Mražený Cold Call

Operátoři call center (tzv. navolávači) sice nemají úplně jednoduchý job, ale nikdo je to dělat nenutil. Jak se cítíte, když vám volá „navolávač“, který vám do telefonu cokoli nabízí, aniž byste vy cokoliv poptávali?

Studený telefonát se v našich končinách dělá s mnoha chybami.

Rozhovor není personalizovaný. Operátor nemá tušení komu volá a je mu to jedno.

Navolávač mluví hlavně o sobě a nabízí hlavně svůj produkt bez zjištění, zda by se mi produkt hodil, nebo zda jsem vůbec v takové nákupní fázi.

Navolávač nemá alternativní nabídku v případě, že jeho hlavní konverzní call-to-action odmítnu.

Často se stává, že navolávač opakuje telefonát po pár měsících s úplně stejnou nabídkou a začíná slovy: Dobrý den, naposledy, když jsme se spolu bavili tak jste mi říkal, že se mám ozvat, až budu mít nějakou zajímavou nabídku, takže volám….“. Což je samozřejmě výmysl a možná se takto spoléhají na horší paměť části populace, zejména té starší.

Více se dozvíte v dílu. Napište do komentářů, jaké další chyby operátoři call-center dělají, když vás obtěžují po telefonu.

Nejlepší otázky pro nové klienty

Dobrý marketing je vždy založen od odrazového můstku, kterému se říká „zakotvení současného stavu“, nebo chcete-li analýzy současné situace. Nemůžete zlepšovat, když nevíte, v jakém stavu se podnikání nachází.

Od roku 2006 provádím marketingové konzultace a mám za sebou stovky klientů a konzultací.

Ukážu vám, jak se nejlépe nového klienta zeptat a jak odpověď vyhodnotit. Dnešní díl si nenechte ujít 🙂

7 otázek pro úspěšný obchod

Obchodní proces by měl být jen jeden. Zvolte si ten, který vám bude nejlépe vyhovovat a dodržujte těchto 7 otázek, kterými si ověříte správnost svého obchodního počínání.

Tento díl o obchodování a otázkách, které poukazují na konkrétní části obchodního procesu je vhodný jak pro B2B model, tak i pro B2C.

Ověřte si kvalitu svého obchodního procesu položením 7 otázek. Více se dozvíte v dílu.

Marketingový konzultant musí umět tasit kolty

Marketingový konzultant, account manager, marketingový manager, nebo hrdina na volné noze, musí umět tasit kolty, když jde do tuhého. A kdy může jít do tuhého? Třeba ve chvíli, kdy se klient špatně vyspí a bude chtít provést změnové požadavky, které otřesou celou vaší zakázkou.

V jaké chvíli je i pro klienta lepší, když mu jeho požadavky zamítnete a jak mu to říci, aby se neurazil?

Tohle video by měl vidět každý freelancer a člověk z agentury.

Kam umístit prodejní výhodu

Prodejní výhoda (USP – Unique Selling Proposition) je významnou součástí vaší prodejní strategie v přímém kontaktu se zákazníkem (direct marketing – přímý prodej), nebo v inbound marketingu (online).

Prozradím vám, jaký rozdíl je v použití prodejní výhody na začátku, nebo na konci sdělení a naučíte se jak lépe a efektivněji prodávat při použití této techniky.

Řečnická otázka v reklamě

Řečnická otázka se používá v reklamě na začátku sdělení. Uvádí se tím příjemce reklamy do stavu, kdy si sám (v duchu) může odpovědět na položenou otázku.

„Nemůžete najít lásku svého života?“

V této fázi se adresuje problém, který jsme identifikovali jako hlavní a můžeme tak efektivně zaujmou příjemce reklamy výzvou k zamyšlení. Následující text může směřovat k řešení, které mu pomocí produktu, nebo služby nabízíme.

Řečnické otázky fungují skvěle tam, kde chceme příjemce reklamy zaujmou a trochu kreativní a hravou technikou vnitřně rozmluvit.