blank

Kolik mi vydělává členství na YouTube a jak jsem nastavoval cenové hladiny

Z mojí Facebook skupiny Podnikatelé CZ/SK mi dorazil dotaz, který nakousnul téma baťové ceny u ceny za členství ZSF na YouTube. Proto jsem se rozhodl na to zareagovat i článkem tady.

Znění dotazu k YouTube členství

blank

Moje reakce

Díky za dotaz a úplně s tebou Vladimíre souhlasím. Bohužel tohle nemůžu ovlivnit, protože takto (a souhlasím že nešikovně) jsou přednastavené cenové hladiny na YouTube, které sám YouTube vytvořil.

Já tam vlastní cenu nastavit nemůžu, mohu pouze vybrat z přednastavených. A taky mi to přijde blbé jak tam je ta baťovská cena. Takže 100% souhlas. Dal bych taky tu halířovou koncovku pryč.

Jinak v dílu o baťových cenách jsem je nekritizoval, zmínil jsem naopak místa, kde to je vhodné použít a kde ne. Nicméně u mě to vhodné není, to máš pravdu, ale jak říkám, tohle mi YouTube neumožňuje ovlivnit.

Z jakých konkrétních částek můžu vybírat?

Prozradím vám konkrétní částky, které YouTube pro nastavení členství nabízí a ze kterých můžete vlastně vybírat. Tady jsou:

Nízké úrovně

  • 14,90 Kč
  • 29,90 Kč – oblíbené
  • 44,90 Kč
  • 59,90 Kč

Střední úrovně

  • 89,90 Kč – oblíbené
  • 124,90 Kč
  • 149,90 Kč
  • 174,90 Kč
  • 199,90 Kč
  • 249,90 Kč – oblíbené
  • 399,90 Kč

Vysoké úrovně

  • 499,90 Kč
  • 649,90 Kč – oblíbené
  • 749,90 Kč
  • 899,90 Kč
  • 999,90 Kč
  • 1.149,90 Kč
  • 1.249,90 Kč – oblíbené
  • 2.499,90 Kč – Pro nejoddanější fanoušky

Kolik si ze členství bere YouTube?

Celou částku z členství nedostanete, pokud nemáte nějakou exkluzivní domluvu přímo s YouTube, na kterou se dostanou nejspíš jen ti největší YouTubeři.

YouTube si bere 30 % z těchto částek.

Kolik reálně vyberu z členských příspěvků před zdaněním?

YouTube členství
(ceny měsíčně včetně DPH)
ZSF Fans ZSF Family ZSF Gang
Cena členství 59,90 Kč 249,90 Kč 649,90 Kč
Vybraná částka před zdaněním, za jednoho člena, po odečtení 30 % YouTube poplatku (částky, které skutečně obdržím z YouTube) 41,93 Kč 174,93 Kč 454,93 Kč

Kolik mám aktuálně členů v jednotlivých ZSF tierech?

Chápu tento dotaz. Je to otázka, která napadne každého. Když už víte, kolik mi konkrétně YouTube pošle z příspěvku YouTube člena, kolik mám tedy členů v jednotlivých úrovních? Rád vám sdělím i tuto informaci. Taky by mě to zajímalo.

Aktuální stav členů k 04.01.2021

75 členů.

Počet členů (k 04.01.2021) ZSF Fans ZSF Family ZSF Gang
Počet členů 61 členů 13 členů 1 člen
Vybraná částka před zdaněním, za jednoho člena, po odečtení 30 % YouTube poplatku (částky, které skutečně obdržím z YouTube) 41,93 Kč 174,93 Kč 454,93 Kč
Celkem 2.557,73 Kč 2.274,09 Kč 454,93 Kč

Zajímavostí je efekt cenové elasticity poptávky, která se krásně v tomto případě projevuje násobným nárůstem fanoušků u nejnižší částky členství a minimálním nárůstem u částky nejvyšší. Celková vybraná částky u úrovní Fans a Family je pak téměř stejná.

