Strategie go-to-market (GTM) je plán zaměřený na tržní poptávku správným prodejním a marketingovým procesem. Můžete vytvořit strategii GTM pro novou firmu, ale také pro novou funkci, značku nebo lokaci.
Při go-to-market strategii je vhodné využít nástroje jako Value matrix, definování kdo je iniciátor, uživatel, ovlivnitel, kdo rozhoduje o koupi, kdo rozhoduje o rozpočtu, kdo má poslední slovo. Je vhodné vytvořit mapu zákazníka pro pochopení celého nákupního procesu a prodejní trychtýř ToFu, MoFu a BoFu.
Před spuštěním GTM strategie musíme definovat:
Tržní a konkurenční informace
První fáze:
Definice potřeb
Porozumění správným konkurentům, uživatelům a trhům vede k lepším rozhodnutím v GTM strategii.
Druhá fáze:
Monitorování a sběr
Informace musí být shromažďovány ze správných míst, aby byly relevantní. Díky správné metodologii je možné sledovat správné statistiky.
Třetí fáze:
Analýza a reportování
Samotné poznatky k úspěchu nestačí. Poskytují managementu nástroje pro upřednostňování nápadů a návratnost investic.
Čtvrtá fáze:
Distribuce a využití
Nápady jsou jen tak dobré jako jejich provedení. Shromážděné informace musí být převedeny na produkty, které řeší skutečné problémy.
Go-to-market plánování
První fáze:
Plánování
Plánování obvykle spadá do realizace firemní strategie v ročním (Comp & Quota Design, Territory Design), nebo agilním způsobu.
Druhá fáze:
Vývoj
Správná strategie go-to-market poskytuje srozumitelnost všem zaměstnancům a trhu, na který cílíme.
Třetí fáze:
Propojení mezi funkcemi
Vedoucí společnosti na trhu udržují pravidelnou komunikaci a aktivně upravují své strategie tak, aby odrážely současné a budoucí potřeby trhu.
Realizace go-to-market
První fáze:
Trasy do tržního prostředí
Pokrytí našeho adresovatelného trhu vede k dalším příležitostem. Balení a ceny by se měly přizpůsobit potřebám každého segmentu na trhu.
Druhá fáze:
Plánování a realizace strategie
Mnoho společností si plete taktiku se strategií. Ve zkratce; taktika znamená dělat věci správně a strategie znamená dělat správné věci.
Třetí fáze:
Správa zdrojů
Monitorování nákladů na pořízení zákazníka (CAC) a jeho celoživotní hodnotu (CLTV) dle tržního segmentu, produktu a prodejního kanálu.
Objednej si konzultaci, kde tě provedu go-to-market strategií
Nebo si vyber z dalších služeb:
- Přidat do košíku
Příprava byznys plánu 1 (99 otázek investorů)
1,000 Kč bez DPH - SlevaPřidat do košíku
Jak uspět na Facebooku (1+2+3)
3,000 Kč2,700 Kč bez DPH - Přidat do košíku
Jak uspět na Facebooku 3 (virální příspěvky)
1,000 Kč bez DPH - Přidat do košíku
Jak uspět na Facebooku 2 (obsah, statistiky, Instagram)
1,000 Kč bez DPH
Máš konkrétní požadavek nebo otázku? Napiš mi.
Kontaktní údaje
Sleduj mě na sociálních sítích
Napiš mi ještě dnes!