blank

3 psychologické taktiky pro získání důvěryhodnosti

3 psychologické taktiky pro získání okamžité důvěryhodnosti

Už se vám stalo, že jste prezentovali svoje služby nebo svou práci bez velkého úspěchu? Lidé zkrátka nechtěli uvěřit, že mluvíte pravdu? Zní vaše proslovy příliš prvoplánově, že chcete prodat? Existují 3 úvodní taktiky, jak podpořit důvěryhodnost svých tvrzení i v případě, že vás lidé vidí poprvé v životě.


1. Taktika – argumentujte proti svému produktu. Většina marketingových claimů, nápisů, reklam, vychvaluje prodávaný produkt. V přehnané verzi toho mistrně dosáhl známý Horst Fuchs. Ale co když nejste tak důvtipný jako Horst?

Žádný produkt není pro všechny a proto je dobré zjistit, komu by se váš produkt nemusel hodit a tuto skupinu ze začátku své prezentace zmínit.


2. Taktika – lidi milují přesná čísla. Mnohem lépe funguje konkrétní číslo, než zaokrouhlené, nebo orientační hodnota (je to něco kolem …).


3. Taktika – podpořte svá tvrzení odbornými studiemi. Není nic lepšího, než svůj vlastní názor podpořit výzkumem autorit, vědců a ověřených statistických portálů.

blank

Jak zvýšit cenu

Jak zvýšit cenu, když se bojíte že neprodáte

I když je zvýšení ceny velmi delikátní tah, není rozumné se od tohoto kroku úplně distancovat. Nejen kvůli inflaci, ale také vaše konkurence a substituční produkty zdražují. Myslete také na to, že když nevyděláte dostatečné množství peněz, nebudete mít možnost poskytovat lepší servis, zaplatit lepší lidi, nakoupit lepší vybavení, atd.

Pokud zvyšujete hodnotu, můžete zvyšovat cenu

cena

Možná jste se již setkali s odporem ke zvyšování cen ze strany svých přátel, nebo tzv. „poradců co nepodnikají“. Neposlouchejte je. Oni za vás podnikat nebudou a veškerá rizika si nesete sami (a to i riziko, že jste si neudělali dostatečnou marži a díky tomu jste každý měsíc v červených číslech.

Existuje cesta, kterou můžete svou cenu zvýšit. Je dobrá v první řadě znát cenu, kterou poskytuje konkurence, ale ani tato veličina pro nás nebude rozhodující. Stará se snad firma Apple o cenu, kterou poskytuje konkurence? Ne. Vytvořili příběh a design produktu takovým způsobem, který se velmi odlišuje od ostatních. Když se odlišíte a vytvoříte vlastní USP, které nikdo jiný nemá, stává se cenová tvorba pružnější, protože hodnota roste.

Zvyšováním hodnoty může růst cena exponenciálně

cena2

Zákazník chce nákupem u vás vydělat! To je základní pravidlo, které funguje. Mám tím na mysli „vydělání“ na hodnotě, kterou mu služba/produkt přinese. Když si totiž něco kupujete, dáváte za to peníze a tuto částku porovnáváte s ostatními možnostmi, které v danou chvíli máte. Cena není vždy ten hlavní element, proč lidé nakupují. Máte tedy výraznou příležitost prezentovat výhody produktu tak, aby byl v očích vašich klientů více hodnotný a mohli jste zvýšit i jeho cenu.

Zdražují všichni, i rozvoz Pizzy

Vzpomeňte si na Fortys a jejich pizzu za 139 Kč. Od podzimu 2015 si Fortys pizzu za tyto peníze už neobjednáte. Rozvoz základní pizzy stojí nově 149 Kč.

forty-pizza-149
Screen webu http://www.fortys-pizza.cz/menu/pizza/ z 26. 6. 2016

A po spojení Fortys Pizza s Telepizza v polovině roku 2017, je tu další zdražení o 10 Kč na střední pizzu a o 20 Kč na velkou.

blank

Jaká je cena pizzy v únoru 2019?

Blíží se 2 roky od toho, co jsem tento článek psal a jak asi víte, moje paměť je velmi dobrá. Podíval jsem se 15.02.2019 na stránky Telepizza a cena pizzy šla i po této době téměř 2 let nahoru o 20 korun. Abychom byli spravedliví, tak se průměr zvětšil o 2 centimetry. Pokud bychom provedli výpočet přímou úměrou, bylo by ke zvětšení pizzy adekvátní navýšení ceny o 10 Kč. Další desetikoruna se nám ale objevila navíc 😉 Všimněte si také rozdílné prezentace pizzy. Obrázek je pozicovaný do prostředí stolování a vypadá mnohem lépe.

Pizza šunka a žampiony od Telepizza Brno

blank

Jak získat peníze za svou práci

Co dělat když klient nezaplatí? V této chvíli se toho dá dělat už jen málo. Vnímání (percepce) je v podnikání všechno. Ukážu vám, jak si pojistit, abyste dostali za svou práci zaplaceno.


Spousta z vás se bojí si říct o peníze předem a pak se dostáváte do problémů s neplatícími klienty.


Líbí se ti můj pořad? Podpoř mě odběrem!
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

Řekněte si vždy o peníze dopředu

➜ Můžete naučit své klienty, jak se k Vám chovat. Zda budou váš business brát vážně, se odvíjí od toho, zda vy působíte na své okolí tímto stylem. V jakém stavu je Váš web? Odráží dojem, že se o své podnikání staráte, že jste takový profesionál, za které se považujete a kterým jistě jste?

➜ Učíme ostatní, jak se k nám mají chovat. Dr Phil

➜ Berte v úvahu, že lidé, kteří vás neznají, vás budou hodnotit podle toho, co slyší a vidí a vnímají z vaší prezentace. Dokonce i tón hlasu v telefonu hraje výraznou roli.

Nedůvěra, nebo výmluvy?

➜ Vyhněte se myšlenkám, že platba předem je neslušná

➜ Pokud vás někdo vyzve k odběru vaší služby emailem, např. v případě konzultace, napište své ceny a volné termíny a napište to takto:
Pro objednání konzultace, klikněte na link níže. Jakmile provedete objednávku, zorganizuje konzultaci.

➜ Pokud jste dotázáni na službu telefonem, reagujte takto:
Skvělé, velmi rád vám pomohu s vaší situací. V dalším kroku vám zašlu email s odkazem na objednávku konzultace. Jakmile konzultaci objednáte a přijmu platbu na účet, potvrdím čas konzultace a začneme.

Jak vhodně nastavit jasné hranice

➜ Jak taktně nastavit podmínky, pro klienty, kteří by mohli přijít pozdě na konzultaci.


Musí to vědět již od začátku

➜ Můj čas je důležitý a stejně tak i Váš. Pokud se opozdíte na schůzku, tento čas ztratíte, pokud se neobjevíte vůbec, budete platit stejně, jako kdyby schůzka proběhla. Na oplátku mohu slíbit, že se na naše smluvené setkání připravím a dorazím včas.

➜ Dorazit pozdě z tebe dělá tlusťocha!