Nela Kubíčková – autorka vizuálního stylu ZeptejSeFilipa

Nela mi poprvé napsala na Twitchi, když jsem streamoval a ukazoval nový projekt. Pracoval jsem v té době na svém webu Vezmemese.cz a ona se nabídla, že mi pomůže s jednou ilustrací. Její práce se mi líbila a tak jsem ji poprosil, jestli by mi vytvořila nové logo. S nápadem přišla rychle a kromě loga navrhla i vzhled webových stránek, který dopadl dle mého názoru excelentně. Dnes mám radost, že s vámi mohu sdílet i vyjádření přímo Nely, jak k návrhu přistupovala:

Nějaký čas už Filipa sleduji a působí na mě jako člověk tvořivý a nadšený do toho, co dělá.

Kromě toho, že je marketingový konzultant, tak je i youtuber a streamer. Proto jsem musela vymyslet design, který by všechny tyto různé stránky Filipa spojoval. Serióznost a věrohodnost jeho služeb, které nabízí na svých stránkách jsem musela podpořit čistým a přehledným designem, zatímco například v sekci „O mně“ jsem si dovolila trochu povolit uzdu fantazii a nechala ilustracemi prostoupit Filipův osobitý charakter.

1. Barvy

Hlavní roli v celém vizuálním stylu tvoří barvy a doprovodné ilustrace. Původní fialovou jsem rozjasnila a přidala k ní žlutou, se kterou tvoří komplementární barevné schéma, což znamená, že jsou kontrastní a přitáhnou pozornost.

Syté barvy jsou výrazné, vyzařují energii, a tvoří spolu silnou a kreativní kombinaci.

  • Fialová = Představivost, elegance, smysluplnost, tajemství.
  • Žlutá = Energie, zábava, intelekt, budoucnost.
zsf barvy

2. Tvary

Ilustrace jednoduchého stylu a ostrých tvarů vyvažují hravost barev. Spojovacím prvkem napříč celým designem jsou malé geometrické tvary jako trojúhelník, kosočtverec a podobně.

3. Fonty

Pro nadpisy jsem zvolila Red Hat Display pro jeho geometrický základ a strohost, pro menší texty odlehčený Raleway s lehce elegantními rysy.

zsf barvy

4. Logo

U loga jsem využila jednoduchého nápadu otočeného písmena F, které připomíná otazník.

Fko tak funguje jako unikátní symbol a je možné jej používat i samostatně. Další bonus je, že se bude dobře animovat, jelikož je sestavené ze základních tvarů jako je obdelník a kruh.

zsf logo

Nelu můžeš kontaktovat na Instagramu

Poslední co zbývá jsou animace do videí na Youtube, doladění designu KritikaWebu, kde Nela také již vytvořila nové logo a redesign ZeptejSeFilipa bude kompletní. S Nelou do budoucna plánuji další spolupráci, například návrh obalu pro mou první knihu, nebo náhledové obrázky pro připravované kurzy. Koho by její tvorba zajímala, může Nelu sledovat na Behance nebo na Instagramu. Určitě ji neváhejte napsat, moji ji jen doporučit.

Původní vzhled hlavní strany

Nový vzhled hlavní strany

Původní vzhled stránky „O mně“

Nový vzhled stránky „O mně“

Kritika webu = prevence neúspěchu

V roce 2012 jsem koupil doménu KritikaWebu a na ní jsem chtěl prodávat službu, která by pomáhala podnikatelům vylepšit web pro své podnikání.

Ze začátku bylo mnoho domněnek a naivních představ. Zjistil jsem výchozí zájem klientů a jak tato služba funguje, když běží zadarmo a když je za peníze. Také jsem si za těch několik let vyzkoušel i různé formy nabídky a která z nich nejlépe osloví klienty.

Není žádným pravidlem, že každá služba, která začne zadarmo se má stát profitabilním projektem. O vašem úspěchu nerozhoduje to, co si o tom myslíte vy, ale jakou hodnotu vytváříte zákazníkovi a kolik peněz ušetří, když si vás zaplatí.

