blank

Brutální kritika webu ZSF.CZ

Challenge: Testujte web zsf.cz – čili tento web a své analýzy napište do komentářů pod video. Nejlepší odměním!

Test v tomto videu prováděl UX designer Petr Kovář, mrkněte na jeho projekt: https://www.webdesignmuseum.org

Chybí ukázka, nebo důkaz, že strategie pomáhají.

Nejasné obecné popisy služeb.

Zviditelnit dopady aplikované strategie na růst výnosů, případně budování značky do podvědomí cílové skupiny.

Cena je vnímána jako vysoká.

Když je cena vnímána jako vysoká, nejčastěji jde o kombinací několika faktorů:

– Referenční cena (cena, kterou návštěvník očekával) je výrazně nižší než cena v nabídce.

– Neproběhlo dostatečné seznámení s hodnotou služby a přínosy pro návštěvníka. Hodnocení ceny jako „vysoká, drahá, předražená“, vychází z nejistoty návštěvníka ve výsledek služby.

– Do cesty se mohou stavět další bariéry typu:
o Zažitá negativní zkušenost u konkurence.
o Dozvěděl se něco negativního, co dělá konkurence (nálepkování, např. všichni finanční poradci jsou podvodníci, všichni realitní agenti zamlčují vady nemovitosti apod. domněnky).
o Nejistá celková cena služby.
o Malé množství referencí.
o U referencí chybí jasně definované přínosy, které by se shodovali s představou výsledku poptávajícího návštěvníka.
o Reference vypadají tak, že si je mohl napsat majitel na web sám.

– Návštěvník se zatím rozhlíží, není připraven nakupovat, má jen málo informací z tohoto odvětví (každá cena mu v tuto chvíli přijde jako vysoká).
Zvážit možnost nezveřejňovat cenu za konzultaci a ponechat tuto informaci na požádání. Nabídnout důvod pro kontaktování.

Tlačítka jsou málo viditelná.

To může znamenat, že tlačítko má skutečně špatný design (barvy, tvar), nebo je umístěno na místě, které lze přehlédnout.

Tlačítko k provedení akce rozmístit nahoru na stránku i dolů. Případně i do středu stránky. Lze kombinovat podobné výzvy k akci.

Odkaz na objednání z podstránky „Marketingová strategie“ veden na ceník.
Tlačítko, které má vést na objednávku směřuje nevhodně na obecné povídání k ceníku.

Zákazník už je ve fázi, kdy se snaží službu objednat (také možná už stránku s ceníkem viděl. V této fázi je vhodnější nabídnout rovnou dotazník, kde by mohl zákazník vyplnit již konkrétní dotazy k popisu jeho situace, nebo dostal přímý kontakt na domluvení konzultace.

Reference neznamenají mnoho, bez nezávislých zdrojů.

Reference si může na web napsat, či vymyslet majitel sám. Proto nemají velkou váhu pro určitou část návštěvníků.

Z úvodní strany není ihned zřejmé, jak objednat konzultaci a jak objednat něco z e-shopu a zda v e-shopu lze objednat i konzultaci.

To lze řešit nahrazením slova „E-shop“, za „Online kurzy“. Případně e-shop na hlavní straně nepropagovat a zaměřit se primárně na jednu hlavní službu „Konzultace“. Nepoužívat tlačítka „Konzultace“ „E-shop“ vedle sebe, může to navodit představu, že se konzultace prodávají přes e-shop.

Popis online kurzu má příliš mnoho textu a chybí ochutnávka „Jak online kurz vypadá“.

Z online kurzu lze sestříhat například 3-5 min ochutnávku z nejlepších pasáží.

Chybí odkaz na sekci „Kariéra“. Takový odkaz bývá u větších projektů obvyklý.
Tuto sekci lze vytvořit a nabídnout možnosti spolupráce. Případně i kdyby se zrovna žádná volná místa nenabízela. Lze do této sekce propašovat krédo společnosti. Např. Do týmu hledám konzultanty, kteří budou ctít moje zásady, mezi které patří _______. Pro účely reklamních projektů hledáme nové tváře, které budou splňovat _____.
Telefon není proklikávací. Není uvedena vhodná doba pro volání + jak o víkendech? Uvést.

blank

Nela Kubíčková – autorka vizuálního stylu ZeptejSeFilipa

Nela mi poprvé napsala na Twitchi, když jsem streamoval a ukazoval nový projekt. Pracoval jsem v té době na svém webu Vezmemese.cz a ona se nabídla, že mi pomůže s jednou ilustrací. Její práce se mi líbila a tak jsem ji poprosil, jestli by mi vytvořila nové logo. S nápadem přišla rychle a kromě loga navrhla i vzhled webových stránek, který dopadl dle mého názoru excelentně. Dnes mám radost, že s vámi mohu sdílet i vyjádření přímo Nely, jak k návrhu přistupovala:

Nějaký čas už Filipa sleduji a působí na mě jako člověk tvořivý a nadšený do toho, co dělá.

