Forerův efekt

Dnes zjistíte, jakou techniku, nebo techniky používají věštci, vykladači karet, ale také obchodníci, kteří vám pomocí manipulace a různých technik využívajících slabin lidského vnímání prodají své produkty.

2 marketingové strategie pro krizový plán

Předprodej nedokáže vyřešit nedostatek tržní poptávky.

Předprodej je prodej zboží, které ještě nebylo vyrobeno, nebo naskladněno anebo služeb, které mají být dodány v budoucnosti. Předprodejem získává obchodník jistotu skutečného zájmu o produkt formou zaplacení částky předem.

Tato částka může a nemusí být zvýhodněná. V případě produktu, který se dlouho očekává lze nastat i přetlak poptávky v předprodeji (tedy rezervaci produktu). Nový iPhone, nová elektronika, technologické novinky, móda, limitované edice.

U produktů, u kterých se neočekává vysoká poptávky a mediální buzz, lze přistoupit ke snížení ceny v předprodeji. Zákazník tak dostává jakousi odměnu v podobě snížené ceny za to, že „riskuje“ uložení svých peněz do produktu, který nedostává hned.

Celorepubliková karanténa zasáhla mnoho firem a tisíce podnikatelů ztratilo práci ze dne na den a tím pádem i likviditu.

Jedná se zejména o produkty:
• Móda a oblečení.
• Úklidové služby.
• Hotely a restaurace.
• Produkty luxusní povahy: Zlatnictví, šperky.
• Společnosti související s cestovním ruchem.
• Automobilový průmysl a další.

Největší nápor poptávky zažívají řetězce prodávající FCMG produkty:
• Potraviny a drogerie.
• Elektronika a vybavení domácností.
• Služba rozvozu.

Nyní se zaměříme na firmy a podnikatele, kteří spadají do skupiny produktů, u kterých padla poptávka v období mimořádné situace a karantény v ČR.
Předprodej můžete použít u stávajících i nových zákazníků. Není omezený počtem odběratelů vaší marketingové zprávy.

Pozor, těsně před krizí jsme měli vysoký ekonomický růst. Nástup krize byl velmi prudký a peníze se jen tak neztratily z trhu. Jen myšlení zákazníka je nyní jiné. Neznamená to tedy, že by náš zákazník byl podstatně chudší, ale myslí do budoucna a začíná se tak cítit i když to nemusí být pravda.

Budeme tedy bojovat s představou o jeho budoucnosti.

Jedná se o umění, které zvládne implementovat jen část firem. Ano, jsou to obvykle firmy, které přežily i ekonomickou krizi v roce 2008.

Nemusíte být populární, abyste zvládli implementovat předprodejní strategii.

Dalším řešením je transformace offline podnikání do online.

Light and Heavy users analýza

Vzorce chování u spotřebitelů maloobchodních služeb – Light vs Heavy users u FMCG zboží (Fast Moving Consumer Goods = rychloobrátkové zboží/spotřební zboží).

Heavy users – s větším počtem návštěv mají obecně zkušenosti s větším počtem návštěv v každé kategorii maloobchodních služeb.
Light users – mají tendenci soustředit své nákupy u menšího počtu značek než u heavy users, což naznačuje vyšší úroveň věrnosti u light users. Mezi heavy a light users je evidentních jen málo rozdílů, pokud jde o spokojenost, vnímané riziko nebo velikost nákupu.
Je známo, že těžcí uživatelé nakupují větší množství než lehcí uživatelé.
Proto jsou pro testování předloženy následující hypotézy.

1. Hypotéza:

Heavy users mají větší povědomí o nabídce na trhu než Light users.

2. Hypotéza:

Heavy users zvažovali před nákupem více nabídek než Light users.

3. Hypotéza:

Heavy users mají více zkušeností než Light users.

4. Hypotéza:

Heavy users jsou více loajální než Light users.

5. Hypotéza:

Heavy users mají menší obavy z nákupu, než Light users.

