Zkrácená definice:

Anchor text je klikatelný text hyperlinku v HTML. Při SEO strategii, může odkazovat na relevantní obsah a obsahovat klíčová slova.

Úplná definice:

Anchor text je text, který uživatelé vidí jako odkaz na jinou webovou stránku. Tento text je obvykle zvýrazněný a klikatelný. Anchor text je důležitý pro SEO, protože vyhledávací motory ho používají k identifikaci obsahu odkazované stránky. Dobře zvolený anchor text může pomoci s optimalizací pro vyhledávače, ale musí být použit s rozmyslem a odpovědně, aby nedošlo k přeoptimalizaci, což by mohlo vést k penalizaci ze strany vyhledávacích motorů.

Příklady z reálné situace:

  1. Na blogu o zahradničení může být anchor text „jak pěstovat rajčata“ odkazem na detailní článek o pěstování rajčat.
  2. E-shop s elektronikou může v popisu produktu mít anchor text „nejlepší kamera pro youtubery“, který odkazuje na detailní recenzi této kamery.

Špatné použití nebo pochopení výrazu:

Pokud je anchor text přeoptimalizovaný, například je v něm příliš mnoho klíčových slov nebo je použitý způsobem, který může být považovaný za manipulativní, může to vést k penalizaci ze strany vyhledávacích motorů.

Otázky k zamyšlení:

  1. Jak můžeme efektivně využít anchor text pro zlepšení naší SEO strategie?
  2. Jaký obsah by měl být odkazován prostřednictvím našich anchor textů?
  3. Jak můžeme zajistit, aby naše použití anchor textů bylo v souladu s pokynůmi vyhledávacích motorů?

Citát:

„Optimalizace vyhledávačů není o trikách nebo manipulaci vyhledávačů. Je o porozumění, co lidé hledají online, odpovědí, které hledají, slova, která používají, a typu obsahu, který chtějí konzumovat.“ – Adam Audette.

Picture of Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Kniha Opakovaný prodej

„Nejlepší firmy prodávají opakovaně, zatímco ostatní jen hledají nové zákazníky.“

Kniha obsahuje:

Objednejte si knihu!