlenku pro můj projekt – něco, co se stane skutečným „game changerem“.
Filip navrhl konkrétní kroky, jak mapovat trh a budovat kontakty. Identifikovali jsme strategické partnery, sepsali si konkurenci a analyzovali, jaký potenciál mají jednotliví partneři i možné spolupráce.
Během mentoringu jsem se naučil, jak efektivně reagovat na poptávky a vést jednání. Filipovy praktické rady mi ušetřily spoustu času a pomohly mi přejít k profesionálnějšímu přístupu. Tyto zkušenosti mi umožnily soustředit se na růst svého projektu a přinášet klientům vyšší hodnotu.
Z mentoringu se stala akce – šlo se do terénu, což bylo něco, k čemu bych se sám dostával mnohem déle. Tento přístup mi přinesl nové kontakty a možnosti spolupráce, což pro mě byl obrovský booster.
Každá hodina strávená s Filipem mě posouvala blíže k jádru věci a vizím, kam až můžu svůj projekt posunout. Měl jsem totiž větší ambice – chtěl jsem najít myšlenku, která vše odstartuje. A díky Filipovu vedení se to podařilo. Vše začalo dávat smysl, dostalo systém a já se vyhnul zbytečným chybám. Každé oslovení klienta nebo partnera mělo profesionální úroveň.
Filip mi také pomohl vyvarovat se slepých uliček. I přes hektické období svatební sezóny jsme díky efektivnímu vedení zvládli během krátké doby udělat kroky, které by mi jinak trvaly měsíce, možná i roky.
Pro podnikání a specifickou práci svatebního kameramana je přímá komunikace s mentorem naprosto klíčová. Osobně se mi potvrdilo, že heslo „Čas jsou peníze, a mentoring je nejlepší investice“ je skutečně pravdivé.
Spolupráci s Filipem bych doporučil každému, kdo si uvědomí, že na všechno sám nestačí, nebo má pocit, že ve svém podnikání či plánování nedosahuje maximálního potenciálu. Filip je jako trenér, který vás podporuje, vnímá vaše potřeby, motivuje a zároveň posouvá neustále vpřed. Díky jeho vedení se vyhnete zbytečným chybám, což vám ušetří nejen čas a energii, ale i peníze.
Pokud chcete své podnikání posunout rychleji, efektivněji a s jasným směrem, Filipova pomoc je jedno z nejlepších rozhodnutí, které můžete udělat.
Smartlux Group
Před zahájením spolupráce s Filipem stál náš podnik před několika klíčovými výzvami. Potřebovali jsme udělat větší zásah do naší značky a struktury nabízeného řešení, protože naše firma Smartlux Group začala růst a chtěli jsme na trh vstoupit se zcela novým inovativním řešením. Bylo nutné provést analýzu trhu, definovat ideálního zákazníka, vytvořit efektivní akviziční systém a postavit náš brand tak, aby byl synonymem pro kvalitní osvětlení kanceláří, které šetří energii, čas i peníze. Naše cíle zahrnovaly i zlepšení reputace bezdrátových systémů osvětlení a vytvoření konkrétního plánu návratnosti investic.
Glamping Resort
Před začátkem naší spolupráce byl Glamping Resort v počáteční fázi výstavby. Projekt potřeboval jasně definovanou marketingovou strategii pro dosažení plné obsazenosti a zajištění spokojenosti zákazníků.
MOBIS, spol. s r.o.
Solární boom s sebou přinesl značnou konkurenci v podobě nově vznikajících instalačních firem. MOBIS je na trhu sice už přes 30 let, ale s takto prudce rostoucí nabídkou na trhu se začaly zvyšovat náklady na reklamu i nám a tím se začala snižovat i její efektivita. Zaměřili jsme se proto na vzdělávání v oblasti SEO. Postupem času jsme však narazili na omezení způsobená nedostatkem zkušeností, a tak jsme začali hledat externí pomoc. Po shlédnutí několika videí na YouTube jsme se rozhodli oslovit Filipa.