Více přeskakování mezi značkami se objevuje u spotřebitelů, kteří o značkám moc nevědí. Méně vzdělají kupující jsou ochotni nakupovat od většího množství značek.
Můžeme vytvořit i analogii, z počátku je každý lehčí uživatel a testuje různé produkty. Po čase se z některých stanou těžší uživatelé. Tito těžcí uživatelé zúží své možnosti výběru na menší výběr, na základě jejich větších zkušeností, z nichž budou i nadále nakupovat z velké části svazky. Uživatelé light na druhé straně mají obecně méně zkušeností a je pravděpodobné nákup od většího množství maloobchodních prodejen. Proto vám následující hypotézy předkládám k testování.

Coronavirus, vliv strachu a manipulace

Všichni mluví o coronavirus. Akcie padají a všichni mluví o tom, že to bude pokračovat. O čem to celé je? Co s tím mám dělat? Spoustu z těchto věcí se skutečně děje. Mám se bát? Mám za tím mávnout rukou? Tohle není moje pointa. Dívej, tohle není nic nového, média potřebují krize, výzvy, konspiraci, katastrofy. Lidé v médiích se nemůžou dočkat, až přijdou ráno do práce a začnou bombardovat zprávy o viru, který začíná na C. Ale to co ti chci sdělit je úplně jiná věc. V životě jsou dvě věci. Nebezpečí a Strach. Je coronavirus nebezpečný?

Ano, určitě je, musíš se na to připravit, musíš si častěji mýt ruce, měl bys mít kapesní desinfekci po ruce, měl bys omezit návštěvu míst, kde se lidé shromažďují a kde na sebe kašlají a kýchají (např. v MHD). To nahrává firmám s elektrokoloběžkami ve městě a delším pěším procházkám, například z práce. Prostě pokud nemusíte, nejezděte v MHD. Proč? Protože ano, už na coronavirus zemřelo 3.050 lidí. A teď pojďme na to druhé a tím je strach.

Strach dokáže udělat z krtčince Mont Blanc, Takže i když už na coronavirus zemřelo 3.050 lidí, na chřipku ročně zemře 291.000 až 646000 lidí. Jak je možné, že chřipka není buzzword číslo jedna? Strach je něco, co udělá z komára slona. Když vás rodiče vychovávají a neustále do vás hučí, že něco nedokážete, že něco neumíte, prostě tomu pak uvěříte a táhne se to s vámi celý život. Pokud se budete bát coronaviru a jak jednou zakašlete, začnete si opakovat, že to možná máte ten virus, začnete sledovat média, začnete tomu věřit. Dostáváte se do manipulace strachem.

V momentě, kdy podlehnete strachu, věci se vymknou vaší kontrole a začnete být ovečkou, která poslouchá média. Co vám poradím: Vždy když máte strach, představte si co vše už jsme tady měli a z čeho jsme měli strach a jak se to potom vyvinulo. Útok na světové obchodní centrum – dvojčata spadla, všichni najednou měli strach, že bude jeden teroristický útok za druhým. Začali chodit ozbrojení vojáci po supermarketech v ČR.

USA vyhlásila válku proti terorismu. 3. světová válka měla začít – nezačala. Severní Korea a nebezpečí atomovek, Irák, prostě můžeme se otočit a vidíme, co vše jsme už překonali a pořád tu jsme. Jako komunita, ale i jako jednotlivci. Ano je tu skutečné nebezpečí, ale nenechme si diktovat, co si máme myslet a nenechme se ovládat strachem. Ano, poslouchejte důležité zprávy a předcházejte nebezpečí. V momentě, kdy padají akcie, tak za zavřenými dveřmi na tom někdo vydělává. Já se k tomu postavím strategicky.

Jukin Media stojí za banem na Facebooku

Zajímavé pokračování BANu na Facebooku, který stále přetrvává. Obstaral jsem si práva od autora videa, ale neexistuje kontakt, nebo místo, kde bych se dovolal a oznámil Facebooku, že je ban neoprávněný. Co bude dál? Máte někdo zkušenost s jednáním s JUKIN MEDIA? Budu rád, když mi pomůžete a napíšete. Případně sdílejte video, ať se o těchto praktikách dozví co nejvíc lidí.

Předprodej webináře: Jak uspět na Facebooku (82% sleva)
0 0 0
Dnů
1 9
Hodin
2 2
Minut
5 8
Sekund