Markeťák

Zkrácená definice:

Markeťák, nebo také junior marketing specialista, je začátečník v oblasti marketingu, který se zabývá různými úkoly marketingové strategie pod dohledem zkušenějších členů týmu.

Úplná definice:

Junior marketing specialista je i v pracovních inzerátech často označován jako markeťák, což je profesionál na začátku své kariéry v marketingu. Tito specialisté obvykle zastávají základní pozice v marketingových týmech a pracují na různých úkolech, jako je například výzkum trhu, analýza dat, tvorba obsahu, účast na kampaních na sociálních sítích a další podpůrné činnosti. Markeťák je často zodpovědný za výkonnostní úkoly pod dohledem zkušenějších členů týmu a využívá tuto pozici k získání zkušeností a dovedností potřebných pro postup v oblasti marketingu.

Příklady z reálné situace:

  1. Markeťák může provádět výzkum konkurence a zákaznického chování, aby pomohl týmu lépe porozumět trhu a přizpůsobit marketingové strategie.
  2. Markeťák může spravovat sociální média společnosti, tvořit obsah pro blog nebo pomáhat s e-mailovými kampaněmi.

Špatné použití nebo pochopení výrazu:

Markeťák není expert nebo vedoucí role. I když markeťák může mít značné znalosti a dovednosti v oblasti marketingu, většinou stále potřebuje dohled a vedení od zkušenějších (marketérů).

Kde hledat práci markeťáka

Práci markeťáka nebo junior marketing specialisty lze hledat na portále jobs.cz po zadání vyhledávacího slova markeťák, nebo fráze junior marketing.

Můžete zkusit své štěstí i na portálu jenprace.cz po zadání specialista online marketingu, marketingový asistent nebo online marketing.

Kolik si vydělá markeťák – Junior marketing specialista

Přestože si běžně marketingový specialista na volné noze obvykle vydělá více, pokud se necháte zaměstnat, můžete dle průzkumu z roku 2021 dostat odměnu v této výši (dle platy.cz):

Markeťák: 35 533 – 67 558 Kč hrubého

  • Digitální specialista marketingu: 28 000 – 62 000 Kč hrubého
  • Marketingový manažer: 33 000 – 94 000 Kč
  • Copywriter: 26 000 – 50 000 Kč
  • Marketingový pracovník (offline): 25 000 – 47 000 Kč
  • Marketingový analytik: 28 000 – 56 000 Kč

Popis pracovní pozice – Marketing specialista

  • Tvorba digitálních mediálních kampaní v souladu s obchodními cíli
  • Koordinování vytváření digitálního obsahu (například webové stránky, blogy, tiskové zprávy a podcasty)
  • Správa digitálních projektů typu end-to-end
  • Vytvoření webových prezentací ke zvýšení povědomí o značce
  • Zabezpečení povědomí o značce společnosti prostřednictvím sociálních médií
  • Spolupráce s marketingovým, obchodním a produktovým týmem, aby se zajistila konzistentnost značky
  • Navrhnutí a implementace metody přímého marketingu ke zvýšení ziskovosti
  • Monitoruje ROI a KPIs
  • Vzdělávání se v oblasti digitálních médií

Podíl žen a mužů na pozici markeťačka/markeťák

  • Muži 44%
  • Ženy 56 %

Zdroj statistiky z platy.cz

Otázky k zamyšlení:

  1. Jaké dovednosti a zkušenosti by měl mít ideální markeťák pro naši firmu?
  2. Jaké úkoly bychom mohli svěřit našemu markeťákovi, aby se co nejvíce rozvíjel a přitom přispíval k našim marketingovým a obchodním cílům?
  3. Jak můžeme podpořit našeho markeťáka v jeho profesním růstu a kariérním postupu?

Citát:

„Marketing není jen hodně věcí, které děláme – je to vše, co děláme.“ – Eric Schmidt, bývalý CEO společnosti Google.

Picture of Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Kniha Opakovaný prodej

„Nejlepší firmy prodávají opakovaně, zatímco ostatní jen hledají nové zákazníky.“

Kniha obsahuje:

Objednejte si knihu!