Jsme společnost MOBIS, a naše specializace je instalace fotovoltaických elektráren na klíč. Fotovoltaika je v současnosti často diskutovaným tématem, avšak solární boom přinesl s sebou i značnou konkurenci v podobě nově vznikajících instalačních firem. S rostoucí nabídkou se zvyšují i náklady na reklamu a snižuje se její efektivita. Rozhodli jsme se proto vydat jinou, podle našeho názoru udržitelnější, cestou v oblasti marketingu. Zaměřili jsme se na vzdělávání v oblasti SEO a začali jsme tuto strategii aplikovat na našich webových stránkách. Postupem času jsme však narazili na omezení způsobená nedostatkem zkušeností, a tak jsme začali hledat externí pomoc. Po shlédnutí několika videí na YouTube jsme se rozhodli pro spolupráci s Filipem Novákem.
RIVESTI s.r.o.
Majitelé společnosti RIVESTI s.r.o. z Olomouce se na mě obrátili s tím, že potřebují vylepšit web, marketing a osamostatnit se při vytváření obsahu, který demonstruje jejich práci a pomáhá zákazníkům dělat lepší a informované rozhodnutí při výběru dlažby, bazénu, koupelny, terasy a designu interiéru od A do Z.
Filipa jsme již před lety sledovali na YouTube v rámci marketingové show „Zeptej se Filipa“. Již tehdy nás svou produkcí a znalostmi zaujal a inspiroval. V době, kdy jsme dokončili náš nový web (rok 2022), přišel moment, kdy jsme potřebovali pomoci. Bylo potřeba nastavit ucelenou marketingovou strategii a posunout firmu dál. Svým stylem práce a zapálením, nám byl Filip blízký. Cena mentoringu byla pro nás přijatelná a tak jsme se rozhodli Filipa oslovit.
Nastavený proces mentoringu nám vyhovoval. Na startu nás Filip poznal a analyzoval. Důležitá pro nás byla pravidelnost konzultací a držení se nastaveného plánu. Líbilo se nám, že během mentoringu vzešlo od všech spousta myšlenek a nápadů, které se rozvíjely a posouvali nás dál. Filip nám dodal také odvahu, nebát se, vzít do ruky mobil a začít točit videa.
Po absolvování mentoringu jsme identifikovali své silné i slabé stránky. Naučili jsme se efektivitě a smysluplně rozdělovat práci v rámci týmu, změnili přístup k sociálním sítím, k tvorbě videí na YouTube, naučili se pracovat s grafikou a dalšími aplikacemi.
Spolupráce s Filipem nás poslala správným směrem. Předčila naše očekávání. Důležitou roli hrálo i naše samotné odhodlání učit se novým věcem. Jsme za tuto zkušenost moc rádi. A jestli Filipa doporučit dál? Určitě! Pokud se chcete posunout, běžte do toho!
Zdravý úklid s.r.o.
Michalův neotřelý přístup v jeho firmě Zdravý úklid mě zaujal – uklízení pomocí správné a účinné chemie a individuální přístup ke každému zákazníkovi. Tento individuální přístup mohl firmě při správné marketingové komunikaci umožnit vyniknout na silně saturovaném trhu úklidových firem, kde navíc panovala značná cenová válka.
První poptávka a setkání se odehrávalo z iniciativy Filipa. Filip potřeboval projektově řídit časově náročnou zakázku a s požadavkem spolupráce se nejprve obrátil on na mě. Díky mé pomoci jsme projekt dovedli do úspěšného konce. Filip je kreativní a velice odpovědný člověk a spolupráce s ním byla vynikající. Tím došlo k našemu prvnímu kontaktu.
Lokalita byla naším prvním dilematem – nevěděli jsme, kde je pro nás nejlepší začít s úklidovou firmou. Naštěstí nám Filip pomohl s rozborováním PPC a určením nákladů na reklamu. Díky jeho pomoci jsme se rozhodli změnit působnost z Prahy na Brno, protože náklady na PPC, pracovní sílu a dobu od realizace do uhrazení zakázky v Praze přesahovaly naši rozpočtovou hranici. Protože jsme si mohli dovolit maximální flexibilitu u nově založené firmy, vnímám tento krok za zcela klíčový pro další rozvoj, který brzy následoval.