Kromě toho, že je marketingový konzultant, tak je i youtuber a streamer. Proto jsem musela vymyslet design, který by všechny tyto různé stránky Filipa spojoval. Serióznost a věrohodnost jeho služeb, které nabízí na svých stránkách jsem musela podpořit čistým a přehledným designem, zatímco například v sekci „O mně“ jsem si dovolila trochu povolit uzdu fantazii a nechala ilustracemi prostoupit Filipův osobitý charakter.

1. Barvy

Hlavní roli v celém vizuálním stylu tvoří barvy a doprovodné ilustrace. Původní fialovou jsem rozjasnila a přidala k ní žlutou, se kterou tvoří komplementární barevné schéma, což znamená, že jsou kontrastní a přitáhnou pozornost.

Syté barvy jsou výrazné, vyzařují energii, a tvoří spolu silnou a kreativní kombinaci.

  • Fialová = Představivost, elegance, smysluplnost, tajemství.
  • Žlutá = Energie, zábava, intelekt, budoucnost.
zsf barvy

2. Tvary

Ilustrace jednoduchého stylu a ostrých tvarů vyvažují hravost barev. Spojovacím prvkem napříč celým designem jsou malé geometrické tvary jako trojúhelník, kosočtverec a podobně.

3. Fonty

Pro nadpisy jsem zvolila Red Hat Display pro jeho geometrický základ a strohost, pro menší texty odlehčený Raleway s lehce elegantními rysy.

zsf barvy

4. Logo

U loga jsem využila jednoduchého nápadu otočeného písmena F, které připomíná otazník.

Fko tak funguje jako unikátní symbol a je možné jej používat i samostatně. Další bonus je, že se bude dobře animovat, jelikož je sestavené ze základních tvarů jako je obdelník a kruh.

zsf logo

Nelu můžeš kontaktovat na Instagramu

Poslední co zbývá jsou animace do videí na Youtube, doladění designu KritikaWebu, kde Nela také již vytvořila nové logo a redesign ZeptejSeFilipa bude kompletní. S Nelou do budoucna plánuji další spolupráci, například návrh obalu pro mou první knihu, nebo náhledové obrázky pro připravované kurzy. Koho by její tvorba zajímala, může Nelu sledovat na Behance nebo na Instagramu. Určitě ji neváhejte napsat, moji ji jen doporučit.

Původní vzhled hlavní strany

blank

Nový vzhled hlavní strany

blank

Původní vzhled stránky „O mně“

blank

Nový vzhled stránky „O mně“

blank
blank

Kritika webu = prevence neúspěchu

V roce 2012 jsem koupil doménu KritikaWebu a na ní jsem chtěl prodávat službu, která by pomáhala podnikatelům vylepšit web pro své podnikání.

Ze začátku bylo mnoho domněnek a naivních představ. Zjistil jsem výchozí zájem klientů a jak tato služba funguje, když běží zadarmo a když je za peníze. Také jsem si za těch několik let vyzkoušel i různé formy nabídky a která z nich nejlépe osloví klienty.

Není žádným pravidlem, že každá služba, která začne zadarmo se má stát profitabilním projektem. O vašem úspěchu nerozhoduje to, co si o tom myslíte vy, ale jakou hodnotu vytváříte zákazníkovi a kolik peněz ušetří, když si vás zaplatí.

blank

TOP 6 chyb na webu 2/2

Mrkněte na 1. díl, pokud jste ho ještě neviděli.

V dnešním videu budeme pokračovat zbývajícími 3 nejčastějšími problémy na webu, nebo e-shopu.

4. O NÁS

  • chybějící úplně
  • strojový až šablonovitý popis, který nic konkrétního neříká.
  • chybí slovo majitele, chybí vize
  • chybějící historie firmy (např. v letopočtech, pokud se to hodí)
  • chybí fotografie týmu, majitele, prostředí firmy

Inspirace krásně udělaných sekcí „O nás“:

http://www.kofola.cz/web/history
https://www.bata.cz/stranka/historie

A samozřejmě o mně na webu 😉

5. FOTOGRAFIE

  • příliš malé, nejdou zvětšit
  • fotografie překryté vodoznakem
  • nekontrastní fotky
  • focené za špatného počasí, ostré slunce, sníh
  • špatný řez fotky, úhel (focení zábradlí z vrchu, jako kdybych padal ze schodů)

6. CALL-TO-ACTION

  • chybějící úplně
  • nevyzývá k akci, neláká, není zajímavé, cílí na špatnou fázi nákupního chování