Zkrácená definice:

Newsletter je pravidelný e-mail zasílaný odběratelům s informacemi, novinkami nebo nabídkami od dané firmy.

Úplná definice:

Newsletter je forma e-mailového marketingu, kde firma pravidelně zasílá odběratelům e-mail s informacemi, novinkami, speciálními nabídkami nebo jakýmkoli jiným obsahem, který by mohl být pro ně hodnotný. Newsletter může být skvělým způsobem, jak udržovat kontakt se zákazníky, budovat vztah s nimi a zvyšovat jejich angažovanost. Pomáhá firmám posilovat povědomí o značce, sdílet důležité informace a stimulovat prodej.

Příklady z reálné situace:

  1. E-shop se sportovním oblečením pravidelně zasílá svým odběratelům newsletter s informacemi o nových kolekcích, slevách a akcích.
  2. Knižní nakladatelství zasílá svým odběratelům newsletter s informacemi o nově vydaných knihách, autorských setkáních a speciálních nabídkách.

Špatné použití nebo pochopení výrazu:

Přehnané množství newsletterů nebo zasílání nezajímavého či nepř relevantního obsahu může vést k tomu, že odběratelé se odhlásí od odběru, nebo e-maily ignorují.

Otázky k zamyšlení:

  1. Jaký typ obsahu by mohl být v mém newsletteru atraktivní pro moje odběratele?
  2. Jak často bych měl zasílat newsletter, aby byl efektivní, ale neotravoval odběratele?
  3. Jak mohu měřit účinnost svého newsletteru a jaké metriky bych měl sledovat?

Citát:

„Obsah je král, ale distribuce je královna a ta vládne domácností.“ – Jonathan Perelman

Přeloženo z originálního citátu: „Content is king, but distribution is queen and she wears the pants.“ – Jonathan Perelman.

Picture of Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Kniha Opakovaný prodej

„Nejlepší firmy prodávají opakovaně, zatímco ostatní jen hledají nové zákazníky.“

Kniha obsahuje:

Objednejte si knihu!