Po změně lokality jsme se soustředili na kompletní marketingovou strategii. Díky Filipově pomoci jsme během jediného dne vybrali název společnosti – Zdravý úklid s.r.o. – a vytvořili jsme logo za pouhých 100 Kč s pomocí externích pracovníků. Společně s Filipem jsme psali texty a připravovali obsah pro kompletní webovou stránku na platformě WordPress. Filip následně doporučil zaregistroval všechny související sociální sítě a správně nám nastavil základ pro Facebook, Pinterest, Twitter, Instagram a další. Dále nám doporučil oblasti, kde můžeme publikovat články, a spustili jsme PPC reklamu. Díky jasně stanovenému postupu prací se nám podařilo během tří let zvyšovat obraty a dosáhnout částky 2,5 až 4 miliony korun. Kromě toho jsme rozšířili tým o 14 interních zaměstnanců specializujících se na úklid. V závěru jsme firmu úspěšně prodali se ziskem.
Osobně musím říct, že Filip Novák je velmi kreativní jedinec, který dokáže chápat širší souvislosti v podnikání. Jeho schopnosti a dovednosti v oblasti marketingu jsou překvapivě rozmanité. Co je ale nejlepší, je to, že pokud potřebujete vytvořit webovou stránku, PPC, branding nebo video, nemusíte hledat externí odborníky nebo agentury. S Filipem můžete toto vše vytvořit sami a to ve velmi vysoké kvalitě. Naše webová stránka se během jednoho roku dostala na přední pozice v organických výsledcích vyhledávání a to nejen jednou, ale dokonce obsadila čtyři pozice na první stránce. Díky tomu jsme byli schopni vypnout PPC během jednoho roku a ušetřit tak mezi 60 až 140 tisíci korun za reklamu.
Rare Places - Ondřej Filgas
Ondra mě oslovil s požadavkem systematizace marketingových aktivit, asistence při postavení byznys modelu a vytvoření rutin pro oslovování významných sponzorů a influencerů v odvětví. Bylo potřeba ze všech nápadů, které Ondra měl, vybrat ty, které dávají nejvíce smysl pro dosažení cílů, které jsme pro naše první 3 měsíce mentoringu zvolili.
Ondra do projektu Rare Places investuje všechen svůj volný čas i finance a jeho hlavním cílem je zpřístupnit krásné architektonické stavby a místa české republiky tak, aby si je užila odborná a stejně tak i neodborná veřejnost.
S Ondrou jsme podrobně rozebrali komerční potenciál služeb, které by definovaly jeden srozumitelný obchodní model. Tato část byla zcela klíčová pro pozdější významné spolupráce, strategické partnery, nebo oslovení generálního sponzora.
Vytvořili jsme proces pro oslovení nových partnerů a nastavili měřitelný a udržitelný publikační plán v obsahové strategii. Během spolupráce vzniklo velké množství tabulek a rozborů, které v budoucnu zachrání projekt od vyklouznutí do slepých uliček.
Udělalo mi velkou radost, že se v průběhu spolupráce Ondra dostal do emagazínu FORBES, kde s ním vyšel rozhovor, začal samostatně jednat s významnými partnery pro svůj projekt, získal první zakázku a další je v jednání a vyhrál 2. místo na mezinárodním veletrhu cestovního ruchu.
Požádali jsme Filipa o pomoc s marketingovou a vývojovou stránkou projektu Rare Places. Ještě před oslovením jsme měli v plánu představit naši novou knihu Rare Places, ale po dlouhých hodinách rozmýšlení jsme se rozhodli využít tehdejší budget a energii pro vývoj projektu samotného (jak po marketingové stránce, lepší monetizaci projektu a obohacení sociálních sítí zajímavými spoluprácemi, apod).
Potřebovali jsme vše projít s někým, kdo má zkušenosti, větší přehled a dokáže nám poradit co nejvýhodnější strategii, která přinese co nejdříve ovoce. Vyvede nás ze slepých uliček a doporučí investovat na místa, která projektu pomůžou k jeho expanzi a budoucímu úspěchu.
