Vlog

Zkrácená definice:

Vlog je forma blogu, kde je hlavní obsah prezentován ve formě videa.

Úplná definice:

Vlog (video blog) je forma blogu, kde je obsah prezentován ve formě videa. Vlog může být zaměřen na jakékoliv téma a může mít různé formáty, včetně instruktážních videí, recenzí, cestování, vaření a dalších. Vlogy jsou obzvláště populární na platformách jako YouTube, kde uživatelé mohou sledovat, sdílet a komentovat videa. Pro marketéry, vlogy mohou poskytnout příležitost prohloubit vztah s cílovou skupinou, posílit značku a zvýšit povědomí o produktech nebo službách.

Příklady z reálné situace:

  1. Firma XYZ vytváří vlog o svém vývoji produktu a procesu výroby, aby poskytla svým zákazníkům pohled do zákulisí a posílila své vztahy s nimi.
  2. Fitness trenérka vede vlog, kde sdílí tipy a triky pro cvičení, zdravé recepty a osobní příběhy, což jí pomáhá navázat silnější spojení se svými klienty a získávat nové.

Špatné použití nebo pochopení výrazu:

Někdo by mohl chybně předpokládat, že vytváření vlogu je snadné a nevyžaduje žádné plánování nebo produkční dovednosti. Ve skutečnosti může vytváření kvalitního vlogu vyžadovat značné úsilí, dovednosti v oblasti videoprodukce a strategické plánování obsahu.

Otázky k zamyšlení:

  1. Jak by mohl vlog podpořit naši marketingovou strategii?
  2. Jaké téma by mohlo zajímat naše cílové publikum ve formě vlogu?
  3. Máme dostatečné zdroje a dovednosti k vytvoření kvalitního vlogu?

Citát:

„Lidé nekupují to, co děláš, ale proč to děláš.“ – Simon Sinek, britský autor a motivational speaker. Ve vlogu máte šanci sdílet svůj „proč“.

Picture of Filip Novák

Filip Novák

Oblasti marketingu se věnuji více než dvě dekády. Rád pomohu i vám prostřednictvím konzultací, mentoringu nebo školení.

Kniha Opakovaný prodej

„Nejlepší firmy prodávají opakovaně, zatímco ostatní jen hledají nové zákazníky.“

Kniha obsahuje:

Objednejte si knihu!