Markeťák

Zkrácená definice:

Markeťák, nebo také junior marketing specialista, je počátečník v oblasti marketingu, který se zabývá různými úkoly marketingové strategie pod dohledem zkušenějších členů týmu.

Úplná definice:

Junior marketing specialista je i v pracovních inzerátech často označován jako markeťák, což je profesionál na začátku své kariéry v marketingu. Tito specialisté obvykle zastávají základní pozice v marketingových týmech a pracují na různých úkolech, jako je například výzkum trhu, analýza dat, tvorba obsahu, účast na kampaních na sociálních sítích a další podpůrné činnosti. Markeťák je často zodpovědný za výkonnostní úkoly pod dohledem zkušenějších členů týmu a využívá tuto pozici k získání zkušeností a dovedností potřebných pro postup v oblasti marketingu.

Příklady z reálné situace:

  1. Markeťák může provádět výzkum konkurence a zákaznického chování, aby pomohl týmu lépe porozumět trhu a přizpůsobit marketingové strategie.
  2. Markeťák může spravovat sociální média společnosti, tvořit obsah pro blog nebo pomáhat s e-mailovými kampaněmi.

Špatné použití nebo pochopení výrazu:

Markeťák není expert nebo vedoucí role. I když markeťák může mít značné znalosti a dovednosti v oblasti marketingu, většinou stále potřebuje dohled a vedení od zkušenějších členů týmu.

Otázky k zamyšlení:

  1. Jaké dovednosti a zkušenosti by měl mít ideální markeťák pro naši firmu?
  2. Jaké úkoly bychom mohli svěřit našemu markeťákovi, aby se co nejvíce rozvíjel a přitom přispíval k našim marketingovým cílům?
  3. Jak můžeme podpořit našeho markeťáka v jeho profesním růstu a kariérním postupu?

Citát:

„Marketing není jen hodně věcí, které děláme – je to vše, co děláme.“ – Eric Schmidt, bývalý CEO společnosti Google.

Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám při dosahování vašich cílů prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Sdílet na Facebook
Sdílet na Linkedin
Poslat na e-mail

Podpořte na Hithitu