Líbilo se mi, že od začátku spolupráce mělo vše systém, vše důležité se zapisovalo do sdílených Google tabulek, které hodně usnadňovaly orientaci ve fázích projektu a jednotlivých úkolech. Filip každý krok trpělivě vysvětloval a demonstroval na mnoha ukázkách z praxe. Každá schůzka se nahrávala, takže jsme si mohli záznamy z jakéhokoli mentoringu pouštět kdykoli. Pomohlo nám také, že z každé konzultace vzešlo mnoho nápadů na vylepšení, ze kterých se rovnou dělaly úkoly s termínem splnění, takže se vše posouvalo neskutečnou rychlostí kupředu.
Naučili jsme se samostatně provádět analýzu klíčových slov, průzkum trhu, oslovovat nové partnery, psát e-maily, ve kterých nebylo zbytečných vět a s tím vším nám Filip během celé spolupráce hodně pomáhal. Kromě mentoringu jsme mnoho věcí s Filipem vyřešili i přes e-maily a to mohu říct, že se nejednalo o žádné strohé odpovědi. Filip se našim tématům a dotazům naplno věnoval a e-mailová komunikace byla rychlá a orientovaná na náš růst a úspěšnost projektu.
Největším přínosem bylo vytvoření několika marketingových procesů, které jsme si vzali za své a i dnes je nadále rozvíjíme. Definovali jsme hlavní službu, vytvořili retenční strategii, zjednodušili obchodní proces a oslovovali nové strategické partnery.
Dokázali jsme dát projektu komerční smysl, vytvořila se první prezentace produktů, mediální balíčky a videoprodukce. Sepsala se smlouva s hlavními jednateli o distribuci podílu ve společnosti. Plánoval se kalendář obsahu. Aplikoval se proces pro akvizici nových zakázek. Začalo se naplno využívat potenciálu sociálních sítí. Dostali jsme se do časopisu FORBES, vyhráli jsme ocenění na mezinárodním veletrhu cestovního ruchu a díky komunitě, kterou jsme tvořili jsme na HitHitu vybrali 234 045 Kč na naši novou knihu Rare Places Bedekr. Vynaložené finance do mentoringu s Filipem nám pomohly se v krátkém časovém horizontu pohnout kupředu a optimalizovat naše interní procesy.
Spolupracovat s Filipem se vyplatí těm, kteří potřebují dát svému podnikání systém a udělat změny tam, kde jsou nejvíc potřeba. Tak, aby vše fungovalo. My, jako mladý startup jsme od Filipa vytěžili velké know-how i nad rámec toho, co jsme od spolupráce očekávali a proto každému doporučuji využít Filipa dokud to jde. Díky systematizaci a automatizaci marketingového a obchodního procesu jsme se přestali fixovat na provádění časově náročných rutinních činností, ale získali čas, ve kterém se soustředíme na další růst.
Spojíme síly a začnou se dít věci
- Cílem je zvýšení šancí na lepší zakázky a snadnější konverze proudící z marketingových kampaní, SEO a obsahových strategií.
- Nastavíme lepší procesy a cenové modely, které vás ochrání od špatných zakázek, které časově limitují váš progres a výkon.
- Mentoring probíhá online (nejčastěji přes Google Meet).
- Individuální mentoring je určen pro jednotlivce.
- Skupinový mentoring pro maximálně 3 osoby.
- Každý byznys je jiný. Proto cena, termín a časová náročnost je na dotaz.
Objednávka mentoringu
Za svůj život jsem vybudoval několik úspěšných firem a některé z nich prodal. Mými rukami prošlo mnoho podnikatelů u kterých jsem zažil stovky složitých situací, které se na trhu musely řešit. Můj rozhled je široký, dokážu najít propojení a vidět návaznosti v nákupním chování, stejně jako odhalovat příležitosti, které ostatní nevidí.
Každý úspěch začíná prvním krokem – ten váš nyní spočívá ve vyplnění a odeslání tohoto formuláře.