Probíhá zde také Decoy Effect, kdy se nejvyšší částka za členství zdá na první pohled příliš vysoká, proto se možná více členů přesunuje do střední úrovně členství. Tohle je ale dlouhodobější efekt, který se projeví až časem. Tyto a další rozhodovací faktory bude ovlivňovat předávaná hodnota v úrovních členství a způsob komunikace těchto výhod.

Decoy Effect v cenovém rozptylu ZSF členství

Decoy Effect vzniká při nerovnoměrném rozestavení cenových úrovní. Neboli jak daleko jsou cenové varianty vzdálené od sebe. Cílem v tomto příkladu, je dostat co nejvíce současných členů z úrovně ZSF Fans do úrovně ZSF Family, kde na ně čeká mnoho výhod a podpořit nové členy, aby rovnou vstoupili do úrovně ZSF Family.

blank

Celkový aktuální měsíční příjem z členství (k 04.01.2021)

Celkem (částka před zdaněním): 5.286,75 Kč/měsíčně.

Projekce do budoucna

Pokud bychom uvážili předpoklad, že se podaří konvertovat přibližně 20 % aktuálních ZSF Fans do ZSF Family členství (12 členů), zvýší se tím příjem z členství o 30 % (30,18 %).

Předpokládaný nárůst, bez změny počtu členů by byl z 5.286,75 Kč měsíčně, na 6.882,75 Kč měsíčně (o 1.596 Kč měsíčně).

Vývoj situace po 1 týdnu (7 dnů)

UPDATE 1: Aktuální stav členů k 11.01.2021

81 členů.

Počet členů (k 11.01.2021) ZSF Fans ZSF Family ZSF Gang
Počet členů 59 členů 20 členů 2 členi
Vybraná částka před zdaněním, za jednoho člena, po odečtení 30 % YouTube poplatku (částky, které skutečně obdržím z YouTube) 41,93 Kč 174,93 Kč 454,93 Kč
Celkem 2.473,87 Kč 3.498,6 Kč 1.091,86 Kč

Celkový měsíční příjem z členství (k 11.01.2021)

Celkem (částka před zdaněním): 7.064,33 Kč/měsíčně (před 7 dny to bylo 5.286,75 Kč/měsíčně.)

Překonání projekce během 7 dnů

Skutečný nárůst příjmu ze členství je po 7 dnech ještě vyšší, než moje první projekce. Zvýšení je o 1.777,58 Kč/měsíčně.

UPDATE 2: Aktuální stav členů k 18.01.2021

87 členů.

Počet členů (k 18.01.2021) ZSF Fans ZSF Family ZSF Gang
Počet členů 60 členů 25 členů 2 členi
Vybraná částka před zdaněním, za jednoho člena, po odečtení 30 % YouTube poplatku (částky, které skutečně obdržím z YouTube) 41,93 Kč 174,93 Kč 454,93 Kč
Celkem 2.515,8 Kč 4.373,25 Kč 1.091,86 Kč

Celkový měsíční příjem z členství (k 18.01.2021)

Celkem (částka před zdaněním): 7.980,91 Kč/měsíčně (před 14 dny to bylo 5.286,75 Kč/měsíčně.)

Překonání projekce během 14 dnů

Zvýšení je o 2.694,16 Kč/měsíčně.

Za všechny příspěvky pokorně děkuji a vážím si vaší přízně. Díky vám mohu dělat svou show nezávisle a svobodně.

blank

Dopady pandemie na firmy 2020

Během prvních 10 měsíců letošního roku, vzniklo 22.387 společností. To je téměř o pětinu méně, než v rekordním roce 2017. Obavy podnikatelů z dalšího vývoje tuzemské ekonomiky se odrážejí na tempu zakládání nových firem.

Podle prognózy společnosti CRIF tak letos vznikne v Česku nejméně firem od roku 2014.

