V Praze se dnes otevřela první pobočka Popeyes. Své vyjádření jsem poskytl i zpravodajskému serveru Aktuálně.cz
Srovnání s konkurenčním KFC ukazuje, že uniformita kvality a velikosti porcí je pro KFC stále větší výzvou. V minulosti si KFC vybudovalo reputaci díky svému smaženému kuřeti, které se stalo ikonickým jídlem a bylo synonymem pro chutné stravování „na cestách“. Avšak podle mých osobních zkušeností a pozorování dochází k postupnému úpadku jakosti v KFC. Několik zákazníků si dokonce stěžuje na příliš pálivé či přesušené kuřecí stripsy, což bývá zvláště zřetelné ke konci směny, kdy kvalita nabízených pokrmů v KFC klesá. Nejvýznamnějším problémem KFC bývá často velikost těchto porcí.
Otevření Popeyes v Praze
Názor Karolíny z ApetitOnline.cz
Oslovil jsem Karolínu Waberovou z ApetitOnline.cz, protože byla pozvaná na neoficiální otvírací den pro média a pokrmy Popeyes ochutnala jako jedna z prvních. Její kolegyně Kateřina Kočičková napsala celý článek zde: Nový fastfood: Otvírá řetězec Popeyes. Ode dneška můžete v Česku ochutnat louisanské kuře
„Co se týče porcí v Popeyes, opravdu si myslím, že jsou o trošku větší. Na druhou stranu je to pouze můj názor. Houska je za mě určitě hutnější, máslová, celkově máte dojem, že se z jednoho burgeru/sandwiche více najíte.“
3. den a stále velká fronta
4. den stále 1,5 hodinová fronta
Konkurence Popeyes je KFC
Nyní vstupuje do hry Popeyes, který je přímým konkurentem KFC právě díky tomu, že také nabízí smažené kuře jako svůj vlajkový pokrm. Dle recenzí a hodnocení českých foodblogerů se zdá, že Popeyes si klade za cíl uspokojit místní chuťové preference nabídkou větších porcí a nových receptur, což je vítaným trendem v českém prostředí. Tento aspekt spolu s kvalitou potravin může být pro Popeyes strategickou výhodou.
Věřím, že pokud Popeyes udrží svůj současný kurz a zaměří se na konzistenci a kvalitu, může v České republice v nadcházejících letech dynamicky růst a získat významný tržní podíl. Má vize je taková, že Popeyes má všechny předpoklady stát se novým lídrem v sektoru rychlého občerstvení, což by mohlo vyvolat zdravou konkurenci, která nakonec prospěje nám, zákazníkům, nejen z hlediska rozmanitosti a kvality nabídky, ale i co do celkového zákaznického zážitku (B2C).
Hodnotící kritérium | Popeyes | KFC |
---|---|---|
Založení | 1972, New Orleans, Louisiana, USA | 1930, North Corbin, Kentucky, USA |
Zakladatel | Al Copeland | Harland Sanders |
Specializace | Cajun-style kuře, mořské plody | Kuře Kentucky (Originál a Extra Chrupavé) |
Globální přítomnost | Více než 3,100 poboček ve více než 30 zemích | Více než 24,000 poboček ve více než 145 zemích |