UTM parametry

Zkrácená definice:

UTM parametry jsou konkrétní textové řetězce připojené k URL, které pomáhají sledovat zdroje provozu a účinnost kampaní.

Úplná definice:

UTM parametry, známé také jako UTM kódy, jsou malé kousky textu přidané na konec URL, které nám umožňují sledovat úspěšnost online kampaní. Pomáhají nám pochopit, odkud přišel návštěvník na naše webové stránky a jaký obsah ho přitáhl. Existují 5 typů UTM parametrů: source, medium, campaign, term a content. Všechny tyto informace mohou být sledovány pomocí nástrojů jako je Google Analytics.

Příklady z reálné situace:

  1. Pokud provádíte e-mailovou marketingovou kampaň, můžete do URL odkazů vložit UTM parametry, abyste mohli sledovat, kolik návštěvníků přišlo na vaše webové stránky přes tento konkrétní e-mail.
  2. Pokud na sociálních sítích sdílíte blogový příspěvek, můžete využít UTM parametry k sledování, kolik lidí kliklo na odkaz a přišlo na váš web přes tento konkrétní příspěvek.

Špatné použití nebo pochopení výrazu:

Pokud nesprávně používáte UTM parametry nebo je nepoužíváte vůbec, může to vést k nesprávným datům v Google Analytics a můžete přehlédnout, které z vašich marketingových aktivit jsou nejúčinnější.

Otázky k zamyšlení:

  1. Jaký typ informací mohu získat z UTM parametrů a jak mi to může pomoci zlepšit mé marketingové kampaně?
  2. Jak mohu integrovat UTM parametry do mé strategie sledování a měření?

Citát:

„Data jsou jako suroviny informací. Vyžadují se dovednosti a kreativita k jejich interpretaci.“ – Michael Sherman

Přeloženo z originálního citátu: „Data are just summaries of thousands of stories – tell a few of those stories and it helps make the data meaningful.“ – Chip & Dan Heath.

Picture of Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám při dosahování vašich cílů prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Sdílet na Facebook
Sdílet na Linkedin

Objednejte si knihu!