Brand – značka

Zkrácená definice:

Brand, neboli značka, je unikátní identita, kterou podnikání vytváří pro svůj produkt nebo službu.

Úplná definice:

Brand, neboli značka, je soubor vlastností, hodnot, názorů a očekávání, které vyjadřují jedinečnost produktu nebo služby a odlišují je od konkurence. Značka může zahrnovat název, logo, vizuální prvky, tón komunikace a další charakteristiky, které formují dojem u veřejnosti. Dobrá značka vytváří důvěru, loajalitu a pozitivní asociace u zákazníků.

Příklady z reálné situace:

  1. Apple je silná značka, která je známa svým designem, inovacemi a kvalitou produktů.
  2. Coca-Cola je dalším příkladem silné značky, jejíž logo, tón komunikace a chuť jsou rozpoznávány po celém světě.

Špatné použití nebo pochopení výrazu:

Pokud značka neudržuje konzistentní image a poselství napříč všemi marketingovými kanály, může to způsobit zmatek u zákazníků a oslabení hodnoty značky.

Otázky k zamyšlení:

  1. Jaká je unikátní hodnota mé značky a jak se liší od konkurence?
  2. Jak mohu vylepšit povědomí o mé značce a její hodnotě u mé cílové skupiny?
  3. Jaké prvky mé značky nejvíce rezonují s mými zákazníky?

Citát:

„Značka je to, co lidé říkají o vás, když nejste v místnosti.“ – Jeff Bezos

Přeloženo z originálního citátu: „Your brand is what people say about you when you’re not in the room.“ – Jeff Bezos.

Picture of Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Kniha Opakovaný prodej

„Nejlepší firmy prodávají opakovaně, zatímco ostatní jen hledají nové zákazníky.“

Kniha obsahuje:

Objednejte si knihu!