Analýza klíčových slov

Zkrácená definice

Analýza klíčových slov je proces hledání a výzkumu slov nebo frází, které lidé používají při vyhledávání online.

Úplná definice

Analýza klíčových slov je základním kamenem jakékoli strategie vyhledávacího marketingu, zejména SEO (Search Engine Optimization). Tento proces zahrnuje hledání, analýzu a výběr slov nebo frází, které lidé používají při vyhledávání na internetu. Cílem je identifikovat ty klíčová slova, která jsou pro danou firmu nejrelevantnější, a také zjistit, jak jsou tyto fráze konkurenční.

Analýza klíčových slov pomáhá marketérům a podnikatelům lépe porozumět tomu, jak lidé hledají jejich produkty nebo služby online, a umožňuje jim optimalizovat svůj obsah a webové stránky tak, aby byly snadno nalezeny a dosáhly co nejlepšího postavení ve výsledcích vyhledávání.

Analýza klíčových slov přes Sklik

V tomto návodu ukážu, jak si snadno stáhnout report vybraných klíčových slov pro další práci SEO odborníka, který s podobnými daty pracuje v rámci analýzy a optimalizace obsahu pro vyhledávače.

1. krok: Přihlásíme se do online aplikace Sklik a z menu nabídky vybereme položku: Návrh klíčových slov.

klíčové fráze na skliku

2. krok: Napíšeme zvolené klíčové fráze do zadávacího pole a dostaneme návrhy na okolní klíčová slova.

nástroj návrhu klíčových slov sklik

3. krok: Po zadání odkryjeme statistiky hledanosti, ročního trendu, míry konkurence a ceny klíčového slova v placených reklamách na Seznamu.

  1. Návrhy dalších hledaných klíčových frází na základě zadaného slova.
  2. Hledanost je měsíční průměr počtu hledání daného klíčového slova ve Vyhledávací síti za období posledních 12 uzavřených měsíců.
  3. Sloupečky graficky reprezentují trend hledanosti klíčového slova za období posledních dvanácti měsíců. Po najetí myši na grafické znázornění trendu se zobrazí konkrétní čísla po jednotlivých měsících.
  4. Ukazatel Konkurence vyjadřuje, jaký je zájem o inzerci na dané klíčové slovo. Můžete tak lépe vyhodnotit konkurenceschopnost vaší reklamy – uvážit volbu klíčových slov a přizpůsobit nastavení kampaně.
  5. Průměrná cena vyjadřuje průměrnou reálnou cenu účtovanou za prokliknutí reklamy, která se zobrazila na dané klíčové slovo ve Vyhledávací síti v období posledních 60 dní. Díky této informaci získáte lepší přehled o cenové nabídce.
hledanost klíčových slov sklik

4. krok: Doporučuji rozšířit počet řádků nabízených klíčových slov na maximum 50, lépe se pak vybírá a manipuluje s data sety klíčových slov.

rozšíření klíčových slov

5. krok: Pokud se nám všechna klíčová slova a fráze zdají zajímavá, můžeme je hromadně přidat do reportu jedním klikem na tlačítko: Přidat všechna slova.

přidat klíčová slova sklik report

6. krok: Takto vypadají přidané klíčové fráze, které jsme si zadali do reportu, který si v dalším kroku stáhneme pro další práci např. v Excelu, nebo Google Sheets.

vybraná klíčová slova

7. krok: Protože chceme získat všechna naše klíčová slova, která jsme si poslali do tabulky, zvolíme možnost: Vybraná slova.

uložení reportu klíčových frází sklik

8. krok: A protože se už nemůžeme dočkat na následnou úpravu klíčových slov a vybírání na co pak optimalizovat web pro vyhledávače. Report si stáhneme do počítače v CSV souboru.

seo report klíčových slov a frází z skliku

Příklady z reálné situace

  1. Například firma prodávající outdoorové vybavení by mohla provést analýzu klíčových slov pro zjištění, jaké fráze lidé používají při hledání produktů, jako jsou stany, spací pytle nebo turistické boty.
  2. Freelancer specializující se na grafický design může provést analýzu klíčových slov pro zjištění, jaké slova, výrazy a termíny potenciální klienti používají při hledání služeb jako je tvorba loga, web design nebo vytváření reklamních bannerů.

Špatné použití nebo pochopení výrazu

Pokud firma provede analýzu klíčových slov, ale následně tato slova nesprávně použije, například je nadměrně zahrne do svého obsahu (tzv. keyword stuffing), může to vést k penalizaci vyhledávacími roboty. Je důležité používat klíčová slova přirozeně a v kontextu.

Otázky k zamyšlení

  1. Jaká klíčová slova jsou pro mou firmu nejdůležitější?
  2. Jak lidé hledají moje produkty nebo služby online?
  3. Jak mohu svůj obsah optimalizovat, aby byl snadno nalezen pomocí těchto klíčových slov?

Citát

„Výkonnost je hodnota, která vyžaduje soustředění a to znamená, že potřebujete vědět, co je pro vaše podnikání klíčové.“

– Brian Tracy

YouTube videa na téma: Analýza klíčových slov, vyhledávače a SEO

Picture of Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Kniha Opakovaný prodej

„Nejlepší firmy prodávají opakovaně, zatímco ostatní jen hledají nové zákazníky.“

Kniha obsahuje:

Objednejte si knihu!