TOP 6 chyb na webu 2/2

Mrkněte na 1. díl, pokud jste ho ještě neviděli.

V dnešním videu budeme pokračovat zbývajícími 3 nejčastějšími problémy na webu, nebo e-shopu.

4. O NÁS

  • chybějící úplně
  • strojový až šablonovitý popis, který nic konkrétního neříká.
  • chybí slovo majitele, chybí vize
  • chybějící historie firmy (např. v letopočtech, pokud se to hodí)
  • chybí fotografie týmu, majitele, prostředí firmy

Inspirace krásně udělaných sekcí „O nás“:

http://www.kofola.cz/web/history
https://www.bata.cz/stranka/historie

A samozřejmě o mně na webu 😉

5. FOTOGRAFIE

  • příliš malé, nejdou zvětšit
  • fotografie překryté vodoznakem
  • nekontrastní fotky
  • focené za špatného počasí, ostré slunce, sníh
  • špatný řez fotky, úhel (focení zábradlí z vrchu, jako kdybych padal ze schodů)

6. CALL-TO-ACTION

  • chybějící úplně
  • nevyzývá k akci, neláká, není zajímavé, cílí na špatnou fázi nákupního chování

TOP 6 chyb na webu 1/2

První díl z dvoudílu o nejčastějších chybách na webu, kterých se dopouští více jak 97% lidí.

V tomto dílu se podíváme na první 3 největší chyby:

1. LOGO

  • příliš malé, nečitelný tagline
  • jde špatně zapamatovat, příliš složité (mnoho barev, mnoho tvarů, nevyjadřuje zapamatovatelný obrazec)
  • flat vs. 3D a gradient, sledování trendů (co je právě in, co je moderní, logo s nadčasovým designem)
  • jakou emoci logo vyjadřuje? Co symbolizuje?

2. MENU

  • nevýrazné (barevně neodlišené, vlasové písmo, nekontrastní)
  • podbarvení při mouse over, barevná indikace vybrané sekce v menu
  • title u nájezdu myši
  • logická struktura, (Úvod, O nás ….., Kontakty)
  • duplikace menu (vertikální, horizontální), u e-shopů je výjimka dle zvyklosti
  • změna umístění, barvy, struktury menu, při překliknutí na jinou stránku
  • nedostatečná velikost klikatelné plochy

3. INVAZIVNÍ OBSAH

  • vyskakovací okna (pop-up)
  • automatický zvuk
  • automatické přehrávání videa se zvukem
  • video na pozadí webu
  • gif obrázky (v pozadí, nebo v obsahu)
  • blikající bannery
  • automatický fullscreen slider

V druhém dílu se podíváme na další 3 nejčastější chyby na webu.

Jak opravit duplikace na webu

Duplikace stránek je velmi častý problém na webech a e-shopech. Dnes si detailně probereme jednotlivé způsoby řešení pomocí:

Rel canonical a Redirect 301

Mrkněte na 6 dílný seriál o přesměrování redirectem 301.

Rel canonical se provádí podle návodu na Google Webmasters.

Do sekce head duplicitních stránek přidejte prvek link, s atributem rel=“canonical“ odkazující na kanonickou stránku.

Pozor: Existují situace, kdy je jakýkoli redirect nevhodný. Mohlo by totiž dojít ke ztrátě získaných pozic. Přesměrování a řešení duplikací na webu raději vždy řešte s odborníkem.

SEO test webu

Zlepšete si své SEO na webu rychlým testem.

SEO závisí také na velikosti stránky (načítání). Informace o velikosti své stránky a toho, co ji nejvíce brzdí naleznete zde: https://www.webpagetest.org/

WordPress plugin

Používáte WordPress?

V praxi se mi osvědčilo přesměrování pomocí pluginu Redirections.

Obrázky můžete zredukovat Tiny pluginem zdarma.