Vývoz hodinek

Vývoz hodinek ze Švýcarska letos klesne nejvíce za 80 let. Odvětví se stává stále více závislé na Číně. Zatímco vývoz do této země roste, evropské trhy se stále nevzpamatovali z dopadu pandemie.

Čína nahrazuje Hong Kong jako hlavní destinace pro luxusní švýcarské hodinky značek Swatch Group, Richmond a Rolex.

Export za 10 měsíců se snížil o 26 %

Cena ropy

Cenu ropy ovlivňují hlavně zprávy o vakcíně, která je čím dál blíž. Za posledních 11 měsíců cena ropy vzrostla na nejvyšší hranice. Připravte se na zdražování pohonných hmot.

Společnost Zásilkovna trhá rekordy

  • 390.000 balíčků za den.
  • Do vánoc se očekává 550.000 balíčků za den.

Poslanci schválili zrušení super hrubé mzdy

Následně se přijal návrh na 15% sazbu z hrubé mzdy.

Sazba 15 % bude platit pro poplatníky s příjmem do čtyřnásobku průměrné mzdy. Nad tuto úroveň se bude příjem danit 23 %.

Průměrná mzda je 34.271 Kč. Znamená to, že například zaměstnanec, který má průměrnou mzdu 34.271 Kč si měsíčně polepší o 2.514 Kč.

Nejlepší pětice českých firem

DoDo
UlovDomov.cz
FAVI
Zonky
Manboxeo

DoDo (Michal Menšík)

Data-driven logistický startup rozvážející zboží.

Tempo růstu 8.427 %

UlovDomov.cz (Martin Březina)

Pronájmy od přímých majitelů i realitek.

Tempo růstu 5.535 %

FAVI (Jan Sellers-Zajic)

Online vyhledávač nábytku.

Tempo růstu 3.389 %

Zonky (Jiří Humhal)

Peer-to-peer poskytování půjček

Tempo růstu 1.347 %

Manboxeo (Lukáš Legát)

Dárkové bedny s obsahem, k němuž se dostanete netradičně pomocí páčidla.

Tempo růstu 1.279 %

Cena vakcín proti koronaviru

Nákup vakcín proti koronaviru vyjde evropskou unii na 10 mld. dolarů (asi 220 mld. Kč). Cena jedné dávky tak v nákupce vyjde asi na 400 Kč. Za kolik ji dostaneme my na trh je zatím otázka.

blank

Strategie tvorby nízkých cen

Tento díl je věnován technikám cenotvorby, při strategii nízkých cen. Je to jedna z nejčastějších strategií na trhu, kde je přítomna komoditizace produktů a služeb.

Co je to komoditizace? Měli jsme na to už jeden vysvětlující díl, který můžete zhlédnout zde: https://youtu.be/NNViBKi_0sY

Tento díl navazuje na cenovou válku, kterou jsme rozebrali detailně v tomto dílu: https://youtu.be/3v1srri_G44

blank

Cenová válka

Existuje válka, do které se nechcete dostat. Jedná se o cenové přetahování, kdo je schopný dát své produkty/služby za nižší cenu. Taková situace pak vede k tomu, že vítěze čeká v podstatě bankrot, protože sice vyprodal sklady, ale nic nevydělal. Více v novém dílu.

blank

Největší problém cenotvorby je komoditizace

V dnešním díle se dozvíte, co je to komoditizace a jaké vlivy způsobí v tržním prostředí. Možná máte tento problém právě vy, pokud nemáte úspěch při zvýšení ceny za své produkty, nebo služby.

Při cenotvorbě, nebo strategii stanovení cen je důležité znát ceny a další parametry svých konkurentů. Cena je pak jedním z důležitých parametrů u většiny nákupních rozhodnutí. Cena nám rozděluje zákaznické segmenty a říká také mnoho o tom, jak si svou službu nebo produkt ceníme. Jak sebevědomá je cenovka, taková asi bude i kvalita, i když to v některých případech takto být nemusí.